polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
SuperSam +1: Han Bennink & Tomasz Gwinciński
12 April 2018, Warsaw
30th International Festival Of Krakow Composers
14-22 April 2018, Krakow
1st International Organ Duo Competition
15-21 April 2018, Nowy Sącz
4th Malopolska Academy of Talents
1-8 July 2018, Łącko

official patronage

Katowice | Recital mistrzowski

NOSPR29 kwietnia 2018 oku o godz. 18:00 w katowickiej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfoniczne Polskiego Radia będzie miał miejsce recital mistrzowski, podczas którego litewsko-polskie trio wykona utwór Eugeniusza Knapika Tha' Munnot Waste No Time.

Udział w koncercie wezmą litewscy pianiści Rūta Rikterė i Zbignevas Ibelgauptas, profesorowie Litewskiej Akademii Muzyki i Teatru, a także klarnecista NOSPR Bartosz Pacan. Szczególne więc miejsce w programie koncertu zajmuje muzyka polskich i litewskich kompozytorów.

Bronius Kutavičius (ur. 1932), autor Oratorium panteistycznego oraz Ostatnich obrzędów pogańskich, zanurzony jest w pierwotnej duchowości Litwy, w której przechowały się ślady pradawnej kultury indoeuropejskiej. Jednak kompozycja Demony i anioły Roberta (2016) odnosi się do ostatniego dzieła Roberta Schumanna, tzw. Geistervariationen – czyli wariacji na temat, który obłąkanemu kompozytorowi podyktowały we śnie anioły. Kutavičius odwrócił strzałkę czasu: temat „nie z tego świata” słychać więc dopiero na końcu.

Gintaras Sodeika (ur. 1961), kompozytor i malarz (a także polityk: litewski minister kultury w latach 2003-2008), określa SUTAPO (dosł. „zbiegła”, 2010) mianem „techno akademickiego”. Chodzi więc o spotkanie tradycji i współczesności.

Do nielicznych dzieł kameralnych Eugeniusza Knapika (ur. 1951) należy Tha’ Munnot Waste No Time (dosł. „nie traćmy czasu”, 1998) na dwa fortepiany i klarnet. Utwór, według opisu w katalogu PWM, jest „pożegnaniem z muzyką fortepianową mijającego stulecia: retrospektywnym spojrzeniem na jej wzloty i meandry. To jednak tylko muzyczny świat pierwszej części kompozycji. Forma stanowi tu niepodzielną, komplementarną, dwój-jedyną całość”. Bo w części drugiej ogarnia nas czar Tajemniczego ogrodu. Z tej właśnie powieści Fances Hodgson Burnett został zaczerpnięty tytuł.

Ponadto w interpretacji muzyków usłyszymy Fantazję f-moll D. 940 Franza Schuberta, poemat symfoniczny Les Préludes Franza Liszta i La Valse Maurice’a Ravela (wersje na dwa fortepiany).

Patronat medialny nad koncertami NOSPR objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie NOSPR.

Warszawa | Koncert Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus

SI10 maja 2018 roku o godz. 19.00 w sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (ul. Okólnik 2) będzie miał miejsce koncert, podczas którego uczniowie średnich szkół muzycznych wystąpią z towarzyszeniem znakomitej Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.

Łacińskie słowo iuventus, to po prostu – młodość. Młodość uczniów szkół muzycznych, połączona z ich profesjonalizmem, to główne atrybuty Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Majowy koncert odwołuje się do doświadczeń jeszcze młodszych artystów, uczniów średnich szkół muzycznych. Występ z profesjonalną orkiestrą i wybitnym dyrygentem (podczas majowego koncertu będzie nim Mirosław Jacek Błaszczyk) stanowi dla nich wyróżnienie, a także probierz bardzo już wysokich umiejętności. Świadczy o tym ambitny, a zarazem interesujący repertuar.

Utalentowana skrzypaczka Klara Gronet (uczennica Roberta Szredera, laureatka Konkursu skrzypcowego im. Antoniego Rubinsteina w Düsseldorfie, jego najmłodsza uczestniczka) zaprezentuje się w epokowym Koncercie skrzypcowym D‑dur Ludwiga van Beethovena. To fascynujące dzieło zmieniło założenia swego gatunku i należy do szczególnie popularnych w wiolinistycznym repertuarze.

