polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

aktualności

Noworoczny „Koncert pod gwiazdami”

k22 grudnia 2017 roku o godz. 19.00 w Planetarium Niebo Kopernika będzie miał miejsce noworoczny „Koncert pod gwiazdami”.

Ziemia po raz kolejny okrążyła Słońce. Jednym ze skutków jej wędrówki wokół lśniącej gwiazdy jest codzienna subtelna zmiana wyglądu nocnego nieba. Zmienna w swojej stylistyce jest też muzyka, z którą świętować będziemy rozpoczęcie nowego roku podczas „Koncertu pod gwiazdami”.

Wystąpi Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki (skrzypce i akordeon). To jeden z najciekawszych zespołów kameralnych młodego pokolenia. Laureaci prestiżowych międzynarodowych konkursów muzycznych, m.in. w Paryżu, Salzburgu, Puli, a także nagrody specjalnej ZAiKS. Duet prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą. Wystąpił we Francji, Gruzji, Hiszpanii, Szwajcarii, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Tajlandii, Kambodży, Wietnamie i wielu miastach w Polsce. Ich wykonania określane są jako perfekcyjne, dojrzałe i pełne młodzieńczej witalności. Artyści odważnie sięgają po znane dzieła kameralne i współczesne.

Duet Karoliny Mikołajczyk i Iwo Jedyneckiego podczas koncertu w Planetarium wykona utwory kompozytorów stanowiących prawdziwą plejadę gwiazd. Artyści rozpoczną barokowym popisem skrzypiec, by już po chwili w rytmie tanga przenieść nas do świata muzyki XX i XXI wieku. Taniec pojawi się raz jeszcze, w zbiorze kompozycji Béli Bartóka. Muzycy zaprezentują także Notturno Andrzeja Karałowa. W ostatnim utworze koncertu powrócimy do punktu wyjścia – muzyki baroku. Zima Antonio Vivaldiego jest pogodna. Niech będzie dobrą zapowiedzią tego, co przyniesie nowy rok!

Szczegóły wydarzenia – na stronie: http://www.niebokopernika.pl

„Psalm" – spektakl Teatru Opera Modern

p21 grudnia 2017 roku o godz. 19.00 w sali teatralnej warszawskiej ASP przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 37/39 zostanie wystawiona opera Krzysztofa Kozłowskiego  Psalm.

Spektakl Teatru Opera Modern oparty jest na oryginalnym scenariuszu i libretcie Jerzego Lacha opracowanego na podstawie powieści My, marzyciele Mbue Imbolo, z wykorzystaniem wybranych tekstów z Księgi Koheleta, Apokalipsy św. Jana, Psalmów oraz współczesnych kompozycji muzycznych i arii Krzysztofa Kozłowskiego wykonywanych na żywo przez solistów operowych, zespół Hashtag Ensemble i Kwartet smyczkowy TheTonacja. W spektaklu biorą udział także aktorzy - mimowie z Warszawskiego Centrum Pantomimy Bartłomieja Ostapczuka.

Psalm jest pierwszym spektaklem nowo powstałego Teatru Opera Modern – teatru pozainstytucjonalnego założonego przez Jerzego Lacha. Jest to kontynuacja projektów: „Opera Off” i „Scena młodych” realizowanych w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Opera opowiada o pogoni za szczęściem. Historia to dramat dwóch par małżeńskich, różniących się zasobami finansowymi, statusem społecznym i zawodowym, kolorem skóry, pochodzeniem i religią. To dramat ludzi, których losy przeplatają się do tego stopnia, że nie umieją bez siebie żyć. To historia, która urasta do metaforycznej, wręcz biblijnej przypowieści o kondycji ludzi i o kraju, w którym przyszło im żyć. Gdzie jest dom? Czym jest miłość? Jak daleko można się posunąć, żeby zapewnić sobie lepszy byt? Jaką cenę można zapłacić za marzenia? To pytania, które stawiają sobie bohaterowie opery. W spektaklu została przywołana biblijna opowieść o wypędzonych z Raju Adamie i Ewie. Jest to historia wygnańców, którzy próbują szukać zrozumienia i akceptacji w świecie zewnętrznym. Podstawową wartością dla nich jest miłość, dla świata zewnętrznego – wierność dogmatom.

