Polmic - FB

animatorzy (P)

A B C D F G J K L Ł M N O P R S T W

Piotr Peszat,

kompozytor, artysta dźwiękowy i twórca instalacji; ur. 29 czerwca 1990, Kraków. Studiował kompozycję pod kierunkiem Krzysztofa Meyera w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Simona Steena-Andersena w Royal Academy of Music w Aarhus, uzyskując tytuł Master of Music. Swoje wykształcenie uzupełniał poprzez udział w licznych kursach kompozytorskich, w tym tak prestiżowych, jak Międzynarodowe Letnie Kursy Nowej Muzyki w Darmstadt (2016), czy warsztaty Next Generation przy festiwalu Donaueschingen Musiktage (2014). Po ukończeniu studiów doktoranckich w krakowskiej uczelni muzycznej uzyskał w 2018 roku stopień doktora sztuk muzycznych.

Pełni funkcję asystenta w Studiu Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Artysta jest laureatem II nagrody ex aequo w konkursie Kompozytorski Koncert Roku w Katowicach (2011) oraz finalistą 54. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2013). Jako zwycięzca konkursu Roche Young Commisions (2013) otrzymał w ramach nagrody zamówienie na utwór na orkiestrę symfoniczną, który został wykonany podczas 77. Festiwalu w Lucernie w sierpniu 2015 roku. W 2014 roku zajął I miejsce na międzynarodowym konkursie kompozytorskim MEETINGS – International Competition w Kopenhadze (2014). Ponadto otrzymał II nagrodę ex aequo na IV Konkursie Kompozytorskim Krzysztofa Pendereckiego (2017), został zwycięzcą DYCE — Discovering Young Composers of Europe Call for Scores (2019).

Jest laureatem Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznawanej studentom uczelni artystycznych za wybitne osiągnięcia (2013).

W 2014 roku wraz z artystką wizualną Katarzyną Feiglewicz, wygrał konkurs na rezydencję artystyczną w Fljótstunga w Islandii, podczas której wspólnie realizowali projekt instalacji Inside Earth Outside.

Utwory Piotra Peszata były dotychczas prezentowane podczas wielu koncertów i festiwali, w tym Ostrava Days (2011), Nature meets Music (Görlitz, 2012), Sympozjum z okazji setnej rocznicy urodzin Johna Cage’a (2012), 24. Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2011), GeoSounds (2012-2014), Pulsar Festival (2014/2015), RAMA Festival (2014/215), Wawel o Zmierzchu (2014), Aarhus Jazz Festival (2014), International Summer Course for Composers „Synthetis” (Radziejowice, 2014), Lucerne Festival (2014/2015), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” oraz koncerty odbywających się w ramach cyklu „Mała Warszawska Jesień” (2014), Composer Collider (warsztaty z musikFabrik, 2014), China Day - Music Festival (2014), PanoRAMA Festival (2015), Klassenarbeit (warsztaty z Ensemble Recherche, 2014), MCI Summer Campus (2015), Europäisches Forum Alpbach (2015), Ung Nordisk Musik Festival (2015) oraz Musica Polonica Nova (2016), Mise-En Music Festival (2019).

Tworzy również muzykę do spektakli teatralnych (m.in. do takich spektakli, jak Chinka – TR Warszawa, Koniec Miłości – Teatr Polski w Bydgoszczy, Dziki – Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, Trzynaście sztuk awangardowych – Cricoteka, Harlequin – Komuna Warszawa ) i muzykę filmową (np. do filmów studia FilmLove).

 

aktualizacja: 2016 (ab), 2020 (wa)

Strona internetowa kompozytora: www.peszat.com

kompozycje

Holy Mountain na flet solo (2011)
P-Equilibrum na zespół kameralny (2011)
Jamaica Plain na sopran, klarnet basowy i wiolonczelę (2012)
Dwa szkice o ponadzłożoności rytmu na fortepian solo (2012)
Praying Buddha na duduk, głos, perkusję, sarangi i kontrabas (2012)
Dimensions of dialogue na orkiestrę (2012)
Victory over the Sun na orkiestrę (2012-13)
I Kwartet smyczkowy na altówkę, wiolonczelę i 4 wykonawców (2013)
Pensées fugitives na sinfoniettę i taśmę (2013)
I Symfonia na orkiestrę i elektronikę (2013-14)
Pensées étranglées na orkiestrę symfoniczną (2014)
Interiør i Strandgade na zespół kameralny [wersja II na orkiestrę symfoniczną] (2014)
...or this dream people call human life na sampler, perkusję, gitarę elektryczną i orkiestrę smyczkową (2014)
Birth of Venus na wiolonczelę i dowolny instrument smyczkowy (2014)
Mo Yan na perkusję,gu-zheng, fortepian, akordeon i wiolonczelę (2014)
Museum of Sleep na pianino i pianino elektroniczne (2014)
Museum of Imaginary na amplifikowane pianino i warstwę wideo (2014)
The Poetry of Silence na amplifikowany akordeon (2014)
Ririchiyo na zespół kameralny i sampler (2015)
Peszat’s Got Talent na zespół kameralny, sampler, wideo i stroboskop (2015)
Computer Chronicles na oktet dęty (2015)
Duck and Cover na wiolonczelę i wideo (2015)
$W33t na amplifikowany fortepian i wideo (2015)
Birth of Venus, wersja na amplifikowaną wiolonczelę, dowolny instrument smyczkowy, sampler i światła (2015)
Gellerupparken na 4 amplifikowane fagoty, sampler i wideo (2015)
Even More Glory [????] of the Human Voice na fortepian i smartfon lub na dwa fortepiany lub na fortepian i aktora (2015)
Los Armstrong Lakers na 11 instrumentów dętych blaszanych i sampler (2016)
Grocery Store Music na zespół kameralny i audio playback (2016)
Jenny's Soul. Or Dirk's? na perkusję, audio playback i wideo (2016)
The Message na 2 fortepiany, audio playback i wideo (2016)
U.N. Owen Was Her? na amplifikowany kwartet smyczkowy, audio playback i wideo (2017)
My Body. My Capital., video with 2-ch audio (2017)
Jenny's Soul. Or Dirk's?, wersja na akordeon, audio playback i wideo (2017)
The Artist's Way na orkiestrę symfoniczną, audio playback i wideo (2017)
Untitled Folder na zespół kameralny i audio playback (2018)
Jenny's Soul. Or Dirk's?, wersja na akordeon i audio playback (2018)
Grocery Store Music, wersja na zespół kameralny i elektronikę (2018)
Luzifer Trans, wideo (2018)
Re-Performance, performans (2018)
Real Life Proof na zespół kameralny, audio playback i wideo (2018)
Vie et Passion du Christ na zespół kameralny, live electronics i wideo (2019)
Into the Heart of Hearts na kwartet smyczkowy, audio playback i wideo (2019)
SUPERGALLERY, performans multimedialny (2019)
An Accomplished Young Lady na zespół kameralny, audio playback i wideo (2019)
Untitled Folder, wersja na zespół kameralny, audio playback, wideo i światła (2019)
Jenny's Soul. Or Dirk's?, wersja na perkusję, audio playback i wideo (2020)