Polmic - FB

Articles

Wystawa o Witoldzie Lutosławskim na Google Cultural Institute

Witold Lutosławski 1913-1994Multimedialna wystawa Witold Lutosławski 1913-1994 przygotowana przez Culture.pl, flagową markę Instytutu Adama Mickiewicza, uruchomiona została 23 stycznia 2015 roku na platformie Google Cultural Institute.

Wystawa wykorzystuje wybrane zdjęcia z albumu Elżbiety Markowskiej Lutosławski 1913-2013, jak również archiwalne fotografie udostępnione na potrzeby projektu przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego oraz Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Jako komentarze do zdjęć wybrane zostały wypowiedzi Witolda Lutosławskiego na temat jego życia i twórczości, jak również wypowiedzi osób związanych z kompozytorem. Są to cytaty z takich publikacji, jak: Lutosławski w pamięci Grzegorza Michalskiego (Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2007), Witold Lutosławski. Zapiski Zbigniewa Skowrona (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008), Lutosławski o sobie Zofii Owińskiej (Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010) oraz wspomniany album Elżbiety Markowskiej (Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego, Warszawa 2012).

Uzupełnienie wystawy stanowią materiały filmowe dotyczące życia kompozytora zrealizowane w 2013 roku na potrzeby cyklu „Woven Words”, współorganizowanego przez londyńską Philharmonia Orchestra i Instytut Adama Mickiewicza w ramach programu Polska Music z okazji obchodów 100-lecia urodzin artysty.

Witold Lutosławski 1913-1994 to już trzecia wystawa Culture.pl na Google Cultural Institute. W ramach współpracy rozpoczętej w marcu 2014 roku na platformie zobaczyć można także Art of Freedom i Solidarity Shorts.

OBEJRZYJ wystawę: www.google.com

Google Cultural Institute
to globalna platforma stworzona w 2011 roku. Za swój główny cel obrała udostępnianie online ważnych zasobów kultury i historycznych materiałów tak, aby stały się dostępne dla wszystkich internautów na całym świecie. Google Cultural Institute współpracuje z ponad 400 instytucjami kultury z ponad 50 krajów.

Zadaniem Culture.pl, flagowej marki Instytutu Adama Mickiewicza, jest promocja Polski i polskiej kultury za granicą. Pod marką Culture.pl prezentowane są międzynarodowej publiczności wysokiej jakości inicjatywy i wydarzenia z zakresu muzyki, filmu, sztuki czy designu. W 4000 wydarzeń organizowanych w 26 krajach uczestniczyło 40 milionów widzów. Projekty realizowane były m.in w ramach „Polska!Year”, promującego polską kulturę w Wielkiej Brytanii, Zagranicznego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji w UE, „I, CULTURE Orchestra” oraz Roku Witolda Lutosławskiego 2013.