Polmic - FB


nasze projekty

Premiera nowej identyfikacji wizualnej Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC

polmicPolskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC obchodzi w tym roku 20. urodziny! Z tej okazji, wkraczając w nowy etap działalności, postanowiliśmy zmienić naszą identyfikację wizualną, która stanowi odpowiedź na zmieniający się świat, a także potrzeby nowoczesnej komunikacji z partnerami. Przedstawiamy nowy logotyp organizacji wraz ze sformalizowaną księgą identyfikacji.

Sygnet (znak) w swojej prostej formie zawiera zestaw konotacji osadzonych w kontekście dźwięku i interaktywności. Przy pomocy prostego włącznika, przycisku, ikony pozyskujemy potrzebną informację. Znak jest jednocześnie źródłem dźwięku, zapisem koncentrycznie rozchodzącej się fali. Blisko zatem do obrazu i funkcji membrany głośnika. Białe elementy znaku układają się w kształt litery „i” (jak „informacja”). Punktem wyjścia dla palety kolorystycznej były odcienie granatowego i niebieskiego – kolorów inspirowanych barwami poprzedniego loga. Logotyp POLMIC ma dwie wersje kompozycyjne – horyzontalną i wertykalną – oraz dwie wersje językowe: polską i angielską.

Nowa identyfikacja wizualna POLMIC została zaprojektowana i wykonana przez znakomitego artystę grafika Marcina Władykę.

Od 2022 roku będziemy posługiwać się wyłącznie nowym logotypem, który podkreśla naszą tożsamość i nadaje jej nowy wymiar.

POBIERZ: księgę znaku

Kronika Dźwiękowa Warszawskiej Jesieni 2019 - na płytach i w sieci

okladka

Po długiej przerwie spowodowanej przedłużającymi się kłopotami ze zdobyciem dofinansowania prezentujemy Państwu kolejną edycję „Kroniki Dźwiękowej Warszawskiej Jesieni”. Ponieważ starania o fundusze zajęły nam blisko dwa lata, jako pierwszy, zaległy rocznik ukazuje się zestaw nagrań z 62. Festiwalu, który odbył się w 2019 roku.

Mimo sporych wysiłków nie udało się jednak uzyskać dotacji na dawnym poziomie, dlatego też wydana w bieżącym roku „Kronika” różni się mocno od dotychczasowych. Składa się tylko z trzech płyt audio i zawiera rejestracje dokonane podczas trzech koncertów: inauguracyjnego, finałowego oraz wydarzenia towarzyszącego – koncertu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich, prezentującego utwory najmłodszego pokolenia kompozytorów.

Oto program płyt najnowszej „Kroniki”:
CD nr 1
1 / Morten Ladehoff Organ improvisation / 2’46’’
2 / Bruno Mantovani Entrechoc / 13’57’’
3 / Zygmunt Krauze Piano Concerto no. 3 (Fragments of Memory) / 16’00’’
4 / Morten Ladehoff Organ improvisation / 4’02’’
5 / Magdalena Długosz On the Edge of Light / 24’33’’
6 / Morten Ladehoff Organ improvisation / 3’58’’
CD nr 2
1 / Bára Gísladóttir ÓS / 6’50’’
2 / Rebecca Saunders alba / 22’59’’
3 / Tadeusz Wielecki Anamnesis / 14’45’’
4 / Jonathan Harvey …towards a pure land / 17’56’’
CD nr 3
1 / Krzysztof Ratajski Agreements of the music table / 9’39’’
2 / Dominik Puk Τηλέμαχος (Tēlémachos) / 7’26’’
3 / Viacheslav Kyrylov Music of inequality / 6’15’’
4 / Paweł Siek NEOPLAST. COMP. (2nd FLOOR) / 16’41’’
5 / Michał Lazar blurred / 6’11’’

Jednocześnie w tym roku po raz pierwszy uruchamiamy równoległy plan „Kroniki Dźwiękowej” – prezentację wybranych utworów w sieci. Zależnie od uzyskanych zgód mogą Państwo posłuchać części „Warszawskiej Jesieni” 2019 w naszej zakładce „Czytelnia/Posłuchaj”.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego”, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Czytaj więcej: Kronika Dźwiękowa Warszawskiej Jesieni 2019 - na płytach i w sieci

Roman Maciejewski – na dwa fortepiany: vol. 2

okladka

W ramach zainicjowanej w roku 2013 serii „Muzyka polska dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich” Związek Kompozytorów Polskich wydał w bieżącym roku kolejną płytę z muzyką na dwa fortepiany Romana Maciejewskiego.

