Skip to main content

Jasiński Tomasz

Jasiński Tomasz

Navigation Publications
  • Musicologist

Publications

Prima i seconda pratica w twórczości Heinricha Schütza i Marcina Mielczewskiego. Przykłady odmiennych postaw stylistycznych w okresie wczesnego baroku, „Muzyka" 1987 nr 1, s.21-29

Contrapunctus fractus w twórczości wokalnej kompozytorów niemieckich pierwszej połowy XVII wieku, „Muzyka” 1988 nr 4, s. 49-66

„De Conceptione BVM" Franciszka Liliusa. Do problemów notacji i rytmiki wielogłosowości XVII wieku, „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 1989 z. 7, s. 195-206

Takt i słowo jako elementy porządkujące przebieg struktury wielogłosowej w twórczości motetowej a cappella Gorczyckiego, w: Grzegorz Gerwazy Gorczycki. Studia II (pod red. Zygmunta M. Szweykowskiego), Kraków 1990

Próba eksplikacji imponderabiliów techniki kompozytorskiej na przykładzie polifonii sakralnej kompozytorów polskich drugiej połowy XVI wieku, „Muzyka" 1990 nr 2, s. 41-64

Imaginatio crucis w muzyce baroku, „Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu" 1994 z. 6, s. 65-82

Muzyczna retoryka Lassa i Palestriny. Figura – styl, „Muzyka” 1995 nr 4, s. 65-102

Lamentacje Jeremiasza w muzyce, w: Jerozolima w kulturze europejskiej (pod red. Piotra Paszkiewicza, Tadeusza Zadrożnego), Warszawa 1997

The stylus a cappella in the Music of Bartłomiej Pękiel: Artistry and the Transformation of Tradition, "Musica Iagellonica” 1997 Vol. 2, s. 151-160

"Missa Pulcherrima ad instar Praenestini" i pieśń "0 Ross, schoene Ross", w: Staropolszczyzna muzyczna (pod red. Jolanty Guzy-Pasiakowej, Agnieszki Leszczyńskiej, Mirosława Perza),, Warszawa 1998

Słowo polifonią doskonałą wypowiedziane: „Wahrlich, dieser ist Gottes Sohn gewesen". O Bachu „aksjologicznym", w: Affetti musicologici. Księga pamiątkowa z afektem ofiarowana Profesorowi Zygmuntowi Marianowi Szweykowskiemu (pod red. Piotra Poźniaka), Kraków 1999

Msze "łowickie" w nowej perspektywie badawczej, w: Marcin Mielczewski. Studia (pod red. Zygmunta M. Szweykowskiego), Kraków 1999

Kompozytorzy staropolscy w leksykonie Christiana Gottlieba Joechera, "Muzyka" 1999 nr 1, s. 101-107

"Missa Paschalis" Bartłomieja Pękiela. Z badań nad polifonią a cappella mistrzów polskiego baroku, „Muzyka” 1999 nr 3, s. 41-63

"Christus iam surrexit". Rekonstrukcja zdekompletowanej kontrafaktury Franciszka Liliusa, "Muzyka" 2000 nr 1, s. 65-70

Antonimowy dodatek "Domina nostra" do motetu "Sub tuum praesidium" Bartłomieja Pękiela - kompilacja i kontrafaktura. Z osobliwości staropolskich praktyk kompozytorskich, "Muzyka" 2001 nr 2, s. 29-41

Eksklamacje w muzyce baroku, w: Bliżej muzyki, bliżej człowieka (pod red. Andrzeja Białkowskiego, Barbary Smoleńskiej-Zielińskiej), Lublin 2002

Autorstwo Marcina Mielczewskiego udowodnione. O "berlińskich" koncertach wokalno-instrumentalnych sygnowanych monogramem "M. M.", "Muzyka" 2002 nr 2, s. 3-21

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

tel: +48 785 370 000

Project support

The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Our social media


Join Our Newsletter


© All rights reserved. POLMIC
Go to top