I Koncert wiolonczelowy Dmitrija Szostakowicza należy do utworów zainspirowanych talentem i charyzmą Mścisława Rostropowicza. Podczas koncertu majowego w roli solisty wystąpi nastoletni wiolonczelista Gustaw Bafeltowski, kształcący się pod kierunkiem Marcina Zdunika i legitymujący się już imponującym dorobkiem koncertowym oraz konkursowym. „Smyczkowi” wykonawcy są uczniami Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Z. Brzewskiego, znanej jako „szkoła talentów”, należącej do Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie. Natomiast harfista Wojciech Trefon jest adeptem Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Bielsku-Białej (klasa Anny Scheller). Zaprezentuje on pełne wdzięku i skrzące się błyskotliwą wirtuozerią, późne dzieło Camille’a Saint-Saënsa Morceau de Concert, będące swego rodzaju miniaturowym koncertem na harfę.

Patronat medialny nad koncertami Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach – na stronie: www.sinfoniaiuventus.pl

Sułkowice | Ogólnopolski Konkurs Skrzypiec i Altówki Antoniego Cofalika dla uczniów Szkół Muzycznych I stopnia

Konkurs Skrzypiec i AltówkiSzkoła Muzyczna I stopnia im. Oskara Kolberga w Czasławiu zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Skrzypiec i Altówki Antoniego Cofalika dla uczniów Szkół Muzycznych I stopnia, który odbędzie się w dniach 8–9 czerwca 2018 roku.

Celem Konkursu jest rozwój talentu muzycznego dzieci, prezentacja osiągnięć artystycznych i promocja najzdolniejszych uczniów, podnoszenie kompetencji i umiejętności metodyczno-pedagogicznych nauczycieli oraz popularyzacja twórczości Profesora Antoniego Cofalika, wybitnego pedagoga i kompozytora licznych utworów dla dzieci i młodzieży.

Otwarte przesłuchania odbędą się w dniach 8–9 czerwca 2018 roku w Sali Koncertowej mieszczącej się w budynku internatu ZSZiO w Sułkowicach (ul. 1 Maja 66). W przypadku dużej liczby zgłoszeń przesłuchania konkursowe mogą rozpocząć się 7 czerwca 2018 roku.

W przesłuchaniach mogą wziąć udział uczniowie szkół muzycznych I stopnia, zarówno cyklu sześcioletniego jak i czteroletniego, grający na skrzypcach lub altówce. Uczestnicy będą poinformowani o kolejności przesłuchań do dnia 26 maja. Organizatorzy zapewniają akompaniatora: należy skontaktować się z organizatorami do dnia 19 maja br.

W programie obowiązkowym Konkursu znalazły się utwory ze zbiorów autorstwa Antoniego Cofalika: W zoo, W cyrku i Ptaszarnia.

Wszyscy uczestnicy Konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a dla nagrodzonych przewidziane są nagrody rzeczowe. Dla najlepszego uczestnika Konkursu przewidziana jest nagroda specjalna Profesora Antoniego Cofalika. Laureaci i wyróżnieni zobowiązani są do wzięcia udziału w Koncercie Laureatów, który odbędzie się po ogłoszeniu wyników w Sali Koncertowej w Sułkowicach.

Zgłoszenia Uczestników na wypełnionej Karcie Zgłoszenia oraz potwierdzenie wpłaty wpisowego prosimy przesłać drogą elektroniczną w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 maja 2018 roku na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Karta Zgłoszenia oraz Regulamin dostępne do pobrania na stronie internetowej Szkoły Muzycznej I st. im. O. Kolberga w Czasławiu: www.smczaslaw.pl

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

„Kopciuszek” Jules’a Masseneta 28 kwietnia w kinach na żywo z Met

MetSezon 2017/2018 transmisji z The Metropolitan Opera zakończy 28 kwietnia Kopciuszek Jules’a Masseneta. Transmisja opery HD LIVE z Nowego Jorku odbędzie się w Kinie Praha o godz. 18.35.

