Polmic - FB

calendar of events

2019 2020 2021 2022 2023
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

1 lipca 2021 Sinfonietta Cracovia zainauguruje VII Sinfonietta Festival interdyscyplinarnym koncertem „Muzyczne przeciwciała – muzyka i immunologia”, który uświetni multimedialna prelekcja znakomitych gości związanych z Wiedeńskim Uniwersytetem Medycznym: prof. Marii Sibilii oraz prof. Manfreda Heckinga, współautorów cieszącego się ogromną popularnością wiedeńskiego cyklu „koncertów naukowych” Sounds and Science.

Wraz ze znakomitymi gośćmi Festiwalu słuchacze będą mieli szansę wybrać się w muzyczną podróż po immunologii i zajrzeć do historii medycznej jednych z najwybitniejszych kompozytorów w historii. W programie koncertów znajdą się również najwybitniejsze kompozycje inspirowane matematyką oraz innymi naukami ścisłymi, w tym utwory Aleksandra Borodina, Antona Weberna, Witolda Lutosławskiego i Krzysztofa Pendereckiego.

„Clubbing kameralny” w oddziałach i ogrodach Muzeum Narodowego w Krakowie to propozycja łącząca formułę tradycyjnego koncertu z duchem clubbingu: pięć symultanicznie odbywających się w różnych lokalizacjach koncertów znakomitych polskich zespołów kameralnych zwieńczy plenerowy finał z udziałem Massimo Mercellego – wybitnego włoskiego flecisty, który dokona polskiej premiery dedykowanych mu Dwóch utworów Michaela Nymana.

Podczas finałowego koncertu Sinfonietta Festival w Sukiennicach opatrzonego podtytułem „Density. Fizyczny fenomen dźwięku” Massimo Mercelli wykona słynny utwór Density 21.5 na flet solo pióra Edgara Varèsego – skomponowany z okazji premiery koncertowej jego wykonanego z platyny fletu. Ponadto Sinfonietta Cracovia dokona premiery zwycięskiego utworu VII Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego Sinfonietta per Sinfonietta na orkiestrę smyczkową i theremin obbligato.

Festiwal został objęty patronatem medialnym Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach: http://sinfonietta.pl 


21. Festiwal Ogrody Muzyczne odbędzie się w dniach 2–30 lipca 2021 roku w Warszawie, w pawilonie koncertowym na dziedzińcu Zamku Królewskiego udekorowanym kwiatami. Tegoroczny podtytuł Festiwalu to „Grande amore, czyli Wszystko o miłości”.

Tegoroczny Festiwal będzie pierwszym przedsięwzięciem bez jego twórcy, Ryszarda Kubiaka (1938–2020). 26 lipca zorganizowany zostanie wieczór wspomnień poświęcony tej wybitnej postaci polskiej kultury. W tych trudnych czasach organizatorzy chcą pokazać publiczności, że pomimo wszystkich przeszkód, które stanęły na drodze rozwoju kultury w ostatnich czasach, nadal możemy wspólnie obcować ze sztuką.

Jak co roku na program Festiwalu składają się: opera, balet, filmy muzyczne i koncerty. Odbędą się retransmisje najnowszych produkcji operowych i baletowych: z Metropolitan Opera, Teatru Bolszoj, Royal Opera House, Sadler’s Wells Theatre w Londynie, Teatro San Carlo, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie czy Festiwalu w Bregencji. Ciekawie zapowiada się także balet konny z Mozartwoche w Salzburgu. Zobaczymy filmowe zapisy koncertów największych śpiewaków operowych (L. Pavarotti, J. Kaufmann) oraz filmy dokumentalne o postaciach czy zespołach, które zmieniły muzyczny świat. W programie znalazły się także koncerty, które zostaną zaprezentowane na dużym ekranie (Hauser in Zagrzeb, Hollywood in Vienna, Koncert w Paryżu, David Garett Unlimited, koncert Duety miłosne: Sonya Yoncheva & Vittorio Grigolo czy Gala nocy letniej z Festiwalu Grafenegg w Dolnej Austrii).

Festiwal Ogrody Muzyczne to także koncerty na żywo. Podczas inauguracji Festiwalu „W promieniach miłości“ wystąpi akordeonista Bartosz Głowacki z zespołem. Drugi z zaplanowanych koncertów odbędzie się 28 lipca 2021 roku, na zamknięcie Festiwalu. Premierowo usłyszymy Aleksandra Dębicza i Cracow Golden Quintet. Gwoździem programu będzie opracowana przez pianistę Błękitna rapsodia George'a Gershwina na fortepian i klasyczny kwintet dęty. Program uzupełnią: Kwintet dęty Wojciecha Kilara, nowa kompozycja samego Dębicza na fortepian i kwintet oraz improwizacja na miłosne tematy filmowe.

Materiały prasowe organizatora

Festiwal jest finansowany w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Program Festiwalu: www.ogrodymuzyczne.pl 


Festiwal Wigrosfera to dźwiękowa odpowiedź na naturalną ludzką potrzebę obcowania z naturą i kulturą. To wydarzenie nietuzinkowe, jedyne w swoim rodzaju, łączące kulturę wysoką z pięknem i walorami turystycznymi suwalszczyzny. Druga edycja festiwalu odbędzie się 2 i 3 lipca 2021 na terenie Wigierskiego Parku Narodowego oraz w Suwałkach.

Wydarzenia będą dostępne zarówno dla widowni na miejscu oraz dzięki wysokiej jakości transmisji audio video na żywo – również w Internecie. Główna scena usytuowana będzie na plaży PTTK w Starym Folwarku z widokiem na jedno z najpiękniejszych polskich jezior – Wigry. W mieście Suwałki koncerty będą się odbywały na terenie malowniczych bulwarów przy Czarnej Hańczy.

Idea artystyczna zakłada prezentację najbardziej kreatywnych polskich twórców, którzy łączą w swoich dokonaniach tradycję muzyki klasycznej oraz najnowsze jej osiągniecia, w tym również technologiczne. W ciągu dwóch dni festiwalu odbędzie się pięć koncertów, podczas których wystąpi jeden z najbardziej znanych polskich kwartetów smyczkowych wraz z wybitnym trębaczem jazzowych; znakomity duet skrzypce i wiolonczela wykorzystujący najnowsze zdobycze technologiczne, eksperymentujący perkusista wraz z elektroniką i video oraz psychodeliczna grupa neorockowa. Zaproszeni artyści to: NeoQuartet, Emil Miszk, Roshko Brothers, Krzysztof Arszyn Topolski oraz zespół Ludojad. Zabrzmią m. in. Endorfiny Marzeny Majcher, zaprezentowane zostaną dwa wczesne dzieła Andrzeja Wajdy, do których muzykę na żywo wykonają artyści związani z tegoroczną edycją festiwalu, oraz najnowsza muzyka będąca połączeniem jazzu, improwizacji i elektroniki.

Informacja prasowa organizatorów

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje na stronie: www.wigorsfera.com 


2 lipca 2021 roku o godz. 19.00 odbędzie się ostatni Tauron Eko Koncert w 76. sezonie artystycznym Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego, na którym wystąpi Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej pod batutą Yaroslava Shemeta oraz wspaniała solistka – pianistka Anna Górecka.

Koncert zabierze słuchaczy w świat barwnej muzyki, przenoszącej w różne zakątki świata. Usłyszymy echa Ameryki, energiczne węgierskie tańce, a przez postać Don Juana znajdziemy się na chwilę w słonecznej Hiszpanii. Nim to jednak nastąpi, odkryjemy piękno drzemiące bardzo niedaleko nas – w Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. O muzyczne wrażenia zadbają wspólnie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej pod batutą Yaroslava Shemeta oraz znakomita solistka, pianistka Anna Górecka.

Jako pierwsze zabrzmi Silver concerto Adama Wesołowskiego, kompozycja, w której fortepian solo, orkiestra smyczkowa oraz multimedia, wykorzystujące dźwięki i obrazy Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach połączą się w znakomitej harmonii. Znajdziemy tutaj wiele symboli, jak na przykład odwołanie do pierwiastka srebra (Ag) poprzez używanie dźwięków A i G oraz akordów A-dur i G-dur. W melodyce także usłyszymy dźwięki opisujące ten pierwiastek: Ag (symbol), 47 (liczba atomowa), 11 (grupa), 5(okres), d (blok). W drugim punkcie programu znajdzie się Capriccio na fortepian i orkiestrę Mikołaja Piotra Góreckiego, w którym, podobnie jak w Silver concerto, partię solową wykona Anna Górecka. Usłyszymy tutaj inspiracje twórczością ojca kompozytora i solistki, Patrona Filharmonii Śląskiej – Henryka Mikołaja Góreckiego. Znajdą się tu także elementy, w których widać wpływy muzyki amerykańskiej. Obecność tego punktu w programie koncertu 2 lipca jest o tyle ciekawa, iż tę kompozycję prawykonał w 1998 roku nie kto inny, jak właśnie Anna Górecka i Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, którą w tamtym dniu poprowadził Mirosław Jacek Błaszczyk.

Informacja prasowa organizatora

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie https://filharmonia-slaska.eu/production/zakonczenie-sezonu-gorecka-shemet-orkiestra-symfoniczna-filharmonii-slaskiej/?=2 


7 lipca 2021 roku obchodzimy 100. rocznicę urodzin Stanisława Wisłockiego, którego twórczość kompozytorska, zdominowana przez działalność dyrygencką, jest na nowo odkrywana przez muzyków i muzykologów. 3 lipca o godz. 18:00 Filharmonia Krakowska przedstawi symfoniczne utwory Wisłockiego. W programie koncertu, który zainauguruje festiwal Muzyka Polska OdNova, zabrzmi niewykonywana wcześniej Rapsodia polska – Koncert fortepianowy op. 14.

Dyrygent, kompozytor, pianista, pedagog, organizator życia muzycznego związany z Polską i z Rumunią – Stanisław Wisłocki był barwną postacią środowiska artystycznego w powojennej Polsce. 3 lipca, kilka dni przed 100. rocznicą urodzin artysty, w Filharmonii Krakowskiej zabrzmią jego utwory symfoniczne. Koncert zainauguruje nowe przedsięwzięcie Filharmonii – festiwal Muzyka Polska OdNova. Podczas pierwszej części wieczoru publiczność będzie mogła usłyszeć Suitę polską na orkiestrę symfoniczną (1945) oraz Koncert fortepianowy (1948). Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej poprowadzi Sebastian Perłowski, przy fortepianie zasiądzie Piotr Sałajczyk.

W drugiej części koncertu zabrzmi Ballada symfoniczna (1952), prawykonana zostanie także Rapsodia polska – Koncert fortepianowy op. 14 (1945). Zadyryguje Przemysław Zych, który odnalazł rękopis Rapsodii w archiwum domowym kompozytora i dokonał jego rewizji. Partię fortepianu wykona Michał Drewnowski. Rapsodia polska jest ostatnim ukończonym przed powrotem do Polski utworem Wisłockiego. Jest ona zarazem najnowszą jego kompozycją włączoną do katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

Rapsodia polska – Koncert fortepianowy op. 14 to pierwsze z dwóch dzieł Wisłockiego na fortepian z orkiestrą, wymagające powiększonego składu zespołu, w tym kwartetu saksofonów”, komentuje Przemysław Zych. „Choć tytuł wskazuje na pewną swobodę formalną, to jednocześnie wprost określa relacje pomiędzy solistą a zespołem. W partyturze znajdujemy odniesienia do ludowych wzorców, neoklasycyzujący język, a także – w lirycznych epizodach – nostalgiczną, niedefiniowaną w pełni atmosferę «polskości»”.

Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

Informacja o biletachhttps://www.filharmonia.krakow.pl/


55. edycja jednego z największych i najstarszych festiwali w Polsce – Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Koszalinie – zostanie zainaugurowana 2 lipca 2021 w Katedrze Niepokalanego Poczęcia NMP. Festiwal organizowany przez Filharmonię Koszalińską im. Stanisława Moniuszki potrwa do 27 sierpnia, obejmując łącznie 26 koncertów.

Poza dziewięcioma wydarzeniami głównymi w kolejne piątki miesiąca o godz. 19.15 w Katedrze Niepokalanego Poczęcia NMP, koncertów można będzie wysłuchać w Bobolicach, Mielnie, Darłowie, Sarbinowie, Tychowie, Ustroniu Morskim oraz Jamnie. W przedsięwzięciu wezmą udział organiści z Polski, m.in. Władysław Szymański, Wacław Golonka, Paweł Wróbel, Józef Serafin, Wiktor Brzuchacz, Józef Kotowicz, Bogdan Narloch, Zbigniew Gach, oraz goście z Czech, Słowacji, Litwy, Włoch i USA.

Muzyka organowa będzie brzmiała w pierwszej części koncertów. Drugą zaś wypełniać będą najrozmaitsze gatunki i składy. Zabrzmią najpiękniejsze utwory muzyki organowej, kameralnej i symfonicznej, w tym kompozycje polskich twórców: Stanisława Moniuszki – Preludium na temat pieśni „Kto się w opiekę”; Mieczysława Surzyńskiego – Chaconne op. 14, Capriccio op. 36 nr 4, Improwizacje na temat polskiej pieśni kościelnej „Święty Boże” op. 38; Mariana Sawy – Jutrznia, Chant triste op. 36 nr 2, Fuga-Bolero.

Podczas koncertu finałowego, 27 sierpnia o godz. 19.15, zabrzmi Według Memlinga – Koncert na flet, organy i orkiestrę Piota Mossa. Będzie to drugie wykonanie dzieła, którego premiera miała miejsce 28 lutego 2020 w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Inspiracją do powstania kompozycji był tryptyk Sąd Ostateczny niderlandzkiego malarza Hansa Memlinga. Utwór został napisany z myślą o Łukaszu Długoszu i Romanie Peruckim, którzy podczas w finału wystąpią z Orkiestrą Filharmonii Koszalińskiej pod batutą Jacka Rogali.

Szczegółowy program: https://filharmoniakoszalinska.pl/ 


Muzyka klasyczna, ludowa oraz jazzowa wybrzmi podczas dziewiątej edycji Festiwalu „Strefa Ciszy” w Łazienkach Królewskich. Od 3 do 25 lipca 2021 na kilku scenach plenerowych usłyszymy ponad sto koncertów.

Dziewiąta edycja festiwalu obejmuje cztery weekendy: 3-4 lipca, 10-11 lipca, 17-18 lipca oraz 24-25 lipca. Koncerty rozpoczynać się będą o pełnych godzinach między 10.00 a 18.00 w czterech miejscach jednocześnie – na Scenie Czerwonej przy Trou Madame, Scenie Purpurowej przy Świątyni Sybilli, Scenie Pomarańczowej przy Wodozbiorze i Scenie Żółtej przy Starej Kordegardzie.

W ramach nurtu klasycznych interpretacji wystąpi m.in. Atom String Quartet. W programie koncertu usłyszymy kompozycje muzyków kwartetu, jak i utwory Krzysztofa Pendereckiego, Zbigniewa Seiferta i Mieczysława Karłowicza w opracowaniu na improwizujący kwartet smyczkowy. Zespół Wah-Wah Brass, złożony ze studentów i absolwentów UMFC w Warszawie, zagra przeboje muzyki filmowej i popularnej w błyskotliwych aranżacjach na kwintet blaszany. W repertuarze klasycznym usłyszymy także polsko-serbski zespół kameralny Circle, zespół barokowy Cohaere Ensemble oraz Kwintet Klarnetowy UMFC.

W ofercie dla najmłodszych znajdzie się koncert "Zaśpiewaj obraz", podczas którego posłuchać można będzie nastrojowych piosenek na wokal i gitarę, zainspirowanych dziełami z Królewskiej Galerii Obrazów. Dzieci i rodzice, jak co roku, będą mogli wziąć udział w cyklu koncertów "Melomaluszki".

Szczegółowy program: https://www.strefaciszyfestival.pl/


Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie zaprasza na cykl koncertów kameralnych dedykowanych pamięci kardynała Stefana Wyszyńskiego: Filharmonia w Kozłówce – „Czas to miłość”. Koncerty będą odbywać się do 28 sierpnia 2021 w kaplicy Muzeum Zmoyskich w Kozłówce w każdą sobotę o godz. 17:00.

Wydarzenie zorganizowane w hołdzie Prymasowi Tysiąclecia w roku beatyfikacji ma przybliżać tę ważną postać związaną z historycznym miejscem, jakim jest Muzeum Zmoyskich w Kozłówce. Ksiądz Stefan Wyszyński przebywał w Kozłówce od 1 sierpnia 1940 do 1 września 1941 roku, pełniąc w tym czasie posługę duszpasterską oraz zajmując się pracą naukową, piśmienniczą i dydaktyczną. Jego wykłady dla sióstr oraz dyskusje, w których brali udział także inni ukrywający się u Zamoyskich goście, nazywano „akademią kozłowiecką”. 

W ramach zaplanowanego cyklu koncertów wystąpią muzycy Filharmonii Lubelskiej oraz zaproszeni goście. 3 lipca Elwira Śliwkiewicz-Cisak wraz z młodym kompozytorem, 11-letnim Miłoszem Bachonko, wykonają kompozycje akordeonowe autorstwa m.in. Andrzeja Krzanowskiego, Jerzego Mądrawskiego oraz samego Miłosza Bochonko. 24 lipca w wykonaniu Tomasza Krawczyka usłyszymy Walce Fryderyka Chopina. 31 lipca Szeligowski Saxophone Quartet zaprezentuje utwory na kwartet saksofonowy – od renesansu do współczesności. Podczas ostatniego koncertu 28 sierpnia usłyszymy m.in. Poloneza koncertowego D-dur, op. 4 Henryka Wieniawskiego.

Szczegółowy program: https://filharmonialubelska.pl/ 


IX Festiwal Emanacje odbędzie się 4 lipca – 29 sierpnia 2021 roku w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Trzy nurty tegorocznych Emanacji, wraz ze znakomitymi artystami zaproszonymi do udziału w Festiwalu, będą tworzyć niezwykłe konteksty i ciekawe zestawienia repertuarowe.

Podczas inauguracji festiwalu pod dyrekcją Agnieszki Duczmal wystąpi Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus, a na koniec – orkiestra Aukso pod batutą Marka Mosia. Brzmienie orkiestr wpisze się w główny nurt tegorocznej edycji festiwalu – wystąpią również Orkiestra Muzyki Nowej, Orkiestra Kameralna Primuz, Penderecki Youth Orchestra. Usłyszymy również znakomite trio akordeonowe – Motion Trio.

Drugą osią festiwalu będą recitale pianistyczne polskich uczestników XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Wystąpią między innymi Adam Kałduński, Zuzanna Pietrzak, Piotr Aleksewicz, Andrzej Wierciński, Jakub Kuszlik, Aleksandra Świgut i Marcin Wieczorek.

W wykonaniu znakomitych muzyków zabrzmi muzyka różnych epok i stylów, w tym utwory, Grażyny Bacewicz, Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Eugeniusza Knapika, Andrzeja Krzanowskiego, Aleksandra Lasonia, Wojciecha Lemańskiego, Piotra Mossa, Karola Szymanowskiego i samego Krzysztofa Pendereckiego.

Nie zabraknie wydarzeń towarzyszących całemu festiwalowi. To przede wszystkim zwiedzanie ekspozycji multimedialnej „Krzysztof Penderecki – dziedzictwo polskiej muzyki XX i XXI wieku” oraz Arboretum Elżbiety i Krzysztofa Pendereckich z unikatową kolekcją drzew. Przestrzeń parku będzie również scenerią niektórych koncertów festiwalu. Ponadto w ramach koncertów towarzyszących usłyszmy m.in. pianistę jazzowego Adama Makowicza, uczestników konkursu skrzypcowego Seifert Competition, a także Adama Sztabę, który poprowadzi autorskie warsztaty z cyklu „Latem Zagrane”.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach – na stronie https://www.penderecki-center.pl/ 


4 lipca 2021 rozpocznie się cykl koncertów plenerowych znanych jako „Pikniki Chopinowskie”. W każdą kolejną niedzielę (poza 15 sierpnia), do ostatniego weekendu wakacji, zielone tereny wokół Filharmonii Gorzowskiej zamienią się w miejsce wyjątkowego miejskiego pikniku, któremu towarzyszyć będą dźwięki najpiękniejszej muzyki klasycznej na żywo.

Formuła Pikników Chopinowskich na stałe wpisała się w pejzaż wakacyjnych imprez plenerowych w Gorzowie. W ramach tegorocznej edycji wydarzenia wystąpią utalentowani pianiści młodego pokolenia: Michał Mossakowski, Marcin Wieczorek, Małgorzata Rusak, Adam Kałduński, Viet Trung Nguyen (Wietnam/Polska), Ekaterina Matokh (Białoruś) oraz Matteo Zoli (Włochy). W repertuarze koncertów poza kompozycjami Frydryka Chopina znajdą się także utwory światowej literatury fortepianowej, od Jana Sebastiana Bacha po Maurice'a Ravela. Koncerty rozpoczynać się będą zawsze o godz. 18.00 i potrwają około dwóch godzin.

22 sierpnia Michał Szymanowski, asystent w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz w Łodzi, zaprezentuje program złożony wyłącznie z utworów kompozytorów polskich. Usłyszymy kompozycje Fryderyka Chopina, Karola Szymanowskiego, Miłosza Magina, Zygmunta Stojowskiego, Maurycego Moszkowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Zygmunta Stojowskiego oraz Józefa Wieniawskiego.

Wstęp na wszystkie koncerty letnie jest darmowy.

Szczegółowy program: https://www.filharmoniagorzowska.pl/ 


Do 29 sierpnia 2021 potrwają XLIII Olsztyńskie Koncerty Organowe im. Feliksa Nowowiejskiego, organizowane przez Parafię św. Jakuba w Olsztynie i olsztyński Miejski Ośrodek Kultury. Wszystkie koncerty tradycyjnie odbędą się w Bazylice konkatedralnej św. Jakuba (ul. Staszica 5) w kolejne niedziele lipca i sierpnia o godz. 20.00.

Podczas XLIII edycji cyklu koncertowego w gotyckich murach olsztyńskiej katedry ponownie zabrzmią arcydzieła dawnych mistrzów, a także współczesna muzyka organowa, która dostarcza nieprawdopodobnych emocji i wzruszeń. Udowodnią to soliści, grający na małych i wielkich organach świątyni.

Udział w przedsięwzięciu wezmą organiści Jarosław Tarnawski, Michał Białko, Tomasz Orlow, Daniel Prajzner, Agnieszka Tarnawska, Marek Fronc, Maciej Lewandowicz, Tomasz Soczek, Julian Gembalski, a także skrzypkowie Henryk Gembalski i Marek Polański, sopranistka Joanna Soczek, flecistka Natalia Chudzicka oraz zespół Starck Compagnay. W ich wykonaniu usłyszymy m. in. dzieła Augusta Fryderyka Duranowskiego, Joachima Kaczkowskiego, Jana Maklakiewicza, Tomasza Soczka i oczywiście Patrona cyklu koncertowego. Ponadto 22 sierpnia Julian Gembalski i Henryk Gembalski zaprezentują improwizację na tematy utworów Feliksa Nowowiejskiego Hommage a Nowowiejski.

Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny. Koncerty odbędą się w obowiązującym reżimie sanitarnym.

Szczegółowy program – na stronie https://www.mok.olsztyn.pl/ 


W letnie wieczory 7 lipca – 18 sierpnia 2021 NFM zaprasza do Sali Głównej, by wysłuchać recitali wirtuozów: Józefa Serafina, Elżbiety Karolak, Juliana Gembalskiego i Romana Peruckiego. Koncerty staną się okazją do poznania bardzo szerokiego spektrum powstałej na przestrzeni wieków literatury organowej (od baroku, przez romantyzm, aż po czasy nam współczesne).

Wrocławscy melomani nie mieli wielu okazji do wysłuchania koncertów organowych w NFM. W ostatnich miesiącach to pandemia zagrała „pierwsze skrzypce”, uniemożliwiając dzielenie się pięknem brzmienia tego instrumentu. Podczas najbliższych koncertów usłyszymy go dzięki muzyce różnych epok, w tym improwizacjom Juliana Gembalskiego i utworom Feliksa Nowowiejskiego. Publiczność, dzięki wyznaczonym na estradzie miejscom, będzie miała również możliwość przyjrzenia się pracy organisty, a także mechanice i zasadzie działania tego największego, wymyślonego przez człowieka instrumentu!

Organy piszczałkowe w Narodowym Forum Muzyki pod względem rozmiarów, siły brzmienia, możliwości kolorystycznych i zakresu częstotliwości przewyższają orkiestrę symfoniczną. Instrument, zaprojektowany i wykonany przez organmistrzów z pracowni Orgelbau Klais z Bonn, która szczyci się ponad stuletnią tradycją i doświadczeniem, swoim królewskim brzmieniem idealnie wpisuje się w akustykę Sali Głównej NFM. Za sprawą tego instrumentu muzyka minionych wieków zabrzmi pełniej, a możliwość zagrania współczesnych utworów otworzy drogę do poznania wielu nowych kompozycji.

Materiały prasowe organizatora

Partnerem medialnym NFM jest Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie https://www.nfm.wroclaw.pl/organy 


Fundacja Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu zaprasza na cykl wakacyjnych spotkań z muzyką – projekt „Scena Letnia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu” potrwa od 7 lipca do 11 sierpnia 2021.

Muzyczne spotkania w okresie letnim mają ponad dwudziestoletnią tradycję – do 2012 roku siedzibą koncertów był Ratusz Poznański (cykl nosił nazwę Letnie Koncerty Ratuszowe), a od 2013 – Aula im. Stefana Stuligrosza (nazwę zmieniono na Scena Letnia w Akademii Muzycznej). Tegoroczna edycja projektu zaplanowana została w nowej przestrzeni, jaką Uczelnia zyskała do realizacji swoich planów artystycznych – w Akademickim Teatrze Muzycznym „Olimpia”.

Koncerty w wykonaniu studentów, doktorantów i pedagogów będą odbywać się w kolejne środy miesiąca: 7, 14, 21, 28 lipca oraz 4 i 11 sierpnia o godz. 17.00. W programie sześciu różnorodnych wydarzeń nie zabraknie muzyki polskiej. Usłyszymy m.in. kompozycje Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, Henryka Wieniawskiego, Mieczysława Karłowicza, Ignacego Jana Paderewskiego, Karola Szymanowskiego, a także Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej – kompozytorki i wykładowczyni Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Dofinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania.

Więcej informacjihttps://amuz.edu.pl/


Koncertowa wersja opery Hagith Karola Szymanowskiego, najlepsza polska kameralistyka, piosenki Witolda Lutosławskiego, zapomniane pieśni Konstantego Gorskiego i perły polskiego baroku – tak zapowiada się 17. edycja Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, która odbędzie się w daniach 8-18 lipca 2021.

Na otwarcie festiwalu zabrzmi jednoaktowa opera Hagith Karola Szymanowskiego (8 lipca, kościół św. Katarzyny), osnuta luźno wokół biblijnej historii króla Dawida (Stary Król) i pięknej dziewczyny Abiszag (Hagith), utrzymana w stylu niemieckiego ekspresjonizmu. W tytułowej roli wystąpi Joanna Zawartko, w Starego Króla wcieli się Wojciech Parchem, a Młodym Królem będzie tenor Stanisław Napierała. Dzieło zostanie zaprezentowane w wersji koncertowej. Chór i Orkiestrę Filharmonii Śląskiej poprowadzi Maestro Maciej Tworek.

Drugiego dnia festiwalu (9 lipca, Aula Collegium Novum UJ) królować będzie kameralistyka z XIX i XX stulecia przeznaczona na klarnet i fortepian. Obok utworów autorstwa m.in. Mieczysława Weinberga czy Krzysztofa Pendereckiego zabrzmią kompozycje wciąż odkrywanego Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego oraz Witolda Friemanna. Wyjątkowo zapowiada się koncert piosenek tanecznych Witolda Lutosławskiego (11 lipca, Teatr Stu), które kompozytor tworzył w latach 50. i na początku lat 60. XX wieku pod pseudonimem ‘Derwid’. Zaprezentuje je ceniona na całym świecie sopranistka Elżbieta Szmytka, której towarzyszyć będzie akordeonista Janusz Wojtarowicz, założyciel i lider sławnego Motion Trio.

Kameralne dzieła m.in. Macieja Radziwiłła i Mieczysława Karłowicza zabrzmią 16 lipca w Muzeum Manggha, a wykonają je Kameraliści Filharmonii Krakowskiej pod batutą Františka Macka. Wydarzeniem będzie wykonanie rzadko grywanego Koncertu podwójnego na obój i harfę Witolda Lutosławskiego, który wykonają czescy kameraliści: oboista Vilém Veverka oraz harfistka Kateřina Englichová. W koncercie zatytułowanym „Mistrz i uczeń” (17 lipca, Aula Collegium Novum UJ) z wybitną mezzosopranistką, mistrzynią Ewą Biegas, spotka się tenor Stanisław Napierała. W programie 12 Pieśni op. 22 Ignacego Jana Paderewskiego oraz cykl pieśni Konstantego Antoniego Gorskiego, zapomnianego polskiego kompozytora tworzącego na przełomie XIX i XX stulecia.

Szczegółowy program: http://www.fmp.org.pl/


Stowarzyszenie JAX zaprasza na koncert z okazji 230. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Wydarzenie odbędzie się w piątek, 9 lipca 2021 roku o godz. 18:00 w Domu Kultury Świt w Warszawie.

Wystąpią artyści, którzy od wielu lat zaangażowani są w krajowe i międzynarodowe życie kulturalne: Krzysztof Borysiewicz (bas) – solista Teatru Wielkiego w Warszawie, Mainfranken Theater Würzburg, Salzburger Landestheater i Staatstheater Kassel oraz innych teatrów w Polsce i na świecie. Zdobywca Grand Prix na Konkursie Wokalnym Francisco Vinas w Barcelonie; Róża Lorenc (skrzypce) – laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych, wielokrotna stypendystka Prezydenta Miasta Gdańska, występowała na czołowych festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. Warszawska Jesień, La Folle Journée, Festival Bled; Wiktor Brzuchacz (organy) – zdobywca „Złotego Lauru Młodego Organisty”. Absolwent Konserwatorium w Saint-Germain-en-Laye. Koncertował we Francji, Holandii, Niemczech, Rosji. W 2019 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Artyści przygotowali unikatowy repertuar zawierający wybitne dzieła polskiej i europejskiej literatury muzycznej. Obok utworów Antonia Vivaldiego, Edwarda Elgara, czy Gabriela Fauré, zaprezentowany zostanie także szeroki wachlarz muzyki polskiej, która zachwyca kunsztem kompozytorskim, głębią wyrazu i różnorodnością nastrojów. Dzieła muzyczne będą przeplatać się z zarysem historycznym uchwalenia Konstytucji 3 maja.

Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.


Koncert w Filharmonii Śląskiej 9 lipca 2021 o godz. 19.00 będzie prawdziwym świętem. Dedykowany jest on dwóm profesorom, postaciom niezwykle ważnym dla Filharmonii Śląskiej oraz dla śląskiej i polskiej szkoły kompozytorskiej – Eugeniuszowi Knapikowi i Janowi Wincentemu Hawelowi, świętującym w lipcu swoje urodziny. Tego dnia Śląska Orkiestra Kameralna pod batutą Macieja Tomasiewicza oraz sopranistka Sylwia Olszyńska wykonają ich dzieła, ale także urzekające pieśni Mieczysława Karłowicza oraz Serenadę C-dur Piotra Czajkowskiego.

Właśnie 9 lipca Eugeniusz Knapik obchodzić będzie 70. rocznicę urodzin. Koncert rozpocznie Pieśń Gdy…, która swoje prawykonanie miała w Filharmonii Śląskiej podczas 8. Międzynarodowych Dni H.M. Góreckiego HoloGramy. Podobnie jak wtedy, również na lipcowym koncercie partię solową wykona Sylwia Olszyńska. Utwór ten jest hołdem dla Henryka Mikołaja Góreckiego i wykorzystuje ten sam tekst literacki, który był inspiracją Patrona Filharmonii Śląskiej przy tworzeniu III Kwartetu smyczkowego „…pieśni śpiewają”.

Drugim punktem programu będą Momenty muzyczne Jana Wincentego Hawela. W opusie 131 mieszczą się trzy tytułowe „momenty”. Dzieło to jest jedną z ulubionych kompozycji tego twórcy, będzie zatem idealnym prezentem w przeddzień 85-tych urodzin Honorowego Szefa Śląskiej Orkiestry Kameralnej. Momenty łączą w sobie notację tradycyjną i aleatoryzm, więc publiczność zgromadzona w sali koncertowej będzie doświadczać jedynej i niepowtarzalnej wersji tego utworu.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie https://filharmonia-slaska.eu/ 


Agata Szymczewska zaprezentuje najpiękniejsze utwory Henryka Wieniawskiego w  186. rocznicę urodzin tego wybitnego skrzypka i kompozytora. Utytułowaną skrzypaczkę będzie można usłyszeć i zobaczyć w kolejnej „Miejscówce z Dwójką”, czyli letniej odsłonie cyklu „Domówka z Dwójką”. Emisja wydarzenia w sobotę 10 lipca o godz. 19.00 na: antenie Programu 2 Polskiego Radia oraz – w formie streamingu wideo – na stronie internetowej dwojka.polskieradio.pl, Facebooku i kanale YouTube stacji.

Agata Szymczewska jest laureatką I nagrody, Złotego Medalu oraz Nagrody Publiczności w XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (2006). Artystka regularnie występuje na renomowanych scenach w Europie, Azji i obydwu Amerykach, zdobywając uznanie krytyków, dyrygentów oraz orkiestr i festiwali, z którymi współpracuje. Skrzypaczka koncertowała pod batutą m.in. Seiji Ozawy, Sir Neville’a Marrinera, Riccardo Mutiego, Andrzeja Boreyko, Maxima Vengerova, Krzysztofa Pendereckiego, Johna Axelroda, Jerzego Maksymiuka, Jacka Kasprzyka, Krzysztofa Urbańskiego, Michała Nesterowicza, Antoniego Wita, Jana Krenza oraz w Royal Festival Hall z London Philharmonic Orchestra, którą poprowadził Osmo Vänskä.

