Przejdź do głównej treści

Bargielski Zbigniew

  • Twórczość:

    Twórczość Zbigniewa Bargielskiego jest na tle współczesnej muzyki polskiej zjawiskiem w znacznym stopniu autonomicznym, rozwijającym się niezależnie od mód, trendów i tendencji. Bargielski bardzo umiejętnie korzysta z różnych zdobyczy nowoczesnego języka kompozytorskiego, nie zrywa też radykalnie z tradycją, zachowuje jednak swoisty dystans zarówno wobec modernizmu, jak i postmodernizmu. Charakterystyczny rys nadaje muzyce Bargielskiego koncepcja systemu "centralnego”, organizującego zazwyczaj wysokość dźwięków, ale niekiedy stosowanego przez kompozytora również do organizacji rytmu lub barwy. "Procedura taka zakłada wyodrębnienie dominujących dźwięków - mówi kompozytor, które funkcjonują jako centra dla poszczególnych segmentów formy. Są one wydobywane na pierwszy plan poprzez częste repetycje, podczas gdy inne dźwięki, bardziej neutralne, tworzą strukturalne tło”.

    W komentarzu do utworu Slapstick Zbigniewa Bargielskiego, zamieszczonym w książce programowej festiwalu "Warszawska Jesień” z roku 1998, Andrzej Chłopecki pisał: "To jasne, że twórczość Bargielskiego wciąż ewoluuje. Jest to jednak ewolucja, która biegnie jakby po okręgu, poszerzając swój estetyczny wymiar, wzbogacając się niuansowo, a nie skokowo. Warto na to zwrócić uwagę: w ostatnim dwudziestoleciu dziś sześćdziesięciojednoletni kompozytor nie przeszedł przez kryzys zmiany estetycznej orientacji ani gwałtownej (przykładem Penderecki), ani zawoalowanej, lecz równie czytelnej (przykładem Lutosławski). Jeśli jest w tej twórczości jakiś próg, to prawdopodobnie wyznacza go Koncert skrzypcowy z roku 1976. Intensywny walor liryczny tego utworu, choć nie zarażonego bakcylem ani nowej prostoty, ani nowego romantyzmu (który właśnie w tamtym - urastającym do rangi symbolu - roku, nie tylko zresztą polską muzykę frontalnie zaatakował) jest dyskretnym śladem wrażliwości Bargielskiego na powiew Zeitgeistu. Z owej estetycznej zawieruchy muzyka Zbigniewa Bargielskiego wyszła bez szwanku”.
     