Ktoś policzył, że istnieje około 700 wersji historii o dziewczynie-sierocie gnębionej przez macochę i złe siostry. Do najpopularniejszych na gruncie europejskim należy oczywiście baśń Charlesa Perraulta z tomu Bajki babci Gąski. Na jej podstawie powstały późniejsze opracowania wątku dla dzieci, a także Kopciuszek baletowy do muzyki Prokofiewa i operowe, m.in. Rossiniego i Julesa Masseneta. To ostatnie dzieło miało swoją prapremierę w 1899 roku w Opéra-Comique w Paryżu. Opera odniosła ogromny sukces, bo była grana ponad 50 razy tylko w pierwszym sezonie prezentacji.

Poetycka opowieść o biednej dziewczynie zyskała w inscenizacji Laurenta Pelly fantazyjną oprawę scenograficzną i została przeniesiona do świata książek dla dzieci. Gwiazdą tego przedstawienia będzie amerykańska mezzosopranistka Joyce DiDonato. Wystąpią również: Alice Coote jako Książę z Bajki, Stephanie Blythe jako zła macocha i Laurent Naouri jako ojciec Kopciuszka. Wróżką będzie Kathleen Kim. Dyryguje Bertrand de Billy.

Zakończenie obecnego sezonu pokazów na żywo nie oznacza rozstania z nowojorską sceną aż do października. Zanim rozpocznie się kolejny sezon (2018/2019), widzów na całym świecie czekają tradycyjnie już letnio-jesienne powtórki najbardziej wartościowych spektakli Met z minionych lat. Dwie letnio-jesienne powtórki Met postanowiła poświęcić pamięci zmarłego niedawno barytona Dmitrija Hvorostovsky’ego. W repertuarze pojawi się Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego (2007) oraz Trubadur Giuseppe Verdiego (2015) z jego udziałem.

Patronat medialny nad cyklem transmisji objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronach: http://www.kinopraha.pl oraz http://new.nazywowkinach.pl/met-in-hd 

Kraków | Koncert Kompozytorski towarzyszący Festiwalowi Nauki i Sztuki

kkKoło Naukowe Studentów Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz Samorząd Uczniowski Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. M. Karłowicza w Krakowie zapraszają na Koncert Kompozytorski towarzyszący Festiwalowi Nauki i Sztuki. Odbędzie się on 17 maja 2018 roku o godz. 18:00 w Pracowni pod Baranami (Sala Widowiskowa Piwnicy pod Baranami) w Krakowie, Rynek Główny 27.

Swoją twórczość zaprezentują młodzi kompozytorzy – studenci Akademii Muzycznej w Krakowie, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. M. Karłowicza w Krakowie i Szkoły Muzycznej II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Wykonawcy również pochodzą z wyżej wymienionych ośrodków. Zespołami zadyrygują Monika Kozakiewicz i Krzysztof Madziar. Muzycy zaprezentują jedenaście utworów, w tym osiem prawykonań: 3 pieśni hiszpańskie Katarzyny Ignatowicz, El Abismo de la Mente II – Diálogos i Discarmin Justyny Skowronek, Fantaisie for piano Jacka Sienkiewicza, a także Fantasia feroce, Dumka „Dusza mi płacze…” i W andaluzyjskim sadzie Moniki Wiktorii Kozakiewicz. Celem koncertu jest ukazanie różnorodności muzyki instrumentalnej i wokalno-intstrumentalnej autorstwa młodych twórców – atonalne współbrzmienia, nawiązania do klasycznych wzorców, czerpanie z folkloru, stosowanie elektroniki… Koncert będzie więc pewnego rodzaju podróżą przez muzykę, pełną kontrastów, szokujących rozwiązań, muzycznych refleksji.

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Katowice | Polish music too little known: Karol Lipiński's trios

NOSPR

The next concert of the series "Polish music too little known" will be held on April 28, 2018 at 7.30 p.m. in the Katowice headquarters of the Polish National Radio Symphony Orchestra. It will be a great opportunity to get acquainted with the lesser-known works of Karol Lipiński.

During the April concert we will hear Trio in A major, Op. 12 and Trio in G minor, Op. 8 for 2 violins and cello by Karol Lipiński. The programme will be presented by graduates of the Fryderyk Chopin University of Music: violinists Voytek Proniewicz and Adam Roszkowski, and cellist and composer Jan Roszkowski.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Information about tickets at the NOSPR website.

