Polmic - FB

recenzje płyt (Ś)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S T U V W X Y Z


-

VII Śląskie Dni Muzyki Współczesnej


Dziadek Andrzej Salve Regina
Knapik Eugeniusz Trzy pieśni do słów K. I. Gałczyńskiego
Bogusławski Edward Elegia na wiolonczelę i fortepian
Gabryś Ryszard Dwie pieśni młodopolskie
Radko Piotr Introdukcja. Allegro Barbaro
Cienciała Wiesław Sola fides, sola scriptura, sola gratia
Wyk.: Henryka Januszewska - sopran, Jerzy Mechliński - baryton, Marek Szopa - wiolonczela, Aleksander Gabryś - kontrabas, Krzysztof Jaguszewski - kotły, Hanna Holeksa - fortepian, Eugeniusz Knapik - fortepian, Wojciech Skowroński - fortepian, Gabriela Szendzielorz - fortepian, Chór Filharmonii Śląskiej, dyr. Jan Wojtacha
* Związek Kompozytorów Polskich - Oddział w Katowicach 1997 - ZKPKE 002, DDD 64'56''
Płyta zawiera wybrane kompozycje prezentowane podczas festiwalu VII Śląskie Dni Muzyki Współczesnej w Katowicach. Mimo, iż wszyscy kompozytorzy nagranych utworów związani są z miastem festiwalowym, środowiskiem artystów śląskich, a także wszyscy odbywali studia kompozytorskie w katowickiej Akademii Muzycznej, różnią się jednak w znacznej mierze pod względem postawy twórczej oraz indywidualnego stylu. Salve Regina Dziadka wpisuje się w nurt "nowego romantyzmu", Trzy pieśni Knapika nawiązują do tradycji modernistycznych, Elegia Bogusławskiego i Dwie pieśni młodopolskie Gabrysia reprezentują postawę awangardową, a Introdukcja. Allegro Barbaro Radka i Sola fides... Cienciały - postmodernistyczną.