polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Z Sewilli i ogrodów Aranjuez”
20 stycznia 2018, Warszawa
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

recenzje płyt (T)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Krzysztof Meyer

Trio op. 90, Quintet op. 66


Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian op. 90 (1997/98)
Calmo
Precipitando
Grave

Kwintet klarnetowy op. 66 (1986)
Quieto
Con moto - Inquieto - Tempo I
Leggiero - Presto
Deciso - Poco più mosso - Precipitando - Feroce - Dolente

 

Wyk.: Eduard Brunner - klarnet, Ivan Monighetti - wiolonczela, Pavel Gililov - fortepian, Kwartet Wilanów (Tadeusz Gadzina - I skrzypce, Paweł Łosakiewicz - II skrzypce, Ryszard Duź - altówka, Marian Wasiółka - wiolonczela)

* DUX 2015 – DUX 1290, DDD 61’24”

Krzysztof Meyer, jeden z najważniejszych współczesnych kompozytorów polskich, od początku edukacji muzycznej i twórczej kariery szczególnie interesuje się formami kameralnymi. Dwa utwory zarejestrowane na płycie przeznaczone są właśnie na małe składy, w których szczególnie wyraźnie przejawia się styl Meyera, łączący koncepcję narracji muzycznej z wyjątkową dbałością o harmonię. Obie kompozycje, Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian oraz, w szczególności, Kwintet klarnetowy nawiązują do twórczości kameralnej Johannesa Brahmsa. Nagrań dokonano w udziałem światowej klasy instrumentalistów: Eduarda Brunnera, z myślą o którym oba utwory były pisane, Ivana Monighettiego i Pawła Giliłowa oraz Kwartetu Wilanów.

(tekst wydawcy)