Warsaw | Polish Chamber Music of the 20th century

UMFC

The next chamber concert in the cycle "Wednesday on Okolnik Street" will take place on May 9, 2018 at 7.00 p.m. at the Fryderyk Chopin University of Music in Warsaw.

The concert will be performed by outstanding artists: violinist Janusz Wawrowski, cellist Jakub Dubik and pianist Grzegorz Skrobiński. In their interpretation, we will hear rarely performed works by Andrzej Panufnik (Piano Trio) and Mieczysław Wajnberg (Sonatina for violin and piano), as well as works by two composers of the "Young Poland" group: Ludomir Różycki (Rhapsody for Piano Trio, Op. 33) and Karol Szymanowski (Dance from the ballet Harnasie, Op. 55 in transcription for violin and piano by the composer and Paweł Kochański).

The concert will also premiere the 3rd Sonatina by Norbert Palej – Polish composer currently living in Canada, lecturer at the University of Toronto, artistic director of the Festival of Contemporary Music in Toronto.

Tickets available from the 26th of April at the Chopin University Press (Mon.–Fri., 12.00 p.m.–7.00 p.m.) and through the website: www.umfc.bilety24.pl.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Warszawa | SuperSam +1: Mark Feldman i Piotr Mełech

SuperSam4 maja 2018 roku o godz. 20.00 w warszawskim klubie Mózg Powszechny (ul. Jana Zamoyskiego 20) odbędzie się drugi koncert w ramach cyklu wystąpień mistrzowskich SuperSam + 1, podczas którego zaprezentują swoją twórczość Mark Feldman i Piotr Mełech.

W cyklu wystąpień mistrzowskich SuperSam + 1 biorą udział uznani artyści polscy i zagraniczni, skupieni wokół improwizacji, działań autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych. „Super” w tytule oznacza, że program budowany będzie w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „Sam” mówi oczywiście o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” wskazuje, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy.

Mark Feldman – skrzypek, aktywny na scenie jazzu, muzyki improwizowanej i dwudziestowiecznej muzyki współczesnej – obecnie mieszka w Nowym Jorku. Jako solista występował m.in. z Holenderską Radiową Orkiestrą Symfoniczną czy Orkiestrą Symfoniczną Eindhoven i nagrał ponad 150 utworów. Otrzymał Alpert Prize w dziedzinie muzyki oraz certyfikat Grammy. Grał z takimi artystami, jak John Zorn, Joe Lovano, Billy Hart, Dave Douglas, Uri Cane.

Piotr Mełech gra na klarnetach i mediach elektronicznych. Naukę gry rozpoczął samodzielnie w wieku 23 lat zainspirowany Johnem Zornem (Masada) oraz fenomenem sceny yassowej. Współzałożyciel m.in. Enterout Trio, Yazzbot Mazut, Tfaruk, Tsigunz Fanfara Avantura, Lentoid, obecnie mieszka i tworzy w Warszawie. Czynnie uczestniczy w działalności scenicznej Warsaw Improvisers Orchestra oraz udziela się w zespołach Cukier, Melech, Śmierć i Łzy, Mełech/Mazurkiewicz/Trilla, duetach z Marcinem Albertem Steczkowskim, Wojtkiem Kurkiem, Qbą Janickim, Vitaly Appow.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.supersam.mozg.pl 

Elbląg | Muzyczna ofensywa w argentyńskich rytmach

eokPodobno „do tanga trzeba dwojga”. Czy na pewno? Przeczy temu tercet, który 13 maja 2018 roku po raz kolejny zagra z Elbląską Orkiestrą Kameralną w sali koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Elblągu o godz. 18.00.

Tango Attack wraz z Elbląską Orkiestrą Kameralną zabierze melomanów w podróż do Buenos Aires – miasta, które stanowi inspirację dla wielbicieli tanga na całym świecie. Dzięki temu słuchacze poznają wielokulturowy świat argentyńskiej stolicy. Wczują się w atmosferę roztańczonych i wypełnionych kolorowymi muralami portowych uliczek.

W repertuarze nie zabraknie największych przebojów tanga argentyńskiego (Cumparsita, El Choclo, Por una Cabeza). Pojawią się kompozycje Astora Piazzolii, jednej z najważniejszych postaci w historii tego gatunku (np. Muerte del Angel, Otono Porteno, Libertango) oraz utwory autorskie, w tym Lejdistango Hadriana Filipa Tabęckiego.

