Skip to main content

Kominek Mieczysław

Kominek Mieczysław

Navigation Publications
  • Musicologist

Publications

books

Zaczęło się od fonografu..., PWM, Kraków 1986

articles & papers

Podstawy nowej integracji audiowizualnej w filmie współczesnym, „Muzyka” 1975 nr 4

Szostakowicz, „Kultura” 1975 nr 37

Umberta Eco dzieło otwarte w nowej muzyce, „Ruch Muzyczny” 1975 nr 10

Czy istnieje artystyczna specyfika fonografii, „Ruch Muzyczny” 1976 nr 8

Niektóre cechy symbolicznego idiolektu „Beriery” Skolimowskiego, w: Z zagadnień semiotyki sztuk masowych, zespół red. A. Helman, M. Hopfinger, H. Książek-Konicka, seria „Studia z Teorii Filmu i Telewizji”, tom 5, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1977

„Róża wiatrów” Włodzimierza Kotońskiego, „Ruch Muzyczny” 1978 nr 4

Marka Stachowskiego poemat brzmień, „Ruch Muzyczny” 1979 nr 3

Live electronic music. Krok w przyszłość czy zwrot ku tradycji?, „Ruch Muzyczny” 1979 nr 18

Reżyseria dźwięku – sztuka XX wieku, „Ruch Muzyczny” 1980 nr 15

Augustyn Bloch: „Anenaiki” i „Carmen biblicum”, „Polish Music – Polnische Musik” 1980 nr 4

Paula Hindemitha estetyka dźwięków, w: Poetyka muzyczna. Autorefleksje kompozytorskie: warsztatowe, teoretyczne i estetyczne. Sesja naukowa w 90-lecie Akademii Muzycznej w Krakowie, 22-24 maja 1978 (wybór materiałów), seria „Zeszyty Naukowe Zakładu Analizy i Interpretacji Muzyki Akade, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 1983

Kazimierz Serocki: „Pianophonie” na fortepian i elektroniczne przetworzenie dźwięku i orkiestrę, „Ruch Muzyczny” 1983 nr 11

Od Abakanowicza do... (Fonografia w Polsce), „Ruch Muzyczny” 1985 nr 3

Od Abakanowicza do... (Fonografia w Polsce) (2), „Ruch Muzyczny” 1985 nr 4

Światosław Richter w Polskim Radiu (wywiad), "Studio" 1992 nr 2

Nigdy nie byłem neoklasykiem (wywiad z Witoldem Lutosławskim), "Studio" 1992 nr 3

Na początku był Bartók (wywiad z Midori), "Studio" 1993 nr 6

Zawierzyłem losowi (wywiad z Janem Krenzem), "Studio" 1993 nr 7

Przeżyłem przełom (wywiad z Antonim Witem), "Studio" 1993 nr 7

Zawsze jestem sobą (wywiad z Henrykiem Mikołajem Góreckim), "Studio" 1993 nr 8

Radio, telewizja i dobre obyczaje, "Studio" 1994 nr 1

Jeszcze jedna III Symfonia? (o Krzesanym Wojciecha Kilara), "Studio" 1994 nr 2

Cztery życia (wywiad z Mścisławem Rostropowiczem), "Studio" 1994 nr 3

Stare, dobre radio (wywiad z Krzysztofem Michalskim, prezesem Polskiego Radia S.A.), "Studio" 1994 nr 5

Następca Bernsteina? (wywiad z Charlesem Dutoit), "Studio" 1994 nr 9

Muzyka potrzebuje powietrza (wywiad z Simonem Rattlem), "Studio" 1994 nr 10

Polska "Dziewiąta" (wywiad z Kazimierzem Kordem), "Studio" 1995 nr 4

Nie ma nut mniej ważnych (wywiad z Januszem Olejniczakiem), "Studio" 1995 nr 5

Muzyka jest wizytówką radia (wywiad ze Stanisławem Jędrzejewskim, wiceprezesem Polskiego Radia S.A.), "Studio" 1996 nr 1

Każda muzyka jest współczesna (wywiad z Trevorem Pinockiem), "Studio" 1996 nr 2

Metropolitan, "Warszawska Jesień" i Studio S1 (wywiad z Edwardem Pałłaszem, dyrektorem Programu 2 Polskiego Radia), "Studio" 1996 nr 2

Gdzie się mieści dusza? (wywiad z Pawłem Szymańskim), "Studio" 1996 nr 9

Klasyka bez klasy (o tanich płytach), "Studio" 1997 nr 6

Karłowicz i inni, "Studio" 1997 nr 7

His Master's Voice (historia firmy EMI), "Studio" 1997 nr 9

Stwórzmy lobby muzyczne (wywiad z Małgorzatą Jedynak-Pietkiewicz, kierownikiem redakcji muzycznej Programu 2 TVP), "Studio" 1997 nr 9

Nie rezygnujemy z funkcji publicznych (wywiad z Markiem Lipińskim, wiceprezesem Polskiego Radia S.A.), "Studio" 1997 nr 10

Zobaczymy... (wywiad z Krzysztofem Michalskim, prezesem Polskiego Radia S.A.), "Studio" 1997 nr 11

Vivaldi "Cztery pory roku", "Studio" 1998 nr 2

100 lat na żółto (historia Deutsche Grammophon), "Studio" 1998 nr 4

Grieg "Peer Gynt", "Studio" 1998 nr 4

Nie lubię Spice Girls (wywiad z Nigelem Kennedym), "Studio" 1998 nr 5

Skorzystają wszyscy (wywiad z Radosławem Mleczko, prezesem Radia Classic), "Studio" 1998 nr 7

Prokofiew Symfonia "Klasyczna", "Studio" 1998 nr 10

Przezwyciężyć nonsens (wywiad z Edwardem Pałłaszem, dyrektorem Programu 2 Polskiego Radia), "Studio" 1998 nr 11

Nie lubię piosenek (wywiad z Ewą Łętowską), "Studio" 1998 nr 12

Jestem kobietą (wywiad ze Sławomirą Łozińską), "Studio" 1999 nr 1

Jestem optymistą (wywiad z Jackiem Kaspszykiem), "Studio" 1999 nr 5

Od Rinalda do Imenea, w: Nieśmiertelna chimera. 400-lecie opery w Warszawskiej Operze Kameralnej, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa 2000

Tradycja i współczesność, w: Nieśmiertelna chimera. 400-lecie opery w Warszawskiej Operze Kameralnej, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa 2000

Dramat twórcy i jego bohaterów, w: VIII Festiwal Oper Barokowych, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa 2001

Londyński sukces, w: VIII Festiwal Oper Barokowych, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa 2001

Fonografia artystyczna, w: Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku: antologia, projekt i red. naukowa M. Hopfinger, seria „Z prac Instytutu Badań Literackich PAN”, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

tel: +48 785 370 000

Project support

The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Our social media


Join Our Newsletter


© All rights reserved. POLMIC
Go to top