Projekt współfinasowany przez m. st. Warszawa. Wstęp na spektakl jest wolny. Rezerwacja miejsc: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły – na stronie: https://www.facebook.com/teatroperamodern/ 

Bajeczny „Dziadek do orzechów” z Teatru Bolszoj w grudniu w polskich kinach

bŚwiąteczne pokazy Dziadka do orzechów, baśniowego baletu Piotra Czajkowskiego, w wykonaniu tancerzy Teatru Bolszoj w Moskwie będzie można oglądać w ponad 100 polskich kinach przez cały grudzień 2017. W Kinie Praha Transmisja Live HD przedstawienia odbędzie się 17 grudnia o godz. 16.00.

W wielu krajach nie ma Bożego Narodzenia bez gwiazdkowego spektaklu Dziadka do orzechów. Przedstawienia baletu Czajkowskiego przygotowują w tym okresie na całym świecie nie tylko profesjonalne zespoły baletowe, ale także szkoły tańca i amatorskie grupy. „Choć prapremiera baletu odbyła się w Petersburgu w dniu Świętego Mikołaja, 6 grudnia 1892 roku, to tradycja gwiazdkowa towarzysząca temu baletowi powstała niemal pół wieku później w Stanach Zjednoczonych i rozprzestrzeniła się na cały świat” – opowiada Katarzyna Gardzina-Kubała, specjalistka ds. promocji nazywowkinach.pl. Mimo że dziś, inaczej niż za czasów Czajkowskiego, spektakl ten jest kierowany głównie do młodszych widzów, to nadal pozostaje jednym z najpoważniejszych arcydzieł klasycznego baletu rosyjskiego. Oparty na opowiadaniu modnego wówczas fantastycznego pisarza E. T. A. Hoffmanna, Dziadek do orzechów miał wykorzystywać zainteresowanie elit petersburskich fantastyką. Tymczasem okazał się wspaniałym spektaklem familijnym. Mali widzowie odnajdą w nim baśniową historię małej Klary (w rosyjskiej wersji jest to Masza), która dzięki dobremu sercu i odwadze wyzwala spod czaru księcia zaklętego w dziadka do orzechów.

Twórczość Czajkowskiego na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci była najlepszym kamieniem probierczym dla wszystkich choreografów. Jego muzyce jest za ciasno w ramach ślicznej bajki dla małych dzieci – wyrywa się w przestrzeń bardziej filozoficznych, dramatycznych rozważań. Jej tajemniczość i podskórny „dreszcz” przez wiele lat nie znajdowały scenicznego wcielenia, udało się to jednak choreografowi Jurijowi Grigorowiczowi i scenografowi Simonowi Wirsaładze oraz pierwszym wykonawcom głównych ról w tej wersji: Maszy – Jekaterinie Maksimowej i Dziadkowi do orzechów – Władimirowi Wasiljewowi. Z ich współpracy w 1966 roku w Teatrze Bolszoj powstał nowy spektakl, który do dziś, bez zmian, pozostaje w repertuarze Teatru Bolszoj.

Grigorowicz prezentuje inne podejście do baletowej bajki: napełnia ją Hoffmannowskim mistycyzmem i tajemniczością. W jego Dziadku do orzechów nie ma przesłodzenia, dosłownie i w przenośni. To nie balet o wyimaginowanym i błogosławionym Królestwie Konfiturowym (Krainie Słodyczy), gdzie na gałązkach choinki rozwieszone są cukierki, orzechy i marcepany, ale o fantasmagorycznych poczynaniach Drosselmeyera, dzięki któremu piękni książęta zwyciężają, reprezentując dobro, a Król myszy ginie wraz ze swoim wojskiem. Bohaterowie odbywają więc swoją wędrówkę w II akcie baletu w górę bożonarodzeniowego drzewka, spotykając lalki – choinkowe ozdoby. W głównych partiach zobaczymy wybitnych pierwszych solistów Bolszoj: Annę Nikulinę w roli Maszy, Denisa Rodkina jako Dziadka do orzechów/Księcia i Andrieja Merkuriewa jako Drosselmeyera.

Patronat medialny nad cyklem transmisji objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Lista kin i terminy pokazów tutaj. Dodatkowe informacje – na stronie: http://www.kinopraha.pl

Środa Młodych – Silesia przedstawia: Katarzyna Ćwiek i Ihor Maryshkin w NOSPRze

s20 grudnia 2017 roku o godz. 19.30 w Sali Kameralnej NOSPR (Katowice, pl. Wojciecha Kilara 1) odbędzie się koncert z cyklu „Środa młodych”, podczas którego zabrzmi muzyka Józefa Świdra.