Przewodnikami po meandrach południowoamerykańskiej muzyki będą wybitni instrumentaliści, łączący tradycję z nowoczesnymi eksperymentami brzmieniowymi. Hadrian Filip Tąbecki (fortepian) to wszechstronnie uzdolniony kompozytor i aranżer. Współpracował m.in. z Michałem Bajorem, a jego utwory znalazły się na płytach Jose Cury, Jacka Bończyka oraz Mieczysława Szcześniaka. Piotr Malicki (gitara) wyspecjalizował się w grze w kameralnych składach; fascynują go argentyńskie rytmy. Z kolei Grzegorza Bożewicza (bandoneon) krytycy cenią jako interpretatora muzyki argentyńskiej, greckiej, irlandzkiej, francuskiej, a także barokowej i współczesnej.

Koncert objęty programem „Filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!”. Koordynatorem programu jest Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach – na stronie: www.eok.elblag.eu

Gdańskie Koncerty Towarzyszące XIV edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego „Mundus Cantat” 2018

gktPiosenki Agnieszki Osieckiej i Mroza w wykonaniu Chóru Mundus Cantat, występy chórów z Norwegii, Ukrainy i Wielkiej Brytanii – ta muzyczna uczta czeka trójmiejską publiczność w ramach Gdańskich Koncertów Towarzyszących XIV edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego „Mundus Cantat” 2018.

Już 21 kwietnia rusza cykl Gdańskich Koncertów Towarzyszących, które są częścią Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego „Mundus Cantat” 2018. Chór Festiwalowy Mundus Cantat zaprasza do Osiedlowego Domu Kultury na godz. 17.00 na koncert pt. „Osiecka chóralnie i inne hity muzyki popularnej”. W repertuarze zespołu znajdą się najpopularniejsze piosenki Agnieszki Osieckiej oraz znane nam z radia przeboje, takie jak Nie mamy nic do stracenia Mroza i Sound’n’Grace, czy Starboy zespołu The Weekend.

Jeżeli ktoś nie będzie mógł przybyć na ten koncert, będzie miał szansę usłyszeć Mundus Cantat w podobnym repertuarze już 28 kwietnia w Ratuszu Staromiejskim (godz. 19.00), gdzie wystąpi wraz z chórem Kor Som Helst z Kristiansand (Norwegia). Nasi goście z dalekiej Norwegii zaprezentują zarówno utwory ludowe z dalekiej Północy jak i jazzowe ballady. W czasie koncertu będą zbierane datki w imieniu Fundacji na rzecz Magdaleny Piorunek. Od urodzenia zmaga się ona z poważną chorobą - Postępującym Rdzeniowym Zanikiem Mięśni (SMA typ 1 Werdniga-Hoffmanna).

Natomiast 14 lipca o godz. 19.00 w Oliwskim Ratuszu Kultury będzie można usłyszeć występ Chóru Szkoły dla Dziewcząt z Bruton (Wielka Brytania). W programie koncertu znajdzie się muzyka religijna oraz klasyczna.

GKT zakończy koncert kolumbijskiego tenora Juana Felipe Alvarado, który wystąpi 21 września w Osiedlowym Domu Kultury „Piastuś” i zaprezentuje latynoamerykańskie bolera o ludziach, ich temperamencie i uczuciach.

W ramach projektu odbywają się również warsztaty chóralne: „Chór – muzyczna aktywizacja drogą reintegracji społecznej” oraz „I Ty możesz zabrać głos”, skierowane do młodzieży skupionej w Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Gdańsku. Uczestnicy warsztatów – młodzież wymagającej specjalnej uwagi – uczy się o poprawnej emisji głosu, bierze udział w zajęciach wokalnych, a nawet pracuje nad repertuarem, który będzie wykonywać w trakcie ważnych uroczystości placówki.

Organizatorami Gdańskich Koncertów Towarzyszących są Miasto Gdańsk i Fundacja Mundus Cantat a współorganizatorami Nadbałtyckie Centrum Kultury oraz Wspólnota Gdańska. Projekt dofinansowano ze środków miasta Gdańska. Wstęp na wszystkie koncert jest wolny.

