Wallek-Walewski Bolesław
-
composer, performer
Compositions
Dumka na głos i fortepian (1900)
Powiej, wietrzyku na głos i fortepian (1900)
Marsz żuawów. Nie masz to wiary jak w naszym szyku na chór męski a cappella (1900)
Pieśń wieczorna. Gdy wokoło nas mrok ponury na chór męski a cappella (1900)
Serenada. Ukryty w cieniach na chór męski a cappella (1900)
Za bis, żart muzyczny na chór męski a cappella (1900)
Kantata ku czci A. Mickiewicza na chór mieszany i fortepian (1900)
Ave Maria na głos i organy (1901)
Pieśń kozaka na chór męski a cappella (1901)
Polały się łzy na chór męski a cappella (1901)
Ojcze nasz (Modlitwa Pańska) na chór męski a cappella (1901)
Kołysanka na mezzosopran i fortepian (1902)
Chór duchów na chór męski a cappella (1902)
Krakowiak G. Jestem se krakowiak na chór męski a cappella (1902)
Przez te łąki na chór męski a cappella (1902)
Leci piosenka na głos i fortepian (1902)
Lumen de coelo na chór męski i orkiestrę dętą (1903)
Nasza Zosieńka na chór męski a cappella (1903)
Zaszumiał las na chór męski a cappella (1903)
Śpiew matki na głos i fortepian (1903)
Burza morska na chór męski a cappella (1904)
Prośba na głos i fortepian (1904)
Tren V na głos i fortepian (1904)
Zawód. Wykołysałem cię wśród fal na chór męski a cappella (1904)
Trzy struny na 3 głosy męskie i fortepian (1905)
Latem na głos i fortepian (1905)
Na fujarce na głos i fortepian (1905)
Psalm nadziei na chór mieszany i orkiestrę (1905)
Do Jadwinki na głos i fortepian (1906)
Jesienią na głos i fortepian (1906)
Już się do snu kładzie na głos i fortepian (1906)
Chłopca mego mi zabrali na chór męski a cappella (1906)
Pieśń wioślarska. Do wioseł, grom błysnął! na chór męski a cappella (1906)
A jak poszedł król na wojnę na chór męski a cappella (1906)
Humoreska pseudoklasyczna na fortepian (1906)
Andante na temat Ach, mój Jezu na organy (1906-07)
Pieśń na pożegnanie Samuela ze Skrzypny Twardowskiego roku Pańskiego 1635 na głos i fortepian (1907)
Wiosna na głos i fortepian (1907)
Zima na głos i fortepian (1907)
Paweł i Gaweł, scherzo symfoniczne (1907)
Kantata imieninowa. Idą nam myśli na chór męski a cappella (1907)
Kantata na cześć najpiękniejszej na chór męski a cappella (1907)
Preludium na fortepian (1908)
Cztery pory roku na sopran lub tenor i orkiestrę (1908)
Pójdziem od siebie na głos i fortepian (1908)
W jesienny dzień na głos i fortepian (1908)
Suita liryczna na orkiestrę (1908)
Modlitwa na chór męski i orkiestrę lub organy (1909)
Drży gałązka na głos i fortepian (1909)
Romanza. Śnią mi się twe oczy na głos i fortepian (1909)
Hymn. Ofiara hymnu na chór męski a cappella (1910)
Kantata imieninowa. Uderzmy sercem na chór męski a cappella (1910)
Allegro appassionato na orkiestrę (1910)
Zygmunt August i Barbara, poemat symfoniczny (1910)
Sonata fortepianowa (1910)
Ave Maria na skrzypce i organy (1911)
Paweł i Gaweł na chór męski a cappella (1911)
Pogrzeb Kazimierza Wielkiego na chór męski a cappella (1911)
Śpiew wiosenny na chór męski a cappella (1911)
Romans (Cantabile) na wiolonczelę i fortepian (1911)
Twardowski (Legenda), opera romantyczna w 4 obrazach (1911)
Walc fantastyczny na orkiestrę (1912)
Pastorale na organy (1912)
Preludium b-moll na organy (1912)
Sanctus, Benedictus, Agnus Dei na chór męski a cappella (1912)
Śnieg pada na głos i fortepian (1912)
Bajeczka o myszce na chór męski a cappella (1912)
Jubilea kantato na chór męski a cappella (1912)