Ważnym punktem kariery, oprócz koncertów solistycznych, jest muzyka kameralna, dzięki której Agata Szymczewska wspólnie występowała z wieloma wybitnymi artystami, takimi jak Krystian Zimerman, Martha Argerich, Igor Levit, Anne-Sophie Mutter, Gidon Kremer, Maxim Vengerov, Mischa Maisky i Yuri Bashmet. Od 2014 roku Agata Szymczewska jest prymariuszką renomowanego Karol Szymanowski Quartet. W ostatnich latach została uhonorowana m.in. Paszportem Polityki, Nagrodą TVP Kultura w kategorii muzyka poważna oraz czterema Fryderykami. W swoim dorobku fonograficznym posiada kilkanaście płyt CD i DVD, wydanych m.in. przez Deutsche Grammophon, Sony Music, Decca, Hyperion Records, SWR Music, Universal Music, CD Accord.

Podczas występu dla słuchaczy Programu 2 Polskiego Radia i internautów Agacie Szymczewskiej towarzyszyć będzie Elżbieta Neumann (fortepian). Artystki zagrają w Sali Koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych „Nowa Miodowa”, w którym Agata Szymczewska prowadzi klasę skrzypiec. Artystka gra na skrzypcach Nicolo Gagliano (1755), użyczonych dzięki uprzejmości Anne-Sophie Mutter.

Artur Szklarczyk


Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach zaprasza na koncerty w ramach trwającego Festiwalu Muzyki „Emanacje”, które odbędą się 10 i 11 lipca 2021 o godz. 19.00. Występ Adama Kałduńskiego rozpocznie cykl recitali chopinowskich, które stanowią jedną z osi 9. „Emanacji”. Podczas drugiego z koncertów krakowska grupa Kroke zaprezentuje lusławickiej publiczności najbardziej popularne utwory ze swojego repertuaru.

Cotygodniowe spotkania z muzyką Fryderyka Chopina będą okazją, aby usłyszeć znakomicie zapowiadających się artystów niemal w przeddzień ich udziału w słynnym i prestiżowym konkursie zaplanowanym na jesień tego roku. Jako pierwszy w ramach cyklu wystąpi Adam Kałduński. Laureat ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów jest zwycięzcą II Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego dla Młodych Pianistów w Pekinie (2019); na 50. Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2020) zdobył II nagrodę ex aequo, tym samym uzyskując kwalifikację do XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Obecnie kształci się w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie fortepianu Katarzyny Popowej-Zydroń.

Kroke (w języku jidysz: Kraków) stworzyła w 1992 roku trójka przyjaciół: Tomasz Kukurba, Jerzy Bawoł i Tomasz Lato. Jako absolwenci krakowskiej Akademii Muzycznej, ale również̇ artyści poszukujący, nie stronili od eksperymentów z jazzem oraz muzyką współczesną. Zespół, początkowo kojarzony głównie z twórczością klezmerską, oscyluje obecnie wokół różnych gatunków. Artyści czerpią inspirację z muzyki etnicznej całego świata, zawsze jednak wzbogacają dzieła autorskimi improwizacjami, które usłyszymy już 11 lipca.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach – na stronie www.emanacje.pl 


Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zaprasza na kolejną edycję cyklu recitali fortepianowych „Chopin nad wodami Motławy” w dniach 10–25 lipca 2021 roku. Koncerty odbywać się będą o godz. 20.30.

Wystąpią laureaci konkursów pianistycznych oraz profesorowie Akademii Muzycznej w Gdańsku, wykonujący utwory naszego narodowego kompozytora. Udział w Festiwalu wezmą Maciej Gański, Aleksandra Świgut, Paweł Rydel, Igor Torbicki, Daniel Ziomko, Patryk Morgaś, Piotr Słopecki, Natalia Zaleska, Michał Mossakowski, Sławomir Wilk, Joanna Kaczmarska-Bieżyńska, Robert Adamczak, Bartosz Wiśniewski, Mikołaj Sikała, Bartosz Skłodowski, Piotr Pawlak i Jan Lewandowski. Wykonają również utwory różnych epok i stylów, w tym kompozytorów tworzących w XX i XXI wieku, m. in. Ignacego Jana Paderewskiego, Karola Szymanowskiego, Stefana Kisielewskiego, Grażyny Bacewicz, Sergiusza Bortkiewicza, Andrzeja Dziadka, Pawła Mykietyna, Marka Czerniewicza, Szymona Wieczorka, Pawła Kwapińskiego i Władysława Walentynowicza.

Koncerty będą odbywały się w Salonie Gdańskim (foyer) w Filharmonii Bałtyckiej. Miejsce to nie zostało wybrane przypadkowo. Okna wychodzące z Salonu skierowane są w stronę rzeki Motławy. Dodatkowo grana muzyka wewnątrz Filharmonii będzie rozbrzmiewała na zewnątrz – głośniki skierowane na Motławę będą dodatkowym atutem – zwłaszcza dla spacerowiczów.

Szczegóły na www.filharmonia.gda.pl 


W soboty 10, 24 lipca oraz 7 i 21 sierpnia 2021 punktualnie o godz. 16.00 w strefie relaksu Centrum Handlowego Nowa Stacja w Pruszkowie (obok lodziarnio-kawiarni Grycan) publiczność będzie miała okazję wysłuchać wyjątkowych koncertów muzyki klasycznej na żywo.

Zainauguruje nowy cykl koncertowy, organizowany przez Nową Stację i Fundację Rzeka E N, Veloce String Quartet, który wykona 10 lipca muzykę Ludwiga van Beethovena, Johannesa Brahmsa, Aleksandra Borodina i Grażyny Bacewicz.

24 lipca wystąpi gitarzysta Tomasz Radziszewski – wielokrotny zdobywca międzynarodowych nagród muzycznych. 7 sierpnia usłyszymy Chordis Duo – występ duetu, w skład którego wchodzą harfistka Joanna Kamińska i skrzypaczka Adrianna Ciecierska. 21 sierpnia utwory na akordeon zaprezentuje laureatka wielu polskich i zagranicznych konkursów Weronika Sura. W programie koncertów znajdą się m. in. Cztery utwory Celtyckie Aleksandra Brycha, Ballades Hébraïques Romana Ryterbanda, a także opracowania utworów skrzypcowych Eugène’a Ysaÿe’a i Niccolò Paganiniego na gitarę solo autorstwa Tomasza Radziszewskiego.

Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny.

Więcej szczegółów na temat artystów, którzy wystąpią w Nowej Stacji, oraz program występów – https://www.nowastacjapruszkow.pl/ 


W dniach 11 lipca–22 sierpnia 2021 odbędzie się II i III edycja Piano-Tężnia Festiwalu, który w zeszłym roku został odwołany ze względu na pandemię. Ideą wydarzenia finansowanego z Budżetu Obywatelskiego Miasta Katowice jest połączenie prozdrowotnych właściwości Tężni Solankowej w katowickim Parku Zadole oraz muzyki w interpretacji wybitnych pianistów. Wstęp wolny!

Recitale pianistyczne będą miały miejsce w parkowym Amfiteatrze nieopodal Tężni. Pierwszą z tegorocznych edycji festiwalu (11 lipca–1 sierpnia) organizuje Miejski Dom Kultury „Ligota” w Katowicach. W kolejne 4 niedziele o godz. 17.00 wystąpią: Anna Górecka, Piotr Sałajczyk, Beata Bilińska i Szczepan Kończal. Kolejna edycja (8–22 sierpnia), organizowana przez Katowice Miasto Ogrodów – Instytucję Kultury im. Krystyny Bochenek, obejmie recitale Andrzeja Wiercińskiego, Michała Dziewiora, Mateusza Tomicy i Pawła Tomaszewskiego (dwa ostatnie koncerty odbędą się 22 sierpnia o 17.00 i 18.30).

Artyści zaprezentują zróżnicowany repertuar, w którym znajdą się arcydzieła pianistyki – sonaty Josepha Haydna, Ludwiga van Beethovena, Sergiusza Prokofiewa, miniatury Claude’a Debussy’ego, George’a Gershwina, Sergiusza Rachmaninowa, a także muzyka polska: dwa recitale złożone będą wyłącznie z dzieł Fryderyka Chopina, pojawią się też utwory Władysława Żeleńskiego, Juliusza Zarębskiego, Bolesława Woytowicza, Grażyny Bacewicz i Ludomira Różyckiego oraz na finał autorski program Pawła Tomaszewskiego.

W 5 kolejnych niedziel (11 lipca–8 sierpnia) bezpośrednio po recitalach Piano-Tężnia Festiwalu, o godz. 18.30, będą miały miejsce organizowane przez MDK „Ligota” warsztaty pod nazwą „Oddychanie przez śpiewanie”, podczas których zaproszeni artyści i zespoły wokalne będą wraz z publicznością śpiewać popularne utwory.

Patronat medialny: Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.


Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej zaprasza na nowy cykl koncertowy, który zostanie zainaugurowany 11 lipca 2021 o godz. 18.00 w Pałacu w Rybnej.

Podczas koncertu „Muzyka w dialogu” zaprezentowane zostaną utwory podejmujące dialog muzyczny na kilku poziomach: instrumentalnym (w kontekście barwy, możliwości technicznych i wyrazowych), między epokami i stylami muzycznymi, między tradycją a nowoczesnością. Autorką projektu artystycznego jest dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz

W programie pierwszego koncertu znajdą się prawykonania utworów Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej oraz Bronisława Kazimierza Przybylskiego. Usłyszymy także kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Aleksandra Tansmana, Aleksandra Lasonia, Henryka Mikołaja-Góreckiego, Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Kazimierza Serockiego oraz Bohuslava Martinu. Repertuar zaprezentują: Łukasz Długosz – flet, Agata Kielar-Długosz – flet, Beata Warykiewicz-Siwy – skrzypce, Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – klawesyn.

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Gminy Tarnowskie Góry, Pałacu w Rybnej oraz Stowarzyszenia Gorczycki.pl.

Patronat medialny: Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje: https://www.aleksandragajecka-antosiewicz.com/


15 lipca 2021 odbędzie się wyjątkowe wydarzenie w uwielbianej przez krakowian formule live in concert — „Maska / Planety”, w trakcie którego Sinfonietta Cracovia wraz ze swoimi słuchaczami wkroczy nie tylko do świata wzajemnych powiązań muzyki i nauki, ale również — wyruszy w fascynującą podróż po uniwersum sztuki i muzyki filmowej.

W trakcie koncertu, który odbędzie się w Sali Audytoryjnej im. Krzysztofa Pendereckiego w ICE Kraków, Sinfonietta Cracovia pod batutą Jurka Dybała zaprezentuje — po raz pierwszy w historii z muzyką na żywo! — oparty na prozie Stanisława Lema, wielokrotnie nagradzany film Maska w reżyserii braci Quay. W trakcie projekcji zrealizowanego w legendarnym polskim studiu Se-Ma-For filmu orkiestra wykona na żywo jego ścieżkę dźwiękową — spektakularne, wielkoformatowe dzieło Krzysztofa Pendereckiego De natura sonoris I.

