Polmic - FB


official patronage

The Metropolitan Opera - live in HD: “Idomeneo” by Wolfgang Amadeus Mozart

iWolfgang Amadeus Mozart’s opera Idomeneo will be broadcast from the Metropolitan Opera on March 25, 2017 at 35 cinemas across Poland.

Mozart was commissioned to write the opera in 1780 by Karl Theodor (elector of Bavaria). Its Italian libretto was adapted by Giambattista Varesco from a French text by Antoine Danchet. The work was premiered on January 29, 1781 at the Cuvilliés Theatre in Munich. Like many stories from Greek myth, it explores the motivations and emotions of humans whose fates seem beyond their own control. These issues are presented within the framework of the opera seria genre.

The Metropolitan Opera’s 2016-17 season, the 50th anniversary of its home at Lincoln Center, features 225 opera performances of 26 operas in a varied repertory that ranges from 18th century masterpieces to one of the most acclaimed operas in recent years. The Met: Live in HD series, which transmits Met performances to more than 2,000 movie theaters in 70 countries around the world, continues for its 11th season and includes the broadcast of 10 performances from the season.

More information: www.kinopraha.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Read more: The Metropolitan Opera - live in HD: “Idomeneo” by Wolfgang Amadeus Mozart

Gdański Festiwal Muzyczny 2017

kW dniach 31 marca – 8 kwietnia 2017 roku odbędzie się kolejna edycja Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, który uświetnią swoim udziałem Mischa Maisky i Maxim Vengerov.

Gdański Festiwal Muzyczny 2017 jest kontynuacją projektu, który po raz pierwszy zrealizowano w roku 2008. Formuła Festiwalu jest otwarta, niemniej indywidualne piętno programowe każdej kolejnej jego edycji nadaje towarzyszące jej przesłanie lub postać Artysty Rezydenta. Wystąpili w tej roli m. in. Elżbieta Sikora, Ewa Pobłocka, Stefania Toczyska, Konstanty Andrzej Kulka, Włodzimierz Nahorny, Daniel Reuss i Maxim Vengerov. Festiwal uwzględniał również ważne rocznice, takie jak rok F.Chopina, W.Lutosławskiego i G.Verdiego, a jego pierwsza odsłona poświęcona była pamięci dwóch wielkich gdańskich pedagogów, profesora Stefana Hermana i profesora Zbigniewa Śliwińskiego.

W roku 2017 funkcje Artysty Rezydenta zgodził się przyjąć jeden z najwybitniejszych wiolonczelistów świata Mischa Maisky. Wielki wirtuoz wystąpi podczas koncertu inauguracyjnego, który poprowadzi słynny skrzypek, pedagog i dyrygent w jednej osobie – Maxim Vengerov. Z racji nazwiska Artysty Rezydenta, Gdański Festiwal Muzyczny 2017 będzie oczywiście zdominowany przez instrumenty smyczkowe, przedstawiane w rozmaitych konfiguracjach, i w naturalny sposób nawiąże do XV Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Nagroda w postaci występu na Festiwalu już po raz drugi znalazła się w puli nagród konkursu, czego rezultatem będzie występ jego zwyciężczyni – Veriko Tchumburidze. Pojawią się także jego polscy laureaci z lat poprzednich. Wspólnie z innymi wybitnymi polskimi muzykami stworzą oni serię koncertów kameralnych, które będą formą dialogu pomiędzy całą grupą instrumentów smyczkowych. Do serii dialogów należy także zaliczyć, cieszący się ogromnym zainteresowaniem, koncert Doroty i Piotra Anderszewskich.

Nie zabraknie także instrumentów historycznych. Koncert finałowy to Johannes-Passion J.S.Bacha z udziałem renomowanej Orchestra of the 18th Century. Wystąpi również jeden z najsłynniejszych skrzypków barokowych świata Giuliano Carmignola.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji - na stronie Festiwalu: www.gdanskifestiwal.pl

ZOBACZ: program Festiwalu.

„Muzyczne Spotkania”: Warszawa – Detmold

u27 lutego 2017 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej UMFC będzie miał miejsce koncert „Muzyczne Spotkania”: Warszawa – Detmold.