Trąbka strażnika na chór męski i bas solo (1912)
Preludium b-moll na organy (1912)
Walc fantastyczny na orkiestrę (1912)
Agnus Dei na bas profondo i organy (1913)
Skarga na głos i fortepian (1913)
Nokturn. A kiedy księżyc na chór męski a cappella (1913)
Sen ziemi na chór męski a cappella (1913)
Stabat Mater na sopran, tenor i organy (1913)
Salve Regina na chór męski a cappella (1913-15)
Improvisation (Impromptu) na fortepian (1914)
Chociaż cię kocham na głos i fortepian (1914)
Bajka o Kasi i królewiczu na chór męski a cappella (1914)
Hasło „Lutni”. Niech naszej ziemi pieśni na chór męski a cappella (1914)
Śpiew na odsłonięcie kolumny legionów na chór męski a cappella (1915)
Modlitwa. Boże Wielki na chór męski a cappella (1916)
Hasło Katarzyny na chór męski a cappella (1916)
Polały się łzy na chór męski a cappella (1916)
Bogu Rodzica, kantata na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (1916)
Pange lingua na chór mieszany a cappella (1916)
Hymn do św. Pawła na chór męski a cappella (1917)
Testament. Gdy przyjdzie mi ten świat porzucić na głos i fortepian (1917)
Kaplica w górach na głos i fortepian (1918)
Ave Maria, motet na chór męski a cappella (1918)
Pieśń na 4 głosy żeńskie a cappella (1919)
Hasło „Echa”. Płyń, echo w dal na chór męski a cappella (1919)
Dola, opera w 4 aktach (1919)
Boże, coś Polskę na orkiestrę (1919)
Witaj, dniu Święty na sopran, alt, tenor i organy (1920)
Do broni na głos i fortepian (1920)
Motyw ludowy z Górnego Śląska. Ach, w tej studni na chór męski a cappella (1920)
Witaj, dniu święty na 2 głosy i organy (1920)
Żona dwóch mężów, opera komiczna w 1 akcie (1920)
Serenada. A kiedy przyjdę już, dziewczyno na chór męski a cappella (1921)
Pomsta Jontkowa, opera w 4 aktach (1924)
Psalm 130 na chór męski a cappella (1924)
A kiedy przyjdą już, dziewczyno na głos, skrzypce i fortepian (1924)
Pieśń miłosna na bas, trąbkę, klarnet, altówkę, fagot i fortepian (1924)
Śpiew derwisza na bas, trąbkę, klarnet, altówkę, fagot i fortepian (1924)
Żale umierającego. Polonez staropolski na bas, trąbkę, klarnet, altówkę, fagot i fortepian (1924)
Giewontowa baśń na chór męski a cappella (1924)
Jasne dni na chór męski a cappella (1924)
Krakowiak. Floriańska brama na chór męski a cappella (1924)
Odwieczna piosenka na chór męski a cappella (1924)
Hasło „Niech w dal nasza pieśń” na chór męski a cappella (1925)
Rokitna na chór męski a cappella (1925)
Suita polskich rytmów na chór męski a cappella (1925)
Tryptyk na chór męski a cappella (1925)
Kantata Jubileuszowa na chór męski, orkiestrę i fortepian (1925)
Ave Maria na tenor, bas, organy i skrzypce (1926)
Zakwitły krzewy bzów na chór męski a cappella (1926)
Missa in honorem Sti Vincentii a Paulo na chór męski i organy (1926)
Hasło. Zanućmy pieśń [wersja I] na 2 głosy (1926)
Hasło na 3 głosy dziecięce (1926)
Na wierzchołkach drzew na głos i fortepian (1926)
Pieśń zmysłów na głos i fortepian (1926)
Rozstanie na głos i fortepian (1926)
Przejasną świecisz gloryą na 2 chóry żeńskie a cappella (1926)
Ballada ludowa. Gdy do kościoła na chór męski a cappella (1926)
Tryptyk na chór męski a cappella (1926)
Kierdele na chór męski a cappella (1926)
Pożegnanie ułana na chór męski a cappella (1926)
Rozmyślania na chór męski a cappella (1926)
Sonet. Moje oczy na chór męski a cappella (1926)
Zielone Świątki na Bielanach na chór męski a cappella (1926)
