Woźna-Stankiewicz Małgorzata
-
musicologist
Publications
książki
Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku. Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badań nad recepcją, Musica Iagellonica, Kraków 1999.
Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku w kontekście idei estetycznych epoki, Musica Iagellonica, Kraków 2003.
Lwowskie geny osobowości twórczej. Rozmowy z Krystyną Moszumańską-Nazar przeprowadziła Małgorzata Woźna-Stankiewicz, Musica Iagellonica, Kraków 2007.
artykuły
Jan Kleczyński – pisarz, pedagog, kompozytor, [monografia] w: Szkice o kulturze muzycznej XIX wieku. Studia i materiały (red. Zofia Chechlińska) T.3., PWN, Warszawa 1976, s. 130-323.
Idee twórcze Oliviera Messiaena, „Muzyka” 1978 nr 4, s.11-42.
O prawach ekspresji muzycznej Mathiasa Lussy’ego, „Pagine” 4, Kraków1980, s. 79-92.
L’accueil de Guillaume de Machaut en Pologne, w: Guillaume de Machaut. Poète et compositeur (red. Paul Imbs), Klincksieck, Paris 1982.
Das vokale Werk Messieans bis 1939, w: Karol Szymanowski in seiner Zeit (red. Michał Bristiger, Roger Scruton, Petra Weber-Bockholdt), Wilhelm Fink, München 1984
Rytm Oliviera Messiaena, w: Muzykologia krakowska 1911-1986 (red. Elżbieta Dziębowska), PWN, Kraków 1987.
Fortepian w cyklach wokalnych Oliviera Messiaena, w: Muzyka Fortepianowa VIII (red. Janusz Karassowski), Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 1989.
Klasyczne i romantyczne argumentacje w estetyce Karola Libelta, „Muzyka” 1989 nr 2, s.3-14.
Medytacje muzyczne Oliviera Messiaena, „Chrześcijanin a współczesność” 1989 nr 4, s. 55-61.
Poezja C. Mendèsa w pieśniach Paderewskiego i kompozytorów francuskich, w: Warsztat kompozytorski, wykonawstwo, koncepcje polityczne I. J. Paderewskiego (red. Wojciech M. Marchwica, Andrzej Sitarz), Musica Iagellonica, Kraków 1991
Wenecja Alfreda de Musset, „Muzyka” 1991 nr 3, s. 27-44
Fortepianowe arabeski, w: Muzyka Fortepianowa IX, red. Janusz Karassowski, Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 1992
Olivier Messiaen – trubadur XX wieku, w: Metamorfozy. Paryż ’50,’60, red. Tomasz Chomiszczak, Wyd. Domu Kultury, Sanok 1992
„Peleas i Melizanda” Claude’a Debussy’ego, w: III Dni Muzyki Wokalnej im. Adama Didura. Materiały z sesji naukowej, red. Stefan Olbert, Wyd. Domu Kultury, Sanok 1992
La musique française et la culture polonaise du XIXe siècle, „Bulletin de la Société d’Histoire Moderne”, Paris 1992 nr 1, s. 23-25
Pierwsze krakowskie występy Adama Didura, w: V Dni Muzyki Wokalnej im. Adama Didura. Materiały z sesji naukowej (red. Stefan Olbert), Wyd. Domu Kultury, Sanoku 1994
Indické rytmy w hudobnom univerze Oliviera Messiaena, w: Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita (red. Peter Važan), Melos-Etos, Bratislava 1995
Poprzednicy i konkurenci Adama Didura w roli Mefistofelesa, w: VI Dni Muzyki Wokalnej im. Adama Didura. Materiały z sesji naukowej (red. Stefan Olbert), Wyd. Domu Kultury, Sanok 1995
Francuska muzyka fortepianowa w polskim życiu muzycznym II połowy XIX wieku, w: Muzyka Fortepianowa X (red. Janusz Karassowski), Gdańsk 1995.