Płyta ta (o numerze katalogowym polmic 164) zawiera dwa duże dzieła na dwa fortepiany tego kompozytora: Allegro concertante w wersji na dwa fortepiany z roku 1944 oraz Pianoduo concertante
nazywane koncertem na dwa fortepiany bez orkiestry skomponowane w latach 1935–1936. Utwory wykonało Novi Piano Duo w składzie Anna Wielgus-Nowak i Grzegorz Nowak; nagrania dokonała firma DUX Recording Producers w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach w dniach 29 listopada - 2 grudnia  br. Esej do płyty napisała Marlena Wieczorek – autorka monografii kompozytora wydanej w Poznaniu (Wydawnictwo PTPN) w roku 2008.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego”, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Czytaj więcej: Roman Maciejewski – na dwa fortepiany: vol. 2

Ukazał się 18. tom czasopisma „Musicology Today”!

MTTak jak kulinarne pasticcio w XVII i XVIII wieku czyniło arystokratyczne spotkania atrakcyjniejszymi, oddziałując równie mocno na zmysły smaku i wzroku, tak operowe pasticcio i ogólnie praktyka pasticciowania ożywiają współczesne badania muzykologiczne. Zapraszamy do zapoznania się z 18. tomem anglojęzycznego czasopisma „Musicology Today”, wydawanego przez Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i Związek Kompozytorów Polskich, który w całości poświęcony jest zagadnieniu pasticcia.

Prezentowany tom jest częścią projektu badawczego Pasticcio. Ways of Arranging Attractive Operas (program Beethoven 2) współfinansowanego przez Narodowe Centrum Nauki i Deutsche Forschungsgemeinschaft. Obejmuje 14 artykułów na podstawie referatów wygłoszonych podczas podsumowującej projekt konferencji Operatic Pasticcio in Eighteenth-Century Opera: Work Concept, Performance Practice, Digital Humanities, która odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim w maju 2021 roku.

Publikowane teksty analizują pasticcia w odniesieniu do koncepcji dzieła operowego z bardzo różnych perspektyw – praktyki teatralnej (Giovanni Polin); publiczności (Ina Knoth), kulinarnych analogii (Berthold Over), przyjemności (Aneta Markuszewska). Anne Desler w swoim artykule prezentuje dramaturgiczne wybory śpiewaków i ich twórczy udział w prezentowaniu pasticciów. Z kolei Raffaelle Mellace pokazuje jak zmieniła się strategia kompozytorska J. A. Hassego w przeciągu 30 lat, które dzieliły jego Siroe (Bolonia 1733) z self-pasticcio o tym samym tytule (Drezno 1763). Emilia Pellicia i Sonia Rzepka obierając za punkt wyjścia recytatyw accompagnato Laodicei, w którą wcieliła się Elisabeth Teyber analizują nie tylko wpływ tej śpiewaczki na muzyczny kształt prezentowanego dzieła i proces twórczy Hassego, ale także możliwości przygotowywanej przez grupę projektową bazy danych.

Artykuł Reinharda Strohma na przykładzie pasticcia Scipione (1730) G. F. Handla porusza zarówno zagadnienie osiemnastowiecznej praktyki teatralnej, ale też wskazuje na problemy związane ze współczesnym edytorstwem pasticciów. Trzy kolejne teksty prezentują specyfikę pasticciów w wybranych ośrodkach europejskich takich jak Hamburg, Praga, Brno i Neapol (w kolejności artykuły Gesy zur Nieden, Jany Spacilovej, Paologiovanni Maione). Migracja i kształt librett to niezwykle ważny i trudny element badań nad pasticciem, który w swoim artykule podejmuje Anna Ryszka-Komarnicka. Zainteresowanie pasticciem dostrzegamy też we współczesnym życiu operowym. O trudnościach i pytaniach, na jakie muszą odpowiedzieć, o decyzjach jakie muszą podjąć muzykolodzy i organizatorzy życia muzycznego, aby zaprezentować dzisiaj pasticcia traktują dwa artykuły: Bruno Formenta i Clemensa Birnbauma.