Patronat medialny nad Międzynarodowym Festiwalem Chóralnym „Mundus Cantat” 2018 objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: Program wydarzenia.

Katowice | Concert of the New Music Orchestra

NOSPR

New Music Orchestra will premiere Violin Concerto No. 2 by Tomasz Jakub Opałka on 22nd April 2018 at 6.00 p.m. in the Katowice headquarters of the Polish National Radio Symphony Orchestra.

The form of concerto and the concerto technique, although most associated with baroque and classicism, have lost nothing of their relevance in the output of contemporary composers. Feeling the potential resulting from the relationship between the soloist and the orchestra, and from the new properties of music material, the composers eagerly write in this genre.

The programme of the April concert will include: Bird's concerto by Barbara Kaszuba, Concerto in E-flat ‘Dumbarton Oaks’  by Igor Stravinsky, and Violin Concerto No. 2 'Afterglow' by Tomasz Jakub Opałka. Katarzyna Duda and Marta Grygier will perform as soloists along with the New Music Orchestra under the baton of Szymon Bywalec.

The premiere of Opałka's concert is co-financed by the Ministry of Culture and National Heritage as part of the "Composition Commissions" programme, implemented by the Institute of Music and Dance.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Information about tickets on the NOSPR website.

14th International Choir Festival "Mundus Cantat Sopot"

mc14th International Choir Festival "Mundus Cantat Sopot" will be held between May 16-20, 2018. As part of the festival, in addition to the competition events taking place in Sopot, a series of "Gdansk Accompanying Concerts" will start on April 21, 2018.

"Mundus Cantat" means dozens of festival events, hundreds of participants from all over the world, a kilometer long Parade of Choirs along popular Heroes of Monte Cassino street, vocal workshops and various happenings. Join us in combining learning with pleasure! You will establish international friendships, spend memorable moments in a popular sea health resort all together while improving your vocal technique under the wings of worldwide known, prominent professionals.

We guarantee unforgettable musical experiences during numerous accompanying concerts on historical stages of Trójmiasto metropolitan area and memorable moments shared with your new international family of music lovers. Challenge yourself against choirs from all corners of the world and win the Grand Prix/Stauette of Sopot Seagull race. On May 19, 2018, the world will find out who will score the title of "Mundus Cantat Sopot" 2018 Grand Prix laureatte.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Detailed programme available at: http://munduscantat.pl/ 

Katowice | Concert of the Polish Radio Orchestra

POR

The Polish Radio Orchestra under the baton of Michał Klauza will perform works of Andrzej Panufnik and Mieczysław Wajnberg on 20th April 2018 at 7:30 p.m. at the Katowice headquarters of the Polish National Radio Symphony Orchestra.

The programme will include: Heroic Overture by Andrzej Panufnik, The Lark Ascending by Ralph Vaughan Williams, Polish Melodies Suite Op. 47, No. 2 by Mieczysław Wajnberg, and suite from the movie Five Days – Five Nights op. 111a by Dmitri Shostakovich.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

More information on the NOSPR website.

Warszawa | IX Śródmiejskie Koncerty Organowe 2018

skoKolegium Kościelne Parafii Ewangelicko-Reformowanej w Warszawie zaprasza na dziewiąty cykl recitali organowych na zabytkowych organach firmy Schlag und Söhne z 1900 roku, który odbędzie się w dniach 25 luty – 16 grudnia 2018 roku.

Koncerty, wzorem lat ubiegłych, odbywają się zawsze w czwartą niedzielę każdego miesiąca 2018 roku o godz. 19.00 (wyjątkowo w trzecią niedzielę grudnia) w Kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie (al. „Solidarności” 74). W tym roku gościć będziemy wielu wybitnych muzyków z sześciu krajów Europy: Niemiec, Holandii, Austrii, Francji, Szwajcarii i Polski. W cyklu koncertów wezmą udział: Daniel Zaretsky (Petersburg), Sitze de Vries (Groningen), Christophe Mantoux (Paryż), Dariusz Hajdukiewicz (Białystok), Franz Lörch (Monachium), Christian Iwan (Graz), Taras Baginets (Jekaterynburg), Jean-Paul Imbert (Paryż), Olivier Eisenmann (Weggis), Andreas Jost (Zürych) i Krzysztof Urbaniak (Łódź). W ich wykonaniu usłyszymy dzieła przedstawicieli rozmaitych szkół kompozytorskich, w tym utwory znakomitych polskich kompozytorów, m. in. Mariana Sawy.