Hudba a nábožnstvo v pol’skej estetike 19. storočia, w: Duchovná hudba v 19. storoči (red. Jana Lengova, Banská Bystrica), Nadácia Jána Levoslava Bellu, 1995.
Les lettres cracoviennes de Józef Kremer sur la musique, „Musica Iagellonica” 1, Kraków 1995, s.125-139
Muzyka Konstantego Regameya na Ukrainie, „Ruch Muzyczny” 1995 nr 10, s. 14-15
Leitmotyw rytmiczny w twórczości Oliviera Messiaena, „Muzyka” 1995 nr 3, s. 83-91
Un nouveau buste de Paderewski, „Annales Paderewski” nr 19, Morges 1996, s. 24
La musique de Constantin Regamey en Pologne et en Ukraine (1993-1995), „Revue Musicale de Suisse Romande" 1996 nr 1
Leitmotiv rythmique dans l’oeuvre d’Olivier Messiaen, „Musica Iagellonica” 2, Kraków 1997, s.255-266
Ignacy Jan Paderewski – genialny pianista, wirtuoz-poeta, w: Muzyka Fortepianowa XI (red. Janusz Karassowski), Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 1998
Postacie rytmiczne Oliviera Messiaena, w: Dzieło muzyczne między inspiracją a refleksją (red. Janusz Karassowski), Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 1998
Doktor Elżbieta Dziębowska, w: Muzykolog wobec dzieła muzycznego. Zbiór prac dedykowanych Doktor Elżbiecie Dziębowskiej w siedemdziesiątą rocznicę urodzin (red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, Zofia Dobrzańska-Fabiańska), Musica Iagellonica, Kraków 1999
Messiaenowska technika permutacji rytmicznych, w: Muzykolog wobec dzieła muzycznego. Zbiór prac dedykowanych Doktor Elżbiecie Dziębowskiej w siedemdziesiątą rocznicę urodzin (red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, Zofia Dobrzańska-Fabiańska), Musica Iagellonica, Kraków 1999
Synteza rytmiczna Oliviera Messiaena, w: Affetti musicologici. Księga pamiątkowa z afektem ofiarowana profesorowi Zygmuntowi Marianowi Szweykowskiemu w 70. rocznicę urodzin (red. Piotr Poźniak), Musica Iagellonica, Kraków 1999
Między impresjonizmem a symbolizmem, czyli pierwsze polskie interpretacje muzyki Debussy’ego, „Res Facta Nova” 3, Poznań 1999, s.19-38
Polskie analizy języka muzycznego Oliviera Messiaena, w: Recepcja twórczości Oliviera Messiaena (red. Maria Zduniak), Akademia Muzyczna we Wrocławiu, Wrocław 2001
Compositions of the Franco-Belgian School of Violin Music in the Concert Repertoire of 19th Century Poland, w: Henryk Wieniawski. Composer and Virtuoso in the Musical Culture of the XIX and XX Centuries (red. Maciej Jabłoński), Rhytmos, Poznań 2001
On the Trail of Creative Inspiration: „Harawi” by Olivier Messiaen, w: Music in the World of Ideas (red. Helen Geyer, Maciej Jabłoński, Jan Stęszewski), Ars Nova, Poznań 2001
The Poetry of Mendès in the Songs of Paderewski and French Composers, „Polish Music Journal”, Los Angeles, Vol.4, No.2, Winter 2001, www.usc.edu/dept/polish-music/PMJ/issues.html
Lwowska „Carmen” na scenie krakowskiej w zwierciadle krytyki, w: Musica Galiciana (red. Leszek Mazepa), t. VII, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2003
Tvorivé idey Oliviera Messiaena, „Slovenská Hudba” 2003 nr 2, s. 263-276
Information on Violin Schools and Virtuosi in the Polish 19th Century Historical Wirting on Music, w: Henryk Wieniawski and the 19th Century Violon Schools (red. Maciej Jabłoński, Danuta Jasińska), Towarzystwo Muzyczne Henryka Wieniawskiego, Poznań 2006
Sens miły uszom. Cechy doskonałej muzyki wokalnej i śpiewu według Wacława Sierakowskiego, w: Slovo a hudba ako strukturalno-architektonicky celok hudobneho myslenia 17.-18. storočia (red. Irena Mednanska), Suzvuk, Prešov 2006.
