Dwie pieśni młodzieńcze na głos i fortepian (1946-47)
Mała symfonia na orkiestrę (1947)
Cień Chopina, poemat na 4-głosowy chór męski a cappella (1948)
Koncert na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1949)
Trzy pieśni kobiece na głos i fortepian (1949)
Suita Pokoju na sopran, chór, trąbki i fortepian (1949)
Uwertura rewolucyjna na orkiestrę (1950)
Pieśń o nowej Warszawie, kantata na chór i orkiestrę (1950)
Sonatina na flet i fortepian (1950)
Symfonia nr 2 na orkiestrę (1950)
Łatwe utwory na fortepian (1952)
Obrazy olimpijskie na baryton solo, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1952)
Tristia [wersja I] na fortepian (1952)
Sonatina na fortepian (1952)
Kwartet smyczkowy nr 1 (1954)
Sianokosy, 2 pieśni na głos z fortepianem (1954-56)
Wiejscy muzykanci, balet (1959)
Tren VIII Jana Kochanowskiego na chór chłopięcy (lub żeński), męski i 3 głosy solowe a cappella (1961)
Czerwony lew, opera (1961)
Konstrukcje liryczne na chór żeński i orkiestrę kameralną (1962)
Nagrobek obywatelowi na chór mieszany a cappella (1963)
Do tarniny (Oda XXII Pierre de Ronsarda) na chór mieszany a cappella (1963)
Sześć miniatur w notacji izomorficznej na fortepian (1965)
Zawisza Czarny, dramat muzyczny na aktorów i 2 fortepiany (1967)
Siedem dziewcząt pod bronią, komedia muzyczna (1968)
Mała suita mazurska na orkiestrę (1970)
Kwartet smyczkowy nr 2 – Muzyka w dwóch strojach (1973)
Trzy staropolskie pieśni towarzyskie na chór mieszany a cappella (1973)
Liryczna oda do Warszawy na chór mieszany a cappella (1976)
Tristia [wersja II] na fortepian (1977)
Mazurowie mili na chór mieszany a cappella (1983)
Oto jest nasz dzień codzienny na chór mieszany a cappella (1983)
Tre pezzi in modo d’una sonata per pianoforte (1985)
Romantyczne pobrzmienia na 2 fortepiany (1989)