Grudniowy koncert Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia” w Sali Kameralnej NOSPR to prezentacja dwójki wyróżniających się młodych wokalistów: Katarzyny Ćwiek (mezzosopran) i Ihora Maryshkina (baryton). W tym prestiżowym miejscu występują oni po raz pierwszy, chociaż ich piękne głosy i wielkie umiejętności wokalne znane już są katowickim melomanom z wielu koncertów. Byli m.in. uczestnikami tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych.

Katarzyna Ćwiek jest absolwentką studiów magisterskich w klasie ks. dr. hab. Pawła Sobierajskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Aktualnie odbywa studia doktoranckie w klasie dr hab. Ewy Biegas, prof. AM tej samej uczelni. Jest laureatką m.in. konkursów wokalnych „Iuventus Canti” we Vrablach (Słowacja) oraz „Ars et Gloria” w Katowicach.

Ihor Maryshkin to wokalista ukraiński polskiego pochodzenia. W latach 2015–2016 odbywał staż na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. dr. hab. Marka Rzepki. W tym roku zdobył na V Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde I miejsce w grupie uczniów szkół muzycznych w wieku 21-25 lat i Nagrodę Specjalną dla Najpiękniejszego Głosu Barytonowego. W sierpniu otrzymał I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym „Bella Voce” w Busku-Zdroju. Został również laureatem nagrody Grand Prix dla najlepszego młodego śpiewaka w Polsce, przyznawanej w drodze Ogólnopolskiego Konkursu Muzycznego organizowanego przez Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Podczas koncertu w siedzibie NOSPR muzycy zaprezentują utwory W.A. Mozarta, C. Saint-Saënsa, G. Bizeta, G. Donizettiego, C. Loewego, E. Tagliaferiego, R. Straussa, P. Czajkowskiego, S. Rachmaninowa, G. Swiridowa, a także When the shy star z cyklu Chamber music Józefa Świdra. Partie fortepianu wykona Katarzyna Rzeszutek; poprowadzi koncert Aleksandra Konieczna.

Szczegóły – na stronie: http://www.silesia.art.pl

XI Skup Dźwięków Nowych i Używanych – Awangarda, a pamięć: otwarte spotkania warsztatowe oraz koncert

aW dniach 14–18 grudnia 2017 roku w „Przestrzeni Prywatnej” (Warszawa, ul. Emilii Plater 9/11) odbędą się warsztaty kompozytorskie, prowadzone przez Krzysztofa Knittla, Mieczysława Litwińskiego, Tadeusza Wieleckiego, Ryszarda Lateckiego, Jerzego Kornowicza i Tadeusza Sudnika, które zwieńczy koncert finałowy 19 grudnia w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im W. Lutosławskiego o godz. 19.30.

„Skup Dźwięków” ma już 12-letnią tradycję. W roku 100-lecia polskiej awangardy działania muzyczne i dźwiękowe, które tym razem będą motywem przewodnim „Skupu Dźwięków", nawiązują do twórczości polskich formistów (m.in. Tytusa Czyżewskiego, Zbigniewa i Andrzeja Pronaszko, Witkacego) oraz Władysława Strzemińskiego. Faktura i forma obrazów tych artystów znajdzie przełożenie w budowaniu wypowiedzi muzycznych, charakteryzujących się z jednej strony silną ekspresją, z drugiej – swoistym monochromatyzmem formalnym, muzyką stanu.

Cele warsztatów to: zainspirowanie uczestników do własnej, indywidualnej ekspresji twórczej, zdobycie umiejętności twórczego współdziałania w grupie, zapoznanie z różnymi aspektami muzyki współczesnej i warsztatem twórczym nauczycieli oraz spotkanie międzypokoleniowe, wspólna praca nad przygotowaniem utworu i doświadczenie występu scenicznego. W warsztatach biorą udział osoby pragnące rozszerzyć swoje doświadczenia o elementy improwizacji zespołowej i praktykę humanistyki muzycznej.

Podczas koncertu finałowego zabrzmią przygotowane przez uczestników kompozycje w wykonaniu Grupy Kawalerowi Błotni, zaproszonych gości oraz aktywnych uczestników warsztatów. Warsztaty i koncert mają otwarty charakter i są bezpłatne.

Szczegóły – na stronie: http://www.ptmw.art.pl/ 

„Góra-dół – być jak Karłowicz”

kW dniach 23 października – 18 grudnia 2017 roku w Filharmonii Szczecińskiej będzie wystawiany spektakl dla dzieci Góra-dół – być jak Karłowicz, w którym głównym bohaterem jest patron instytucji.

