Polmic - FB

aktualności

Przesłuchania do Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

FSFilharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie ogłasza przesłuchanie na stanowisko „Muzyk orkiestrowy – skrzypce-tutti”.

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę. Wymiar: cały etat 1,0. Niezbędne wymagania: dyplom ukończenia studiów wyższych magisterskich na kierunku instrumentalistyka, specjalność: gra na instrumencie (skrzypce).

Filharmonia oferuje: możliwość uczestniczenia w nowatorskich projektach, w tym obejmujące wydawnictwa muzyczne; możliwość rozwoju zawodowego poprzez dostęp do nowoczesnej i bardzo dobrze wyposażonej Fonoteki; pracę w profesjonalnym zespole, w przyjaznej atmosferze; szeroki pakiet świadczeń socjalnych m.in. dofinansowanie do działalności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej, zwrotną pomoc na cele mieszkaniowe, prywatną opiekę medyczną w Centrach Medicover w Polsce. Dodatkowo Filharmonia oferuje w atrakcyjnych cenach: prywatną opiekę medyczną w Centrach Medicover w Polsce dla członków rodzin pracowników oraz pakiety sportowe OK System.

Wymagane dokumenty: życiorys artystyczny, list motywacyjny, kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji. Termin złożenia dokumentów: do dnia 18 czerwca 2018 roku. Dokumenty opatrzone tytułem: „Przesłuchania – skrzypce – głos solowy” należy przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (decyduje data wpływu korespondencji). Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoby zakwalifikowane do przesłuchania otrzymają indywidualne informacje drogą mailową.

Przesłuchania: odbędą się 21 czerwca 2018 roku o godz. 9.30 w Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. Przesłuchanie będzie składało się z dwóch etapów: za kotarą i bez kotary. Filharmonia zapewnia akompaniatora.

Szczegółowe informacje (w tym materiały nutowe do pobrania) dostępne na stronie: www.filharmonia.szczecin.pl w zakładce "Praca".

Przesłuchania do Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej

TOSToruńska Orkiestra Symfoniczna organizuje przesłuchanie instrumentalistów na stanowisko „Muzyk orkiestrowy – waltornia, I głos”.

Przesłuchanie odbędzie się 14 czerwca 2018 roku o godz. 13.00 w Toruniu, w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki.

Zgłoszenia (CV) w zamkniętej kopercie z dopiskiem – „Muzyk orkiestrowy – waltornia” należy składać w siedzibie Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, listownie na adres: Al. Solidarności 1-3, 87-100 Toruń (decyduje data wpływu), lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nieprzekraczalny termin zgłoszeń – 7 czerwca 2018 roku, godz.15:00.

Organizatorzy przesłuchań zastrzegają sobie prawo odpowiedzi na wybrane aplikacje. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (www.tos.art.pl).

Orkiestra nie zwraca kosztów dojazdu i pobytu na przesłuchaniach. Organizatorzy zapewniają akompaniatora.

Materiały nutowe dostępne są na stronie: http://tos.art.pl

Gdańsk | Festiwal ORGANy PLUS+ 2018: Wiosna

Organy PlusWiosenna edycja festiwalu ORGANy PLUS+ 2018 odbędzie się w gdańskim kościele franciszkanów p.w. Św. Trójcy w dniach 3–7 czerwca. Będzie to szczególna edycja, poświęcona jubileuszowi 400-lecia organów Mertena Friese w kościele Św. Trójcy w Gdańsku.

Festiwal ORGANy PLUS+ to światowej sławy artyści prezentujący muzykę na dawnych instrumentach z towarzyszeniem unikatowych organów z jedynego w Polsce lectorium w nie zmienionej od stuleci akustyce gotyckiego kościoła Św. Trójcy w Gdańsku. Po siedemdziesięciu pięciu latach od zakończenia drugiej wojny światowej, po piętnastu latach starań i dziesięciu latach wytężonych prac konserwatorskich i organmistrzowskich, po raz pierwszy będziemy mogli podziwiać pełne możliwości brzmieniowe zrekonstruowanego instrumentu we franciszkańskim kościele pw. Św. Trójcy na gdańskim Starym Przedmieściu. Tak się szczęśliwie złożyło, że rok 2018 to także jubileusz czterechsetlecia powstania tych niezwykłych unikatowych na skalę światową organów. Wielkie historyczne organy Mertena Friese (1618) jak wehikuł czasu pozwolą nam przenieść się do różnych epok i miejsc wraz z muzyką przygotowaną specjalnie na festiwal przez znakomitych artystów z Polski i zagranicy.

