Polmic - FB


ogłoszenia

Etap krajowy MERIDIAN International New Music Festival 2020

MeridianPolskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej organizuje Krajowe Jury, które wybierze pięć utworów zarekomendowanych przez Polską Sekcję MTMW na MERIDIAN International New Music Festival. Przedsięwzięcie odbędzie się w Rumunii w dniach 8–15 listopada 2020 roku.

Zgodnie z wytycznymi regulaminu organizatora festiwalu zgłaszane utwory muszą być napisane na składy kameralne oraz nawiązywać do tematu Festiwalu, którym jest „Planetarium”. Preferowane są utwory o czasie trwania krótszym niż 10 minut.

Utwory, wybrane przez Jury Krajowe poszczególnych sekcji ISCM będą następnie oceniane przez międzynarodowe jury w Rumunii.

Utwory należy nadsyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 15 maja 2020 roku włącznie.

Udział w konkursie na zgłoszenie w PTMW wiąże się z następującymi opłatami. Członkowie PTMW, którzy opłacili na bieżąco składki członkowskie, są zwolnieni z opłaty za pierwszą zgłoszoną partyturę; za każdą kolejną opłata wynosi 30zł. Osoby niezrzeszone w PTMW zobowiązane są do uiszczenia opłaty w wysokości 40 złotych za pierwszą nadesłaną partyturę, oraz 50 złotych za każdą następną.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w wersji elektronicznej w języku angielskim.

Utwory należy nadsyłać w następujących kategoriach:

a. Ensemble ATEM (Timişoara): clarinet, violin, cello, piano; theme of the concert – “Polaris” (planet of frozen sounds)

b. Ensemble Sonomania (Bucharest): oboe, clarinet, violin, viola, cello, piano; theme of the concert – “Phantasia” (planet of stories)

c. Duo Maria Bîldea & Sergiu Năstasă (Bucharest): harp and violin; theme of the concert – “Eros Kai Thanatos” (planet of love and death)

d. Duo Cello Jaya (Bucharest): two cellos.

Szczegóły - na stronie https://ptmw.art.pl/meridian-international-new-music-festival/ 

Rekrutacja do projektu MyOrchestra

MyOrchestraFundacja MyWay oraz Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego zapraszają studentów i absolwentów polskich uczelni muzycznych do nowego prestiżowego projektu MyOrchestra.

Aplikować do udziału w projekcie mogą muzycy w wieku od 18 do 28 lat grający na skrzypcach, altówce, wiolonczeli, kontrabasie, fagocie/kontrafagocie, waltorni, puzonie / puzonie basowym, tubie, instrumentach perkusyjnych oraz fortepianie.

Wyłoniony w ramach rekrutacji zespół zaproszony zostanie do przygotowania premierowego materiału „Radzimir Dębski Hommage Krzysztof Penderecki”. Projekt obejmie rezydencję i warsztaty w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, a także cykl koncertów w całej Polsce pod batutą maestro Macieja Tworka oraz kompozytora Radzimira Dębskiego: w Lusławicach, we Wrocławiu, w Krakowie, w Warszawie, w Gdańsku oraz w Szczecinie w styczniu 2021 roku.

Organizatorzy biorą pod uwagę dynamiczną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 i reagują na nią na bieżąco.

Aby zgłosić swój udział w rekrutacji należy przesłać poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z nagraniami najpóźniej do dnia 6 kwietnia 2020, a także zaakceptować regulamin projektu oraz wyrazić zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku do celów związanych z naborem oraz Projektem.

Lista dokumentów dostępna jest na stronie: https://bit.ly/3b2WoGr 

VI Międzynarodowy Festiwal Chórów i Orkiestr „Budapest Music Festival”

bW dniach 1-5 lipca 2020 roku w Budapeszcie (Węgry) odbędzie się szósta edycja Międzynarodowego Festiwalu Chórów i Orkiestr „Budapest Music Festival”.