  • Kompozycje:
    • Romans dla Fryderyka na zespół kameralny
    • Walc na kontrabas i fortepian
    • Siedem studiów na fortepian (1957)
    • Sinfonia na orkiestrę (1957)
    • 3 compositions de chamber (1958)
    • Neosonatina na skrzypce i fortepian (1958-1959)
    • Sonatina na fortepian (1959)
    • Consensus I na kameralną orkiestrę smyczkową (1961)
    • Tryptyk polowy na orkiestrę i chór męski (1961-1962)
    • Pięć sonetów na skrzypce (1962)
    • Consensus II na wibrafon, altówkę, puzon i flet (1964)
    • Les desinvoltures na 3 zespoły instrumentów (1964)
    • Mały książę, opowiadanie muzyczne (1964)
    • Parades na orkiestrę symfoniczną (1964-1965)
    • Servert na 1-3 instrumentów smyczkowych, perkusję i fortepian (1966)
    • Tarcza Achillesa na mezzosopran (alt), altówkę i klarnet basowy  (1967)
    • Męczeństwo i śmierć Marata, opera (1968)
    • Danton czyli Kilka obrazów z dziejów Wielkiej Rewolucji Francuskiej, opera pseudohistoryczna (1968-1969)
    • W kręgu na sopran, alt, baryton, bas solo i zespół kameralny do słów Alicji Patey-Grabowskiej (1969)
    • Parades 1970 na orkiestrę (1970)
    • Mała suita dziecięca na zespół kameralny (1970)
    • Cztery pieśni miłosne na mezzosopran (alt) i fortepian do słów Alicji Patey-Grabowskiej (1971)
    • Różany ogród na baryton lub alt i klarnet basowy do słów T. S. Eliota (1971)
    • Gespenster Lügen nicht, opera (1971)
    • Alicja w krainie czarów, opera kameralna dla młodzieży (1972)
    • Nature Morte I (Martwa natura I) na skrzypce, gitarę i taśmę (1972)
    • Nature Morte II (Martwa natura II) na skrzypce, altówkę, wiolonczelę, flet, harfę i taśmę (1972)
    • Krzesiwo na zespół kameralny  (1972-1973)
    • Ein Zimmer [wersja I] na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian i głos recytujący lub taśmę (1973/1987)
    • Ein Zimmer [wersja II] na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian, głos recytujący lub taśmę i metronom (1973/1987)
    • Ein Zimmer [wersja III] na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian, marimbę, głos recytujący lub taśmę i metronom  (1973/1991)
    • Trauermusik na orkiestrę kameralną  (1974)
    • Koncert na perkusję i orkiestrę (1975)
    • Impromptu na perkusję solo (1975)
    • Ballade na skrzypce i fortepian (1975)
    • Koncert na skrzypce i orkiestrę (1975-1976)
    • Ballade na skrzypce i akordeon (1975/2016)
    • Rapsodia polska na instrumenty dęte i perkusję (1976)
    • Kwartet smyczkowy nr 1 „Alpejski” (1976)
    • Dolina bielejących kości [wersja I] na zespół instrumentalny i perkusję (1977)
    • Stilleben mit Rose na instrumenty dęte i perkusję (1977)
    • Dolina bielejących kości [wersja II] na fortepian improwizowany, zespół instrumentalny i perkusję (1977/1993)
    • Dolina tęczowych dzwonów na fortepian i taśmę (1977/2008)
    • I zapłoną oboje a nikt nie ugasi na orkiestrę smyczkową (1978)
    • Klatka dla motyli na kwintet dęty (1978)
    • W małym dworku, opera według Stanisława Witkiewicza (1979-1980)
    • Nilpferde na 2 akordeony (1979-1982)
    • Zapfenstreich na trzy akordeony i perkusję (1979-1982)
    • Es ist noch Nacht, noch ein Laut na mezzosopran, perkusję i orkiestrę (1980)
    • Traumvogel na akordeon i perkusję (1980)
    • Kwartet smyczkowy nr 2 „Wiosenny” (1980)
    • Wieczór z przeszłości na gitarę, klawesyn i czelestę (1980)
    • Drewniane skrzydła na 6 perkusistów (1980)
    • Zyklopenblick na tubę i fortepian (1980-1981)
    • Nokturn w błękicie na skrzypce i orkiestrę smyczkową (1981)
    • Ikar na klarnet basowy lub saksofon altowy i marimbafon lub wibrafon (1981)
    • Vienna G'schichten na 2 fortepiany (1981)
    • Dwie pieśni na mezzosopran i fortepian (1981)
    • Halo, panie Mozart!, zabawa fortepianowa dla 3 uczniów (1981)
    • Spielendes Alphabet na 2 fortepiany i instrumenty perkusyjne (1981-1983)
    • Rozmowa z cieniem na 2 akordeony (1982)
    • Gemalte Wolken na akordeon solo (1982)
    • Sen mara [wersja I] na tenor i fortepian do słów Kazimierza Wierzyńskiego (1982)
    • Sen mara [wersja II] na baryton i fortepian do słów Kazimierza Wierzyńskiego (1982)
    • Epitaphium na 2 skrzypiec (1982)
    • Cztery drzewa z rogiem na kwintet dęty (1982)
    • W czwórkę po drodze na kwartet saksofonowy (1982)
    • Portret z pamięci na sekstet smyczkowy: 2 skrzypiec, 2 altówki, 2 wiolonczele  (1982)
    • Pięciu po drodze, kwartet saksofonowy z marimbą (1982-1986)
    • Epitaffio secondo na skrzypce i wiolonczelę (1982/1999)
    • Rondo alla polacca na małą orkiestrę (1983)
    • Sonnenlieder na mezzosopran, baryton, bas, chór i zespół kameralny (1983)
    • Labirynt na fortepian (1983)
    • Totenklage na baryton i dowolne instrumenty (1983)
    • Noc pożegnań na akordeon i kwartet smyczkowy (1983/1995)
    • Trzy polskie suity na akordeon solo (1984)
    • Czarne lustro na gitarę i akordeon (1984)
    • Inne głosy na obój i klarnet (1984)
    • Notturno na skrzypce i gitarę (1984)
    • Notturno'81  na skrzypce i fortepian (1984)
    • Labyrinth der vergessenen Blicke na wiolonczelę i fortepian  (1984)
    • Notturno na flet i gitarę (1984/1986)
    • Zatopiony płomień na skrzypce, wiolonczelę i akordeon (1985)
    • Ogród namiętności na sopran, klarnet basowy (i saksofon altowy), perkusję i akordeon (1985)
    • Arc-en-ciel na mandolinę i harfę celtycką (1985)
    • Muzyka ludowa na dwoje skrzypiec (1985)
    • Taniec polski na skrzypce (1985)
    • Ateliermusik II na perkusję i taśmę  (1985)
    • Kwartet smyczkowy nr 3 „Martwa natura z krzykiem” (1985-1986)
    • Suita pieśni i tańców na akordeon (1986)
    • Sprawozdanie z lasku wiedeńskiego na zespół wokalno-instrumentalny (1986)
    • Quatuor à l’heure dite na kwartet smyczkowy (1986)
    • Grazer variationen na orkiestrę akordeonową (1987)
    • Sonata na skrzypce i fortepian (Sonata zapomnienia) (1987)
    • Nocne ptaki na kwintet klarnetowy (1987)
    • Panopticum na fortepian na 4 ręce (1987)
    • Labyrinth na wiolonczelę i akordeon (1987)
    • Temat z wariacjami na fortepian (1987/2015)
    • Iluzje na organy i perkusję (1988)
    • Kaleidoskop na akordeon (1988)
    • Bildnis na skrzypce (1988)
    • Aria z kupletem na 2 akordeony (1988)
    • W ziemi niczyjej, oratorium (1988-1989)
    • Kwartet smyczkowy z klarnetem "Po drugiej stronie lustra” (1988/2003)
    • Kwartet smyczkowy z fletem "Po drugiej stronie lustra" (1988/2009)
    • Kwintet obojowy "Po drugiej stronie ciszy" (1988/2014)
    • Krąg cieni na kwartet saksofonowy (1989)
    • Taniec drwali na klarnet, tubę i fortepian (1989)
    • Cha-ord na orkiestrę (1990)
    • Egad na akordeon i wibrafon (1991)
    • Młyn dźwiękowy na orkiestrę akordeonową i perkusję (1991)
    • Zwischenspiel na 2 fortepiany na 8 rąk  (1991)
    • Konzert für Trompette und Orchester (1991/2005)
    • Requiem na orkiestrę (1992)
    • Mutationen 92' na taśmę (1992)
    • Przechadzka Beethovena do księcia Lichnowskiego na fortepian (1992)
    • Muzyka linii nieskończonych na taśmę (1992)
    • Trigonalia na gitarę, akordeon, perkusję i orkiestrę kameralną (1994)
    • Kwartet smyczkowy nr 4 „Le temps ardent” (1994)
    • Concertino for piano and chamber orchestra (1995)
    • Taniec na granicy światła na zespół kameralny (1995)
    • Noc-Dzień, 5 pieśni na sopran i fortepian (1995)
    • Zagubione-odnalezione na skrzypce solo (1996)
    • Orfeusz na baryton, skrzypce i dzwonki (1996)
    • W poszukiwaniu straconego dźwięku na flet solo (1996)
    • Krajobraz wspomnień (Witold Lutosławski in memoriam) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1996)
    • Hierofania dla 5 perkusistów (1996)
    • A la espagnola na gitarę (1996)
    • Tango na zespół kameralny (1997)
    • Slapstick na orkiestrę kameralną (1997)
    • Tango na fortepian (1997/2015)
    • Shrine for Anonymous Victim, muzyka elektroniczna (1999)
    • Music for Children na fortepian (1999-2001)
    • Light Cross, muzyka elektroniczna (2000)
    • Tangoroso na fortepian na 4 ręce lub 2 fortepiany (2000)
    • Pchli targ [wersja II] na zespół instrumentalny (2000)
    • Tango na akordeon (2000)
    • Pchli targ [wersja I], cykl miniatur fortepianowych na 2 i 4 rąk (2000/2015)
    • Notturno, ballata e fantasia na fortepian (2000/2015)
    • Towards Organic Geometry, muzyka elektroniczna (2001)
    • Kwartet smyczkowy nr 5 „Le temps qui n'est plus” (2001)
    • Elegeia na fortepian (2001/2015)
    • Le cristal flamboyant na klawesyn i taśmę (2002)
    • Jeux à trois na 3 akordeony (2003)
    • A.S.K. Autoportret na taśmę (2004)
    • List do Mileny na sopran, skrzypce i fortepian (2005)
    • L’espace attrapè (Schwytana przestrzeń) na orkiestrę (2005-2006)
    • Nokturn w czerwieni i błękicie na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2006)
    • Kwartet smyczkowy nr 6 „Dramatyczny” (2006)
    • Za horyzontem na chór, orkiestrę i taśmę (2008)
    • Zmyślenia i dziwostany na małą orkiestrę symfoniczną (2009)
    • Non omnis... na zespół kameralny (2010)
    • Suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową (2010)
    • Misterium przestrzeni na orkiestrę symfoniczną, chór i taśmę elektroniczną (2010-2011)
    • Das schöne Zimmer na sopran, baryton i zespół kameralny (2011)
    • Trans-sonans na taśmę (2011)
    • Hierofania II "decoupage" na perkusję i małą orkiestrę (2011-2012)
    • Schizofonia na kwartet smyczkowy i fortepian (2012)
    • Monodia dla Andrzeja [Chłopeckiego] na orkiestrę smyczkową (2012)
    • Polichromia, czyli EGAD [wersja II] dla Wiener Glass Armonica Duo (2013)
    • Apokalipsa na taśmę  (2013)
    • Koncert na fortepian, perkusję i orkiestrę symfoniczną  (2013/2016)
    • Otwartym oknem nocy na baryton, klarnet basowy, gitarę i perkusję (2014)
    • Scrabble na fortepian  (2015-2016)
    • Aria i kuplet na fortepian (2015rev.)
    • Fonoplasticon na kwintet dęty i fortepian (2016)
    • Blues na 4 puzony (2016)
    • Tango na 4 puzony (2016)
    • Chciałem napisać list do Ciebie dla rapera z towarzyszeniem zespołu kameralnego (2016)
    • Monodia dla Andrzeja, wersja na flet, obój, klarnet, fagot lub saksofon tenorowy, róg, gitarę i orkiestrę smyczkową (2016)
    • Kilka minut obecności, poemat domniemany na głos i akordeon (2017)
    • Domino na flet, skrzypce i wiolonczelę (2017)
    • Aforyzjada - opera w puzzlach (2018)
    • Kołysanka na fortepian i harfę celtycką  (2018)
    • anilo-Vi – klänge na skrzypce, altówkę, wiolonczelę, flet, klarnet, fortepian i perkusję do tekstu Hugo Balla  (2018)
    • Histe(O)ryjki. Mozaika 21 kamieni na fortepian  (2018-2019)
    • Clavertett na klawesyn i kwartet smyczkowy  (2020-2021)
    • Dyptyk krotochwilny dla aktora, na kwintet dęty i perkusję  (2021)
    • Rapsodia 2022 na fortepian i orkiestrę smyczkową (2022)

