A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | R | S | T | U | W | Y | Z |
![]() kompozytorka; ur. 12 października 1977, Oleśnica. Studiowała w Akademii Muzycznej we Wrocławiu kompozycję pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (dyplom z wyróżnieniem w 2001). W 2000 przebywała na rocznym stażu w Conservatoire National de Région de Strasbourg u Ivana Fedele. Jest również absolwentką Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie Louisa Andriessena. W 2008 otrzymała tytuł doktora nauk (PhD) w Sonic Arts Research przy Centre Queen’s University w Belfaście. Specjalizuje się w nowych systemach kompozycji. aktualizacja: kwiecień 2012 Strona internetowa kompozytorki: www.glowicka.com twórczośćTwórczość Katarzyny Głowickiej obejmuje szeroki zakres działań muzycznych. Współpracuje z reżyserami teatralnymi i filmowymi, choreografami, a przede wszystkim z muzykami i dyrygentami. Tworzy muzykę filmową, operową, baletową i symfoniczną. Jej dzieła wyróżniają się siłą ekspresjii i specyficznym kolorytem. Autorka poszukuje unikalnych środków wyrazu i często wykorzystuje komputer zarówno jako instrument muzyczny, jak i narzędzie kompozycji. Katarzyna Głowicka |
kompozycje
Kołysanka na chór dziecięcy i kwartet smyczkowy (1994)
Pieśń Świętego Franciszka na chór mieszany (1995)
Sonatina na fortepian i wiolonczelę (1997)
Gindry na tenor i orkiestrę smyczkową (1998)
Summer’s day, trzy pieśni do słów Szekspira na kontratenor z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego (2000)
Kwartet smyczkowy (2000)
Deliberately intrusive na zespół De Ereprijs (2000)
Wild Women’s Voices na taśmę (2000)
Jane-Plane Litany na zespół instrumentalny (2001)
Cape Adare na akordeon i saksofon sopranowy (2002)
Summer’s day. 2nd song, wersja na gitarę solo (2002)
Jego wybrał Pan, kantata na sopran, chór i orkiestrę symfoniczną (2002)
Microgalaxis na zespół wokalny (2003)
Marsyas for 3 baroque instruments (2003)
Mothball, the war dance, chamber song- dramatic piece (2003)
Surface Tension for ensemble (2003)
Le Voyage, muzyka do przedstawienia baletowego (2004)
Receiding Sands in Place of Time – Breath na orkiestrę (2004)
Lute of Aquarious for waterfone and electronics (2004)
Dust Point Red na klawesyn i komputer (2005)
Opalescence na 3 głosy żeńskie i komputer (2005)
Contre Bruit na kwartet saksofonowy i komputer (2005)
The King’s Gravedigger, opera kameralna (2006)
Retina na fortepian, elektronikę i video (2010)
Springs and summers, concert for voice, string quartet and electronics (2010)
Turbulence for piano, electronics and video (2010)
La Notte na chór (2011)
Container, teatr muzyczny (2011)
|
![]() |