Warszawska Jesień 2013 na płytach
Kronika Dźwiękowa „Warszawskiej Jesieni” publikowana jest od 1999 roku na płytach kompaktowych audio regularnie, co roku. Wyjątkową cechą edycji 2013 było wydanie pierwszej płyty, z Libro de las estancias José Maríi Sáncheza-Verdú, jeszcze w trakcie trwania Festiwalu.
Pod koniec roku 2013 wyprodukowane zostały kolejne płyty, z wybranymi utworami kompozytorów polskich i zagranicznych z programu „Warszawskiej Jesieni”. Album nr 6 to zamówiona przez Festiwal opera Miguela Azguime A Laugh to Cry, a płyta ostatnia, nr 7, tradycyjnie poświęcona jest najmłodszym kompozytorom i zawiera utwory wykonane na koncertach towarzyszących „Warszawskiej Jesieni”, zorganizowanych przez Koło Młodych działające przy Związku Kompozytorów Polskich.
Płyty mają charakter promocyjny, są przekazywane zainteresowanym instytucjom i osobom nieodpłatnie przez wydawcę – Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Sound Chronicle of the Warsaw Autumn 2013
SPIS PŁYT
CD No. 1 (polmic100)
1-9: José María Sánchez-Verdú (b. 1968) Libro de las estancias (The Book of Abodes) for countertenor, Arab voice, two choirs, ensemble, auraphone, live electronics and lights(2008-2009) 62’01’’
CD No. 2 (polmic 101)
1: OndřejAdámek (b. 1979) Polednice for choir and orchestra, text by Karel Jaromír Erben (2013) 19’20’
2: RafałAugustyn (b. 1951) Tam. Music for Violin, Voices and Instruments (2002/2012) 17’53’’
3: Bruno Mantovani (b. 1974) Cantata No. 4 for cello, accordion and choir (2012) 17’58’’
4: Zbigniew Bargielski (b. 1937) Concerto for Piano, Percussion and Symphony Orchestra (2012-2013) 21’47’’
CD No. 3 (polmic 102)
1: Yann Robin (b. 1974) Art of Metal I for metal contrabass clarinet and ensemble (2006) 20’26’’
2: Dominik Karski (b. 1972) Certainty‘s Flux for violin (2013) 13’03’’
3: Yannis Kyriakides (b. 1969) Telegraphic for flute, cello, trombone, synthesiser, bass clarinet, double bass, amplification and six telegraph key players (2007) 16’58’’
4: Stanisław Krupowicz (b. 1952) Machinæ cælestes for soprano, choir, computers and orchestra (2013) 25’50’’
CD No. 4 (polmic 103)
1: Marcin Bortnowski (b. 1972) And There Was No More Sea for harpsichord and chamber orchestra (2011-2012) 22’20’’
2: Piotr Roemer (b. 1988) Soneostasis for chamber ensemble and electronic media (2012-2013) 12’29’’
3: Sławomir Wojciechowski (b. 1971) Blind Spot for prepared string quartet (2010-2012) 15’34’’
4: Uroš Rojko (b. 1954) Lakritze for mezzo-soprano, half-clarinet, guitar and accordion, text by Muhammad Schams ad-Din Hafis (2013) 11’43’’
5: Lucia Ronchetti (b. 1963) Hombre de muchagravedad - a study of Diego Velázquez’s Las Meninas for four voices and string quartet, text by Andrea Fortina aſter Francisco de Quevedo, Luis de Góngora, Calderón de la Barca (2002-2003) 13’10’’
CD No. 5 (polmic 104)
1: Paweł Hendrich (b. 1979) Sedimetron for chamber ensemble (2012) 15’38’’
2: Arthur Kampela (b. 1960) As if for clarinet, guitar and accordion (2013) 09’06’’
3: Joanna Woźny (b. 1973) as in a mirror, darkly for ensemble (2010/2013, revised version) 15’37’’
4-6: Grzegorz Pieniek (b. 1982) Days to come, days gone by for mezzo-soprano, clarinet and guitar, to poems by Constantine Cavafy (2012-2013) 13’43’’
7-12: Michał Moc (b. 1977) Po-wer for chamber orchestra (2012-2013) 18’26’’
CD No. 6 (polmic 105)
1-26: Miguel Azguime (b. 1960) A Laugh to Cry opera (2012-2013) 74’09’’
CD No. 7 (polmic 106)
1: Alina Kubik (b. 1985) Slendro for tape (2010) 04’51’’
2: Nikolet Burzyńska (b. 1989) Curved Mirror for violin and life electronics (2012) 12’24’’
3: Agnieszka Stulgińska (b. 1978) Let’s hope for tape (2012) 03’26’’
4: Adrianna Furmanik (b. 1988) Circle for flute and tape (2013) 07’30’’
5: Andrzej Kopeć (b. 1980) Amorfik for tape (2013) 02’10’’
6-8: Jan Sanejko (b. 1984) GETSEMANI for piano solo (2011) 06’39’’
9: Andrzej Karałow (b. 1991) Anthem for piano solo (2013) 06’07’’
10: Martyna Kosecka (b. 1989) ImPulsus for instrumental ensemble(2013) 10’26’’
11: Ewa Fabiańska-Jelińska (b. 1989) Le Quai de Bercy for piano solo (2013) 04’37’’