Festiwal ORGANy PLUS+ artystycznie nawiązuje do idei rekonstrukcji. Koncerty tylko z nazwy będą wydarzeniami, do których przyzwyczaiły nas sale koncertowe. W rzeczywistości będą artystycznym eksperymentem, próbą odtworzenia nie tylko samej muzyki w kształcie jak najbardziej zbliżonym do pierwowzoru, ale również próbą odtworzenia pewnej tradycji muzycznej i sytuacji estetycznej, które miały miejsce w Polsce i Europie doby renesansu i baroku. Usłyszymy muzykę klasztorów i dworów niemieckich, utwory, które brzmiały na wiedeńskim dworze, a także improwizacje wykonawców i kompozytorów Bogusława Grabowskiego (organy) i Macieja Sikały (saksofon). W trakcie koncertu 6 czerwca spotkają się dwa, zdawałoby się odległe, a jednak bardzo sobie bliskie światy – improwizacji sakralnej i jazzowej. Bądźmy przygotowani na niezbadane, nieprzeciętne i nieoczekiwane konteksty i dialogi dawnego z nowym.

Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminy Miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie: www.organyplus.com 

Łódź | 100 pieśni na 100 lat Niepodległości

10028 maja 2018 roku o godz. 19.00 w Teatrze Wielkim w Łodzi odbędzie się kolejny koncert z cyklu „100 pieśni na 100 lat Niepodległości”.

„100 pieśni na 100 lat Niepodległości” to cykl koncertów w Sali Kameralnej, w których czołowi soliści łódzkiego Teatru Wielkiego zaprezentują najpiękniejsze pieśni polskich poetów i kompozytorów, którzy mówią o tym, co polskie i ojczyźniane. Nie zabraknie namysłu nad sprawami pozornie błahymi: troskami i radościami, wielkimi i małymi uczuciami, ideami wzniosłymi i tymi całkiem przyziemnymi. Będzie więc rubasznie i z humorem, jak również z refleksją i filozoficzną zadumą.

W drugim już z serii koncertów udział wezmą Agnieszka Makówka, Dorota Wójcik, Łukasz Motkowicz, Andrzej Kostrzewski, wykonując pieśni Stanisława Moniuszki, Fryderyka Chopina czy Stanisława Niewiadomskiego. Przy fortepianie artystom towarzyszyć będzie Aleksandra Nawe, a koncert poprowadzi Agnieszka Białek.

Informacja o biletach – na stronie Teatru Wielkiego.

Gdańsk | Koncert z cyklu: stARTer. Roots and fruits...

Starter28 maja 2018 roku w Nadbałtyckim Centrum Kultury (Ratusz Staromiejski) o godz. 19.00 odbędzie się kolejny koncert z cyklu „StARTer”.

„StARTer, w stronę muzyki…” to cykl koncertów prezentujących najwybitniejszych uczniów szkół muzycznych z trójmiasta, a w dalszych zamierzeniach – z województwa pomorskiego. Niepisaną zasadą przedkonkursowych zmagań jest udział w otwartych koncertach dla publiczności, aby oswoić tremę i nabyć sceniczne umiejętności. Dlatego NCK umożliwia młodym muzykom prezentacje w swojej przestrzeni.

Podczas koncertu majowego wystąpi skrzypaczka Anna Wandtke-Wypych oraz jej podopieczni – studenci Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku: Urszula Cieślak, Anna Janowicz, Aleksandra Jopek, Tomasz Kaczor, Paulina Kuśmierska, Marta Opas, Jan Staruch, Małgorzata Wójcik, Katarzyna Zyskowska i Yuliya Kazimirovich. Przy fortepianie: Marta Kur, Katarzyna Markiewicz i Mikołaj Sikała. Studenci wykonają utwory J. S. Bacha, D. Szostakowicza, H. Wieniawskiego, E. Ysaÿe’a, J. Sibeliusa, S. Prokofiewa, a także muzykę K. Szymanowskiego. W programie koncertu znajda się również niespodzianki...