François-Joseph Fétis et la présence de ses ouvrages musicologiques en Pologne jusqu’au début du XXe siècle, „Revue Belge de Musicologie” LX, 2006, s. 115-130.
Funkcja prasy lokalnej w życiu muzycznym XIX-wiecznego miasta (na przykładzie Krakowa), „Kamerton” nr 50, 2006, s. 210-231.
Problém tradície w autoreflexii pol’ských skladatel’ov 20. storočia (Tadeusz Baird, Wojciech Kilar, Krzysztof Meyer), „Slovenská Hudba” XXXIII, 2007, nr 1, s. 93-110.
Cnoty osiemnastowiecznego wirtuoza, w: Donum natalicum. Studia Thaddaeo Przybylski octogenario dedicata (red. Zofia Fabiańska, Alicja Jarzębska, Andrzej Sitarz), Musica Iagellonica, Kraków 2007
Józefa Kremera poglądy na muzykę w kontekście kultury muzycznej XIX wieku, w: Józef Kremer (1806-1875) (red. Jacek Maj), Universitas, Kraków 2007.
Muzykolog Zdzisław Jachimecki – humanista kochający muzykę, w: K pocte Alexandra Moyzesa a L’udowíta Rajtera. Zborník z muzikologickiej konferencie s medzinárodnou účast’ou „Podiel osobností na vývoji profesionálnej hudobnej kultúry” (red. L’ubomír Chalupka), STIMUL, Bratislava 2007.
Postawy artystyczne w XX wieku i problem tradycji w autorefleksji Bairda, Kilara i Meyera, w: Idee modernizmu i postmodernizmu w poetyce kompozytorskiej i w refleksji o muzyce (red. Alicja Jarzębska, Jadwiga Paja-Stach), Musica Iagellonica, Kraków 2007.
Sztuka wokalna Stanisławy Szymanowskiej, w: Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i współczesności (red. Zbigniew Skowron), Musica Iagellonica, Kraków 2007
Artistic attitudes in the 20 th century and the problem of tradition in the auto-reflection of Baird, Kilar and Meyer, „Musica Jagellonica” 4, 2007, s. 113-141
20 lat festiwalu muzyki współczesnej „Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich”, w: 20. Jubileuszowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, (red. Jerzy Stankiewicz), ZKP, Kraków 2008.
Patriotyczne i religijne publikacje Ottona Mieczysława Żukowskiego, w: Muzykolog wobec świadectw źródłowych i dokumentów. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Piotrowi Poźniakowi w 70. rocznicę urodzin, (red. Zofia Fabiańska, Jakub Kubieniec, Andrzej Sitarz, Piotr Wilk), Musica Iagellonica, Kraków 2009.
Encyklopedystka z urodzenia, w: 21. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (red. Jerzy Stankiewicz), ZKP, Kraków 2009.
