polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Z Sewilli i ogrodów Aranjuez”
20 stycznia 2018, Warszawa
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

recenzje płyt ()

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Jan Sebastian Bach , Felix Mendelssohn-Bartholdy

-


Bach Johann Sebastian
Koncert na obój, skrzypce i orkiestrę d-moll BWV 1060.
Mendelssohn-Bartholdy Felix
Koncert na skrzypce, fortepian i orkiestrę d-moll.

Wyk.: Ludmiła Worobec-Witek - skrzypce, Tytus Wojnowicz - obój, Artur Jaroń - fortepian, Capella Bydgostiensis, dyr. Mirosław Jacek Błaszczyk
* DUX 2001 - DUX 0343, DDD 48'41''
Mendelssohn kojarzy się z Bachem najczęściej poprzez legendarne odkrycie Pasji według św. Mateusza (Mendelssohn kupił rybę, którą zawinięto mu w sklepie w rękopis Bacha...). Ów „nieco transcendentny związek dusz i idei” obu kompozytorów symbolicznie obrazuje wybrany repertuar - dwa podwójne koncerty napisane w tych samych tonacjach - d-moll. W Koncercie na obój i skrzypce znany polski oboista - Tytus Wojnowicz oraz ukraińska skrzypaczka, od 1991 roku na stałe przebywająca w Polsce - Ludmiła Worobec-Witek bardzo pięknie odtwarzają wspaniałą melodykę Bacha (frazy oboju w Adagio!), mistrzowsko pokonują wszelkie techniczne trudności, wydobywają z partytury wszelkie odcienie ekspresji i wszystko to łączą w harmonijną całość. W swoim młodzieńczym Koncercie na skrzypce i fortepian (napisany przez czternastolatka) Mendelssohn w ciekawy sposób wykorzystuje kontrast brzmieniowy obu solowych instrumentów, uwydatniany umiejętnie przez skrzypaczkę i pianistę. Znakomity jest dynamizm ich interpretacji żywiołowego finału Koncertu. Orkiestra Cappella Bydgostiensis pod batutą Błaszczyka dobrze dopełnia obie partie solowe, stanowiąc raz subtelne tło, a innym razem - element wzmagający dynamikę i ekspresję.