polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Z Sewilli i ogrodów Aranjuez”
20 stycznia 2018, Warszawa
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

Artykuły

Koncert symfoniczny w Filharmonii Opolskiej

kMarszałek Województwa Opolskiego – Andrzej Buła oraz Dyrektor Filharmonii Opolskiej – Przemysław Neumann zapraszają na koncert symfoniczny 17 marca 2017 roku, finalizujący kolejny etap warsztatów artystyczno-ekologicznych.

Podczas koncertu w wykonaniu Filharmoników Opolskich pod dyrekcją Daniela Raiskina zabrzmią dzieła Edwarda Elgara, Aleksandra Głazunowa i Mieczysława Weinberga.

Rapsodia na tematy mołdawskie op. 47 nr 3 to chyba najbardziej barwna kompozycja Wajnberga. Autor ukończył studia kompozytorskie w Mińsku u Wasilija Zołtariowa; ten zaś był wychowankiem Bałakiriewa i Rimskiego-Korsakowa. Można by więc określić Wajnberga „wnukiem” wielkich twórców okresu szkół narodowych. Słychać to pokrewieństwo w jego muzyce, a Rapsodia jest przykładem owej tendencji. Koncert wiolonczelowy e-moll op. 85 Edwarda Elgara zabrzmi w interpretacji koncertmistrzyni grupy wiolonczel Orkiestry Filharmonii Agaty Gawin-Gluzy. Będzie to pierwsza (z czterech) w tym sezonie solowych prezentacji Filharmoników. Kompozycja Elgara sławę zyskała dzięki kobiecie – Jacqueline du Pré – i mimo, że Koncert nagrali później dziesiątki innych wiolonczelistów, to wielu odbiorców kojarzy pełne nostalgii frazy Elgara z kobiecą wrażliwością. W finale koncertu zostanie wykonana V Symfonia „Bohaterska” Aleksandra Głazunowa. Nie może umknąć uwadze na wskroś rosyjski charakter dzieła, co zważywszy na uczuciową, ekstrawertyczną, ale ujętą w ramy zachodniego perfekcjonizmu osobowość maestro Daniela Raiskina, faktycznie zwiastuje symfonię zmysłowych uniesień.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.filharmonia.opole.pl