Czasopismo dostępne w wersji elektronicznej na platformie Sciendo:

https://sciendo.com/issue/MUSO/18/1 

Szczegółowe informacje o projekcie: https://www.pasticcio-project.eu/ 

20 lat Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC!

POLMIC„Dla dobra polskiej kultury muzycznej, w celu jak najszerszej popularyzacji muzyki polskiej, w interesie polskich kompozytorów, muzykologów i muzyków, Zarząd Główny Związku Kompozytorów Polskich powołuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej (Polish Music Information Centre), które kontynuuje tradycję Polskiego Centrum Muzycznego ZKP i dotychczasową działalność Biblioteki-Fonoteki ZKP – Ośrodka Dokumentacji Polskiej Muzyki Współczesnej, gromadząc i udostępniając zbiory rzeczowe w dziale bibliotecznym oraz informacje w dziale baz danych, z poszerzeniem zakresu zainteresowania o wykonawców, instytucje oraz imprezy muzyczne w Polsce”.

To pierwsze zdanie o Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC zamieszczono 20 lat temu, 21 listopada 2001 roku, w Akcie założycielskim sporządzonym przez członków Związku Kompozytorów Polskich.

Od tego czasu promujemy muzykę polską organizując koncerty w kraju i za granicą. Wydajemy płyty – w tym „Kronikę Dźwiękową Warszawskiej Jesieni”, albumy monograficzne w ramach serii „Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich”, oraz książki – rozsyłane na cały świat!

POLMIC działa w strukturach International Association of Music Information Centres IAMIC.

Portal Polmic.pl jest pierwszym w sieci serwisem internetowym, poświęconym polskiej muzyce współczesnej. Gromadzimy informacje o muzyce i muzykach w bazach danych POLMIC, prowadzimy Wirtualną Encyklopedię Muzyczną, służymy bieżącą informacją o życiu muzycznym w Polsce i jesteśmy patronem medialnym najważniejszych wydarzeń, podczas których wykonywana jest muzyka współczesna. Prezentujemy archiwa Związku Kompozytorów Polskich w Archiwum Cyfrowym POLMIC. Udostępniamy archiwalia, książki, czasopisma, nuty i nagrania w naukowej Bibliotece-Fonotece Związku Kompozytorów Polskich.

Już 20 lat za nami, a przed nami cały świat! Nowemu etapowi w naszej działalności towarzyszyć będzie nowa identyfikacja graficzna autorstwa znakomitego artysty grafika Marcina Władyki. Jest on również twórcą spotu prezentującego różnorodne aspekty naszej działalności i nowy logotyp. Autorem muzyki do przygotowanego specjalnie z okazji jubileuszu spotu jest Jarosław Siwiński.

Zapraszamy do obejrzenia!

Dublin | Koncert w hołdzie Krzysztofowi Pendereckiemu

Dublin10 października 2021 w ramach popularnej serii Sundays@Noon w Hugh Lane Gallery w Dublinie zabrzmi muzyka Krzysztofa Pendereckiego. Koncert w wykonaniu Hard Rain Soloists Ensemble pod dyrekcją Sinead Hayes odbędzie się w ramach projektu „Krzysztof Penderecki: Europa w hołdzie Mistrzowi”, który organizowany jest przez Związek Kompozytorów Polskich we współpracy z partnerami zagranicznymi.