    Muzyka filmowa

    • Muzyka do filmu Gorzki chleb obczyzny (1985)
    • Muzyka do filmu Powszedni dzień Warszawskiego Getta  (1993)
    • Muzyka do filmu Habsburgowie polscy  (2001-2002)
    • Muzyka do filmu Dobry jest wspólny posiłek, bo zbliża oddalonych (2007)
    • Muzyka do filmu Ventzki, czyli Dzieci sprawców – dzieci ofiar  (2009)
    • Muzyka do filmu Mordechaj Gebirtig, czyli bądź zdrów mój Krakowie  (2012)

    Muzyka teatralna

    • Muzyka do sztuki Ostatnie dni ludzkości (2006-2007)
    • Muzyka do sztuki Alpejskie zorze (2008)
    • Muzyka do sztuki Badenheim 1939 (2009)
    • Muzyka do sztuki Schody Strudlhofu (2009)
  • Literatura:

    Perkowska Małgorzata, Bargielski Zbigniew, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „ab”, PWM, Kraków 1979

    Podobińska Klaudia, Bargielski Zbigniew, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „ab - suplement”, PWM, Kraków 1998

    Ledzińska Agnieszka, Przech Violetta, Zbigniew Bargielski. Katalog tematyczny utworów, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego / Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Bydgoszcz - Warszawa, 2012