Koncert „Muzyczne Spotkania” jest wynikiem wieloletniej współpracy między Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina i Hochschule für Musik Detmold w Niemczech. Oprócz wymiennych master courses i wykładów, studenci obydwu uczelni wykonują wspólne koncerty. Po udanej prezentacji wyników tegorocznej współpracy w uczelni niemieckiej wykonają oni koncert w Warszawie.

Wśród wybranych przez studentów utworów znalazł się Sekstet na klarnet, róg, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian Krzysztofa Pendereckiego. Napisany w 2000 roku Sekstet jest przykładem jednego z najbardziej rozbudowanych utworów z „okresu kameralistyki” kompozytora. W prawykonaniu dzieła udział wzięli tacy znakomici soliści i kameraliści, jak Mścisław Roztropowicz, Julian Rachlin, Radovan Vlatković, Jurij Bashmet.

Ponadto podczas koncertu zabrzmi Kwintet Es-dur KV 452 na obój, klarnet, róg, fagot i fortepian Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Sekstet smyczkowy d- moll „Souvenir de Florence” op. 70 na dwoje skrzypiec, dwie altówki i dwie wiolonczele Piotra Czajkowskiego.

27 lutego na UMFC utwory wykonają: Bartłomiej Słojewski (klarnet), Raphaela Jend (róg), Jasper Sommer (skrzypce), Natalia Reichert (altówka), Yerin Lee (wiolonczela), Yilei Han (fortepian).

Na koncerty poniedziałkowe obowiązują bezpłatne karty wstępu, które można pobrać najwcześniej na tydzień przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

The Metropolitan Opera - live in HD: “Rusalka” by Antonín Dvořák

m Antonín Dvořák’s opera Rusalka will be broadcast from the Metropolitan Opera on February 25, 2017 at 35 cinemas across Poland.

Dvořák’s ninth opera is one of the most successful Czech operas. First performed in Prague on March 31, 1901, it became an enormous success in the composer’s native country and soon gained recognition also abroad. The Czech libretto was written by the poet Jaroslav Kvapil based on the fairy tales of Karel Jaromír Erben and Božena Němcová. Rusalka (i.e. a watersprite from Slavic mythology, usually inhabiting a lake or river) is in many ways an example of late Romanticism, containing folklore, evocations of the natural and the supernatural worlds, and a poignant interpretation of the idea of love and death. The plot contains elements which also appear in The Little Mermaid by Hans Christian Andersen and Undine by Friedrich de la Motte Fouqué.

The Metropolitan Opera’s 2016-17 season, the 50th anniversary of its home at Lincoln Center, features 225 opera performances of 26 operas in a varied repertory that ranges from 18th century masterpieces to one of the most acclaimed operas in recent years. The Met: Live in HD series, which transmits Met performances to more than 2,000 movie theaters in 70 countries around the world, continues for its 11th season and includes the broadcast of 10 performances from the season.

More information: www.kinopraha.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Read more: The Metropolitan Opera - live in HD: “Rusalka” by Antonín Dvořák

Koncert Symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus

siPolska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza na koncert symfoniczny, który odbędzie się 25 lutego 2017 roku o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego. W programie dwie wspaniałe symfonie kompozytorów tworzących blisko siebie, w trudnych realiach Związku Radzieckiego, gdy władza silnie ograniczała autonomię artystów – Mieczysława Wajnberga i Siergieja Prokofiewa.

Mieczysław Wajnberg urodzony w Warszawie, w muzykalnej żydowskiej rodzinie, tu odebrał pierwsze nauki, m.in. u Józefa Turczyńskiego. W 1939 roku ratując się przed niemiecką nawałnicą opuścił Polskę i po epizodach pobytu w Mińsku oraz Taszkiencie znalazł się w Moskwie. Tam trafił w krąg Szostakowicza, którego uważał za swego mistrza i z którym połączyła go wieloletnia, bliska przyjaźń. Dla osób dobrze znających twórczość Szostakowicza właśnie V Symfonia Wajnberga (1962) stanowić może ciekawy punkt wyjścia do porównań, gdyż dzieło to – jak przyznawał autor – powstało pod wrażeniem wykonania (ćwierć wieku po skomponowaniu) „wyklętej” przez sowieckie władze Czwartej jego wielbionego, duchowego mistrza. Spóźnioną premierę prowadził wówczas Kirył Kondraszyn – jemu też dedykowana jest przepojona tragizmem i patosem Symfonia Wajnberga.