Klamrę koncertu stanowić będą wczesne kompozycje zmarłego w marcu 2020 roku światowej sławy kompozytora, dyrygenta i pedagoga, wieloletniego Członka Honorowego oraz Prezesa Honorowego Związku Kompozytorów Polskich. Trzy Miniatury na klarnet i fortepian, nie zdradzające jeszcze śladów późniejszego radykalizmu, Krzysztof Penderecki skomponował w 1956 roku jako student Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie. Trzy lata później powstały Trzy miniatury na skrzypce i fortepian, w których przejawiają się już sonorystyczne poszukiwania kompozytora. To właśnie u progu lat 60., za sprawą zdobycia wszystkich trzech nagród w II Konkursie Młodych Kompozytorów ZKP, kariera Pendereckiego nabrała rozpędu. Wśród jego studentów w krakowskiej uczelni był m.in. Marek Stachowski, którego Audition na flet, wiolonczelę i fortepian (1970) usłyszymy podczas koncertu.

Krzysztof Penderecki przez całe życie był gorącym propagatorem muzyki najnowszej. W programie koncertu nie zabraknie zatem twórczości kompozytorów polskich młodego pokolenia. Usłyszymy ReVerse 4 (2014) Adama Porębskiego, Dance with my Breath (2015) Agnieszki Stulgińskiej oraz Lignes d’hauntologie / 1949? (2017) Pawła Sieka. Kompozycje wykona Hard Rain Soloist Ensemble (HRSE) – zespół muzyki współczesnej z Belfastu, którego misją jest prezentowanie muzyki lokalnych twórców w zestawieniu z dziełami czołowych przedstawicieli muzyki współczesnej z całego świata. Program koncertu uzupełni muzyka współczesnych kompozytorów irlandzkich: Blunt Instrument (2008-09) Grega Caffreya oraz LUCA (2017) Gráinne Mulvey.

Projekt realizowany jest przez Związek Kompozytorów Polskich / Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC oraz Contemporary Music Centre w Dublinie przy wsparciu Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Dublinie. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Więcej informacji: https://www.cmc.ie/

Baza informacji o polskiej współczesnej twórczości kompozytorskiej Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC

FN

Prowadzona przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC baza informacji o polskiej współczesnej twórczości kompozytorskiej jest elektronicznym zbiorem danych dotyczących polskiej muzyki XX i XXI wieku. Podstawowym źródłem informacji w niej zawartych są zasoby biblioteczne i archiwalne Biblioteki-Fonoteki Związku Kompozytorów Polskich. Jest to największy i jedyny tego rodzaju w Polsce i na świecie księgozbiór dotyczący nowej muzyki polskiej (ponad 5000 egz.), a także zbiór partytur (ponad 20 000 egz.) i nagrań (13 900 LP i ponad 2500 CD) utworów polskich kompozytorów współczesnych. Ponadto zasoby archiwalne Związku Kompozytorów Polskich zawierają dane o ponad 500 twórcach, które pochodzą wyłącznie od samych kompozytorów. Informacje te stały się podstawą do stworzenia w latach pięćdziesiątych Kartoteki Twórczości Współczesnych Kompozytorów Polskich (w postaci katalogu kartkowego), a potem posłużyły za punkt wyjścia niniejszej bazy danych.

Pierwotna wersja bazy tworzona była od 1995 roku we współpracy z firmą informatyczną Arka. W 2003 roku powstała jej pierwsza wersja przeznaczona do Internetu i dostępna (wyłącznie z opcją podglądu) na naszej stronie internetowej Polmic.pl. Niestety zawierała ona jedynie podstawowe dane na temat kompozytorów i utworów, z przyczyn technicznych była też bardzo rzadko aktualizowana. Pełna baza dostępna była jedynie w siedzibie Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

W roku 2021 podjęliśmy intensywne działania w kierunku udostępnienia w Internecie pełnej bazy - zarówno do przeglądania, jak i do edycji. Projekt udało się sfinalizować na początku września br., a efekty zostały zaprezentowane na 50. Konferencji Muzykologicznej Związku Kompozytorów Polskich, która odbywała się w dniach 9–11 września 2021 roku na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

Od tej pory baza danych będzie na bieżąco, stale aktualizowana. Obecnie zawiera informacje o 1015 kompozytorach i 49135 utworach muzycznych kompozytorów polskich powstałych w XX i XXI wieku.