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Dodatkowe informacje – na stronie: http://www.nck.org.pl

Katowice | Orkiestra Muzyki Nowej: „Ptasie niebo nad jeziorem”

NOSPR27 maja 2018 roku w katowickiej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia o godz. 18:00 odbędzie się koncert Orkiestry Muzyki Nowej „Ptasie niebo nad jeziorem”.

Zespół zaprezentuje utwory Oliviera Messiaena i jego uczniów: Tristana Muraila i Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil.

Olivier Messiaen został zapamiętany jako twórca, który zbudował system nowych skal dźwiękowych i dokonał transkrypcji ptasich śpiewów na instrumenty muzyczne. Ptaki nazywał swoimi najlepszymi nauczycielami, mistrzami i przyjaciółmi. Do utworów reprezentujących „ptasi” nurt należy m.in. trwający trzy godziny cykl Katalog ptaków. Ptaki egzotyczne (1956) to cykl napisany na fortepian solo i orkiestrę kameralną. Jest muzyczną prezentacją śpiewu 48 ptaków egzotycznych z obu Ameryk, Azji, Malezji i Wysp Kanaryjskich. Podczas koncertu majowego partię fortepianu w tym utworze wykona Stanisław Bromboszcz.

W muzyce Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil również wyczuwalna jest inspiracja, płynąca z natury i otaczającego świata. Ocean, morze, las i ptaki wielokrotnie powracają w tytułach i komentarzach do utworów Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Utwór …como el sol e la mar… (...jak słońce i morze... ) na flet, flet altowy i orkiestrę kameralną z cyklu Myśląc o Vivaldim cechuje wyjątkowe podejście do barwy muzycznej, co jest rozpoznawalną cechą tej kompozytorki.

Kompozycja Le lac (Jezioro) Tristana Muraila powstała z inspiracji pięknem jeziora, jego barwą, zmieniającą się ze względu na porę dnia i roku. Jest to próba ukazania uniwersalnego modelu natury, ruchu i bezruchu, stałości i nietrwałości, poprzez złożone procesy muzyczne.

Patronat medialny nad koncertami NOSPR objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: http://www.nospr.org.pl

Kraków | „Muzyka bez poklasku” — premiera „Sinfonietty” Macieja Bałenkowskiego

SCKolejna odsłona „Muzyki bez poklasku”, eksperymentalnego cyklu koncertowego Sinfonietty Cracovii, odbędzie się 27 maja 2018 roku o godz. 18.00 w MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.

Tym razem naszym muzycznym przewodnikiem będzie Kryštof Mařatka ‒ cieszący się międzynarodowym uznaniem praski kompozytor, dyrygent, pianista i reżyser. Podczas koncertu orkiestra wykona jego utwory In Front Of The Hungry Cage (wokół aforyzmów Franza Kafki) na fortepian i recytatora, oraz Astrophonia na altówkę, fortepian i orkiestrę smyczkową. W roli solistów wystąpią Karine Lethiec (altówka) i Piotr Sałajczyk (fortepian).

Wieczór uświetni światowa premiera Sinfonietty nr 2 „Polonia” – hommage à Wojciech Kilar autorstwa Macieja Bałenkowskiego, kompozytora-rezydenta Sinfonietty Cracovii oraz laureata I Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Sinfonietta per Sinfonietta”, organizowanego przez orkiestrę. Wykonanie utworu Macieja Bałenkowskiego odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor ‒ rezydent”.

Kilka dni później, 31 maja o 16.00 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej MANGGHA, będzie miała miejsce prezentacja nowej wersji kompozycji Bałenkowskiego Farewell na orkiestrę smyczkową, również z udziałem Sinfonietty Cracovii.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji o wydarzeniu – na stronie: http://sinfonietta.pl/koncerty/ 

Tarnowskie Góry | Cykl koncertowy „W hołdzie Elżbiecie Chojnackiej”

CWMKCentrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej zaprasza 27 maja 2018 roku o godz. 18.00 do Pałacu w Rybnej na uroczystą inaugurację swojej działalności oraz cyklu koncertowego „W hołdzie Elżbiecie Chojnackiej”.