Dyrektorem artystycznym cyklu recitali organowych jest Michał Markuszewski.

Tegoroczne „Śródmiejskie Koncerty Organowe” współfinansowane są przez m. st. Warszawa – Dzielnicę Śródmieście.

Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem recitali organowych objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie: http://reformowani.org.pl/koncerty-organowe-all/2018 

Warsaw | 32nd Warsaw Music Encounters

wsm

The Warsaw Branch of the Polish Composers’ Union invites you to the 32nd edition of the "Warsaw Music Encounters" festival, which will take place between 12 and 19 May 2018.

"Warsaw Music Encounters" is an annual festival of early and new music, created in 1986. The Festival, founded and directed till 2016 by the composer Władysław Słowiński, is organised by the Warsaw Branch of the Polish Composers’ Union and co-organised by Polish Radio Programme 2. Since 2017 the Festival’s director is Jarosław Siwiński – composer, pianist, coordinator of music and educational events. The programme of 32nd Warsaw Music Encounters will consist of the following concerts:

May, 12, 2018 | Concert of lutenist Jerzy Żak accompanied by flute, viola da gamba and violin. We will listen to the music by Silesian composer connected with the King Augustus II the Strong and by Marek Pasieczny, a contemporary composer and guitarist.

May, 13, 2018 | Concert of combined choirs – the Serb Choir „Branko” and choirs of Fryderyk Chopin University of Music. We will listen to Orthodox Christian and folk music by the Serb composer, Stevan Stojanović Mokranjac, among the others.

May, 14, 2018 | Concert of Hashtag Ensemble, a collective of young talented artists with works composed by young Polish composers.

May, 15, 2018 | Concert of an outstanding Czech vocal ensemble – Schola Gregoriana Pragensis directed by David Eben. We will listen to music by Petrus Wilhelmi de Grudencz as well as some some anonymous compositions, recently discovered and never performed in the last 400 years.

May, 16, 2018 | The conference Polish Composers and Paris (1918-1939, dedicated to the first generation of Polish composers educated in the independent Poland, in the 1920s. | Concert of New Music Orchestra conducted by Szymon Bywalec with soloist Katarzyna Duda on the violin. The programme is related to the topic of the conference – the beginnings of the Polish music avant-garde as well as very interesting later and less known examples of the Polish avant-garde: the imaginative concept of spiral music by Leoncjusz Ciuciura in the 1960s and the expressive graphic scores by Ewa Synowiec in the1980s. This music journey in time will be complemented with two works composed in 2018 for New Music Orchestra: Sinfonietta by Edward Sielicki and Afterglow. 2nd Violin Concerto by Tomasz Opałka.

May, 17, 2018 | Concert of three excellent musicians: Leszek Lorent – percussion, Maciej Nerkowski – baritone and Dariusz Przybylski – organ featuring the legendary Kassandra by Xenakis and some recent Polish works based, like Kassandra, on the works of ancient Greek poets’ poets.

May, 18, 2018 | Jazz concert by Kuba Stankiewicz Trio with Jacek Kotlarski – vocals and Maciej Sikała – saxophone. This concert is organised as a part of the celebration of the Centenary of Poland Regaining Independence. We will listen to improvisations based on the Polish legionary songs and to Songs by Jan Kochanowski set to music by Kuba Stankiewicz.

May, 19, 2018 | Chamber opera A Journey to the Centre of the Earth – a multimedia music journey based on Jules Verne’s novel. This collective composition makes use of the most recent technologies of sound-and-image processing, including visualisation of brain waves of one of the performers. A Journey was created by composers, musicians and improvisers, members of The Mud Cavaliers ensemble. It will be performed at the seat of The National Film Archive – Audiovisual Institute and will part of this year’s Warsaw Night of Museums.

The festival takes place under the honorary patronage of the Minister of Culture and National Heritage and the President of the Capital City of Warsaw and is co-financed by the Capital City of Warsaw and the Ministry of Culture and National Heritage.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Detailed programme available at: www.wsm.art.pl