Bazę można przeglądać na dwa sposoby: bez rejestracji (wtedy widoczne są tylko wybrane kategorie informacji) lub za pomocą własnego loginu i hasła, CO UMOŻLIWIA PRZEGLĄDANIE KOMPLETU DANYCH. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy serdecznie do kontaktu: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji - na stronie bazy danych:

REGULAMIN

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Nową baza informacji o polskiej współczesnej twórczości kompozytorskiej Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC najłatwiej można znaleźć poprzez portal www.polmic.pl (zakładka encyklopedia/dzieła) lub bezpośrednio, pod linkiem https://www.bazapolmic.infoforhumans.eu/index.php .

Wilno | Orkiestra Kameralna im. św. Krzysztofa w hołdzie Krzysztofowi Pendereckiemu

Penderecki15 lipca 2021 o godz. 19.00 w kościele św. Katarzyny w Wilnie odbędzie się koncert poświęcony pamięci Krzysztofa Pendereckiego w wykonaniu Orkiestry Kameralnej im. św. Krzysztofa pod batutą Modestasa Barkauskasa. Wydarzenie transmitowane na żywo przez LRT Klasika jest częścią projektu „Krzysztof Penderecki: Europa w hołdzie Mistrzowi”, realizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich we współpracy z partnerami zagranicznymi.

Nadchodzącym koncertem chcemy uczcić pamięć zmarłego 29 marca 2020 roku światowej sławy kompozytora, dyrygenta i pedagoga, wieloletniego Członka Honorowego i Honorowego Prezesa Związku Kompozytorów Polskich, który współtworzył nowe oblicze polskiej muzyki XX wieku. W programie koncertu znajdzie się m.in. Sinfonietta per archi Krzysztofa Pendereckiego w zestawieniu z utworami kompozytorów polskich młodego pokolenia, w tym uczniów Maestro i laureatów konkursów kompozytorskich jego imienia, a także utwór jednej z najsłynniejszych współczesnych kompozytorek litewskich, Raminty Šerkšnytė.

Sinfonietta per archi Pendereckiego, będąca orkiestrowym odpowiednikiem jego Tria smyczkowego (1990/91), to doskonały przykład dzieła neoklasycznego, inspirowanego barokową formą concerto grosso z wyraźnymi odniesieniami do muzyki Bartóka. W programie koncertu zostanie zestawiona z Sinfoniettą – Time is ticking autorstwa ucznia Maestro, Macieja Bałenkowskiego. Ten motoryczny utwór inspirowany koncepcją czasu zdobył I nagrodę w Konkursie Kompozytorskim „Sinfonietta per Sinfonietta” (2018) pod honorowym patronatem Krzysztofa Pendereckiego. W repertuarze koncertu znajdą się także Novelette Wojciecha Kostrzewy (2018, I nagroda w III Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego „Arboretum”) oraz Tech-uniques Andrzeja Ojczenasza (2019, I nagroda w V Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego w ramach 9. Festiwalu NDI Sopot Classic). Wieczór zwieńczy wczesna praca Raminty Šerkšnytė De profundis (1998), w której kompozytorka eksponuje szeroki wachlarz możliwości brzmieniowych w różnych fakturach orkiestrowych.

Projekt realizowany jest przez Związek Kompozytorów Polskich / Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC oraz Orkiestrę Kameralną św. Krzysztofa Miasta Stołecznego Wilna przy wsparciu Instytutu Polskiego w Wilnie. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dołącz do wydarzenia na FB.

Transmisja na żywo: na stronie LRT Klasika oraz na Facebooku i kanale YouTube Šv. Kristoforo Kamerinis Orkestras.

Regamey & Regamey / Pasiecznik & Pasiecznik: prezentacja albumu online

RegameyZwiązek Kompozytorów Polskich zaprasza 24 czerwca 2021 roku o godz. 16.00 na wirtualne spotkanie poświęcone Konstantemu i Konstantemu Kazimierzowi Regameyom. Przedstawimy premierowe nagranie pieśni i utworów fortepianowych wybitnego kompozytora i jego ojca w wykonaniu Olgi i Natalii Pasiecznik, zrealizowane we współpracy ZKP i Programu 2 Polskiego Radia.

