Polmic - FB

muzykolodzy (R)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T V W Z

Piotr Roemer,

teoretyk muzyki, kompozytor, skrzypek, literat; ur. 11 grudnia 1988, Kraków. Absolwent (dyplom z wyróżnieniem) Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Krakowie w klasie skrzypiec Anny Rychlik. W 2013 roku ukończył na Akademii Muzycznej w Krakowie studia w zakresie teorii muzyki (praca magisterska pod kierunkiem dr Małgorzaty Janickiej-Słysz pt. O czasach Różni na dwa fortepiany i perkusję Wojciecha Ziemowita Zycha), a nastęnie kompozycji w klasie Magdaleny Długosz (dyplomy z wyróżnieniem). W roku akademickim 2017/2018 studiował w ramach programu Erasmus+ w Conservatorio di Musica „Santa Cecilia” Roma.

W 2009 roku jego kompozycja Tango sonore została wyróżniona w konkursie Call for Sounds organizowanym przez Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” i nagrodzona wykonaniem utworu podczas koncertu festiwalowego oraz wydaniem przez POLMIC na promocyjnych płytach CD Kroniki Dźwiękowej Warszawskiej Jesieni.

Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010), Stypendium Miasta Krakowa (2010), Stypendium Artystycznego Fundacji Sapere Auso (2011), stypendium w ramach Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS (2014) Stypendium Twórczego Miasta Krakowa (2016) oraz Stypendium Twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020).

Jego utwory wykonywane były na festiwalach Musica Electronica Nova oraz Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Audio Art oraz Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich w Krakowie. Poza Polską utwory Roemera prezentowane były w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Portugalii oraz Francji.

W roku 2012 otrzymał zamówienie na utwór na zespół kameralny w składzie flet, klarnet, skrzypce, wiolonczela, fortepian, perkusja oraz live electronics, finansowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie” na wniosek Związku Kompozytorów Polskich.

W 2014 roku był kompozytorem rezydentem w Lizbonie w ramach projektu MINSTREL – Miso Music Portugal (LEC). Jako skrzypek był członkiem Małopolskiej Orkiestry Kameralnej „Con Passione”. W latach 2012–2015 współpracował, jako zaproszony kompozytor, z China Conservatory of Music oraz zespołem Forbidden City Chamber Orchestra.

Jest również tancerzem i nauczycielem tanga argentyńskiego. W latach 2017–2018 współpracował z zespołem Tangere, prowadzonym przez tancerza Gianpiero Galdiego oraz występował m.in. na koncertach w Pagani, Neapolu, Palermo, Ravennie oraz Cluj-Napoca.

Pisze opowiadania (laureat kilku konkursów literackich) i teksty o muzyce. Jego debiutanckie opowiadanie Białe szepty zostało nagrodzone w konkursie wydawnictwa Replika i wydane w antologii opowiadań fantastycznych (Replika, 2008). W 2008 roku za opowiadanie Pokruszyć wiatr otrzymał wyróżnienie na ogólnopolskim konkursie wydawnictwa Muzyka w Duszy Gra. Publikował m. in. w antologiach opowiadań wydawnictw Replika, Forma, Van Der Book, na portalu https://www.fahrenheit.net.pl/,a także na łamach pisma „Glissando".

aktualizacja: 2013 (iz), 2020 (wa)

Kontakt:
 

e-mail: piotr.roemer@gmail.com

kompozycje

Tango sonore kompozycja elektroakustyczna (2009)
Trio na stół i nożyce preparowane na dwoje skrzypiec, kontrabas i live electronics (2011)
Tesla na dwa saksofony (2011)
Projekt: Tesla na warstwę elektroakustyczną oraz improwizujących muzyków (2011)
Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2012)
Soneostasis na zespół kameralny i media elektroniczne (2013)
Sin palabras, poemat elektroakustyczny (2014)
Cpujrotu na zespół tradycyjnych chińskich instrumentów i elektronikę (2015)
Camadelirium na małą orkiestrę symfoniczną (2015)
Antyfona na puzon solo, zespół instrumentów dętych blaszanych i elektronikę (2016)
Duet → Solo na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2016)
Expressis non-verbis, monodram audiosceniczny na tancerkę solo (2016)
Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2018)
Fantasma na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2019)
Panopticum. Is this the end?, kompozycja elektroakustyczna (2020)
Marche éphémère, kompozycja elektroakustyczna (2020)