polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

recenzje płyt (A)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Beniamin Baczewski, Aaron Copland, Artur Guza

A Tribute to Benny Goodman


Beniamin Baczewski Koncert na klarnet i orkiestrę kameralną (2015)
Aaron Copland Koncert na klarnet, orkiestrę smyczkową, fortepian i harfę (1948)
Artur Guza Suita The Cursed Forest na klarnet i orkiestrę (2014)

Wyk.: Andrzej Wojciechowski - klarnet, Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Gdańsku, Łukasz Borowicz - dyrygent

* DUX 2016 - DUX 1266, DDD 52'37''

Nagranie dedykowane pamięci Benny’ego Goodmana, „Króla swingu”, prawdopodobnie najsłynniejszego w historii klarnecisty jazzowego, wielkiego popularyzatora „czarnej” muzyki wśród białej publiczności w czasach rasowej segregacji. Muzyka, który z konsekwencją udowadniał, że sztuka i piękno są w stanie przekroczyć granice dyktowane przez uprzedzenia. Płyta niniejsza, inspirowana ideą przekraczania granic w poszukiwaniu uniwersalnego języka muzycznego, odwołuje się do pojęcia czystego piękna, zawiera utwory programowo deklarujące swój pograniczny status stylistyczny. Można je z równym skutkiem kwalifikować do jazzu, jak i do typowej muzyki współczesnej. Ten status podkreśla ich klasyczna, koncertująca forma, instrumentarium, osoby wykonawców, ale też bardzo gęste nawiązania do rytmiki i harmonii jazzu, a również klimaty klezmerskie, czy inne nawiązania do muzyki źródeł.

(opis wydawcy)