Pierwszy z sześciu koncertów p.t. „Continuum” odbędzie się w przeddzień pierwszej rocznicy śmierci światowej sławy klawesynistki Elżbiety Chojnackiej (1939-2017). Podczas koncertu multimedialnego wykonane zostaną utwory na klawesyn solo, na klawesyn i warstwę elektroakustyczną i wizualną. Ukażą one szeroką panoramę zjawisk w muzyce współczesnej, od kompozycji awangardowych, poprzez utwory z wpływami muzyki jazzowej, rozrywkowej i orientalnej.

Wykonawczynią koncertu będzie Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – klawesynistka, którą Elżbieta Chojnacka wyznaczyła na swoją następczynię i spadkobierczynię. Klawesynistka zaprezentuje Impromptu z rozmarynem op. 50 Andrzeja Kurylewicza, Histoire III na klawesyn i taśmę Krzysztofa Knittla, Muzykę dokomponowaną do filmu Kigo na klawesyn i video Tomasza Kamieniaka, Kształty żywiołów na klawesyn i taśmę Jerzego Kornowicza, a także utwory György’a Ligetiego (realizacja dźwięku – Krzysztof Sztekmiler).

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Gminy Tarnowskie Góry i Pałacu w Rybnej.

Na wszystkie koncerty cyklu „W hołdzie Elżbiecie Chojnackiej” wstęp wolny. Wejścia są limitowane – obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc.

Warszawa | Gala finałowa konkursu „Nauczyciel Muzyki 2017”

Nauczyciel26 maja 2018 roku o godz. 17:00 w Muzeum Fryderyka Chopina odbędzie się finał Ogólnopolskiego Konkursu Nauczyciel Muzyki 2017. Podczas gali finałowej dowiemy się, którzy z finalistów konkursu otrzymają nagrodę główną oraz nagrody partnerów konkursu.

Konkurs Nauczyciel Muzyki 2017 jest inicjatywą Polskiego Stowarzyszenia Edukacji i Animacji Muzycznej oraz zaprzyjaźnionych z nim organizacji i instytucji muzycznych. Już trzeci rok Stowarzyszenie pragnie promować i docenić najlepszych nauczycieli muzyki w Polsce, prezentować kreatywnych, muzykujących, aktywnych nauczycieli, którzy sprawiają, że muzyka jest obecna wśród uczniów, rodziców oraz środowisku lokalnym.

Spośród zgłoszonych propozycji kapituła konkursu wybrała 11 finalistów. Jest wśród nich członek Związku Kompozytorów Polskich Magdalena Cynk-Mikołajewska, nauczycielka przedmiotów teoretycznych i kompozycji w Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego w Toruniu oraz prezes Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego. Oprócz nauczania teorii muzyki prowadzi zespoły wokalne oraz unikatowe zajęcia z kompozycji muzyki. Sama opracowała i wdrożyła program nauczania kompozycji, które to zajęcia wprowadzone zostały we wrześniu 1999 roku jako przedmiot nadobowiązkowy. Zainicjowała cykl koncertów kompozytorskich „Szkolna Partytura”, które odbywają się regularnie dwa razy w roku. Organizowany przez nią konkurs kompozytorski im. Piotra Perkowskiego angażuje niemal całą społeczność szkolną.

Jednemu z wybranych finalistów zostanie przyznana, w drodze otwartego głosowania, Nagroda Publiczności. W ubiegłorocznej edycji oddano na wszystkich kandydatów ponad 38 tyś. głosów.

Wydarzeniem towarzyszącym Konkursu będzie Konferencja dla nauczycieli muzyki „Entuzjazm, kreacja i zabawa w nauce muzyki”, która odbędzie się 26 maja w godz. 10:00-15:00 w Centrum Sztuki Współczesnej (ul. Jazdów 2).

Partnerem wydarzenia jest Związek Kompozytorów Polskich.

Szczegóły: http://pseiam.pl/index.php/konkurs-nauczyciel-muzyki