O muzyce i nagraniu będą mówić śpiewaczka i pianistka oraz reżyser Ewa Guziołek; o twórczości i postaciach obu kompozytorów będą rozmawiać Jerzy Stankiewicz – pomysłodawca przedsięwzięcia, profesor Marek Mejor – orientalista z Uniwersytetu Warszawskiego, dr Katarzyna Naliwajek – badacz twórczości Konstantego Regameya oraz jego uczeń – Ryszard Gabryś. Każdy uczestnik spotkania otrzyma egzemplarz złożonego z dwóch płyt albumu w prezencie!

Ostatnia płyta wydana w roku 2020 przez ZKP w ramach serii „Muzyka polska dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich” jest wyjątkowa, choćby dlatego, że złamana tu została zasada, w myśl której każde wydawnictwo miało być poświęcone tylko jednemu kompozytorowi, tworząc jego monograficzną, muzyczną wizytówkę. Tym razem wydawca zrobił wyjątek – ze względu na wyjątkowe relacje i losy dwóch postaci – i pozwolił, by z okładki spoglądał, oprócz znanego nam (choć nadal zbyt słabo) „polskiego kompozytora szwajcarskiego” Konstantego Regameya, również... jego ojciec, Konstanty Kazimierz, kompozytor nieznany dotąd właściwie zupełnie, który działał głównie w dalekiej Ukrainie, a w roku 1938 został skazany przez reżim radziecki na śmierć... Pomysłodawcą projektu, autorem eseju do płyty i wykonawcą niezliczonych działań o charakterze organizacyjnym i redakcyjnym jest Jerzy Stankiewicz, który badaniu życia i twórczości obu Regameyów (a także popularyzacji odkrywanych dzieł i kontekstów) poświęcił wiele lat.

Projekt został dofinansowany w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Płyta powstała również dzięki wsparciu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, a Partnerem była firma Repliq Media Sp. z o.o.

Spotkanie odbędzie się na platformie zoom: https://us02web.zoom.us/j/83685217310?pwd=NnBLYmRpYnVhcmQ0UG1OYmdZOTlFQT09  (Meeting ID: 836 8521 7310; Passcode: UqM2Sv).

Mieczysław Kominek, Prezes ZKP

Krzysztof Penderecki: Europa w hołdzie Mistrzowi

MKDNiS„Krzysztof Penderecki: Europa w hołdzie Mistrzowi” to cykl dwóch koncertów organizowanych w 2021 roku przez Związek Kompozytorów Polskich we współpracy z partnerami zagranicznymi z Litwy i Irlandii w ramach programu Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu „Promocja kultury polskiej za granicą".

Zaplanowanym cyklem koncertów pragniemy upamiętnić zmarłego 29 marca 2020 roku światowej sławy kompozytora, dyrygenta i pedagoga, wieloletniego Członka Honorowego i Prezesa Honorowego Związku Kompozytorów Polskich. W programie każdego koncertu znajdą się kompozycje Krzysztofa Pendereckiego oraz korespondujące z nimi utwory innych kompozytorów współczesnych z Polski i krajów partnerskich. Usłyszymy kompozycje rówieśników i uczniów Maestro, a także laureatów konkursów kompozytorskich jego imienia, m.in. Marka Stachowskiego, Macieja Bałenkowskiego, Wojciecha Kostrzewy, Andrzeja Ojczenasza czy Pawła Sieka.

Lokalne zespoły kameralne zaprezentują ten repertuar międzynarodowej publiczności. Orkiestra Kameralna im. św. Krzysztofa Miasta Stołecznego Wilna pod batutą Modestasa Barkauskasa wystąpi 15 lipca o godz. 19.00 w Kościele św. Katarzyny w Wilnie, natomiast Hard Rain Solists Ensemble pod kierownictwem artystycznym Grega Caffreya zagra 10 października o godz. 12.00 w Hugh Lane Gallery w Dublinie w ramach serii koncertów The Sundays @ Noon. Oba wydarzenia będą transmitowane na żywo w serwisie YouTube, gdzie można je będzie także obejrzeć w późniejszym terminie.

Więcej szczegółowych informacji już wkrótce na stronie oraz Facebooku Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.