    Sto lat muzycznej emigracji: kompozytorzy polscy za granicą (1918-2018), redakcja naukowa: Beata Bolesławska-Lewandowska, Małgorzata Gamrat, Magdalena Nowicka-Ciecierska, Marlena Wieczorek, Warszawa, Beginning, 2019

    Violetta Przech, W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski – twórca i dzieło, Kraków, Musica Iagellonica, 2022

    Aneta Derkowska, Operowe laboratorium: hybrydy gatunkowe w polskiej twórczości operowej drugiej połowy XX wieku, Toruń, Marszałek Development & Press, 2024

  • Osoby Tagi: kompozytor
kompozytor, pedagog, poeta; ur. 21 stycznia 1937, Łomża. Studiował prawo na Uniwersytecie im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie (1954-57). W roku 1956 dziewiętnastoletni Bargielski z powodzeniem zadebiutował w Filharmonii Lubelskiej Suitą kolędową na orkiestrę. W 1958 rozpoczął studia kompozytorskie w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej początkowo pod kierunkiem Piotra Perkowskiego, a po roku u Tadeusza Szeligowskiego. Zaangażowanie Bargielskiego w działalność społeczną (w ramach Zrzeszenia Studentów Polskich) przyczyniło się do zawieszenia go w prawach studenta warszawskiej PWSM...

Więcej…Bargielski Zbigniew

Tabęcki Hadrian Filip

  • Kompozycje:
    • Preludium i fuga na wiolonczelę solo (1991)
    • Trzy obrazy z życia mysikrólika na flet, obój i fortepian (1993)
    • Śpieszmy się kochać ludzi, cykl pieśni do wierszy ks. Jana Twardowskiego, na sopran solo, chór żeński, flet, kwartet smyczkowy i fortepian (1993)
    • Delikatne Potwory z Głębin na flet, obój i fortepian (1993)
    • Preludium na fortepian solo (1994)
    • Asperges na chór mieszany a cappella (1994)
    • Piosenka nad piosenkami na chór mieszany a cappella do tekstu Edwarda Stachury (1994)
    • Koncert chromatyczny nr 1 na flet koncertujący i orkiestrę kameralną (1994)
    • Toccata na klawesyn i perkusję (1995)
    • ARCHE na flet i fortepian (1995)
    • Nous sommes de l’obscurité na obój, klarnet, fagot i fortepian (1996)
    • Suita intymna na flet i wiolonczelę (1996)
    • Moto perpetuo na kwartet smyczkowy (1996)
    • Exorcizo te na sopran, wiolonczelę, perkusję i fortepian (1996)
    • Tothem na sześć wiolonczel i perkusję (1997)
    • Dziewiętnaście kluczy na wiolonczelę i fortepian (1997)
    • Msza Polska według x. Jana Twardowskiego na czworo solistów, chór mieszany i orkiestrę kameralną (1998)
    • Sonata na skrzypce i fortepian (1998)
    • Pieśń Świata, kantata na chóry czterech religii (katolicki, żydowski, prawosławny i protestancki), sopran i orkiestrę symfoniczną (2000)
    • Muzyka do paradokumentalnego filmu Z góry widać więcej w reż. Janusza Kijowskiego (2002)
    • Misterium Iniguitatis, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego na solistów, chóry i orkiestrę symfoniczną (2005)
    • Motus na flet, klarnet, waltornię, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2005)
    • Quem Quaeritis – Misterium Drogi Krzyżowej, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego na 16 wokalistów-aktorów, sopran, mezzosopran, baryton, chór, zespół instrumentalny i orkiestrę symfoniczną (2006)
    • Muzyka do musicalu Straszna gospoda w reż. Jana Szurmieja (2007)
    • Polonia Semper Invicta, oratorium rockowe o tematyce historycznej (2008)
    • Mysterium Crucis – Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu, oratorium na solistów, chór mieszany i orkiestrę (2009)
    • Zwierciadło Europy, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego (2009)
    • Narvik. Pierwsze zwycięstwo, widowisko historyczne do słów Romana Kołakowskiego (2010)
    • Krzyżacy, Rock Opera na solistów i zespół rockowy (2010)
    • Dzień Świra, opera do libretta Marka Koterskiego na solistów, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2012)
    • Muzyka i aranżacje do przedstawienia Ach, Odessa Mama! w reż. Jana Szurmieja (2012)
    • Muzyka do widowiska 1920 - Wdzięczni Bohaterom w reż. Bolesława Pawicy (2020)
    • Struna Światła, cykl pieśni do wierszy Zbigniewa Herberta na głos aktorki, sekstet wokalny, klarnet basowy i fortepian (2020)

    Muzyka filmowa

    • Muzyka do filmu Kameleon w reż. Janusza Kijowskiego (2001)
    • Muzyka do filmu Dziupla Cezara w reż. Wojciecha Adamczyka (2004)
    • Muzyka do filmu Tango z aniołem w reż. Tomasza Koneckiego i Jarosława Marszewskiego [wspólnie z Pawłem K.DWOOBem Stankiewiczem] (2005)
    • Muzyka do filmu Lejdis w reż. Tomasza Koneckiego (2008)