V Symfonia B-dur op. 100 Siergieja Prokofiewa powstała w okresie wojennej tragedii, w roku 1944. Stanowi ona wyraz eskapizmu, miała być wedle słów autora „hymnem na cześć człowieka wolnego i szczęśliwego, jego siły i szlachetności ducha”. Powstało dzieło przystępne, tonalne, zachwycające urodą tematów, z przeważającymi nastrojami radości i optymizmu.

Sinfonia Iuventus wykona te utwory pod batutą wybitnego dyrygenta maestro Gabriela Chmury, który należy do oddanych propagatorów odkrywanej dziś na nowo spuścizny Wajnberga. Bilety dostępne na: www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły na: www.sinfoniaiuventus.pl

Polish Chamber Choir: Contemporary Music Concert

pWorks by contemporary composers will be interpreted by the Polish Chamber Choir during the concert held on February 18, 2017 at 6.00 pm at the Evangelical Church in Sopot (5 Parkowa Street).

The choir will present compositions by Agata Krawczyk, Jaakko Mäntyjärvi, Thomas Jennefelt, Paweł Łukaszewski, Wojciech Łukaszewski, as well as pieces that were awarded at the Musics Sacra Nova Composition Competition in 2016 - Beatus Vir by Szymon Godziemba-Trytek (1st prize), Veni Emmanuel by Aleksandra Chmielewska (2nd prize), and O magnum misterium by Francisco Carbonell (3rd prize). The competition promotes contemporary sacral compositions for choir and the jury of its last edition (which consisted of such artists as Marian Borkowski, Stephen Layton, Jan Łukaszewski, Andrea Angelini, Vaclovas, Vaclovas Augustinas, Vincenzo de Gregorio and Jaakko Mäntyjärvi) evaluated 30 submitted works from composers coming from 8 countries.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Read more: Polish Chamber Choir: Contemporary Music Concert

The Metropolitan Opera – live in HD: "Roméo et Juliette" by Charles Gounod

met Charles Gounod’s opera Roméo et Juliette will be broadcast from the Metropolitan Opera on January 21, 2017 in over 35 cinemas in Poland.

First performed at the Théâtre Lyrique in Paris in 1867, Gounod’s opera was written to a French libretto by Jules Barbier and Michel Carré. Although its plot is based on The Tragedy of Romeo and Juliet by William Shakespeare, it provides a slight shift of focus away from the word games of the original play and a greater focus on the two lovers, who are given four duets, including a brief final reunion in the tomb scene that does not appear in the play. The Met’s production moves the action to the 18th century. The performance cast includes such artists as Diana Damrau (Juliette), Vittorio Grigolo (Roméo), Elliot Madore (Mercutio) and Gianandrea Noseda (conductor).

The Metropolitan Opera’s 2016-17 season, the 50th anniversary of its home at Lincoln Center, features 225 opera performances of 26 operas in a varied repertory that ranges from 18th century masterpieces to one of the most acclaimed operas in recent years. The Met: Live in HD series, which transmits Met performances to more than 2,000 movie theaters in 70 countries around the world, continues for its 11th season and includes the broadcast of 10 performances from the season.

More information: www.kinopraha.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Read more: The Metropolitan Opera – live in HD: "Roméo et Juliette" by Charles Gounod

VIII Międzynarodowy Konkurs Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych

kW dniach 2-6 maja 2017 roku w gdańskiej Akademii Muzycznej odbędzie się VIII Międzynarodowy Konkurs Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych.

