Polmic - FB


notices

23. Biennale sztuki dla dziecka: Konkurs na projekt wydarzenia artystycznego

Biennale„Spotkanie jako sztuka” to temat 23. Biennale sztuki dla dziecka, które poświęcone będzie tematowi spotkania we wspólnym tworzeniu, interakcji niezbędnej do powstania dzieła.

Centrum Sztuki Dziecka zaprasza do udziału w Konkursie na projekt wydarzenia artystycznego dla dzieci. Temat 23. Biennale związany jest z problematyką tworzenia: dotyczy to zarówno działania w obszarze sztuki, jak i budowania relacji. Wspólne tworzenie pozwala bowiem poznawać i doceniać znaczenie zespołowości. Nagrodzona praca zostanie wyprodukowana (z wkładem finansowym Centrum) i zrealizowana podczas 23. Biennale sztuki dla dziecka w maju 2021 roku.

Organizatorów interesują przede wszystkim dwa rodzaje wydarzeń:

👉 efekty działania kolektywów i zespołów twórczych, składających się z osób należących do różnych pokoleń, włączających do swojej pracy dzieci,

👉 efekty działań dorosłych twórców, którzy w określony przez siebie sposób będą współpracować z dziećmi, np.: przy tworzeniu koncepcji, konsultując poszczególne pomysły, realizując konkretne fazy projektu.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 czerwca 2020 roku.

Szczegóły dostępne są na stronie https://biennaledladziecka.pl/ 

National Stage of the MERIDIAN International New Music Festival 2020

Meridian

The Polish Society for Contemporary Music organizes a National Jury that will select five works recommended by the Polish Section of the PSCM at the MERIDIAN International New Music Festival. The project will take place in Romania on 8-15 November 2020.

The theme of this edition, PLANETARIUM, wishes to explore planets, stars, galaxies, comets, meteorites and space objects in the endless sonic cosmos of human imagination. From solar incandescence to the darkness of a black hole, the range of musical expressions is unlimited. Priority will be given to works shorter than 10 minutes in duration and to works that have a stronger connection to the theme of the festival and/or the concert(s). Only completed works will be accepted.

Works selected by the National Juries of individual ISCM sections will then be evaluated by an international jury in Romania.

The PSCM members who pay membership fees are exempted from the fee for the first score submitted; for each subsequent score the fee is 30 PLN. Persons not affiliated with the PSCM are required to pay a fee of 40 PLN for the first score sent, and 50 PLN for each subsequent one.

Applications are accepted only in an electronic version in English. They should be sent to the email address This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. until 15 May 2020 (inclusive).

The organisers are looking for works for all or some of the instruments in the following Romanian ensembles:

a. Ensemble ATEM (Timişoara): clarinet, violin, cello, piano; theme of the concert – “Polaris” (planet of frozen sounds)
b. Ensemble Sonomania (Bucharest): oboe, clarinet, violin, viola, cello, piano; theme of the concert – “Phantasia” (planet of stories)
c. Duo Maria Bîldea & Sergiu Năstasă (Bucharest): harp and violin; theme of the concert – “Eros Kai Thanatos” (planet of love and death)
d. Duo Cello Jaya (Bucharest): two cellos.

More information athttps://ptmw.art.pl/meridian-international-new-music-festival/ 

Recruitment for the MyOrchestra project

MyOrchestra

The MyWay Foundation and the Krzysztof Penderecki European Centre for Music invite students and graduates of Polish music academies to the new prestigious MyOrchestra project.

Musicians aged 18 to 28 who play the violin, viola, cello, double bass, bassoon / contrabassoon, French horn, trombone / bass trombone, tuba, percussion instruments and piano can apply to participate in the project.

The selected group of musicians will be invited to prepare the premiere material of "Radzimir Dębski Hommage Krzysztof Penderecki". The project will include residency and workshops at the Krzysztof Penderecki European Centre for Music in Lusławice, as well as a series of concerts in Poland in January 2021 under the baton of Maestro Maciej Tworek and composer Radzimir Dębski: in Lusławice, Wrocław, Kraków, Warsaw, Gdańsk and Szczecin.

Dates of the concerts are subject to change due to the dynamic situation associated with the spread of SARS-CoV-2.

To participate in the recruitment process, one should send a completed application form and recordings by 6 April 2020, as well as accept the project regulations and give consent to the processing of personal data and use of image for purposes related to the recruitment and the project.

The list of documents is available at: https://bit.ly/3b2WoGr 

Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat)

FNUWAGA: PRZESŁUCHANIA ODWOŁANE!
Nowe terminy zostaną podane przez Filhramonię Narodową po unormowaniu się sytuacji epidemiologicznej.

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat). Przewidywany termin przesłuchań: 17 czerwca 2020 godz. 14:00 – I etap oraz 18 czerwca 2020 godz. 14:00 – II etap.

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. w nieprzekraczalnym terminie do 1 czerwca 2020.

Wymagane jest doświadczenie w specjalności muzyk orkiestrowy perkusista. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora. Dopuszczane jest granie na własnych małych instrumentach (bęben, trójkąt, tamburyn, talerze, kastaniety).

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę: Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody. Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

UWAGA: Kandydaci, którzy przejdą do drugiego etapu przesłuchań będą proszeni o przygotowanie fragmentu utworu z akompaniamentem. Nuty tego utworu będą rozdawane dwie godziny przed rozpoczęciem drugiego etapu przesłuchań. Każdemu z uczestników przysługuje dziesięciominutowa próba z akompaniatorem.

Nuty wszystkich utworów będą dostępne w późniejszym terminie.

ZAŁĄCZNIKI: Obowiązek informacyjny dla Kandydata

Read more: Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat)

Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – I głos (kontrabas – pełny etat)

FNUWAGA: PRZESŁUCHANIA ODWOŁANE!
Nowe terminy zostaną podane przez Filhramonię Narodową po unormowaniu się sytuacji epidemiologicznej.

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – I głos (kontrabas – pełny etat). Przewidywany termin przesłuchań: 1 czerwca 2020 g. 9:00 – I etap oraz 2 czerwca 2020 g. 16:00 – II etap.

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. w nieprzekraczalnym terminie do 18 maja 2020.

Wskazane jest doświadczenie w specjalności kontrabas I głos. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

Program do przełuchań:

ETAP 1
• Karl Ditters von Dittersdorf – Koncert D-dur: część I z kadencją H.K. Grubera (edycja Tischer-Zeitz)
• J. S. Bach – IV Suita wiolonczelowa „Sarabanda” opracowanie na kontrabas Tadeusz Pelczar wydanie PWN (wykonanie bez powtórek)
• Orkiestrówki wg załącznika (Uwaga: wszystkie orkiestrówki grane bez używania 5-struny c!!!)

ETAP 2
• Siergiej Kusewicki – Koncert op. 3 (strój orkiestrowy), cz. I z towarzyszeniem fortepianu
• J. S. Bach – III Suita wiolonczelowa „Gigue”, opracowanie na kotrabas Tadeusz Pelczar, wydanie PWM (wykonanie bez powtórek)
• Orkiestrówki wg załącznika (Uwaga: wszystkie orkiestrówki grane bez używania 5-struny c!!!)

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę: Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

ZAŁĄCZNIKI: Materiał orkiestrowy na przesłuchania; Obowiązek informacyjny dla Kandydata