polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Z Sewilli i ogrodów Aranjuez”
20 stycznia 2018, Warszawa
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

recenzje płyt (U)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Grażyna Bacewicz

Utwory na kwartet smyczkowy - Vol.1-3


Vol. 1:
IV Kwartet smyczkowy
I Kwintet fortepianowy
VII Kwartet smyczkowy
AP0019, DDD 61'11"

Vol. 2:
II Kwartet smyczkowy
III Kwartet smyczkowy
VI Kwartet smyczkowy
AP0020, DDD 57'28"

Vol. 3:
I Kwartet smyczkowy
V Kwartet smyczkowy
II Kwintet fortepianowy
AP0021, DDD 58'16"

Wyk: Kwartet "Amar Corde": Barbara Stuhr - I skrzypce, Bogusława Ziegelheim - II skrzypce, Beata Płoska - altówka, Agata Zając - wiolonczela, Waldemar Malicki - fortepian
Acte Préalable 1999
Firma Acte Préalable wydała trzy płyty z kompletem utworów Grażyny Bacewicz, w których występuje kwartet smyczkowy: jest to siedem kwartetów i dwa kwintety fortepianowe. To pierwsze integralne nagranie wszystkich kwartetów znakomitej kompozytorki daje pełny obraz rozwoju stylistycznego Grażyny Bacewicz, interesujący nie tylko dla profesjonalistów. Mogą z niego wybrać odpowiednie dla siebie momenty zarówno początkujący melomani (II i III Kwartet), jak i wielbiciele awangardy XX wieku (VI Kwartet), IV Kwartet zaś mógłby być prawdziwym przebojem sal koncertowych, gdyby tylko był częściej grywany. W interpretacji tego ostatniego utworu znaleźć można wszystkie charakterystyczne cechy gry zespołu czterech pań. Grają one zdecydowanie kobieco i słuchaczowi może trochę brakować wyrazistości linii melodycznych, rytmicznej stanowczości i brzmieniowego konkretu. Te cechy gry wprowadza Waldemar Malicki w obu kwintetach fortepianowych, sprawnie pokonując zasadzki trudnej, wirtuozowskiej partii fortepianu.