To najnowsza, unikatowa produkcja teatralna Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Spektakl pokazuje Mieczysława Karłowicza, kompozytora i miłośnika gór, na przestrzeni jego całego życia jako chłopca, a potem mężczyznę, którym kierują czasem zupełnie przeciwstawne emocje. Fabułę spektaklu buduje pięć podstawowych emocji bohatera: Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek. Ich charakter kształtuje nie tylko tekst, ale przede wszystkim muzyka odzwierciedlająca cechy każdej z emocji.

W spektaklu Góra-dół – być jak Karłowicz wykorzystane zostały poematy symfoniczne kompozytora, które były inspiracją do stworzenia nowych, skomponowanych specjalnie na potrzeby spektaklu utworów w – uwaga! - elektronicznych aranżacjach. Autorem kompozycji jest Mateusz Ryczek, który na zamówienie Filharmonii skomponował muzykę odzwierciedlającą radość, strach, gniew, odrazę i smutek. Projekt został stworzony z myślą o młodym odbiorcy, który będzie miał szansę utożsamić się z głównym bohaterem – niezależnie od tego, w jakim kierunku się rozwija i w jakich czasach żyje. Głównym celem przedsięwzięcia jest zainteresowanie młodego odbiorcy muzyką przez pryzmat uczuć i historii kompozytora.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://filharmonia.szczecin.pl

Dark Matter(s) & Jeszcze Polska Muzyka | Mykietyn & Peszat

d17 grudnia 2017 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Szczecińskiej będzie miał miejsce koncert finałowy cyklu Orkiestry Akademii Beethovenowskiej poświęconego polskiemu dziedzictwu kulturowemu „Jeszcze polska muzyka” pt. „Mykietyn & Peszat”, podczas którego odbędą się światowe premiery dziel polskich twórców.

Ciemna materia, jedna z największych zagadek współczesnej nauki, zainspirowała serię niezwykłych koncertów/spektakli multimedialnych – „Delirium-Edition: Dark Matter(s)” – która prezentuje znane i nieznane utwory muzyki orkiestrowej i operowej XX-XXI wieku. Podczas tych koncertów orkiestra symfoniczna spotyka się z elektroniką, a słuchacze mają wpływ na przebieg akcji. Autorem projektu jest dyrygent Wiktor Kociuban.

W wykonaniu Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod batutą Wiktora Kociubana usłyszymy światową premierę utworów, skomponowanych specjalnie na tę okazję: The Artist’s way Piotra Peszata oraz Herr Thaddäus Pawła Mykietyna. Herr Thaddäus to nowy utwór sceniczny kompozytora na elektronikę i orkiestrę symfoniczną w przestrzeni ze scenografią Mirosława Bałki, którego nazwisko jest gwarancją niecodziennych efektów specjalnych. Podczas koncertu zostanie wykorzystana technologia 3D Audio. Partie solowe (głosy z taśmy) zabrzmią w wykonaniu Łukasza Koniecznego (bas) i Barbary Sierosławski (recytacje). Sam pomysł na utwór jest niezwykle intrygujący: warstwę tekstową utworu stanowi Inwokacja do Pana Tadeusza Adama Mickiewicza w dziewiętnastowiecznym tłumaczeniu Siegfrieda Lipinera.

Koncert zostanie powtórzony 19 grudnia w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Więcej – na stronie: http://filharmonia.szczecin.pl

Bajeczny „Dziadek do orzechów” z Teatru Bolszoj w grudniu w polskich kinach

bŚwiąteczne pokazy Dziadka do orzechów, baśniowego baletu Piotra Czajkowskiego, w wykonaniu tancerzy Teatru Bolszoj w Moskwie będzie można oglądać w ponad 100 polskich kinach przez cały grudzień 2017. W Kinie Praha Transmisja Live HD przedstawienia odbędzie się 17 grudnia o godz. 16.00.

W wielu krajach nie ma Bożego Narodzenia bez gwiazdkowego spektaklu Dziadka do orzechów. Przedstawienia baletu Czajkowskiego przygotowują w tym okresie na całym świecie nie tylko profesjonalne zespoły baletowe, ale także szkoły tańca i amatorskie grupy. „Choć prapremiera baletu odbyła się w Petersburgu w dniu Świętego Mikołaja, 6 grudnia 1892 roku, to tradycja gwiazdkowa towarzysząca temu baletowi powstała niemal pół wieku później w Stanach Zjednoczonych i rozprzestrzeniła się na cały świat” – opowiada Katarzyna Gardzina-Kubała, specjalistka ds. promocji nazywowkinach.pl. Mimo że dziś, inaczej niż za czasów Czajkowskiego, spektakl ten jest kierowany głównie do młodszych widzów, to nadal pozostaje jednym z najpoważniejszych arcydzieł klasycznego baletu rosyjskiego. Oparty na opowiadaniu modnego wówczas fantastycznego pisarza E. T. A. Hoffmanna, Dziadek do orzechów miał wykorzystywać zainteresowanie elit petersburskich fantastyką. Tymczasem okazał się wspaniałym spektaklem familijnym. Mali widzowie odnajdą w nim baśniową historię małej Klary (w rosyjskiej wersji jest to Masza), która dzięki dobremu sercu i odwadze wyzwala spod czaru księcia zaklętego w dziadka do orzechów.