Na gęśliczkach na chór męski i skrzypce (1926)
Zegary wież na chór żeński a cappella (1926)
Pieśń zmysłów na głos i fortepian (1926)
Hymn o miłości na chór męski a cappella (1926)
Sinfonietta. Pieśń bez słów na chór męski a cappella (1926)
Ciebie Boga chwalimy na chór mieszany a cappella (1927)
Ciebie Boga wysławiamy na 2 głosy (1927)
O doctor optime [wersja I] na chór męski a cappella (1927)
O doctor optime [wersja II] na chór męski i organy (1928)
In viam pacis na tenor solo, chór męski, skrzypce i harmonium (1928)
Bóg z tobą, żołnierzu [wersja I] na 2 głosy (1928)
Bóg z tobą, żołnierzu [wersja II] na chór męski a cappella (1928)
Do polskiego żołnierza na 2 głosy (1928)
Deszcz w słońcu na chór żeński a cappella (1928)
Krakowiak. Zapomniane skrzypce na chór mieszany a cappella (1928)
Hymn na cześć Lwowa [wersja I] na chór męski a cappella (1928)
Hymn na cześć Lwowa [wersja II] na głos i fortepian (1928)
Hymn na cześć Lwowa [wersja III] na 2 głosy i fortepian (1928)
Powiedz na głos i fortepian (1928)
Grający step na chór męski a cappella (1928)
Hymn krakowskiego „Echa”. O ziemio polska na chór męski a cappella (1928)
Kołysanka rosyjska na chór męski a cappella (1928)
Orlętom sława na chór męski a cappella (1928)
Rapsod burzowy (Muzyka) na chór męski a cappella (1928)
Hymn młodzieży żeńskiej. O Panno święta na 2 głosy i fortepian (1929)
Potężny, wielki Boże na chór mieszany a cappella (1929)
Na pergaminie starej księgi na głos i fortepian (1929)
Na dworze na chór mieszany a cappella (1929)
Na graniach Tatr na chór mieszany a cappella (1929)
Hymn harcerski na chór męski a cappella (1929)
Tango na chór męski a cappella (1929)
Wesoła kantata na chór męski a cappella (1929)
Na ciche ścieżki na 2 głosy i harmonium (1930)
Missa mariana na chór mieszany i organy (1930)
Za naszym wodzem. Do czynu wszyscy wraz na głos (1930)
Prawda na głos i fortepian (1930)
Królewna na chór żeński a cappella (1930)
Krajobraz muzyczny na chór mieszany a cappella (1930)
Pieśń żołnierza z r. 1831. Ja w tej izbie na chór męski a cappella (1930)
Serenada (Madrygał). Ty śpisz na chór męski a cappella (1930)
Bóg z tobą, polski żołnierzu na 3 głosy równe (1931)
Rdzawe liście na chór mieszany a cappella (1931)
Apokalipsa, oratorium w 2 częściach na głosy solowe, chór męski, chór mieszany i orkiestrę wg Apokalipsy św. Jana (1931)
Sub tuum praesidium na tenor solo, skrzypce i basso ostinato (1932)
Witaj, Jezuniu na głos i fortepian (1932)
Msza łacińska na chór mieszany i organy (1932)
Chorągiew w dłoń na chór mieszany a cappella (1932)
Czardasz na chór męski a cappella (1932)
Na dnie zwierciadeł na chór męski a cappella (1932)
Opowiadanie Kaszuba na chór męski a cappella (1932)
Msza łacińska na chór mieszany i orkiestrę (1932)
Legenda o Wandzie, Krakusie i smoku (Legenda wawelska), obraz sceniczny (1932)
Kantata ku czci św. Katarzyny Labouré na 2 głosy i fortepian lub harmonium (1933)
Cor dulce Jesu na chór męski a cappella (1933)
Hymn eucharystyczny. Sławcie usta na chór męski a cappella (1933)
Mihi autem na 3 chóry męskie a cappella (1933)
Idziemy nad morze na chór męski a cappella (1933)
Meteorowa oda. My w górę lecim na chór męski a cappella (1933)
Opowiadanie rekruta na chór męski a cappella (1933)
Szumi Bałtyk na chór męski a cappella (1933)
Królowa róż na 2 głosy i fortepian (1934)
Pieśń o św. Stoisławie-Benedykcie [wersja I] na 2 głosy i fortepian (1934)
