polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

kompozytorzy (G)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z Ł

Krzysztof Grzeszczak, kompozytor, teoretyk muzyki i organista; ur. 17 września 1965, Maków Mazowiecki. W latach 1987-89 pobierał lekcje harmonii i kontrapunktu u Franciszka Wesołowskiego oraz lekcje gry na organach u Feliksa Rączkowskiego. W 1993 uzyskał dyplom z teologii w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego), a następnie rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w dwóch specjalnościach: kompozycji w klasie Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem w 1999) i teorii muzyki u Franciszka Wesołowskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2000). Jednocześnie kontynuował naukę gry na organach pod kierunkiem Piotra Grajtera. Ponadto w 1996 brał udział w kursie kompozytorskim prowadzonym przez Reinharda Wolschinę z Weimaru.
Jako organista w latach 1997-2001 współpracował z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Łodzi, z którym występował na koncertach w kraju i za granicą. Pełni także funkcję organisty i dyrygenta chórów w łódzkich kościołach.
Jest laureatem konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Jego kompozycje były wykonywane na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, m.in. w Czechach, Niemczech, Holandii, Francji i Włoszech.
Krzysztof Grzeszczak od 1999 wykłada w Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2004 uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w specjalności kompozycja.
W 2001 został członkiem Związku Kompozytorów Polskich. W 2004 otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi.

kompozycje

Sześćdziesiąt pięć preludiów chorałowych na organy (1993-2008)
Benedicam Dominum chór mieszany i organy (1995)
Cztery spojrzenia na witraż na organy solo (1995-98)
Ptasie pogwarki na trzy flety, obój, klarnet i fagot (1996)
Tre pezzi per strumenti a percussione (1996)
Fantazja bożonarodzeniowa na organy na cztery ręce (1996)
Fuga in Des na organy solo (1996)
Fuga in C na organy solo (1996)
Lamento na róg solo (1996)
Muzyka jesienna na obój solo (1996)
Trzy psalmy: CXXX, CXVI, CL na alt i perkusję * (1996)
Kolęda [wersja I] na chór mieszany a cappella (1996)
Kolęda [wersja II] na chór żeński a cappella (1996)
Kolęda [wersja III] na chór męski a cappella (1996)
1 for 7 na klarnet, puzon, tam-tam, kotły, wibrafon, marimbę i fortepian * (1997)
Variazioni e corale per fiati (1997)
Pezzo quasi una fantasia na cztery trąbki i cztery puzony * (1997)
Offertorium I na chór mieszany i organy (1997)
Offertorium II na chór mieszany i organy (1997)
Moment musical for string orchestra (1998)
Petit pièce symphonique pour orchestre * (1998)
Eulogia na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny I: Według Efrema Syryjczyka na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny II: Według hymnu z V – VI w. na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny III: Według Germana z Konstantynopola na chór mieszany a cappella (1998)
Partita eucharystyczna na organy solo (1998)
Vexilla Regis na chór mieszany i organy (1998)
Surrexit Christus hodie na chór mieszany i organy (1998)
Trzy preludia kolędowe [wersja I] na organy solo (1998-2002)
Trzy preludia kolędowe [wersja II] na orkiestrę kameralną (1998-2002)
Hommage à J. S. B-A-C-H na organy solo (1999)
Via crucis na głos solo, recytatora, chór mieszany, wielką orkiestrę symfoniczną i organy (1999)
Toccata concertante na fortepian solo (2000)
Regina caeli na chór mieszany a cappella (2000)
Pastorale na chór mieszany a cappella (2000)
Piece joyeux sur le nom d’Grajter na organy solo (2001)
Fantaisie sur le Salve Regina na organy solo (2001)
Exspectatio na obój i fortepian (2001)
Antyfona na chór mieszany a cappella (2001)
Space 1: death – Lidia Skowron in memoriam na skrzypce i fortepian (2002)
Sekwens na zespół wokalny (lub chór mieszany), kwartet smyczkowy (lub orkiestrę smyczkową) i organy (2002)
Reminiscencje [wersja I] na kwartet smyczkowy (2002)
Reminiscencje [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
Commemoratio na sekstet smyczkowy i organy (2003)
Space 2: The Persons na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2003)
Quasi una danza [wersja I] na organy solo (2003)
Quasi una danza [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
Glossarium – Bernard Pietrzak in memoriam: glossa prima – Continuum, glossa secunda – Chorale na organy solo (2003)
Pezzo anniversario na organy solo (2003)
Ex Libro Psalmorum na chór mieszany a cappella (2003)
Elegia – pamięci Bernarda Pietrzaka na chór mieszany a cappella (2003)
Partita bożonarodzeniowa na organy solo (2003)
Viva la musica na chór mieszany a cappella (2003)
Pieśń o wdzięczności na sopran i fortepian (2004)
Cantus silesiensis na organy (2004)
Praedictio doloris I na chór mieszany a cappella (2004)
Praedictio doloris II na chór mieszany a cappella (2004)
Sub tuum praesidium na chór mieszany a cappella (2005)
Entrée pour orchestre (2005)
Gloria na mezzosopran, chór dziecięcy, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki [wersja I] na organy (2005)
Quasi una danza [wersja III] na orkiestrę kameralną (2006)
Baueriada na kwartet smyczkowy (2006)
Cantus regratiatorius na chór mieszany, 3 trąbki i organy (2007)
Dies solemnis na chór żeński (dziecięcy), jednogłosowy zespół chorałowy i flet (2007)
Maybe waltz na harfę i akordeon (2007)
Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki [wersja II] na kwartet smyczkowy (2007)

literatura wybrana

Bęben Aleksandra Grzeszczak Krzysztof w: Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 2001