Twórczość Czajkowskiego na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci była najlepszym kamieniem probierczym dla wszystkich choreografów. Jego muzyce jest za ciasno w ramach ślicznej bajki dla małych dzieci – wyrywa się w przestrzeń bardziej filozoficznych, dramatycznych rozważań. Jej tajemniczość i podskórny „dreszcz” przez wiele lat nie znajdowały scenicznego wcielenia, udało się to jednak choreografowi Jurijowi Grigorowiczowi i scenografowi Simonowi Wirsaładze oraz pierwszym wykonawcom głównych ról w tej wersji: Maszy – Jekaterinie Maksimowej i Dziadkowi do orzechów – Władimirowi Wasiljewowi. Z ich współpracy w 1966 roku w Teatrze Bolszoj powstał nowy spektakl, który do dziś, bez zmian, pozostaje w repertuarze Teatru Bolszoj.

Grigorowicz prezentuje inne podejście do baletowej bajki: napełnia ją Hoffmannowskim mistycyzmem i tajemniczością. W jego Dziadku do orzechów nie ma przesłodzenia, dosłownie i w przenośni. To nie balet o wyimaginowanym i błogosławionym Królestwie Konfiturowym (Krainie Słodyczy), gdzie na gałązkach choinki rozwieszone są cukierki, orzechy i marcepany, ale o fantasmagorycznych poczynaniach Drosselmeyera, dzięki któremu piękni książęta zwyciężają, reprezentując dobro, a Król myszy ginie wraz ze swoim wojskiem. Bohaterowie odbywają więc swoją wędrówkę w II akcie baletu w górę bożonarodzeniowego drzewka, spotykając lalki – choinkowe ozdoby. W głównych partiach zobaczymy wybitnych pierwszych solistów Bolszoj: Annę Nikulinę w roli Maszy, Denisa Rodkina jako Dziadka do orzechów/Księcia i Andrieja Merkuriewa jako Drosselmeyera.

Patronat medialny nad cyklem transmisji objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Lista kin i terminy pokazów tutaj. Dodatkowe informacje – na stronie: http://www.kinopraha.pl

Koncert finałowy XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych – Interwencje 2017

fml15 grudnia 2017 roku o godz.18.00 w Sali Koncertowej katowickiej Akademii Muzycznej (ul. Zacisze, 3) będzie miał miejsce koncert finałowy XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych – Interwencje 2017 pt. „Szkice do opery – Stanisław Moniuszko Straszny dwór”.

Grudniowy finałowy koncert XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych to wyjątkowe wydarzenie z udziałem młodych wokalistów, laureatów polskich i międzynarodowych konkursów, studentów i absolwentów akademii muzycznych różnych ośrodków edukacyjnych i uczestników Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Na estradzie Sali Koncertowej katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego wystąpią w strojach scenicznych udostępnionych na ten wieczór przez Operę Śląską w Bytomiu i wykonają słynne arie, duety i sceny zespołowe z arcydzieła Stanisława Moniuszki Straszny dwór. Program tego koncertu-spektaklu zadowoli najbardziej wybrednego melomana. To m.in.: dumka Jadwigi Biegnie słuchać w lasy, w knieje…, aria Stefana Cisza dokoła…, aria Skołuby Ten zegar stary…, patriotyczne polonezy Miecznika i Hanny, duet Stefana i Zbigniewa Wiwat semper wolny stan, duet Hanny i Jadwigi Już ogień płonie…, tercet Stefana, Macieja i Zbigniewa Cichy domku modrzewiowy…, kwartet Hanny, Jadwigi, Stefana i Zbigniewa Ni boleści, ni rozkoszy….

Przedsięwzięcie dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyka i taniec – Interwencje 2017”. Bezpłatne wejściówki dostępne są w Biurze IPiUM „Silesia” (ul. 3 Maja, 31 a) oraz telefonicznie w godz. 10.00–14.00.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.