Oberek for piano (1988)
Nobody Knows the Day for mixed choir (1989)
Kirp for string quartet (1990)
Cinq Miniatures for piano (1990)
To Unwanted Prometheans for great symphony orchestra (1991)
HO-YI-A for amplified violin and harpsichord (1991)
Hard Day for three percussionists (1992)
Agmen for chamber orchestra (1993)
Oqivian for tape (1993)
Brun for solo violin (1994)
...tu sais? for flute, percussion and harpsichord (all amplified), small orchestra, tape and a data system in real time (1995)
lFdlC (le F de la C) for one piano and three pianists (1996)
A toi, mon amour - une pièce cruelle for piano (1997-98)
Ô! – dans l’ombre pour clarinette, soprano, percussion, violin et violoncelle (2000)
Primaire... humain for harpsichord (2000)
Night / A Portrait for small orchestra (2001)
Journal en rafales na sekstet (2001)
Pensées, seven pieces for vibraphone (2002)
Les espaces de mes rêves na fortepian, głos szeptany, nietypowe obiekty dźwiękowe i system elektroakustyczny w czasie realnym Max/MSP (2003)
Desire na taśmę (2005)
Songe XXV na fortepian, głos, obiekty dźwiękowe i system elektroakustyczny w czasie realnym Max/MSP (2006)
Tamashii no soko kara (Z głębi duszy) na shakuhachi (2007)
Jasper Cordula, w: Neue Musik aus Polen, SFB/DAAD 1995, s. 4-5
Grotkowska Joanna, w: Dansk Musik Tidsskrift, Årgang/Hæfte No.: 1998-1999 - 03, s. 88-93
Ruiz A., Una composición debe producir satisfacción en el músico que la interpreta, El Diario Montañés 21.10.1999, s. 59
Komand Beata, Zakochana w dźwięku. Marzena Komsta – kompozytorka niezwykła, „Zwierciadło” 2000 nr 9/1847, s. 32-37
Spotkanie z Marzeną Komstą. Z Marzeną Komstą rozmawia Barbara Małecka-Contamin, „Ruch Muzyczny” 2001 nr 24, s. 13-15
Małecka-Contamin Barbara, Strasburg raz jeszcze, „Ruch Muzyczny” 2001 nr 24, s. 12-13
Małecka-Contamin Barbara, Déterminisme temporel dans la musique de XX siècle: Marzena Komsta, Journal de la Fédération Française de l'Enseignement Musical 2002, s. 14
Nakamoto Makiko, Marzena Komsta – Portait in Kansai, Kyoto Shinbun 10.09.2003, s. 3
Filip Grzegorz, Podziwiane z daleka, Więź 2004 nr 5 (547), s. 115-121
Między Paryżem a Kioto. Rozmowa Grzegorza Filipa z Marzeną Komstą, kompozytorką polską mieszkającą we Francji i w Japonii, Nowa Muzyka 2004
Thomas Adrian, Polish Music since Szymanowski, s. 318–319
Adagio largo po japońsku. Z Marzeną Komstą rozmawia Barbara Małecka-Contamin, „Ruch Muzyczny” 2005 nr 18, s. 15-16
Kompozytorzy polscy 1918-2000, Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk-Warszawa 2005
Szwarcman Dorota, Czas Warszawskich Jesieni. O muzyce polskiej lat 1945-2007, Stentor, Warszawa 2007
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail:
tel: +48 785 370 000
The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.