    Muzyka teatralna

    • Muzyka do sztuki Czarownice z Salem Artura Millera w reż. Janusza Kijowskiego (1999)
    • Muzyka do sztuki Szwagierki w reż. Michała Znanieckiego (2000)
    • Muzyka do sztuki Tonacja blue albo Blue Room w reż. Krzysztofa Zaleskiego (2000)
    • Muzyka do sztuki Piękny widok Sławomira Mrożka w reż. Janusza Kijowskiego (2001)
    • Muzyka do spektaklu teatralnego Mamy świętego Mikołaja! (2001)
    • Muzyka do spektaklu teatralnego Lis Przechera (2002)
    • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Piękna Pani Seidenman w reż. Janusza Kijowskiego (2003)
    • Muzyka do sztuki Romeo i Julia Williama Shakespeare’a w reż. Piotra Szczerskiego (2003)
    • Muzyka do sztuki Palec Boży w reż. Jerzego Bończaka (2004)
    • Muzyka do sztuki Smutna królewna w reż. Pawła Aignera (2004)
    • Muzyka do sztuki Śmierdź w górach w reż. Konrada Imieli i Cezarego Studniaka (2006)
    • Muzyka do spektaklu Tango operita: szare kwiaty Romana Kołakowskiego w reż. Jarosława Stańka (2006)
    • Muzyka do sztuki Mistrz i Małgorzata w reż. Janusza Kijowskiego (2008)
    • Muzyka do sztuki Kompania Dropsa w reż. Marcina Kołaczkowskiego (2009)
    • Muzyka do spektaklu Matnia – Sprawa Elbląska w reż. Rafała Matusza (2014)
    • Muzyka do spektaklu Wujek.81 w reż. Roberta Talarczyka (2016)
    • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Wujek.81 Czarna ballada w reż. Roberta Talarczyka (2017)
    • Muzyka do sztuki Ślub w reż. Michała Znanieckiego (2018)
    • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Okno na tamtą stronę Władysława Szlengla w reż. Artura Hofmana (2018)
    • Muzyka do spektaklu Tuwim - Autobiografia w reż. Janusza Kukuły (2019)
  • Osoby Tagi: kompozytor, wykonawca
kompozytor, pianista i aranżer; ur. 20 stycznia 1975, Warszawa. Naukę gry na fortepianie odbył w Liceum Muzycznym w Warszawie w klasie Marii Palmowskiej-Guz. Następnie studiował kompozycję, najpierw pod kierunkiem Mariana Borkowskiego, później Stanisława Moryty w Akademii Muzycznej w Warszawie. Jest laureatem kilku nagród i wyróżnień za twórczość artystyczną, m.in. za piosenkę premierową na wrocławskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej 1998 (Sobieinna do tekstu Krzysztofa Feusette), nagrody za muzykę do spektaklu TV Piękna Pani Seidenman w reżyserii Janusza Kijowskiego na Festiwalu "Dwa Teatry”...

Więcej…Tabęcki Hadrian Filip

Anna S. Dębowska "Śpiewacy eksportowi. Sukces polskich artystek i artystów operowych”

  • Lista:

    Anna S. Dębowska Śpiewacy eksportowi. Sukces polskich artystek i artystów operowych, Warszawa, Agora, 2024, 400 s.

    ISBN:    9788383801230

Anna S. Dębowska w swojej książce Śpiewacy eksportowi. Sukces polskich artystek i artystów operowych szuka źródeł fenomenalnej popularności polskich śpiewaczek i śpiewaków operowych, którzy zyskali światową sławę, również w sferze popkultury. Dębowska śledzi losy 9 polskich artystów: Aleksandry Kurzak (sopran), Ewy Płonki (sopran), Piotra Beczały (tenor), Józefa Jakuba Orlińskiego (kontratenor), Mariusza Kwietnia (baryton), Artura Rucińskiego (baryton), Andrzeja Filończyka (baryton), Tomasza Koniecznego (bas-baryton), Rafała Siwka (bas). Opisuje całą karierę muzyczną śpiewaków, którzy w życie...

Więcej…Anna S. Dębowska "Śpiewacy eksportowi. Sukces polskich artystek i artystów operowych”

"Kisielewski" Małgorzaty Gąsiorowskiej w ramach serii PWM "Małe monografie"

W najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Małgorzata Gąsiorowska przygląda się życiu i twórczości Stefana Kisielewskiego, rysując intrygujący portret jednej z najbarwniejszych i najważniejszych postaci świata kultury PRL. O Kisielewskim powstało wiele książek. Większość koncentruje się na jego aktywności polityczno- publicystycznej, powszechnej świadomości ucieka jednak strona artystyczna. Jakie utwory komponował jeden z założycieli i pierwszy redaktor naczelny Ruchu Muzycznego? Co cenił w muzyce? Dlaczego jego utwory ustawicznie krytykowali ówcześni? Monografia Gąsiorowskiej...

Więcej…"Kisielewski" Małgorzaty Gąsiorowskiej w ramach serii PWM "Małe monografie"

Sławomir Czarnecki: Mazurki na fortepian op. 58

Pod koniec 2023 roku nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ukazały się pięć mazurków Sławomira Stanisława Czarneckiego, skomponowane w latach 2019-2022. Każdy z utworów kompozytor zadedykował wykładowcom Wydziału Edukacji Muzycznej UKW: dyrygentowi Grzegorzowi Rubinowu, kompozytorowi Marcinowi Molskiemu, pianistce Marlenie Winnickiej, pianiście Witoldowi Kawalcowi, dyrygentowi Bernardowi Mendlikowi. Jest to cenny materiał pedagogiczny: kolejność mazurków w cyklu polega na eskalowaniu stopnia trudności materiału muzycznego. Przeznaczony jest dla szerokiej grupy...

dzieje się

Więcej…Sławomir Czarnecki: Mazurki na fortepian op. 58

Witold Friemann: pieśni na sopran, altówkę i fortepian (Orphée Classics)

  • Lista:

    Staw op.42 nr 2 - pieśń na dwa soprany, altówkę i fortepian *

    Pieśni na sopran, altówkę i fortepian:*

    • Sen o jeziorze op. 11 nr 2
    • Kołysanka Jurka
    • Oczekiwanie op. 42 nr 1
    • Pantofelki op. 26 nr 2

    Pieśni rycerskie na altówkę i fortepian:

    • Pieśń o tęsknocie
    • Pieśni o miłości
    • Pieśń o wojnie
    • Pieśń o śmierci

