Podstawowym celem Festiwalu Nowe Epifanie jest poszukiwanie nowych, współczesnych epifanii piękna oraz inicjowanie twórczego dialogu artystów z tradycyjną sztuką religijną w duchu „Listu do artystów” Jana Pawła II. Formuła Festiwalu ma charakter interdyscyplinarny i obejmuje prezentację przedstawień teatralnych, widowisk muzycznych w przestrzeniach sakralnych, wystaw, pokazów filmowych poruszających w nowoczesny sposób tematykę religijną i teologiczną oraz towarzyszących im spotkań dyskusyjnych, prowokujących do refleksji oraz odnawiających dialog religii ze sztuką.
W ramach Festiwalu organizatorzy zachęcają artystów oraz widzów do odkrywania postaci króla. W kontekście Wielkiego Postu najważniejszym z króli jest Jezus Chrystus. Jego panowanie opiera się na paradoksach i wprowadza nowy ład. Otwiera to pole do rozmowy zarówno na temat władzy, związanych z nią przymiotów, jak też służby i ofiary.
Jak co roku znaczące miejsce w programie mają wydarzenia muzyczne. 18 lutego o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego odbędzie się premiera widowiska muzycznego Jestem w reżyserii Krzysztofa Czeczota z muzyką Mateusza Szemraja, Bartłomieja Pałygi i Wojciecha Lubertowicza. Widowisko oparte na Biblii przygotowali twórcy audiobooka Biblia Audio. Superprodukcja. Tym razem artyści skupią się na rozważaniach nad losami biblijnych królów. Kolejna premiera muzyczna odbędzie się również w Studiu Koncertowym. 4 marca o godz. 19.00 usłyszymy prawykonanie napisanego przez Ignacego Zalewskiego na Festiwal Nowe Epifanie utworu Stabat Mater na głos biały, multiperkusję, pięć instrumentów oraz chór.
Szczegółowy program Festiwalu – na stronie http://noweepifanie.pl