Pieśń o św. Stoisławie-Benedykcie [wersja II] na chór mieszany a cappella (1934)
36 taktów muzyki na chór męski a cappella (1934)
Bajeczka o chorym kotku na chór męski a cappella (1934)
Dwa serca. Elegia na chór męski a cappella (1934)
Kantata imieninowa. Struny serc naszych na chór męski a cappella (1934)
Wesele śląskie, 4 obrazy sceniczne (1934)
Jak Jasiek mosiężny... Ballada góralska na chór mieszany i skrzypce (1934)
O wójtównie Marynie na chór mieszany a cappella (1935)
Pieśń o św. Wszechradzie-Świeradzie Andrzeju [wersja I] na 2 głosy i fortepian (1935)
Pieśń o św. Wszechradzie-Świeradzie Andrzeju [wersja II] na chór mieszany a cappella (1935)
Boże, Ojcze nasz na chór męski a cappella (1935)
Veni Creator na chór męski a cappella (1935)
Hymn morski na chór mieszany a cappella (1935)
Hymn morski. Na morze płyniem na głos i fortepian (1935)
Pożegnanie bacy na chór mieszany a cappella (1935)
Ballada ludowa na chór męski a cappella (1935)
Gdy całun śmierci na chór męski a cappella (1935)
Przyniosą w dłoniach opłatek na chór męski a cappella (1935)
Zwycięstwo pieśni na chór męski a cappella (1935)
Pieśń harfiarzy na chór męski a cappella (1935)
Sen na chór męski a cappella (1935)
Veni Creator na chór mieszany a cappella (1935)
Hymn. Królowi wieków na 2 głosy i fortepian (1936)
Hymn. Twoją my, Chryste na 2 głosy i harmonium (lub trąbki i puzony) (1936)
Kołysanka Jezusowi na głos i fortepian (1936)
Zmartwychwstał Pan na głos i organy (1936)
Ave Maria na chór męski a cappella (1936)
Hymn akademickich kół misyjnych na chór męski a cappella (1936)
In Transitu na chór męski a cappella (1936)
Kantata. Wśród szarzyzny na chór męski a cappella (1936)
Pragnąłbym odejść na chór męski a cappella (1936)
Pieśń jubileuszowa na chór męski a cappella (1936)
Msza polska na chór mieszany a cappella (1936)
Requiem na chór męski i organy (1936)
Piłsudski na bas solo, chór męski i fortepian (1936)
Muzyka do litanii życzeń Krakowa na organy (1936)
Na ciche ścieżki na organy (1936)
Hymn na 2 głosy i fortepian (1937)
Hymn papieski na 2 głosy (1937)
Hymn seraficki na głos i fortepian (1937)
Msza żałobna na głos i organy (1937)
Pieśń do Ojczyzny na 2 głosy (1937)
Serenada na głos, skrzypce i fortepian (1937)
Hymn sportowy na chór męski a cappella (1937)
Hymn sportowy. Podnieśmy serca na głos i fortepian (1937)
Hymn stowarzyszeń katolickich na 2 głosy (1938)
Hasło. Zanućmy pieśń [wersja II] na 3 głosy równe (1938)
Z dziejów pieśni na chór męski a cappella (1938)
Kantata. Uderzmy w dźwięczne tony na chór męski a cappella (1938)
Muzyka na chór męski a cappella (1938)
Pieśń górnicza. Kilofie mój na chór męski a cappella (1938)
Hymn na cześć św. Andrzeja Boboli na chór męski a cappella (1938)
Święty Bobolo na chór męski a cappella (1938)
Echo 30-tu lat na chór męski a cappella (1939)
Modlitwa duszy zbolałej na głos (1939)
Cóż ci powiem na głos i fortepian (1940)
Msza pastoralna na głos (1940)
Ojcze nasz. Z wiejskich kościołów na głos (1940)
Pieśń do św. Piotra i Pawła na głos (1940)
Pieśń do św. Wawrzyńca na głos (1940)
Pieśń do św. Franciszka na 2 głosy i organy (1940)
Pieśń o cudownym P. J. Mogilskim [wersja I] na 3 głosy męskie i organy (1940)
Pieśń o cudownym P. J. Mogilskim [wersja II] na 3 głosy żeńskie (1940)
Salve, Regina na chór męski a cappella (1941)
Modlitwa do św. Feliksa na chór męski a cappella (1942)