    * World phonographic premiere

    Wyk.: Joanna Freszel (sopran), Anna Zawisza (sopran), Aleksandra Demowska-Madejska (altówka), Wojciech Pyrć (fortepian)

    OC241201 (Orphée Classics 2024)

Płyta Witold Friemann: pieśni na sopran, altówkę i fortepian (OC241201), wydana przez Orphée Classics 29 grudnia 2024 roku, powstała z inicjatywy Aleksandry Demowskiej-Madejskiej i zawiera światowe premiery fonograficzne nieopublikowanych dotąd pięciu utworów Witolda Friemanna w interpretacji Joanny Freszel (sopran), Anny Zawiszy (sopran), Wojciecha Pyrcia (fortepian) i samej altowiolistki. Pomysłodawczyni projektu znalazła te pięć pieśni Witolda Friemanna na 1 lub 2 soprany, altówkę i fortepian w zbiorach Biblioteki Narodowej. W ramach projektu nagrany został ponadto wyjątkowy cykl pieśni...

Więcej…Witold Friemann: pieśni na sopran, altówkę i fortepian (Orphée Classics)

XIX Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Kazimierza Serockiego

  • Data wydarzenia: 01-10-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
  • Slider:
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza do udziału w XIX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Kazimierza Serockiego pod honorowym patronatem Związku Kompozytorów Polskich. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 1 października 2025 roku. Przedmiotem konkursu są utwory na zespół kameralny złożony od 3 do 5 instrumentów podanych w regulaminie Konkursu, bez udziału dyrygenta. Udział w konkursie mogą wziąć kompozytorzy wszystkich narodowości bez ograniczenia wieku. Będą dopuszczone utwory wykonane publicznie lub/i nagrodzone w innych konkursach, o czasie trwania 10–16 minut. Wpisowe...

konkurs, nasze patronaty, dzieje się, slider

Więcej…XIX Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Kazimierza Serockiego

Francuskie prawykonanie Uwertury Elżbiety Sikory w La Seine musicale

  • Data wydarzenia: 01-02-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
Pod batutą Marzeny Diakun, bardzo zaangażowanej w promocję muzyki współczesnej, Orkiestra Pasdeloup zaprezentuje po raz pierwszy we Francji Uwerturę Elżbiety Sikory, której premiera odbyła się w Polsce w marcu zeszłego roku. Koncert będzie miał miejsce 1 lutego 2025 roku o godz. 16:00 w La Seine musicale w Paryżu. Uwertura została zamówiona przez Filharmonię Zielonogórską w ramach programu "Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Zainaugurowała III Festiwal "Miesiąc Kobiet" w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Zielonogórskiej również pod batutą...

Więcej…Francuskie prawykonanie Uwertury Elżbiety Sikory w La Seine musicale

"Krzysztof Meyer – Choral Works": 10. część "Antologii Polskiej Twórczości a Cappella"

  • Data wydarzenia: 01-02-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
  • Slider:
Album Krzysztof Meyer – Choral Works stanowi dziesiątą część "Antologii Polskiej Twórczości a Cappella" – wyjątkowego cyklu Chóru Filharmonii Częstochowskiej Collegium Cantorum pod dyrekcją Janusza Siadlaka. W programie są cztery światowe premiery fonograficzne. Album ukaże się 1 lutego 2025 roku i dostępny będzie na stronie https://www.dux.pl/ oraz w najpopularniejszych serwisach streamingowych. Otwierający album cykl Nehmt hin die Welt! op. 120 do słów Friedricha Schillera Krzysztof Meyer tworzył w latach 2013–2024: trzy z czterech tych miniatur chóralnych doczekało się swojej premierowej...

nasze patronaty, wydarzenia, dzieje się

Więcej…"Krzysztof Meyer – Choral Works": 10. część "Antologii Polskiej Twórczości a Cappella"

Festiwal Witolda Lutosławskiego "Łańcuch XXII”

  • Data wydarzenia: 25-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Warszawa
Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego oraz Program 2 Polskiego Radia zapraszają na Festiwal Witolda Lutosławskiego "Łańcuch XXII”. Koncerty odbywać się będą w dniach 25 stycznia - 9 lutego 2025 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. W związku z obchodzoną w roku 2025 osiemdziesiątą rocznicą zakończenia II wojny światowej program tegorocznego Festiwalu został pomyślany jako portret muzyki polskiej z lat dwudziestolecia międzywojennego, czasów okupacji i powojennej odbudowy. Młodość Witolda Lutosławskiego i jego rówieśników upłynęła w cieniu tragedii wojennej. Przeżycia...

nasze patronaty, wydarzenia, dzieje się, slider

Więcej…Festiwal Witolda Lutosławskiego "Łańcuch XXII”

Karnawał w stylu folkowym w Filharmonii Śląskiej

  • Data wydarzenia: 24-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Katowice
W drugim z cyklu koncertów karnawałowych Śląska Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Piotra Pławnera zabierze słuchaczy w muzyczną podróż po całej Europie, wykonując utwory taneczne, w których kompozytorzy czerpali z muzyki ludowej. 24 stycznia 2025 roku o godz. 19:00 usłyszymy również melodie Polski, nie zapominając o śląskim akcencie. W Oberkach Grażyna Bacewicz połączyła tradycyjne motywy z technikami kompozytorskimi XX wieku, podkreślając charakterystyczne dla polskich tańców ludowych żywiołowe rytmy. Echa ludowej muzyki Podhala usłyszymy w Orawie Wojciecha Kilara. Oba opusy cechują się prostą,...