Konkurs organizowany jest co 3 lata i należy do największych tego rodzaju imprez w Europie. Skierowany jest do muzyków z całego świata, przede wszystkim do studentów uczelni muzycznych oraz artystów czynnych zawodowo, grających na instrumentach dętych blaszanych: trąbce, rogu, puzonie i tubie, których wiek w dniu rozpoczęcia konkursu nie przekracza 30 lat (tj. urodzonych po 2 maja 1987 roku).

Program konkursu wymaga od uczestników przygotowania utworów umożliwiających wszechstronną prezentację warsztatu wykonawczego i walorów osobowości artystycznej. Wśród kompozycji obowiązkowych znajdzie się między innymi Sonatina na puzon i fortepian Kazimierza Serockiego. W finale uczestnikom towarzyszy orkiestra symfoniczna, co dla większości z nich stwarza niepowtarzalną możliwość występu w charakterze solisty współpracującego z takim zespołem.

Międzynarodowy zasięg konkursu to możliwość konfrontacji dokonań wykonawczych w różnych ośrodkach kształcenia. Konkurs od początku był terenem, na którym spotykali się młodzi muzycy z Europy Zachodniej z wykonawcami z Rosji, Białorusi, Ukrainy, krajów bałtyckich oraz ostatnio USA, Japonii, Korei Płd., a nawet Mongolii. Ich produkcje ocenia międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą najbardziej renomowani artyści i pedagodzy, głównie z krajów Unii Europejskiej. Konkurs jest też wydarzeniem artystycznym o dużym znaczeniu lokalnym. Otwarte przesłuchania oraz koncerty towarzyszące są liczącym się uzupełnieniem kalendarza imprez muzycznych w Gdańsku. Władze samorządowe, doceniając ten walor konkursu, były dotychczas zawsze fundatorem głównych nagród dla laureatów.

Powołane przez organizatorów jury przyzna nagrody:

Grand Prix w wysokości 20 000 PLN

I nagroda w wysokości 10 000 PLN

II nagroda w wysokości 7 000 PLN

III nagroda w wysokości 3 000 PLN

Przewiduje się także nagrody pozaregulaminowe ufundowane przez sponsorów. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy uczestnictwa.

Szczegółowy harmonogram Konkursu:

6.03.2017 – Termin zgłoszeń

20.03.2017 – kandydat zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną o zakwalifikowaniu do Konkursu

2-3.05.2017 – Przesłuchania I etapu (Sala Koncertowa w budynku żółtym oraz - w przypadku dużej liczby zgłoszeń - Sala Kameralna w budynku czerwonym)

4-5.05.2017 – Przesłuchania II etapu; Koncert Jurorów (Sala Koncertowa w budynku żółtym)

6.05.2017 – Przesłuchania III etapu – finał z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod dyr. Zygmunta Rycherta; Koncert laureatów (Sala Koncertowa w budynku żółtym)

Szczegółowe informacje dotyczące Konkursu, Regulamin oraz Formularz zgłoszeniowy znajdują się na jego oficjalnej stronie: http://ibic.amuz.gda.pl i na Facebooku: www.facebook.com/ibic2017

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Włodzimierz Kotoński in memoriam - koncert w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina

u16 stycznia 2017 roku o godz. 19.00 odbędzie się koncert Studium Muzyki Nowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, poświęcony pamięci Włodzimierza Kotońskiego.

Włodzimierz Kotoński (1925–2014)– kompozytor i pedagog Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, twórca Etiudy konkretnej na jedno uderzenie w talerz, jeden z pionierów muzyki elektronicznej. Pracował w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia, studiach w Kolonii, Sztokholmie, Freiburgu, Paryżu i Bourges. Jako profesor gościnny wykładał kompozycję i muzykę elektroniczną w Królewskiej Akademii Muzyki w Stockholmie, w State University of New York w Buffalo, w University of Southern California w Los Angeles, w Rubin Academy of Music w Jerozolimie i w Seulu. W latach 1974-76 był naczelnym redaktorem muzycznym Polskiego Radia oraz naczelnym dyrektorem muzycznym Polskiego Radia i Telewizji. W latach 1983-1989 pełnił funkcję prezesa Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (polskiej sekcji ISCM/SIMC).