Kapelmistrz wojskowy Jan Nepomucen Hock i jego krakowskie występy, w: Muzyka jest zawsze współczesna. Studia dedykowane Profesor Alicji Jarzębskiej, red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, Andrzej Sitarz, "Musica Iagellonica", Kraków 2011
Muzyka jest zawsze współczesna, w: Muzyka jest zawsze współczesna. Studia dedykowane Profesor Alicji Jarzębskiej, red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, Andrzej Sitarz, "Musica Iagellonica", Kraków 2011
Pierwsza podróż Zdzisława Jachimeckiego do Italii, „Res Facta Nova" 12 (Poznań), 2011
Popularisation of knowledge about Chopin in Kraków and the provinces during the first decades of the 20th century, "Musica Iagellonica" VI, 2012
For Many or for the Chosen Few? Zdzisław Jachimecki's Project for Musicological Studies at the Jagiellonian University Before 1939, „Musicology Today" 2012
Coroczne umacnianie tradycyjnych więzi, czyli Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich 1989-2012, w: 25. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich. Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej, red. Jerzy Stankiewicz, Związek Kompozytorów Polskich, Zarząd Oddziału Krakowskiego, Kraków 2013
Muzykolog Józef Reiss – prelegent perfekcyjny, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska", sectio L „Artes", vol. XI, 2, Lublin 2013
The Beginnings of Musicology at the Jagiellonian University in the Context of Teaching and Popularizing Music History in Kraków at the Turn of the 20th Century, „Musica Iagellonica” vol. 7, 2013
Plejada pianistów koncertujących w Krakowie na przełomie XIX i XX wieku: genealogia artystyczna, repertuar koncertów, znaczenie, w: Musica Galiciana XIV, red. Grzegorz Oliwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2014
Początki muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim a nauczanie i propagowanie historii muzyki w Krakowie na przełomie XIX i XX wieku, w: Sto lat muzykologii polskiej : historia - teraźniejszość – perspektywy, red. Łopatowska-Romsvik Dagmara, Patalas Aleksandra, "Musica Iagellonica", Kraków 2016
Wykłady z historii muzyki w ramach Powszechnych Wykładów Uniwersyteckich w latach 1904-1939, w: Almanach muzykologii krakowskiej : 1911-2011, red. Woźna-Stankiewicz Małgorzata, Dobrzańska-Fabiańska Zofia, Sitarz Andrzej, "Musica Iagellonica", Kraków 2016
Kronika muzykologii w Uniwersytecie Jagiellońskim: 1911-2011, w: Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011, red. Woźna-Stankiewicz Małgorzata, Dobrzańska-Fabiańska Zofia, Sitarz Andrzej, "Musica Iagellonica", Kraków 2016
Pianiści na falach eteru w przededniu 10-lecia Radia Kraków i III Konkursu Chopinowskiego, w: Musica Galiciana XV, red. Grzegorz Oliwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2016
Muzyczna codzienność w plenerach galicyjskiego Krakowa, „Polski Rocznik Muzykologiczny” XVI, Kraków 2016.
Antypody muzycznych salonów w 2. połowie XIX wieku. Krakowskie parki wypełnione muzyką, w: Władysław Żeleński i krakowski salon muzyczny: tożsamość kulturowa w czasach braku państwowości, red. Grzegorz Mania, Piotr Różański, Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów, Kraków-Skarbona 2017.
Elżbieta Dziębowska – mentor i przyjaciel (16 IV 1929 – 4 IV 2016), „Muzyka" 2017 nr 1
Moniuszkowski wątek w interpretacji muzyki Władysława Żeleńskiego: na łamach prasy krakowskiej i w repertuarze koncertów (1872-1902), w: Krakowski Salon Muzyczny: Moniuszko-Żeleński, red. Grzegorz Mania, Piotr Różański, Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów, Kraków-Skarbona 2019.
Bibliografia prac Ferdynanda Hoesicka, w: Ferdynand Hoesick junior. Studia, red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, "Musica Iagellonica", Kraków 2020
Jakiej muzyki mógł słuchać w Krakowie student Uniwersytetu Jagiellońskiego Ferdynand Hoesick?, w: Ferdynand Hoesick junior. Studia, red. Małgorzata Woźna-Stankiewicz, "Musica Iagellonica", Kraków 2020
Za mundurem dźwięki sznurem... Krakowska muzyka w czasach autonomii, w: Długi wiek XIX w muzyce: pytania - problemy - interpretacje, red. Małgorzata Sułek, Grzegorz Zieziula, red. pomocnicza Ewa Bogula, Ewa Chamczyk, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2020, s. 215-253 (streszczenie ang., s. 254).