W drugiej części koncertu usłyszymy natomiast słynną, pełną rozmachu suitę orkiestrową Planety Gustava Holsta — dzieło powszechnie uważane za jedną z pierwszych kompozycji utrzymanych w stylistyce współczesnej muzyki filmowej, które od dziesiątek lat inspiruje największych twórców gatunku — m.in. Hansa Zimmera czy Johna Williamsa (ten ostatni opierał się na motywach kompozycji Holsta tworząc ścieżkę dźwiękową do filmów z cyklu Gwiezdne wojny). Każda z siedmiu części kompozycji została zatytułowana przez Holsta nazwą jednej z planet Układu Słonecznego oraz przypisanymi im przez kompozytora astrologicznym właściwościom.

Wizjonerska proza Lema, znakomite dzieło filmowe we wspaniałej oprawie i iście kosmiczny rozmach legendarnych Planet — przed nami bez wątpienia fascynująca eskapada w odległe galaktyki!

Dofinansowano w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Kamila Czernek

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach: www.sinfonietta.pl 


Muzyka kompozytorów z Warmii i Mazur w opracowaniu na puzon zabrzmi w Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie 16 lipca 2021 o godz. 19.00. Będziemy również świadkami światowego prawykonania Tanga z wariacjami na puzon i kwartet smyczkowy Tomasza Szymusia.

W roku 2020 puzonista filharmonicznej orkiestry Rafał Krauze otrzymał Stypendium Artystyczne Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gustawa Marka Brzezina na realizacje projektu „Popularyzacja muzyki Feliksa Nowowiejskiego, a w szczególności jego wybranych pieśni, uczczenie pamięci kompozytora z Barczewa w 75. rocznicę jego śmierci. Nagranie i wydanie płyty m.in. z pieśniami kompozytora”. Transkrypcji pieśni na puzon z fortepianem dokonała kompozytorka, adiunkt Akademii Muzycznej w Poznaniu dr Ewa Fabiańska-Jelińska. I właśnie opracowania tych utworów, a także wybranych pieśni Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Stanisława Niewiadomskiego i Stanisława Moniuszki, usłyszymy podczas najbliższego koncertu.

Z myślą o wspomnianym powstającym albumie kompozytor i aranżer dr Tomasz Szymuś, pochodzący z Bartoszyc, w maju 2021 roku skomponował utwór specjalnie dla puzonisty. Dokładnie 16 lipca w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej światowego prawykonania Tanga z wariacjami dokonają Rafał Krauze i Amelior Quartet.

Więcej – na stronie https://filharmonia.olsztyn.pl/koncert/21546/ 


W dniach 17 lipca – 14 sierpnia 2021 w Gdańsku odbędzie się 24 cykl koncertów „Muzyka w altanie. Goście Polskiego Chóru Kameralnego”. Koncerty będą miały miejsce w Parku Oliwskim w soboty o godz. 12.00.

Był rok 1997, kiedy Jan Łukaszewski zaprosił wybitną piosenkarkę Łucję Prus do przygotowania programu w ramach obchodów 1000-lecia Gdańska. Pomysł ten tak spodobał się mieszkańcom miasta, że dyrektor Polskiego Chóru Kameralnego postanowił kontynuować wyjątkowe muzyczne spotkania w pięknym Parku Oliwskim. Organizatorzy zapraszają w podróż pełną muzycznych wrażeń już po raz 24.

Udział w koncertach wezmą skrzypkowie Jan Szczypiorski i Małgorzata Wójcik, akordeonista Paweł Wiśniewski, tenor Krzysztof Lorek, pianistki Wiktoria Browarek i Marta Kur, Mateusz Bliskowski Quartet oraz młodzi artyści z Instytutu Suzuki w Gdańsku. W programie znajdą się utwory wybitnych polskich twórców – Stanisława Moniuszki, Fryderyka Chopina, Henryka Wieniawskiego, Mieczysława Karłowicza – oraz muzyka Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadeusa Mozart, Antonia Vivaldiego, Astora Piazzolli i Antonina Dvořáka.

Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny.

Program: https://www.polskichorkameralny.pl/pl/ 


Po dwuletniej przerwie spowodowanej sytuacją epidemiologiczną, powraca do Krościenka nad Dunajcem Letni Festiwal „Pieniny – Kultura – Sacrum”, goszczący w murach kościoła Chrystusa Dobrego Pasterza. Przez pięć kolejnych sobót, począwszy od 17 lipca 2021, o godz. 19.00 będziemy mogli wysłuchać muzyki organowej i kameralnej w wykonaniu znanych i cenionych instrumentalistów oraz wokalistów z Polski i Węgier.

Wspólnym mianownikiem koncertów będzie muzyka organowa, której od początku poświęcony jest Festiwal. Wysłuchamy jej w odsłonie solowej, jak również jako towarzyszącą skrzypcom, fletowi oraz w formie akompaniamentu dla głosu. Po raz pierwszy podczas przedsięwzięcia wystąpi krościeński Chór Parafii Wszystkich Świętych z programem reprezentującym unikatowe muzyczne sacrum Pienin: zabrzmią m. in. utwory Mikołaja Gomółki, Marcina Józefa Żebrowskiego, Feliksa Nowowiejskiego i Michała Lorenca. Natomiast w wykonaniu Błażeja Musiałczyka i Jacka Ścibora usłyszymy kompozycje Stanisława Kwiatkowskiego i Ottona Mieczysława Żukowskiego.

Tradycyjnie wszystkim koncertom towarzyszyć będzie wystawa przygotowana przez członków Stowarzyszenia Artystów Pienińskich.

Wstęp na koncerty jest bezpłatny.

Organizatorem XI Letniego Festiwalu Pieniny-Kultura-Sacrum jest Fundacja Promocji Kultury i Sztuki ARS PRO ARTE, na której stronie internetowej www.arsproarte.pl  oraz profilach społecznościowych na bieżąco można przeczytać o poszczególnych wydarzeniach.

Materiały promocyjne organizatora


Nadchodzący weekend w Lusławicach przyniesie niezwykłe zestawienia repertuarowe i ciekawe konteksty wykonawcze. 17 lipca 2021 wystąpią Agata Zubel (mezzosopran), Karolina Mikołajczyk (skrzypce), Ivo Jedynecki (akordeon) i Orkiestra Muzyki Nowej pod batutą Szymona Bywalca. Z kolei 18 lipca usłyszymy legendę jazzu – Adama Makowicza.

Misją artystyczną Orkiestry Muzyki Nowej, którą zespół konsekwentnie realizuje od wielu lat, jest eksplorowanie obszaru muzyki współczesnej w poszukiwaniu dzieł znaczących, ważnych dla polskiej i światowej kultury muzycznej, które są warte szerokiej promocji. Podczas koncertu zespół oraz soliści zaprezentują różne oblicza muzyki XX i XXI wieku. Usłyszymy Strofy Krzysztofa Pendereckiego, Folk songs Luciana Beria oraz Koncert Opolski Piotra Mossa.

Adam Makowicz – światowej klasy wirtuoz fortepianu, artysta wielkiego formatu, jeden z najbardziej cenionych za granicą polskich artystów jazzowych – współpracował z najwybitniejszymi jazzmanami, w tym z Teddy’m Wilsonem i Benny’m Goodmanem. W 1977 wyemigrował do USA. Nagrał dla wytwórni fonograficznej CBS Columbia płytę Adam, występował w Carnegie Hall, na prestiżowych europejskich i amerykańskich festiwalach jazzowych. Od lat 90. XX w. Makowicz regularnie przyjeżdża do Polski, dając recitale solowe i występując z orkiestrami symfonicznymi, często w repertuarze klasycznym. Koncert w Lusławicach zakończy obchody jubileuszu 80-tych urodzin artysty.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje i bilety dostępne są na stronie www.emanacje.pl


Niebawem rozpocznie się jeden z największych letnich muzycznych festiwali w Polsce – III Czarnoleski Festiwal Sztuk. Od 18 lipca do 1 sierpnia 2021 odbędą się recitale fortepianowe, koncerty muzyki dawnej, koncerty symfoniczne, występy zespołów ludowych, debiuty młodych artystów, dyskusje tematyczne, wykłady, warsztaty pianistyczne, plenery malarskie i spotkania literackie. Podtytułem tegorocznej edycji festiwalu jest „Sztuka Wolności” nawiązująca do 265. rocznicy urodzin i 230. rocznicy śmierci W. A. Mozarta – pierwszego „wolnego” artysty.

Wydarzenia festiwalowe odbywać się będą w różnych miejscach związanych z Janem Kochanowskim: w Czarnolesie, Gródku, Policznie, Zwoleniu, Janowcu, Opactwie. Wystąią takie gwiazdy polskiej sceny muzycznej i teatralnej, jak Włodek Pawlik, Łukasz Pawlik, Rafał Janiak, Jerzy Zelnik, Marek Toporowski, Concerto Polacco, Polska Opera Królewska, Edward Wolanin i Filip Wojciechowski. W tym roku na potrzeby festiwalu powstała Czarnoleska Orkiestra Festiwalowa, która swoją premierę będzie miała na koncercie inauguracyjnym 18 lipca o godz. 18:30 w Kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Zwoleniu.

W programie tegorocznego wydarzenia znalazła się m. in. muzyka Jakuba Reysa Polaka, Wojciecha Długoraja, Fryderyka Chopina, Henryka Wieniawskiego, Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego Tadeusza Bairda, Romualda Twardowskiego oraz Włodka i Łukasza Pawlików.

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny przy wcześniejszej rezerwacji telefonicznej lub mailowej: www.czarnoleskifestiwalsztuk.pl/festiwal 


W dniach 21–25 lipca 2021 o godz. 19.00 w ramach festiwalu „Emanacje” w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego odbędzie się koncertowy maraton!

Muzyka jazzowa w ramach Seifert Jazz Days (The Owl, RGG, Dawid Lubowicz Quartet, EABS), recital chopinowski Zuzanny Pietrzak oraz koncert muzyki chóralnej w wykonaniu Cracow Singers. Bogactwo różnorodności stylistycznej, wykonawczej, interesujący repertuar, a także wyjątkowość zaproszonych artystów dostarczą niecodziennych wrażeń podczas lusławickich spotkań z muzyką na żywo.

W programie maratonu znalazły się m. in. Totus tuus Henryka Mikołaja Góreckiego, Niech Jezus Chrystus z Sześciu pieśni kurpiowskich Karola Szymanowskiego oraz O gloriosa Virginum i Agnus Dei z Missa brevis Krzysztofa Pendereckiego.

Doskonała pogoda, pełnia lata, to idealny moment aby skorzystać też z opcji zwiedzania lusławickiego parku, arboretum oraz ekspozycji multimedialnej znajdującej się w Centrum. Zwiedzanie możliwe jest we wszystkie dni w godzinach poprzedzających koncert.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje i bilety dostępne są na stronie www.emanacje.pl 


22 lipca 2021 o godz. 21.00 odbędzie się pierwszy z koncertów w ramach cyklu „Stream on Tour”. Grzesiek Mart i Piotr Peszat wraz z przedstawicielami i przedstawicielkami polskiej współczesnej sceny muzyki klasycznej wspólnie będą realizować wizualno-dźwiękowe koncerty, streamowane na żywo do sieci.

„Stream on Tour” szuka oryginalnego sposobu wykorzystania wideo na żywo. Czy stream może być nowym rodzajem sztuki? Czym stream art będzie różnił się od streamu? 22 lipca „Stream on Tour” odwiedzi Katowice.