Podczas koncertu jego pamięci usłyszymy jeden z ostatnich utworów Kompozytora, Arietta e fiori na puzon i dźwięki elektroniczne (2014), a także Partitę na klawesyn solo, Bucolica na flet solo, Tierra caliente na taśmę, Trzy etiudy rytmiczne na fortepian, Tlaloc na klawesyn i perkusję. Wykonawcami wieczoru będą: Maciej Grzybowski (fortepian), Ewa Liebchen (flet), Olga Paciej (klawesyn), Leszek Lorent (perkusja) oraz Barbara Okoń-Makowska (projekcja dźwięku).

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

The Metropolitan Opera – live in HD: "Nabucco" by Giuseppe Verdi

Nabucco Giuseppe Verdi’s opera Nabucco will be broadcast from the Metropolitan Opera on January 7, 2017 at Kino Praha in Warsaw.

Verdi’s third opera had its world premiere in 1842 at Teatro alla Scala in Milan. The success of the drama about the fall of ancient Jerusalem at the hands of Nebuchadnezzar (Nabucco) established the composer’s reputation worldwide. The work’s librettist Temistocle Solera based the text on biblical stories. In this New York production, the legendary Placido Domingo brings another baritone role under the baton of James Levine.

The Metropolitan Opera’s 2016-17 season, the 50th anniversary of its home at Lincoln Center, features 225 opera performances of 26 operas in a varied repertory that ranges from 18th-century masterpieces to some of the most acclaimed operas in recent years. The Met: Live in HD series, which transmits Met performances to more than 2,000 movie theaters in 70 countries around the world, continues for its 11th season and includes the broadcast of 10 performances from the season.

More information: www.kinopraha.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Read more: The Metropolitan Opera – live in HD: "Nabucco" by Giuseppe Verdi

Jerzy Maksymiuk conducts Polish Orchestra Sinfonia Iuventus

siPolish Orchestra Sinfonia Iuventus under Jerzy Maksymiuk will give a concert on January 14, 2017 at the Witold Lutosławski Concert Studio of Polish Radio in Warsaw.

The repertoire chosen to be presented on this occasion includes Cello Concerto in A minor by Robert Schumann, Symphony No. 1 by Dmitri Shostakovich and Vers per archi by Jerzy Maksymiuk. When asked whether conducting one’s own pieces was an easy task, Maestro replied: "No, because conducting other people’s works is less stressful. And yes, because who would know the intention of a piece better than its composer?" (fragment of an interview with Jerzy Maksymiuk, meakultura.pl).

The solo part of Schumann's Cello Concerto will be interpreted by Bartosz Koziak - winner of the 3rd Witold Lutosławski International Cello Competition in Warsaw, Prague Spring Festival, and the11th International Contemporary Chamber Music Competition in Krakow.

Source: www.sinfoniaiuventus.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

12th International Piano Forum "Bieszczady Without Borders"

b 12th International Piano Forum "Bieszczady Without Borders", organized by the Podkarpacka Foundation for the Development of Culture, will be held between February 5 and 10, 2017 in the Carpathian region.

The main theme of this year’s edition is From Bach to Penderecki. The event aims at presenting and discussing the full range of aspects that are important for young musicians: from music theory to practice, from health and rehabilitation activities to activities related to the promotion and basis of knowledge of the business world. Around 200 selected participants from Poland, Slovakia, Ukraine and Russia will take part in music academy and masterclasses, lectures, seminars, concerts and a competition. The list of invited guest artists includes Eugen Indjic (laureate of the 8th International Fryderyk Chopin Piano Competition), Akiko Ebi (laureate of the 10th International Fryderyk Chopin Piano Competition), Krzysztof Kobyliński, Kayah & Royal String Quartet, Accademia dell’Arco Chamber Orchestra (dir. by Paweł Radziński) and Lviv National Chamber Orchestra "Akademia" (dir. by Igor Pylatyuk).

The Podkarpacka Foundation was established in 2009. The main objective of its projects is to support education and development of young Polish pianists, maintain national tradition, cultivate and develop national and cultural consciousness as well as to promote international cooperation and integration, with particular attention to the Carpathian region and music culture of Poland, Slovakia and Ukraine.