Budapeszt – jedno z najpiękniej położonych miast Europy. Nikt z odwiedzających stolicę Węgier nie potrafi oprzeć się jej urokowi. To miasto jednocześnie oczarowuje, imponuje i fascynuje. Dunaj dzieli tę metropolię na górzystą Budę i równinny Peszt. Do najciekawszych atrakcji należą: Baszta Rybacka, Kościół Macieja, Zamek Królewski, Wzgórze Zamkowe, cytadela i budynek Parlamentu. To tutaj, „nad pięknym, modrym Dunajem”, odbywa się Budapest Music Festival. Udział w Festiwalu będzie uwzględniał spotkanie z dyrygentami, próby i uczestnictwo w koncertach festiwalowych. Między próbami i koncertami pozostanie wystarczająco czasu na turystyczne przedsięwzięcia oraz rozmowy z innymi uczestnikami festiwalu.

Warunkiem uczestnictwa w Festiwalu jest wykonanie dowolnego programu (30 – 45 min.). Ostateczny termin zgłoszenia: 15 kwietnia 2020 roku.

Więcej – na stronie https://www.mrf-musicfestivals.com/miedzynarodowy-festiwal-chorow-i-orkiestr-w-budapeszt-wegry.phtml 

Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat)

FNUWAGA: PRZESŁUCHANIA ODWOŁANE!
Nowe terminy zostaną podane przez Filhramonię Narodową po unormowaniu się sytuacji epidemiologicznej.

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat). Przewidywany termin przesłuchań: 17 czerwca 2020 godz. 14:00 – I etap oraz 18 czerwca 2020 godz. 14:00 – II etap.

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do 1 czerwca 2020.

Wymagane jest doświadczenie w specjalności muzyk orkiestrowy perkusista. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora. Dopuszczane jest granie na własnych małych instrumentach (bęben, trójkąt, tamburyn, talerze, kastaniety).

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę: Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody. Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

UWAGA: Kandydaci, którzy przejdą do drugiego etapu przesłuchań będą proszeni o przygotowanie fragmentu utworu z akompaniamentem. Nuty tego utworu będą rozdawane dwie godziny przed rozpoczęciem drugiego etapu przesłuchań. Każdemu z uczestników przysługuje dziesięciominutowa próba z akompaniatorem.

Nuty wszystkich utworów będą dostępne w późniejszym terminie.

ZAŁĄCZNIKI: Obowiązek informacyjny dla Kandydata

Czytaj więcej: Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – perkusja (pełny etat)

Filharmonia Narodowa: przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – I głos (kontrabas – pełny etat)

FNUWAGA: PRZESŁUCHANIA ODWOŁANE!
Nowe terminy zostaną podane przez Filhramonię Narodową po unormowaniu się sytuacji epidemiologicznej.

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko muzyk orkiestrowy – I głos (kontrabas – pełny etat). Przewidywany termin przesłuchań: 1 czerwca 2020 g. 9:00 – I etap oraz 2 czerwca 2020 g. 16:00 – II etap.

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do 18 maja 2020.

Wskazane jest doświadczenie w specjalności kontrabas I głos. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

Program do przełuchań:

ETAP 1
• Karl Ditters von Dittersdorf – Koncert D-dur: część I z kadencją H.K. Grubera (edycja Tischer-Zeitz)
• J. S. Bach – IV Suita wiolonczelowa „Sarabanda” opracowanie na kontrabas Tadeusz Pelczar wydanie PWN (wykonanie bez powtórek)
• Orkiestrówki wg załącznika (Uwaga: wszystkie orkiestrówki grane bez używania 5-struny c!!!)

ETAP 2
• Siergiej Kusewicki – Koncert op. 3 (strój orkiestrowy), cz. I z towarzyszeniem fortepianu
• J. S. Bach – III Suita wiolonczelowa „Gigue”, opracowanie na kotrabas Tadeusz Pelczar, wydanie PWM (wykonanie bez powtórek)
• Orkiestrówki wg załącznika (Uwaga: wszystkie orkiestrówki grane bez używania 5-struny c!!!)

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę: Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

ZAŁĄCZNIKI: Materiał orkiestrowy na przesłuchania; Obowiązek informacyjny dla Kandydata