polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

aktualności

Premierowe nagranie „Audycji V" Andrzeja Krzanowskiego

aW grudniu 2017 Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca wraz z instrumentalistami NOSPR, Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia" i solistami: Joanną Freszel (sopran) i Markiem Andryskiem (akordeon) zarejestrowała kompletny materiał dźwiękowy Audycji V Andrzeja Krzanowskiego.

Przedwcześnie zmarły, wybitny śląski kompozytor Andrzej Krzanowski pozostawił swoje nowatorskie dzieło w rękopisie. Pomimo kilku podejść utwór od kilku dekad czeka na swoje prawykonanie sceniczne. Audycja V jako forma przekracza ramy koncertu, widowiska teatralnego, poematu choreograficznego, projekcji multimedialnej; stanowi swoistą meta­formę, łączącą słowo, dźwięk, światło, taniec, multimedia, elementy happeningu i interakcję z publicznością. Również aparat wykonawczy utworu jest bardzo złożony: aktorzy, sopran solowy, chór kameralny, orkiestra podzieloną na kilka grup, tancerze, mim, wielokanałowa warstwa elektroakustyczna.

Dopiero w 2017 roku pojawiła się możliwość przygotowania pierwszej od 40 lat całościowej realizacji wokalno-instrumentalno-sceniczno-multimedialnego dzieła określanego przez kompozytora mianem meta-opery. Pierwszym etapem tego przedsięwzięcia było nagranie kompletnej warstwy muzycznej dzieła, obejmującej partie instrumentalne, wokalne (chóralne i solowe), recytowane, partie taśm (akordeon, chór, aktorzy) oraz przygotowanie koncepcji projekcji multimediów i choreografii.

Kolejny etap to przygotowanie do wystawień kompletnej wersji scenicznej dzieła, które będą miały miejsce w NOSPR w Katowicach w ramach tegorocznego Festiwalu „Warszawska Jesień" oraz w Krakowie.

Zadanie to zostało zrealizowane dzięki wsparciu z programu Instytutu Muzyki i Tańca „Muzyka i Taniec – Interwencje 2017".

Więcej informacji oraz materiałów – na stronie: http://omn.art.pl