nasze patronaty, wydarzenia, dzieje się

Więcej…Karnawał w stylu folkowym w Filharmonii Śląskiej

Mistrzowie kameralistyki w Wałbrzychu: akordeonowy zawrót głowy

  • Data wydarzenia: 25-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Wałbrzych
Mistrzowie kameralistyki i wirtuozi akordeonu, czyli New Accordion Quintet, zinterpretują na nowo dzieła rodzimych kompozytorów, które zabrzmią w opracowaniu na 5 akordeonów (!) 25 stycznia 2025 o godz. 18:00 w Filharmonii Sudeckiej. Program "Scena Muzyki Polskiej” to szansa na pogłębienie wiedzy o muzyce polskiej oraz zapoznanie się z zapomnianymi i rzadko wykonywanymi kompozycjami. Tym razem obok utworów Stanisława Moniuszki, Karola Szymanowskiego i Wojciecha Kilara zabrzmią Asteroidy Bronisława Kazimierza Przybylskiego oraz kompozycje Andrzeja Krzanowskiego: Trzy utwory i Alkagran, czyli...

wydarzenia, dzieje się

Więcej…Mistrzowie kameralistyki w Wałbrzychu: akordeonowy zawrót głowy

Sinfonietta Cracovia: koncert z laureatami konkursów

  • Data wydarzenia: 23-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Kraków
  • Slider:
Sinfonietta Cracovia zaprezentuje 23 stycznia 2025 o godz. 19:00 w Filharmonii Krakowskiej muzykę trzech wielkich kompozytorów dwudziestego wieku: Lutosławskiego, Wajnberga oraz Korngolda. Koncert będzie dla krakowskiej publiczności okazją do poznania wschodzących gwiazd europejskiej sceny muzyki klasycznej - w roli dyrygenta wystąpi Sergey Simakov, który zdobył "Srebrną Batutę" na Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga i Nagrodę Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej w 2023 roku. Usłyszymy całą paletę różnorodnych emocji i orkiestrowych barw - od melancholii, przez...

nasze patronaty, wydarzenia, dzieje się, slider gora

Więcej…Sinfonietta Cracovia: koncert z laureatami konkursów

8. Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego

  • Data wydarzenia: 08-04-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
  • Slider:
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. W Konkursie mogą brać udział osoby urodzone nie wcześniej niż 8 kwietnia 1990 roku. Termin nadsyłania partytur upływa 8 kwietnia 2025 roku. Konkurs, który odbywa się od początku istnienia Festiwalu, ma na celu nie tylko promowanie młodych kompozytorów, ale także...

konkurs, nasze patronaty, dzieje się, slider gora

Więcej… 8. Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego

Prawykonania: koncert Koła Młodych ZKP

  • Data wydarzenia: 24-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Poznań
24 stycznia 2025 roku o godz. 18:00 w gmachu Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (ul. Gdańska 20) odbędzie się koncert "Spisak” zorganizowany przez Koło Młodych Związku Kompozytorów Polskich z okazji 60. rocznicy śmierci kompozytora. Wystąpią: Monika Sroczyńska (fortepian) i Maciej Danielak (skrzypce), którzy wykonają repertuar złożony z utworów na skrzypce i fortepian wyłonionych w drodze call for scores: Fantazję na temat kolędy "Gdy się Chrystus rodzi” Moniki Sroczyńskiej, Trzy Kaprysy Filipa Popielarza, Elegiacus Piotra Kasiłowskiego, Toccatę Grzegorz Urana, a także...

wydarzenia, dzieje się

Więcej…Prawykonania: koncert Koła Młodych ZKP

Opowieść o Witoldzie Lutosławskim w NFM

  • Data wydarzenia: 23-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Wrocław
W przededniu urodzin Witolda Lutosławskiego, wielkiego polskiego twórcy, a zarazem patrona Narodowego Forum Muzyki – 23 stycznia 2025 o godz. 19:00 wystąpi Lutosławski Quartet. Ich słowno-muzyczna opowieść o kompozytorze, interpretacja dzieł z różnych okresów twórczości wzbogacona zostanie o improwizacje. Doskonałymi przykładami jego nowatorskiego podejścia do techniki kompozytorskiej, odważnego eksplorowania możliwości brzmieniowych przy jednoczesnym nawiązywaniu do rodzimego folkloru będą Melodie ludowe i Kwartet smyczkowy. Melodie ludowe Lutosławskiego to w istocie dwanaście miniatur przeznaczonych...

Więcej…Opowieść o Witoldzie Lutosławskim w NFM

Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa

  • Data wydarzenia: 28-02-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Postanowieniem z dnia 7 stycznia 2025 roku ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa. Termin złożenia dokumentów upływa 28 lutego 2025 r. Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 30 dni od końcowego terminu składania ofert. Oferty wraz z załącznikami należy przesyłać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Poskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa "NIE OTWIERAĆ" na adres: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa...

konkurs, dzieje się

Więcej…Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego...

Prawykonanie cyklu Piotra Gryski "Canzoniere" w Berlinie i Szczecinie

  • Data wydarzenia: 19-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Berlin
19 stycznia 2025 roku o godz. 12.00 w Bazylice św. Jana w Berlinie (Johannes-Basilika) odbędzie się prawykonanie cyklu pieśni dra Piotra Gryski Canzoniere na mezzosopran, wiolonczelę i fortepian do słów Francesco Petrarki. Polska premiera dzieła odbędzie się 30 stycznia o godz. 17.00 w Pałacu Ziemstwa Pomorskiego w Szczecinie. Utwór został skomponowany w 650. rocznicę śmierci wybitnego poety Francesca Petrarki z myślą o mezzosopranistce Weronice Włodarczyk. Prawykonają ten cykl, składający się z dziesięciu canzonier właśnie Weronika Włodarczyk, obecnie dyplomantka na Wydziale Wokalnym Akademii...

nasze patronaty, wydarzenia, dzieje się

Więcej…Prawykonanie cyklu Piotra Gryski "Canzoniere" w Berlinie i Szczecinie

Rok Jubileuszowy Związku Kompozytorów Polskich!

