Skip to main content

Zieliński Michał

Zieliński Michał

  • Composer, Musicologist

Compositions

Sonatina na fortepian (1986)

Msza na chór mieszany a cappella (1986)

Communication breakdown na kwintet dęty (1987)

Wariacje na bardzo znany temat na wibrafon i fortepian (1987)

Pieśń nad pieśniami na głos męski, flet, wibrafon, bongosy i fortepian (1987)

Koncert na marimbę solo (1988)

Muzeum wyobraźni na fortepian (1989)

Genesis na wielką orkiestrę symfoniczną (1991)

Jazz Connection na fortepian (1992)

Alleluja na chór mieszany a cappella (1996)

Skarbczyk marimbafonisty, czyli dość trudne kawałki na cztery pałki na marimbę solo (1998)

Laudate Dominum na chór mieszany a cappella (2002)

Magnificat na chór mieszany a cappella (2002)

Ave Maria na chór mieszany a cappella (2002)

Divertimento na orkiestrę smyczkową (2003)

Missa plagiata na chór mieszany a cappella (2004)

Hymnum gloriae tuae canimus na chór mieszany a cappella (2005)

Stabat Mater dolorosa na chór mieszany a cappella (2006)

Koncert na klawesyn i orkiestrę smyczkową (2006)

Salve Regina na chór mieszany a cappella (2006)

Modlitwa, gdy dziatki spać idą na chór mieszany a cappella (2007)

Missa super cantiones profanae (zrewidowana wersja Missa plagiata) (2013)

Na fraszki Jana z Czarnolasu suita na kwartet wokalny, flauto traverso, 3 viole da gamba i lutnię (2013)

Publications

books

Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacji,, Wydawnictwo Uczelniane , Bydgoszcz 2005

Model mozartowskiej orkiestry symfonicznej, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010

„Burgundzkie brzmienie” - Historia Collegium Vocale Bydgoszcz, Wydawnictwo autorskie, Bydgoszcz 2016

articles & papers

Technika orkiestrowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego,, w: Zeszyt naukowy nr 5, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1993

Geometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego,, w: Zeszyt naukowy nr 8, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1995

Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego charakteru brzmienia orkiestry Maurycego Ravela,, w: Zeszyt naukowy nr 10, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1998

Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej,, w: Zeszyt naukowy nr 10, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1998

Nowe spojrzenie na formę „Elegei” Tadeusza Bairda, „Muzyka” 1999 nr 3, s. 65-81

Stopień wykorzystania możliwości fakturalnych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku,, w: Zeszyt naukowy nr 12, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999

Przykłady zastosowania muzyki jazzowej w nauczaniu kształcenia słuchu,, w: Z prac Międzyuczelnianej Katedry Kształcenia Słuchu: „Kształcenie słuchu instrumentalistów”, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Warszawa 2001

Ryszard Kwiatkowski (1931-1993),, w: Kompozytorzy szczecińscy po 1945 roku, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin 2002

Tadeusz Baird – romantyk w okowach modernizmu,, w: Prace zbiorowe nr 18, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2004

Kolorystyka instrumentalna w utworach orkiestrowych Tadeusza Bairda, „Muzyka” 2004 nr 4, s. 63-86

Cassazione per orchestra Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia,, w: Dzieło muzyczne. Estetyka, struktura, recepcja, Prace zbiorowe nr 21, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005

Klasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela,, w: Dzieło muzyczne. Archetyp, Prace zbiorowe nr 22, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2006

Symbolism of Numbers and Its Importance in Aural Perception (Illustrated by the Motet „Nuper rosarum flores” by Guillaume Dufay),, w: Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy, Prace zbiorowe nr 24, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2007

„Cztery eseje” Tadeusza Bairda — między tradycją i nowoczesnością,, w: Idee modernizmu i postmodernizmu w poetyce kompozytorskiej i w refleksji o muzyce, Musica Iagellonica, Kraków 2007

„Ma Mere l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw,, w: Dzieło muzyczne i jego rezonans, Prace zbiorowe nr 26, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2008

„Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty,, w: Prace zbiorowe nr 29, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2009

Renesansowa polifonia sakralna. Między liturgiczną a estetyczną funkcją muzyki,, w: Prace zbiorowe nr 30, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010

Orchestral transcriptions of Chopin works - the axiological aspect,, w: Prace zbiorowe nr 32, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2011

Między sacrum a profanum. Renesansowy cykl mszalny jako unifikator pozamuzycznych znaczeń,, w: Prace zbiorowe nr 34, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012

The First Booke of Songes or Ayres Johna Dowlanda - profesjonalna muzyka na usługach amatorskiej rozrywki,, w: Prace zbiorowe nr 36, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014

Na fraszki Jana z Czarnolasu - odrodzony renesans,, w: Prace zbiorowe nr 37, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014

Missa super cantiones profanae - próba reaktywowania renesansowej praktyki kompozytorskiej,, w: Prace zbiorowe nr 38, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2015

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

tel: +48 785 370 000

Project support

The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Our social media


Join Our Newsletter


© All rights reserved. POLMIC
Go to top