Peszat i Mart współpracują od dawna, eksperymentując ze sposobami na połączenie komponowania muzyki i obrazu. „Stream on Tour” będzie projektem, w ramach którego zostaną zaprezentowane prawykonania utworów Peszata rozpisane na klasyczne instrumenty, elektronikę oraz stream art. W ramach katowickiego koncertu będzie można usłyszeć i zobaczyć pierwszy z nich – Beautiful Music / Easy Listening #1 „Argo” na saksofon altowy, audio playback, wideo i stream art – w wykonaniu Bartłomieja Dusia, wykładowcy klasy saksofonu w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Znakomity saksofonista wykona również Monodram na saksofon i elektronikę w duecie z kompozytorem utworu – Stanisławem Bromboszczem, adiunktem katowickiej Akademii Muzycznej. 

Wydarzenie wsparto w ramach konkursu Muzykogranty realizowanego przez instytucję kultury Katowice Miasto Ogrodów.

Koncert dostępny będzie na kanale Facebook: https://www.facebook.com/GrzesiekMartDoc 


W dniach 23 lipca – 8 sierpnia 2021 Fundacja Nowa Orkiestra Kameralna i orkiestra Warsaw Camerata zapraszają wszystkich melomanów na doroczne święto muzyki polskiej, jakim jest Letni Festiwal Nowego Miasta, odbywający się w gościnnych wnętrzach kościoła oo. Dominikanów pw. Św. Jacka w Warszawie. Do udziału w 14. edycji Festiwalu zaproszono znakomitych polskich artystów wykonujących muzykę różnych epok.

Zainauguruje Festiwal 23 lipca Polish Violin Duo – Marta Gidaszewska i Robert Łaguniak – którzy mimo młodego wieku mogą poszczycić się wieloma nagrodami na prestiżowych konkursach. Koncert 25 lipca to solowy popis absolutnego mistrza akordeonu, Macieja Frąckiewicza, w którego interpretacji usłyszymy m.in. utwory Andrzeja Krzanowskiego, znakomitego kompozytora muzyki akordeonowej XX w.

Drugi weekend Letniego Festiwalu Nowego Miasta to koncerty, reprezentujące polską muzykę dawną i XX-wieczną. Piątkowy wieczór wypełni muzyka dworu Wazów, m.in. Marcina Mielczewskiego oraz Adama Jarzębskiego w wykonaniu zespołu grającego na instrumentach historycznych Per Il Basso. W niedzielne popołudnie zaś pieśni rodziny Maklakiewiczów festiwalowa publiczność usłyszy w interpretacji artystów międzynarodowych estrad: Olgi Pasiecznik oraz Krzysztofa Szumańskiego, którym przy fortepianie będzie towarzyszyć Joanna Maklakiewicz.

Podczas ostatniego tygodnia Festiwalu niezwykle interesujący i znany duet skrzypaczki Karoliny Mikołajczyk i akordeonisty Iwa Jedyneckiego wykona m. in. dedykowaną mu Sonatę „Night full of Sins” Marcina Błażewicza. Natomiast orkiestrą Warsaw Camerata pod batutą Pawła Kosa-Nowickiego zaprezentuje słynną Serenadę Mieczysława Karłowicza oraz inspirowane muzyką minionych epok utwory Henryka Mikołaja Góreckiego i Henryka Czyża.

Wstęp wolny!

Materiały prasowe organizatora

Szczegółowy program: https://www.facebook.com/LetniFestiwalNowegoMiasta 


Trzynaście wyjątkowych weekendowych koncertów i pokazów z udziałem Fontanny Heweliusza odbędzie się w dniach 23 lipca – 28 sierpnia 2021 w ramach XXIII Gdańskiego Festiwalu Carillonowego. Podczas koncertów, które będą również transmitowane online, wystąpią carilloniści z Niderlandów, Japonii, USA i Polski.

Gdańsk jest jedynym miastem w Polsce, które ma działające instrumenty składające się z dzwonów o wadze od kilku kilogramów do kilku ton. Utwory grane na carillonie z wieży Ratusza Głównego Miasta to prawie 460-letnia tradycja Gdańska. Dźwięki towarzyszyły najważniejszym wydarzeniom miejskim. Podczas najbliższego Festiwalu zaprezentowane zostaną utwory dawne i współczesne w interpretacjach wielu artystów. Utwory wykonane na carillonach usłyszymy w piątki o godz. 20.30 z wieży kościoła św. Katarzyny oraz soboty o 12.05 z wieży Ratusza Głównego Miasta.

Oprócz Moniki Kaźmierczak, carillonistki miejskiej i organizatorki Festiwalu, udział w przedsięwzięciu wezmą carilloniści Anna Kasprzycka, Gideon Bodden i Paul Maassen z Niderlandów, Amerykanin Jeffrey Bossin z Berlina i polsko-japoński duet: Katarzyna Takao-Piastowska z mężem, Toru Takao. Oprócz carillonistów wystąpią również Tubicinatores Gedanenses, gdański NeoQuartet i gdańsko-krakowski duet Wood & Bronze.

Podczas koncertów finałowych wydarzenia (27 i 28 sierpnia) NeoQuartet i Paul Maassen prawykonają utwory skomponowane specjalnie dla Festiwalu: Arachne samego Paula Maassena i Solaris Katarzyny Kwiecień-Długosz – utwór napisany w hołdzie Stanisławowi Lemowi.

Szczegółowe informacje na stronie www.carillongdansk.pl 


Po koncertach na Dolnym Śląsku, w kujawsko-pomorskim i na Mazurach cykl „Z klasyką przez Polskę” wraca na Mazowsze. Koncerty zespołu Boarte Piano Trio odbędą się 23, 24 i 25 lipca 2021 w Żyrardowie, Wiadernie i w Stawisku.

Zespół Boarte Piano Trio powstał w 2019. Składa się z doświadczonych kameralistów, którzy grali już w wielu renomowanych składach. Trio współtworzy trzech wybitnych polskich muzyków: pianista Konrad Skolarski, skrzypek Jarosław Nadrzycki i wiolonczelista Karol Marianowski. Członkowie zespołu są utytułowanymi artystami, laureatami wielu prestiżowych konkursów. Międzynarodową renomę zyskali dzięki licznym występom w Europie, obu Amerykach i Azji.

W najbliższych dniach artyści wystąpią w Resursie w Żyrardowie (23 lipca o godz. 19.00), w nowo otwartym Gminnym Domu Kultury w Wiadernie (24 lipca o godz. 17.00) oraz w Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku (25 lipca o godz. 17.00). W ich interpretacji usłyszymy Trio fortepianowe Pawła Łukaszewskiego, a także Trio fortepianowe G-dur „Cygańskie” Josepha Haydna i Trio c-moll op. 66 nr 2 Felixa Mendelssohna.

Cykl koncertów „Z klasyką przez Polskę” jest finansowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Zobacz: wydarzenie na FB


22. Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” potrwa od 24 lipca do 29 sierpnia 2021. W tym roku organizatorzy zapraszają na 11 weekendowych koncertów w zabytkowych kościołach 11 różnych miejscowości regionu łódzkiego.

Miejscem inauguracji – 24 lipca – będzie wczesnobarokowa bazylika Matki Bożej w Gidlach, która szczyci się słynącą cudami figurką Maryi. Na trasie festiwalu znajdzie się między innymi klasztor księży salezjanów w Lutomiersku, kościół pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Zgierzu i sanktuarium Matki Bożej Charłupskiej Księżnej Sieradzkiej, a finał – 29 sierpnia – odbędzie się w bazylice archikatedralnej w Łodzi.

W większości koncertów wezmą udział muzycy Orkiestry Symfonicznej i Chóru Filharmonii Łódzkiej, którzy specjalnie na tę okoliczność przygotowują nowe propozycje repertuarowe. Zaprezentują się głównie w składach kameralnych. Wystąpi między innymi Kwintet Dęty Filharmonii Łódzkiej, Classic Brass Quintet, Apertus Quartet. W programie dominuje muzyka klasyczna, świecka i religijna, od baroku do czasów najnowszych. Zabrzmią między innymi utwory Johanna Sebastiana Bacha, Antonia Vivaldiego, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Franza Schuberta, George’a Gershwina oraz Grażyny Bacewicz.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny, jednak z powodu obostrzeń epidemiologicznych konieczne jest odebranie bezpłatnego zaproszenia.

Szczegółowe informacje: https://filharmonia.lodz.pl/pl/22-wedrowny-festiwal-filharmonii-lodzkiej-kolory-polski 


Filharmonia Krakowska wspólnie z Konsulem Austrii w Krakowie zaprasza na koncert plenerowy serii „Muzyka w ogrodzie”. 24 lipca 2021 o godz. 18.00 Trio Stroikowe Filharmoników Krakowskich wystąpi w ogrodzie Konsulatu Generalnego Austrii.

Trio Stroikowe Filharmoników Krakowskich jest zespołem instrumentów dętych, w skład którego wchodzą pierwszoplanowi muzycy orkiestry Filharmonii Krakowskiej, realizujący także swoje indywidualne ambicje muzyczne w ramach rozlicznych zadań o zróżnicowanym charakterze muzycznym Oboista Mariusz Pedzialek jest członkiem Stowarzyszenia Artystycznego Muzyka Centrum, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, Towarzystwa im. W. Lutosławskiego i pełni stanowisko koncertmistrza Orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Mariusz Pędziałek został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz krakowską odznaką Honoris Gratia. Pierwszy klarnecista Orkiestry Filharmonii Krakowskiej Jan Cielecki jest członkiem Stowarzyszenia Artystycznego Muzyka Centrum, a także Kwintetu Dętego Filharmoników Krakowskich. Zdzisław Bogacz pełnił funkcję pierwszego fagocisty w Operze Krakowskiej, Polskiej Filharmonii Kameralnej w Sopocie, Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie. Od 1986 roku zatrudniony jest na stanowisku pierwszego fagocisty w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej. Od 1992 roku jako kameralista związany jest z Triem i Kwintetem Dętym Filharmoników Krakowskich.

W repertuarze tria znajdują się utwory napisane na ten klasyczny skład instrumentalny oraz kompozycje zaadoptowane dla potrzeb zespołu. Podczas najbliższego koncertu muzycy zaprezentują Suite pour trio d’anches Aleksandra Tansmana oraz utwory Wolfganga Amadeusa Mozarta, Jacquesa Iberta i Libora Simy.

Dodatkowe informacje – na stronie https://www.filharmonia.krakow.pl/ 


44. Dni Karola Szymanowskiego w Zakopanem potrwają od 25 lipca do 1 sierpnia 2021. Tegoroczna edycja dedykowana jest Pokoleniu Stalowowelskiemu w 70. rocznicę urodzin.

W 2021 roku polskie środowisko artystyczne obchodzić będzie 70. rocznicę urodzin kompozytorów Pokolenia Stalowowolskiego, nazywanego również Pokoleniem '51: Eugeniusza Knapika, Aleksandra Lasonia i Andrzeja Krzanowskiego. Dzieła tych twórców stanowią naturalną kontynuację działalności Karola Szymanowskiego, ojca polskiej muzyki XX wieku. Andrzej Chłopecki ukuł termin „nowy romantyzm”, który odnosi się do utworów wychodzących spod pióra (a raczej ołówków) wymienionej trójki Ślązaków. Program festiwalu obejmuje wybór ich najbardziej reprezentacyjnych utworów kameralnych na różne składy instrumentalne.