  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nie przypisano
Nowy Rok 2025 będzie czasem szczególnym dla Związku Kompozytorów Polskich: obchodzić będziemy 100-lecie istnienia stowarzyszenia polskich kompozytorów. Przed stu laty właśnie powstało Stowarzyszenie Kompozytorów Polskich, a przy jego narodzinach był sam Karol Szymanowski. Stowarzyszenie działało również podczas wojny, pomagając swoim członkom. W 1945 roku prezes Adam Wieniawski zdawał raport z działalności SKP na zwołanym przez nowe władze w Krakowie Zjeździe Kompozytorów Polskich. Wbrew nadziejom środowiska na kontynuowanie działalności Stowarzyszenie zostało rozwiązane, a komunistyczne władze...

dzieje się

Więcej…Rok Jubileuszowy Związku Kompozytorów Polskich!

XXI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari

  • Data wydarzenia: 30-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Nowy Sącz
Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari powstał z inicjatywy prof. Heleny Łazarskiej i jest najstarszym konkursem wokalnym w Polsce. XXI edycja odbędzie się w dniach 17-24 maja 2025 w Małopolskim Centrum Kultury "Sokół" w Nowym Sączu. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 stycznia 2025 roku. Do udziału w konkursie organizatorzy zapraszają przede wszystkim studentów oraz absolwentów kierunków wokalnych polskich i zagranicznych uczelni artystycznych urodzonych nie wcześniej niż 1 stycznia 1995 roku. Laureaci otrzymają trzy nagrody oraz wyróżnienia: I nagroda o równowartości ok....

konkurs, nasze patronaty

Więcej…XXI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari

Fotorelacja z "Przedświątecznego spotkania u Kompozytorów"

  • Data wydarzenia: 20-01-25
  • CUSTOM_FIELD_MIEJSCE_LABEL: Warszawa
20 grudnia w siedzibie Związku Kompozytorów Polskich na pięknie oświetlonym Rynku Starego Miasta odbyło się ostatnie w 2024 roku "Przedświąteczne spotkanie u Kompozytorów". Tym razem dr Michał Piekarski - znany badacz dziejów muzycznych Lwowa wykonał wraz z publicznością znane i zapomniane kolędy i pastorałki z naciskiem na tradycje lwowsko-przemyskie oraz opowiedział o ich historii. Dołączyli się do naszego muzykowania również kompozytorzy - Jarosław Siwiński, prof. dr hab. Krzesimir Dębski, dr hab. prof. Edward Sielicki, Carlos Malcolm, dyrektor Instytutu Muzykologii UW prof. dr hab. Iwona...

nasze projekty, Nasze eventy

Więcej…Fotorelacja z "Przedświątecznego spotkania u Kompozytorów"

Fotorelacja z październikowego "Spotkania u Kompozytorów": Alicja Gronau i Anna Ignatowicz-Glińska

W ramach cyklu "Spotkania u Kompozytorów" 18 października 2024 odbyła się dyskusja nt. "Pogranicza" - szansa czy trudność?" z udziałem dr hab. Alicji Gronau, prof. UMFC, i dr hab. Anny Ignatowicz-Glińskiej. Poznaliśmy również współtwórców multimedialnych projektów kompozytorek oraz mieliśmy okazję zobaczyć nagrania tych unikatowych dzieł w siedzibie Związku Kompozytorów Polskich na Rynku Starego Miasta. Bardzo dziękujemy przede wszystkim głównym bohaterkom wydarzenia za niezwykle ciepłą atmosferę i przepiękną muzykę, wszystkim uczestnikom dyskusji oraz Panu Maciejowi Borowskiemu za fotorelację! Organizatorami...

nasze projekty

Więcej…Fotorelacja z październikowego "Spotkania u Kompozytorów": Alicja Gronau i Anna Ignatowicz-Glińska

Fotorelacja z prezentacji projektu "Dusza dźwięków”

Spotkanie z bohaterami projektu "Dusza dźwięków” oraz jego autorką dr Mariettą Morawską-Büngeler odbyło się 27 września 2024 roku w warszawskiej siedzibie ZKP w ramach 67. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień" i cyklu "Spotkania u Kompozytorów". Poprowadził spotkanie prezes ZKP dr Mieczysław Kominek. Książka, która liczy ponad 1000 stron, zawiera: wywiady "rzeki“ z piętnastoma kompozytorami, zajmującymi ważne miejsce na polskiej scenie muzycznej, dokumentacje ich twórczości, fotografie, fragmenty partytur i rękopisów. O współpracy z Mariettą Morawską-Büngeler opowiedzieli...

wydarzenia, nasze projekty, Nasze eventy

Więcej…Fotorelacja z prezentacji projektu "Dusza dźwięków”

Fotorelacja ze wrześniowego "Spotkania u Kompozytorów": Krzysztof Knittel i Michał Mendyk

W ramach 67. "Warszawskiej Jesieni" oraz cyklu "Spotkania u kompozytorów" w siedzibie ZKP 21 września 2024 o godz. 17.00 muzykolog Michał Mendyk wraz z kompozytorem Krzysztofem Knittlem opowiedzieli o swojej pracy nad książką Granice niczego z serii "Ludzie Świata Muzyki” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, która ukazała się parę dni wcześniej! Krzysztof Knittel zaprezentował ponadto na żywo swoje elektroniczne improwizacje. Dzięki przedstawicielkom Wydawnictwa - Paniom Karolinie Grysiak (kierowniczce Działu Promocji i Edukacji) oraz Faustynie Dziedzic (specjalistce ds. promocji publikacji książkowych)...

wydarzenia, nasze projekty

Więcej…Fotorelacja ze wrześniowego "Spotkania u Kompozytorów": Krzysztof Knittel i Michał Mendyk

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry