A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | R | S | T | U | W | Z |
![]() kompozytor, pianista, dyrygent, teoretyk muzyki i pedagog; ur. 16 lutego 1980, Ruda Śląska. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego w Rudzie Śląskiej u Urszuli Ryszki. W latach 1993-99 kontynuował naukę gry na fortepianie pod kierunkiem Barbary Stankiewicz w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Bytomiu. W latach 1999-2004 studiował w klasie kompozycji Edwarda Bogusławskiego i Aleksandra Lasonia oraz grę na fortepianie pod kierunkiem Wojciecha Świtały w Akademii Muzycznej w Katowicach, którą ukończył w 2004 dyplomem z wyróżnieniem w obu specjalnościach. Jednocześnie odbył studia z teorii muzyki (dyplom w 2006). Jest autorem ponad 70 utworów oraz ponad 300 opracowań. Członek-kandydat Związku Kompozytorów Polskich. Kompozycje i aranżacje Wesołowskiego wykonywane są zarówno w Polsce jak i za granicą na licznych koncertach, festiwalach: Stockholm New Music, Europejski Festiwal im. Jana Kiepury, Szalone Dni Muzyki - La Folle Journée de Varsovie, Letnia Filharmonia Aukso, Śląska Trybuna Kompozytorów, Festiwal Wirtuozerii i Żartu, Mikołowskie Dni Muzyki, Festiwal im. Adama Didura, Festiwal Muzyki Nowej, Classic meet pops (Niemcy), Międzynarodowy Festiwal im. G. G. Gorczyckiego. Jego kompozycje są w repertuarze rozmaitych zespołów, takich jak Sinfonia Varsovia, Orkiestra Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy Aukso, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, German Brass, Elbląska Orkiestra Kameralna, Cracow Brass Quintet, Śląski Chór Puzonowy, Assasello Quartet, Lorien Trio, Kwartet Akademos, Morphing Chamber Orchestra (Vienna), a także muzyków Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Zabrzańskiej i Opery Śląskiej. Stworzył hejnały Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Krynicy, Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju, a także miast Radzionków i Świętochłowice. Jego utwory nagrywane są dla Polskiego Radia oraz Telewizji Polskiej. Adam Wesołowski jest również cenionym menedżerem kultury: kieruje Festiwalem im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, pełnił funkcję menedżera orkiestry AUKSO, zaś od 2014 jest zastępcą dyrektora orkiestry Sinfonietta Cracovia. aktualizacja: listopad 2017 (wa) Kontakt |
kompozycje
Melodie cygańskie na 2 klarnety i 2 fagoty (1999)
Deszcz jesienny na głos basowy, wiolonczelę i fortepian (1999)
Capriccio na klarnet solo (1999)
Dwanaście preludiów na flet solo (2000)
Strąceni z niebios na głos basowy, czelestę i instrumenty perkusyjne (2000)
Preludium alla chopak, Preludium alla trepak na trio fletowe (2000)
Sonata na flet i fortepian (2001)
Kwartet smyczkowy nr 1 (2001)
Symfonia kameralna (2001)
Dwanaście preludiów na klarnet solo (2001)
Symfonia nr 1 „Wahadło” (2002)
Suita chorałowa na septet blaszany, 2 fortepiany i perkusję (2003)
Cztery pieśni do słów Leopolda Staffa na baryton i fortepian (2003)
Przed burzą na fortepian (2003)
Skrajności na fortepian (2003)
Osiem pieśni do słów Bożeny Iskrzak-Mierzwińskiej na sopran (lub tenor) i orkiestrę kameralną (2003-2005)
Symfonia nr 2 na chór i orkiestrę symfoniczną (2004)
Adagio. Allegro na ksylofon, wibrafon i orkiestrę smyczkową (2005)
Lamentacje na głos basowy i orkiestrę smyczkową (2005)
Kwartet chorałowy nr 2 (2006)
Koncert na puzon i fortepian (2007)
Symfonia nr 3 „Glorii” na puzon solo, orkiestrę symfoniczną, orkiestrę smyczkową, chór mieszany, chór żeński, chór dziecięcy i organy (2007)
Concerto grosso na smyczki i perkusję (2007)
Marcia concertante na orkiestrę symfoniczną (2008)
Netto na fagot i fortepian (2008)
Concerto grosso na chór puzonowy (2009)
Gliss Koncert na puzon z fortepianem (2010)
Taniec z przytupem na trio smyczkowe (2011)
Spadek, musical (2012)
Hejnał (2013)
Fanfara na orkiestrę smyczkową (2013)
Gliss dance na orkiestrę smyczkową (2014)
Symfonia kolęd na głosy i orkiestrę smyczkową (2015)
Symfonia industrialna (2016)
Fanfara na orkiestrę symfoniczną (2017)
|
![]() |