Szczególnie ważnym wydarzeniem w ramach 44. Dni Muzyki Karola Szymanowskiego będzie prawykonanie Anandy na fortepian i kwartet smyczkowy Aleksandra Lasonia, a także „spóźnione prawykonanie” Reliefu VIII na akordeon solo i taśmę Andrzeja Krzanowskiego, przedwcześnie zmarłego w 1990 roku. Poza dziełami tegorocznych jubilatów, w repertuarze festiwalu znajdą się m.in. dzieła kompozytorów szczególnie dlań ważnych w różnych momentach artystycznej drogi. Na Festiwalu wystąpią wybitni wykonawcy, którzy niestrudzenie od wielu lat propagują twórczość dzisiejszych 70-latków – młody wiek wielu z nich potwierdza jedynie, iż muzyka Pokolenia '51 wciąż cieszy się zainteresowaniem tak interpretujących ją kolejnych generacji artystów, jak i spotykających się z nią słuchaczy. 

Dofinansowano ze środków MKDNiS w ramach programów "Muzyka" i „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanych przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji: https://www.szymanowski.zakopane.pl/


Stowarzyszenie JAX wraz z Marszałkiem Województwa Podlaskiego zapraszają na III Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej „Kamedulskie Wigry”. Koncerty festiwalowe rozbrzmiewać będą w wybrane niedziele w dniach 25 lipca – 18 września 2021w XVII-wiecznym Klasztorze Pokamedulskim w Wigrach.

Przed nami podróż w świat różnorodnych form, stylów muzycznych i intersujących efektów akustycznych. Usłyszymy organy solo, a także współbrzmienia króla instrumentów ze skrzypcami, obojem czy rzadko prezentowaną bazuną tradycyjną – kaszubskim instrumentem muzycznym. Wystąpią uznani artyści, którzy od wielu lat aktywnie zaangażowani są w polskie i światowe życie kulturalne: Piotr Rojek, Gedymin Grubba, Paweł Gruba, Róża Lorenc, Wiktor Brzuchacz, Rafael Gabriel Przybyła, Dariusz Hajdukiewicz. Całość zwieńczy występ Orkiestry Koncertowej Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.<> Melomani będą mogli poznać także organy skrzyniowe. Obecnie takie instrumenty to prawdziwe unikaty – w Europie znajdziemy ich zaledwie pięć, w tym jeden w Polsce. Został wykonany na wzór instrumentów barokowych przez manufakturę Johannesa Kirchera z Heidelberegu, a już niebawem organy te zabrzmią w pokamedulskiej świątyni.

Program koncertów uwzględnia utwory od wczesnego baroku po muzykę XX wieku. Nie zabraknie także kunsztownych improwizacji organowych, w których odnaleźć można znane i lubiane melodie. Tegoroczny festiwal zostanie wzbogacony o promocję polskiej literatury muzycznej, która zachwyca kunsztem kompozytorskim, głębią wyrazu i różnorodnością nastrojów. Polski akcent będzie towarzyszyć każdemu z koncertów: zabrzmią m. in. muzyka Michała Kleofasa Ogińskiego, Stanisława Moniuszki, Władysława Żeleńskiego, Feliksa Nowowiejskiego oraz utwory z Albumu Sapieżyńskiego.

Wstęp na koncerty festiwalowe jest bezpłatny.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program: https://festiwal.wigry.pro/program-2021/ 


Fundacja „Czas Sztuki” zaprasza na inaugurację IV Mazowieckich Muzycznych Spotkań bez Barier. 25 lipca 2021 o godz. 21.00 na scenie plenerowej Domu Kultury w Kałuszynie (plac Kilińskiego) wystąpi Orkiestra Ludwika Sarskiego, która wykona autorską improwizowaną muzykę do filmu Bestia Aleksandra Hertza z 1917 roku.

Orkiestra Ludwika Sarskiego powstała z inicjatywy dwóch multiinstrumentalistów i kompozytorów: Damiana Szymczaka oraz Piotra Tomalę. Artyści łączą w swoich improwizacjach style związane z muzyką współczesną, jazzową, klezmerską i tangiem. Zespół z dużym powodzeniem koncertuje w Polsce i za granicą, wykonując autorskie kompozycje na żywo do filmów niemych Bustera Keatona, Charliego Chaplina, Romana Polańskiego i innych. W maju nakładem wydawnictwa DUX ukazała się debiutancka płyta zespołu – Ols the Kid, która jest hołdem dla twórczości Chaplina.

Podczas pierwszego wydarzenia w ramach IV Mazowieckich Muzycznych Spotkań bez Barier obejrzymy z muzyką na żywo Bestię Aleksandra Hertza. Film ten opowiada tragiczną historię trójkąta miłosnego: młodej artystki oraz jej dwóch kochanków, byłego i nowego, żonatego z inną kobietą. Rolę artystki gra Pola Negri, największa gwiazda ówczesnego polskiego kina. Film jest najstarszym zachowanym obrazem z udziałem aktorki i jednym z dziewięciu, które nakręciła dla wytwórni Sfinks.

W ramach IV Mazowieckich Muzycznych Spotkań bez Barier odbędzie się 8 wydarzeń artystycznych, w tym koncerty z muzyką klasyczną, prawykonania nowych dzieł Dawida Pajdzika i Bartosza Kowalskiego oraz spotkanie muzyczno-poetyckie. Wydarzenia w ramach cyklu będą odbywać się od lipca do grudnia 2021 r w Domu Kultury w Kałuszynie, Domu Pracy Twórczej „Reymontówka” w Chlewiskach, Kościele Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Seroczynie, na Zamku Liw oraz w Pałacu Łochów.

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny! Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Patronat medialny nad przedsięwzięciem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB


Po raz jedenasty maestro Wojciech Rajski wraz z Polską Filharmonią Kameralną Sopot zapraszają na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny NDI Sopot Classic, który odbędzie się w dniach 25–31 lipca 2021 roku.

Tegoroczna edycja festiwalu będzie jednym z wydarzeń oficjalnych obchodów 120-lecia nadania Sopotowi praw miejskich. Festiwal od wielu lat jest jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń kulturalnych w Trójmieście, przyciągając każdego lata miłośników muzyki klasycznej oraz tych, którzy dopiero odkrywają świat muzyki poważnej. Co roku udział w koncertach festiwalowych biorą artyści o międzynarodowej renomie, występujący na najbardziej prestiżowych scenach świata. Repertuar festiwalu dobierany jest tak, aby nawet najbardziej wymagający odbiorca, poszukujący różnorodności i kunsztu artystycznego, mógł znaleźć dla siebie atrakcyjną propozycję.

Podczas najbliższej edycji wystąpią m. in. Ildar Abdrazakov, Jan Jakub Monowid, Aleksandra Kubas-Kruk, Szymon Mechliński, Janusz Wawrowski, Collegium Vocale 1704 pod dyrekcją Václava Luksa.

Osobny koncert w Operze Leśnej poświęcony będzie wyłącznie muzyce polskiej: Polska Filharmonia Kameralna Sopot pod batutą dyrygenta i kompozytora Rafała Janiaka wykona Sinfoniettę nr 3 Krzysztofa Pendereckiego, Krzyki Pawła Mykietyna oraz utwór laureata I nagrody 6. Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa PendereckiegoL’entourage de silence per archi Krystiana Neściora. Koncert ten współorganizowany jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Dyrygent – rezydent”.

Dofinansowano w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Aktualny program – na stronie http://sopotclassic.pl/ 


Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa (MAW) to jedno z niewielu wydarzeń w Europie skierowanych do wiolonczelistów z całego świata. Przybliża publiczności świat zespołów wiolonczelowych oraz wspomaga talenty pragnące doskonalić grę na tym instrumencie. Pełni przede wszystkim funkcję edukacyjną, przyjmując jednocześnie formę festiwalu. Koncert w ramach MAW odbędzie się 27 lipca 2021 o godz. 20.00 w Narodowym Forum Muzyki.

Pomysłodawcą i organizatorem Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej jest zespół Polish Cello Quartet. Powstał on w 2011 roku z inicjatywy znakomitych polskich wiolonczelistów: Tomasza Darocha, Wojciecha Fudali, Krzysztofa Karpety i Adama Krzeszowca. W ich repertuarze znajdują się głównie dzieła oryginalnie skomponowane na kwartet wiolonczelowy.

Lipcowy koncert rozpoczną wykonania opracowań utworów Fryderyka Chopina przygotowane specjalnie z myślą o Polish Cello Quartet. Następnie zabrzmi Louange à l’Éternité de Jésus (Uwielbienie wieczności Jezusa), czyli piąte ogniwo dzieła zatytułowanego Quatuor pour la fin du temps autorstwa Oliviera Messiaena. Fragment, który zostanie zaprezentowany podczas koncertu, to powolna, tęskna kantylena wiolonczeli, grana na tle jednostajnych akordów fortepianu (które zostaną zastąpione przez zespół wiolonczel).

Koncert zwieńczy prawykonanie Sentieri interrotti (Szlaki przerwane) włoskiego kompozytora Francesca Bottigliera. Jest to dzieło przeznaczone na cztery wiolonczele solo i orkiestrę wiolonczelową, które powstało w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Agnieszka Frei

Partnerem medialnym NFM jest Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej: https://www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/8599 


Finał VII Baltic Neopolis Festival „Polish Concerti” odbędzie się 28 lipca 2021 roku o godz. 19.30 w Kościele pw. św. Jana Ewangelisty w Szczecinie. Usłyszymy premierę utworu Mikołaja Góreckiego Druga przestrzeń.

Dzieło to na koncertujący kwartet smyczkowy z towarzyszeniem orkiestry kameralnej powstało w 2021 roku w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Zabrzmi również Uwertura Mikołaja Góreckiego.

Usłyszymy ponadto kompozycje dedykowane orkiestrze BNO autorstwa czołowych twórców polskich i zagranicznych. Zespół zaprezentuje Neopolis Concerto Pawła Łukaszewskiego na skrzypce i orkiestrę smyczkową oraz 13 Variations on a Polish Melody Marcelo Nisinmana na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę smyczkową. W roli solistów wystąpią skrzypkowie Emanuel Salvador i Sławomira Wilga, altowiolistka Emilia Goch Salvador oraz wiolonczelista Konstantin Heidrich. Jest jeszcze jedna szczególna okazja, którą świętować będziemy podczas finału – będą to trzynaste urodziny orkiestry BNO!

Informacja o biletach – na stronie http://balticneopolis.pl/event/koncert-finalowy-baltic-neopolis-festival-polish-concerti/ 


21 koncertów na 21. edycję Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka „Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu”. W wakacyjnej atmosferze, od 29 lipca do 2 września 2021, na Pradze-Południe będzie trwało święto muzyki. Artyści zabiorą słuchaczy w sentymentalną podróż do przedwojennej Warszawy czy w dalekie zakątki obu Ameryk. Wśród solistów i dyrygentów, którzy towarzyszyć będą muzykom Sinfonii Varsovii, między innymi Szymon Nehring, Jerzy Maksymiuk i Aleksandar Marković.

Letnie koncerty będą odbywać się w cztery dni w tygodniu w Pawilonie Koncertowym przy Grochowskiej 272. Czwartki będą okazją, aby posłuchać utworów orkiestrowych w wykonaniu Sinfonii Varsovii i zaproszonych gości. Festiwal zainauguruje muzyka kompozytora z Argentyny, Astora Piazzolli. 5 sierpnia zabrzmi Rapsodia na tematy mołdawskie Mieczysława Wajnberga, a tydzień później Olga Rusin wykona partię sopranu w Pieśniach kurpiowskich Karola Szymanowskiego. Wydarzeniem wieczoru 26 sierpnia będzie wykonanie Orawy Wojciecha Kilara pod batutą Jerzego Maksymiuka. W programie koncertu finałowego znajdzie się Koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina.

