Polmic - FB

archiwum

Polska Music Now - Witold Lutosławski, Warszawska Jesień i obecne trendy

Debata "Polska Music Now"Debata Polska Music Now, organizowana przez Instytut Adama Mickiewicza jako wydarzenie towarzyszące 56. „Warszawskiej Jesieni”, odbędzie się 21 września 2013 roku w Muzeum Historii Żydów Polskich (ul. Anielewicza 6, Warszawa).

Debata składająca się z dwóch paneli (10:00 – 12:30 oraz 13:30 – 16:00) poświęcona będzie Witoldowi Lutosławskiemu i jego związkom z festiwalem oraz kierunkom rozwoju polskiej muzyki współczesnej w perspektywie międzynarodowej. W spotkaniu udział wezmą: Harry Lehmann – niemiecki filozof, twórca myśli muzycznej, zajmujący się cyfrową rewolucją i jej wpływem na muzykę współczesną, Adrian Thomas – wybitny muzykolog specjalizujący się w muzyce polskiej, Clement Power – brytyjski dyrygent muzykiwspółczesnej oraz Thomas Oesterdiekhoff – Dyrektor Generalny Ensemble musikFabrik.

Tego samego dania, o godz. 17.00 w Muzeum Historii Żydów Polskich odbędzie się również wernisaż instalacji interaktywnej Pawła Janickiego LutoScratch, odbywającej się w ramach „Warszawskiej Jesieni”.


Debata Polska Music Now
sobota 21 września 2013
Muzeum Historii Żydów Polskich, ul. Anielewicza 6, Warszawa

Program debaty:
 

I Panel, 10:00-12:30

Witold Lutosławski i „Warszawska Jesień”
Inspiracje polską awangardą lat sześćdziesiątych można zauważyć w twórczości wielu współczesnych kompozytorów. Na czym polegała siła kompozytorów tej generacji?

II Panel, 13:30-16:00
Polscy kompozytorzy XXI wieku: główne trendy polskiej muzyki współczesnej
Analiza działań współczesnych polskich twórców w kontekście zjawisk międzynarodowych. Jakie zależności można zaobserwować między polskim a międzynarodowym środowiskiem muzycznym? Kto tworzy dzisiejszą estetykę muzyczną? Dlaczego świat powinien zainteresować się najnowszą polską muzyką współczesną i ich twórcami?


LutoScratch
wernisaż: sobota 21 września 2013 , godzina 17:00
instalacja dostępna dla zwiedzających: 22-28 września 2013
Muzeum Historii Żydów Polskich, ul. Anielewicza 6, Warszawa

Instalacja opiera się na wykorzystaniu idei aleatoryzmu kontrolowanego – techniki kompozytorskiej stworzonej przez Witolda Lutosławskiego. Zarejestrowany materiał dźwiękowy odtwarzany jest na 3 ekranach podłączonych do gramofonów, którymi w dowolny sposób sterują widzowie. Poruszając gramofonową płytą odbiorcy mogą wpłynąć na efekt i tempo odtworzenia zapisu.