Artyści rozpoczną trzema utworami z cyklu Pieśni Ignacego Jana Paderewskiego: Gdy ostatnia róża zwiędła op. 7 nr 1, Chłopca mego mi zabrali op. 7 nr 4 do słów Adama Asnyka oraz Nad wodą wielką i czystą op. 18 nr 4 do słów autorstwa Adama Mickiewicza. Następnie usłyszymy Dormitinę na skrzypce, altówkę i wiolonczelę Andrzeja Kurylewicza – pioniera muzyki jazzowej w Polsce, kojarzonego również z muzyką filmową, który jednak znaczną uwagę w swojej twórczości poświęcił współczesnej muzyce klasycznej. Dormitina, pełna syntez i kolaży, łącząca w sobie wielość inspiracji, wpisuje się w nurt najbliższy sercu kompozytora – postmodernizm.
Na lepsze poznanie w pełni zasługują utwory Józefa Kofflera. Chociaż nie znalazły się w głównym nurcie polskiego życia muzycznego w latach międzywojennych, stanowią dobro, które warto ocalić od zapomnienia, tym bardziej że w latach, kiedy były pisane wykonywano je na światowych festiwalach oraz publikowano w Lipsku, Wiedniu i Paryżu. Kantata Miłość op. 14 na sopran, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę należy do jego najdojrzalszych dzieł. Kompozytor dokonał w swoim dziele syntezy techniki dwunastotonowej ze wskazaniami neoklasycyzmu.
Ostatni utwór, który usłyszymy podczas koncertu, to Suite – Divertissement na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian Aleksandra Tansmana. Fuzja inspiracji mających źródło w muzyce baroku, modnych paryskich kabaretów, pełna subtelnych detali, kolorów i humoru. Nie brak w niej jednak poruszającego liryzmu i atmosfery sennych marzeń zwieńczonej wyrazem wzniosłości.
Patronat medialny nad koncertami NOSPR objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Informacja o biletach – na stronie http://www.nospr.org.pl