Festiwalowe niedziele zarezerwowane są dla muzyki kameralnej. Program zaprezentują muzycy Sinfonii Varsovii i zaproszeni artyści. Podczas pięciu popołudniowych koncertów o godz. 16.00 usłyszymy zróżnicowany repertuar, w tym warszawskie piosenki z czasów przed- i powojennych (1.08).

Tematyka Poranków familijnych w każdą festiwalową sobotę będzie również związana z Warszawą, instrumentami orkiestry i światem przyrody.

Eksperymentalne wtorki, cykl koncertów muzyki nowej to niezwykła okazja, by przekonać się, jak z tradycją i nowoczesnością radzi sobie pokolenie młodych kompozytorów.

Odbędą się również dwa wydarzenia towarzyszące: Animacja Rozchmurz się oraz Parada Żywa Zieleń Teatru Sztuka Ciała. Podczas festiwalu otwarta będzie także kawiarnia plenerowa.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Eksperymentalne wtorki” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program: www.sinfoniavarsovia.org 


Kromer Festival Biecz w 2021 roku odbędzie się między 29 lipca a 1 sierpnia. Motywem przewodnim VII odsłony Festiwalu jest „Wspólnota” – ostatni rok pokazał, jak bardzo ważna jest ona w środowisku muzycznym. Cztery dni wypełnione sześcioma koncertami z udziałem wyłącznie artystów polskich.

Organizatorzy pragną pokazać, że tę lokalną wspólnotę realizować można w sposób najbardziej potrzebny – dając muzykom możliwość występów, obecności w przerwanym drastycznie przez epidemię życiu koncertowym i rynkowym, wreszcie zarobkowania. Festiwal będzie realizowany w formie hybrydowej, łączącej występy na żywo z transmisjami w kanałach internetowych festiwalu oraz na antenach współorganizatora i patronów Kromer Festival Biecz 2021 – TVP Kultura i Radia Kraków Dzięki temu wspólnota lokalna stanie się globalną.

Tytułowa wspólnota to także uniwersalny język muzyki i gęsta sieć kulturowa łącząca cały świat. Wyrazem wspólnoty, pokazującej continuum kulturowe, będą także przedsięwzięcia prezentujące obecność dawnych mistrzów w twórczości współczesnych kompozytorów i artystów, jak i użycie dawnego instrumentarium w dziełach powstających w wieku XXI. Podczas inauguracji Festiwalu Arte dei Suonatori i Spółdzielnia Muzyczna wykonają zamówioną przez Festiwal nową kompozycję Katarzyny Głowickiej Quiet Time, która prezentuje spektrum brzmieniowe wynikające z połączenia instrumentów historycznych i współczesnych. Kolejnym projektem przekraczającym granice wykonawstwa historycznego jest wspólne przedsięwzięcie jazzowego skrzypka Adama Bałdycha i kwartetu instrumentów dawnych Equilibrium: kolejne zamówienie festiwalu – kompozycja Bałdycha na skrzypce i kwartet smyczkowy nawiązująca do wybitnych polskich dzieł kameralnych.

Wstęp na wszystkie festiwalowe koncerty jest wolny. Dofinansowano w ramach programu „Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Program wydarzenia – na stronie https://kromerfestivalbiecz.pl/ 


Fundacja Wspierania Kultury „Przyjaciele Muzyki" zaprasza na finałowy koncert Letniego Festiwalu Pieśni, który odbędzie się w piątek 30 lipca 2021 o godz. 19:00 w podwarszawskim Pałacu Ojrzanów (Żabia Wola, ul. Tarczyńska 1).

Gośćmi finałowego Muzycznego Salonu będą: Zuzanna Nalewajek (mezzosopran) i Paweł Sommer (fortepian). W ich interpretacjach zabrzmią utwory takich kompozytorów, jak Fryderyk Chopin, Mieczysław Karłowicz, Emil Młynarski, Władysław Żeleński, Karol Szymanowski i Witold Lutosławski.

Zuzanna Nalewajek jest studentką trzeciego roku wydziału wokalno-aktorskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Jest także uczestniczką Programu Kształcenia Młodych Talentów –  Akademii Operowej działającej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie doskonali swój warsztat pod okiem wybitnych pedagogów.

Paweł Sommer to pracownik i doktorant UMFC w Warszawie, student prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn. Na co dzień łączy pracę pedagogiczną z działalnością koncertową, biorąc udział, jako solista i kameralista, w różnych wydarzeniach artystycznych, do których należą koncerty z cyklu „Sounds of art” w Muzeum Narodowym w Warszawie, Kursy wokalne techniki i interpretacji w Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach pod kierunkiem prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz wiele innych w Polsce i za granicą.

Festiwal dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Wstęp na koncert jest wolny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, organizatorzy zachęcają do zgłaszania rezerwacji na adres: kontakt@przyjacielemuzyki.pl 

ZOBACZ: Wydarzenie FB


Janusz Olejniczak i Tomasz Strahl – jedni z najwybitniejszych polskich współczesnych muzyków – wystąpią w ramach cyklu „Z klasyką przez Polskę” już w najbliższy weekend. Koncerty odbędą się o godz. 18.00 30 lipca w Chełmie (Sala koncertowa PSM I i II Stopnia im. I. J. Paderewskiego), 31 lipca we Włodawie (Muzeum Zespół Synagogalny) oraz 1 sierpnia w Wojsławicach (Kościół pw. św. Michała Archanioła).

Janusz Olejniczak należy do najwybitniejszych współczesnych chopinistów. Był najmłodszym laureatem VIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w 1970 roku. Nagrał ponad 40 płyt, jest ośmiokrotnym laureatem nagrody „Fryderyka”, a za całość dorobku artystycznego został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski (2000) i Złotym Medalem Gloria Artis (2005). Wielokrotnie zasiadał również w jury m.in. Konkursu Chopinowskiego. Wirtuoz wiolonczeli Tomasz Strahl jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Dokonał wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a także dla CBC Radio w Kanadzie. Rok 2019 przyniósł mu nagrodę Akademii Fonograficznej „Fryderyk” w kategorii Album Roku Muzyka Symfoniczna i Koncertująca. Artysta gra na instrumencie Leopold Widhalm (Norymberga, 1778).

Światowej sławy mistrzowie występujący w najbardziej prestiżowych salach koncertowych wykonają w duecie utwory Fryderyka Chopina, Ignacego Jana Paderewskiego, a także Franza Schuberta, Georga Friedricha Haendla, Camille’a Saint-Saënsa, Edwarda Elgara oraz Manuela de Falli.

Wstęp bezpłatny!

Cykl koncertów „Z klasyką przez Polskę” jest finansowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

ZOBACZ: wydarzenie na FB


EmanacjeW weekend 31 lipca i 1 sierpnia 2021 w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach odbędą się kolejne koncerty w ramach 9. edycji Festiwalu „Emanacje”. Usłyszymy Orkiestrę Kameralną Primuz oraz znakomitego pianistę Piotra Alexewicza.

Orkiestra Kameralna Primuz powstała w 2012 roku. W jej skład wchodzą utalentowani studenci oraz absolwenci Akademii Muzycznej w Łodzi. Założycielem i szefem artystycznym oraz dyrygentem zespołu jest znany polski skrzypek i kameralista Łukasz Błaszczyk. 1 sierpnia o godz. 19:00 Orkiestra zaprezentuje dzieła stanowiące kanon „klasyki XX wieku” – muzykę Grażyny Bacewicz i Krzysztofa Pendereckiego – oraz kompozycję napisaną specjalnie z myślą o zespole – Fab Four Wojciecha Lemańskiego. Repertuar festiwalowego koncertu przywołuje na myśl szeroko pojęte przełamywanie barier między tym, co tradycyjne, a nowoczesne; pomiędzy muzyką klasyczną, a wartościową muzyką rockową i jazzową.

EmanacjeW przeddzień tego wydarzenia, 31 lipca odbędzie się recital Piotra Alexewicza – dwukrotnego laureata Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w 2017 i 2020 roku, uczestnika tegorocznego XVIII Konkursu Chopinowskiego w Warszawie. Obecnie Piotr Alexewicz jest studentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie fortepianu Pawła Zawadzkiego. Pianista niejednokrotnie brał udział w międzynarodowych festiwalach („Chopin i jego Europa” w Warszawie, 73. i 75. Międzynarodowy Festiwal w Dusznikach Zdroju, Gdański Festiwal Muzyczny, 36. Festival Chopin a Paris „Hommage a Clara Schumann”). Ponadto wystąpił podczas rozdania prestiżowych nagród International Classical Music Awards w NOSPR czy w Theatre Municipial Andre Malreaux w Paryżu. W 2019 ukazała się jego debiutancka płyta z utworami Liszta, Beethovena, Chopina oraz Ravela, wydana przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.

Materiały prasowe organizatora

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz bilety dostępne są na stronie: www.emanacje.pl 


31 lipca 2021 o godz. 18.00 w ogrodach Konsulatu Generalnego Austrii w Krakowie będzie miał miejsce koncert sekstetu Filharmoników Krakowskich w ramach cyklu „Muzyka w ogrodzie”.

Zabrzmią przeboje muzyki filmowej. Usłyszymy pieśni Władysława Szpilmana, Lucjana Kaszyckiego, Włodzimierza Nahornego oraz suity muzyki filmowej takich mistrzów, jak Henryk Wars, Bronisław Kaper, Henryk Kuźniak, Włodzimierz Korcz, Jerzy Matuszkiewicz i Andrzej Kurylewicz.

Utwory te usłyszymy w interpretacji znakomitych krakowskich instrumentalistów, którzy niejednokrotnie brali udział w nagraniach ścieżek dźwiękowych do filmów: pierwszej flecistki Orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie Magdaleny Di Blasi, klarnecisty Michała Poniżnika, waltornisty Marka Gumieli, altowiolisty Błażeja Michny i wiolonczelistki Marty Nagawieckiej. Muzycy są laureatami wielu konkursów, regularnie współpracują ze znanymi orkiestrami i zespołami oraz występują jako soliści zarówno w Polsce, jak i za granicą.

W razie deszczu planowany koncert odbędzie się w Filharmonii Krakowskiej.

Więcej o artystach: https://www.filharmonia.krakow.pl/ 


31 lipca 2021 o godz. 19.30 w Nowym Domu Sztuki w Radziejowicach będzie miał miejsce koncert wieńczący Międzynarodowy Kurs Kompozytorski Synthetis: muzycy zaprezentują nam efekty swojej pracy.

Od 23 lipca wygłaszali wykłady i przeprowadzali indywidualne zajęcia z uczestnikami tegorocznej edycji wydarzenia światowej sławy kompozytorzy: Paweł Mykietyn oraz Ondřej Adámek. Kursanci mogli także odbyć indywidualne konsultacje z artystami-rezydentami: klarnecistą Michałem Górczyńskim oraz puzonistą Robertem Żelazko. Międzynarodowy Kurs Kompozytorski Synthetis, którego dyrektorem artystycznym jest Zygmunt Krauze, stanowi reaktywację słynnych kursów kompozytorskich organizowanych w latach 80. i 90. ubiegłego stulecia przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej.

W wydarzeniu finalizującym tegoroczna edycję Kursu Kompozytorskiego będą mogli wziąć udział jedynie osoby, które zgłosiły chęć uczestnictwa poprzez dedykowany adres e-mail: rezerwacje@palacradziejowice.pl  bądź telefonicznie, dzwoniąc pod nr (+46) 857 71 75 lub 512 928 062, i otrzymały potwierdzenie.

Więcej informacji na stronie: https://www.palacradziejowice.pl/