Wizerunek Henryka Opieńskiego w latach 1875–1899, czyli portret więcej niż zdwojony z „siecią nowodworską” w tle, w: Nowodworek z pamięci. Uczniowie, absolwenci i nauczyciele we wspomnieniach, biografiach i anegdotach, t. 2, red. Wojciech Strokowski, Wydawnictwo FALL, Kraków 2021, s. 355-423.
Życie muzyczne w Krakowie w latach 20. XX wieku, "Kamerton" 63, 2021, s. 34-55.
Akademicka glosa na stulecie śmierci Władysława Żeleńskiego, „Studia Chopinowskie” 2021 nr 7, s. 28-45.
"Gloria Tibi Alma Mater!“ Deotymy i Władysława Żeleńskiego: fakty i domniemania w świetle źródeł, w: Długi wiek XIX w muzyce: pytania - problemy - interpretacje, t. 2, red. Ewa Bogula, Małgorzata Sułek, Grzegorz Zieziula, współpraca redakcyjna Jakub Chachulski, Ewa Chamczyk, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Warszawa 2022, s. 15-56.
Nieznane fakty z biografii (nie tylko) Paderewskiego, „Muzyka” 2022 nr 1, s. 96-141.
Everyday Outdoor Music Life in Galician Cracow, "Musicology Today", Vol. 20, 2023, s. 26-44, otwarty dostęp 08.05.2024 DOI: https://doi.org/10.2478/muso-2023-0004
Lwowskie spotkania Zdzisława Jachimeckiego z Ignacym Janem Paderewskim, w: Musica Galiciana. Kultura muzyczna Galicji w kontekście stosunków polsko-ukraińskich, t. XVIII: Muzyczne tradycje Galicji - dziedzictwo, inspiracje, konteksty, red. naukowa Kinga Fink, Teresa Mazepa, Grzegorz Oliwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2023, s. 79-98.
Podręczna biblioteka Zdzisława Jachimeckiego: jej powstanie i wagneriana, w: Selva musicologica. Księga pamiątkowa dedykowana Profesor Zofii Dobrzańskiej-Fabiańskiej w 70. rocznicę urodzin, red. Jakub Kubieniec, Piotr Wilk, Musica Iagellonica, Kraków 2024, s. 409-431.
Muzyka polska w audycjach Rozgłośni Krakowskiej Polskiego Radia w okresie współpracy ze Zdzisławem Jachimeckim, w: Muzyka polska. Tradycja i współczesność, red. Beata Bolesławska-Lewandowska, Kinga Fink, Iwona Lindstedt, Grzegorz Oliwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2025, s. 103-146.
edycje krytyczne, redakcje naukowe
Muzykolog wobec dzieła muzycznego. Zbiór prac dedykowanych Doktor Elżbiecie Dziębowskiej w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, [wspólnie z Zofią Dobrzańską-Fabiańską], Musica Iagellonica, Kraków 1999.
Młoda Muzykologia, Musica Iagellonica, Kraków 2009.
Muzyka jest zawsze współczesna. Studia dedykowane Profesor Alicji Jarzębskiej [wspólnie z Andrzejem Sitarzem], Musica Iagellonica, Kraków 2011.
Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011 [wspólnie z Zofią Dobrzańską-Fabiańską, Andrzejem Sitarzem], Musica Iagellonica, Kraków 2016.
Ferdynand Hoesick junior. Studia, Musica Iagellonica, Kraków 2020.
hasła encyklopedyczne
Ingarden Roman, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „hij”, PWM, Kraków 1993.
Kleczyński Jan, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „klł”, PWM, Kraków 1997.
