Polmic - FB

relacje i recenzje wydarzeń

Gala Operowo-Operetkowo-Musicalowa w Ueckermünde

g16 września 2017 roku, w trzydziestą rocznicę śmierci najpopularniejszej śpiewaczki operowej XX wieku Marii Callas Stowarzyszenie Musikverein „BEL CANTO Ueckermünde” e. V. świętowało trzeci jubileusz powstania i zorganizowało w Sali Ratuszowej Zamku Książąt Pomorskich w Ueckermünde Galę Operowo-Operetkowo-Musicalową.

W koncercie wystąpiły soliści niemieckich scen operowych – Friederike Meinel i Sylwia Burnicka-Kalischewska – oraz szczecińskiej Opery na Zamku – Paweł Wolski, jak również Aleksandra Wojtachnia i Julita Wudarczyk, studentki wokalistyki Akademii Sztuki w Szczecinie, z niezastąpionym Michałem Landowskim przy fortepianie.

Koncert stanowił jednocześnie zapowiedź piątej edycji Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giulio Perottiego w Ueckermünde, który rozpocznie się już 20 października. Finansowe wsparcie „BEL CANTO Ueckermünde” e. V. tego wyjątkowego wydarzenia przyszło ze strony Fundacji Sparkassenstiftung Uecker-Randow, dzięki czemu Sala Ratuszowa Bürgersaal rozbłysnęła profesjonalnym oświetleniem koncertowym.

W programie koncertu znalazły się utwory z repertuaru Marii Callas i Giulio Perottiego (jednego z najsłynniejszych tenorów XIX stulecia). Czy zabrzmiały arie i duety Mozarta z Le Nozze di Figaro i Cosi fan tutte w wykonaniu Julity Wudarczyk (sopran) i Aleksandry Wojtachni (mezzosopran), czy arie i duety Czajkowskiego z Eugeniusza Oniegina, Jolanty (tu doświadczone sopranistki Sylwia Burnicka-Kalischewska i Friederike Meinel oraz tenor Paweł Wolski), publiczność wiwatowała po każdym utworze. Owacje zebrały także interpretacje arii Pucciniego z La rondine, Giocondy, Walca Caton z opery Casanova Ludomira Różyckiego i verdiowskich arii z Otella, Trubadura i Traviaty. Jednak tym, co najbardziej rozpaliło zmysły słuchaczy były arie i duety z operetek Der Zigeunerbaron, Frau Luna oraz z musicali My Fair Lady F. Loewego oraz West Side Story Bernsteina. Ukoronowaniem całości było wspólne Libiamo z Traviaty, które artyści zaprezentowali przy miarowym aplauzie rozentuzjazmowanej publiczności. Po tym utworze rozległy się gorące oklaski i okrzyki „bravo” – słuchacze stanowczo domagali się bisu, który stanowiło ponownie wspaniale zaśpiewane Libiamo.