More information: www.forum.interpiano.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

12th International Piano Forum "Bieszczady Without Borders"

b12th International Piano Forum "Bieszczady Without Borders", organized by the Podkarpacka Foundation for the Development of Culture, will be held between February 5 and 10, 2017 in the Carpathian region.

The main theme of this year’s edition is From Bach to Penderecki. The event exposes a full range of aspects, which are important for young musicians: from music theory to practice, from health and rehabilitation activities to activities related to the promotion and basis of knowledge of the business world. Around 200 selected participants from Poland, Slovakia, Ukraine and Russia will take part in music academy and masterclasses, lectures, seminars, concerts and a competition. The list of invited guest artists includes Eugen Indjic, Akiko Ebi, Krzysztof Kobyliński, Kayah, Accademia dell’Arco Chamber Orchestra (dir. by Michał Szymanowski) and Lviv National Chamber Orchestra "Akademia" (dir. by Igor Pylatyuk).

The Podkarpacka Foundation was established in 2009. The main objective of its projects is to support education and development of young Polish pianists, maintain national tradition, cultivate and develop national and cultural consciousness as well as to promote international cooperation and integration, with particular attention to the Carpathian region and music culture of Poland, Slovakia and Ukraine.

Deadline for application: December 31, 2016.

More information and application form available at: www.forum.interpiano.pl

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

Turnau a cappella

m Next concert of the "Music +" cycle will be held on January 25, 2017 at 7.30 pm at the Youth Culture Centre in Krakow (House of the Scouts, 18 Reymonta Street).

The programme, which includes 12 songs from the repertoire of Grzegorz Turnau (arranged for choir a cappella by Andrzej Borzym), will be performed by Lege Artis Chamber Choir. The ensemble was founded in 2005 in Krakow by conductor Agnieszka Trela-Jochymek - graduate of the Academy of Music in Krakow and Bydgoszcz. The choir sings a wide repertoire, ranging from early sacral works to contemporary and popular music.

Admission free.

Media patronage: Polish Music Information Centre POLMIC.

VI Mistrzowska Szkoła Pedagogiki Fortepianowej

kPodkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury zaprasza do wzięcia udziału w VI Mistrzowskiej Szkole Pedagogiki Fortepianowej, która odbędzie się w dniach 5–10 lutego 2017 roku.

Projekt spełnia najwyższe wymagania profesjonalne, oferując wszechstronną wiedzę teoretyczną i praktyczną w oparciu o międzynarodowe standardy. MSPF adresowana jest do muzyków-nauczycieli szkół muzycznych wszystkich stopni oraz absolwentów uczelni muzycznych w Polsce. Celem MSPF jest doskonalenie metod nauczania oraz aktualizowanie wiedzy metodologicznej odnoszącej się do problemów wykonawczych. Absolwenci Mistrzowskiej Szkoły Pedagogiki Fortepianowej otrzymają certyfikat.

Program VI MSPF 2017 obejmuje lekcje pokazowe, wykłady, seminaria, konferencję naukową, koncerty edukacyjne, koncerty Festiwalu Forum, spektakl muzyczno-taneczny, udział w jury VIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Młody Wirtuoz”, indywidualne konsultacje medyczne i ćwiczenia rehabilitacyjne.

Zgłoszenie udziału w przedsięwzięciu należy przesłać do dnia 31 grudnia 2016 roku drogą internetową poprzez aplikację zgłoszeniową, dostępną na stronie: http://pedagogikafortepianowa.interpiano.pl/pol/aplikacja/zgloszenie_mspf

Zajęcia prowadzone są przez uznanych pedagogów, takich jak Andrzej Jasiński, Jarosław Drzewiecki, Andrzej Tatarski, Janusz Ostrowski, Krzysztof Szczepaniak, Konstanty Wileński, Marzena Żylińska, Maxymilian Bylicki, Zofia Dramińska-Machowska, Akiko Ebi, Eugen Indijc, Martin Lysholm Jepsen, Viera Nosina, Aleksandra Žvirblytė.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Regulamin oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie: http://pedagogikafortepianowa.interpiano.pl/pol