Kremer Józef, w: Encyklopedia Muzyczna PWM, (część biograficzna red. Elżbieta Dziębowska) t. „klł”, PWM, Kraków 1997
Libelt Karol, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „klł”, PWM, Kraków 1997
Chailley Jacques, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), Suplement „cd”, PWM, Kraków 2001
Coeuroy André, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), Suplement „cd”, PWM, Kraków 2001
Nikolska Irina, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „n-pa”, PWM, Kraków 2002
Kleczyński Jan, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, wyd.2 (red. Ludwig Finscher), Personenteil, t. 10, Bärenreiter, Kassel-Bassel-London 2003
Kleczyński Jan Babtysta, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, wyd.2 (red. Ludwig Finscher), Personenteil, t. 10, Bärenreiter, Kassel-Bassel-London 2003.
Saint-Saëns Camille, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „s-sł”, PWM, Kraków 2007
Jachimecki Zdzisław, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, wyd. 2 (red. Ludwig Finscher), Supplement, Bärenreiter, Kassel-Bassel-London 2008.
Jarociński Stefan, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, wyd. 2 (red. Ludwig Finscher), Supplement, Bärenreiter, Kassel-Bassel-London 2008.
Reiss Józef, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, wyd. 2 (red. Ludwig Finscher) Supplement, Bärenreiter, Kassel-Bassel-London 2008.
recenzje, komentarze, sprawozdania
Praktyka archiwalna studentów muzykologii, „Akcenty” 1974, październik-listopad, s. 2.
Res Facta. Teksty o muzyce współczesnej, Nr 4-7, „Muzyka” 1974 nr 2, s. 80-86.
Spotkania muzyczne w Baranowie, 6-16 wrzesień 1976, „Muzyka” 1977 nr 2, s.107-112.
Letnie kursy muzykologiczne dla Włochów i cudzoziemców: „Muzyka świecka w epoce renesansu. Zródła i rozwój madrygału w XVI wieku”, Romeno 6-18 lipiec 1976, „Pagine” 3, Kraków-Warszawa 1979, s. 294-295.
Robert Sherlaw Johnson: Messiaen. London 1975 J. M. Dent [recenzja], „Muzyka” 1980 nr 4, s. 93-103
„Kolej Transyberyjska”. Nowa opera Antoine’a Duhamela, „Ruch Muzyczny” 1984 nr 9, s. 24-26
Praska Wiosna 1990, „Ruch Muzyczny” 1990 nr 14, s. 7
VII Sympozjum Młodych Muzykologów w Bratysławie, „Muzyka” 1991 nr 2, s.119-121
„Melos-Etos” po raz pierwszy, „Ruch Muzyczny” 1991 nr 25, s. 4.
Sympozjum „Hudba a totalita”, Bratysława 17 października 1991, „Muzyka” 1992 nr 3, s.109-110
III Dni Muzyki Wokalnej im. Adama Didura, „Ruch Muzyczny” 1992 nr 11, s. 2
„Lwowscy Wirtuozi” w Krakowie, „Ruch Muzyczny” 1995 nr 12, s. 20-21.
VII Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, „Ruch Muzyczny” 1995 nr 16, s. 18-20
Po latach o Janie Kleczyńskim, „Ruch Muzyczny” 1995 nr 25, s. 34-35
U Strawińskiego w Uściługu, „Ruch Muzyczny” 2005 nr 22, s. 28-29.
Kongres Messiaenowski w Birmingham, „Ruch Muzyczny” 2008 nr 17/18, s. 16-17.
O Konstantym Regameyu w Zurychu, „Ruch Muzyczny” 2008 nr 16, s. 24.
Małgorzata Sieradz: „Kwartalnik Muzyczny” (1928-1950) a początki muzykologii polskiej [recenzja], „Muzyka” 2016 nr 1.
Józef Elsner, „Król łokietek, czyli Wiśliczanki”, wyd. Grzegorz Zieziula [recenzja], „Muzyka” 2021 nr 2, s. 193-198.
Zygmunt Mycielski, Znaki zapytania, wstęp i komentarze - Beata Bolesławska-Lewandowska [recenzja], „Muzyka” 2023, nr 2, s. 162-167.


