flecistka, pedagog i muzykolog; ur. Kwidzyn. W wieku 18 lat ukończyła z najwyższym wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne w Gdańsku w klasie fletu Elżbiety Czapor. W tej samej instytucji uzyskała też dyplom w zakresie pedagogiki. Studia kontynuowała w gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie Krzysztofa Langmana. Ukończyła je w roku 1994. W roku 2009 uzyskała doktorat w zakresie wykonawstwa fletowego, przyznany przez Akademię Muzyczną w Krakowie. Doktoryzowała się tam na podstawie pionierskiej na gruncie polskim rozprawy poświęconej interpretacji dzieł fletowych Briana Ferneyhougha, którą napisała pod kierunkiem prof. Barbary Świątek-Żelazny, oraz recitalu złożonego dzieł tego wybitnego kompozytora. W roku 2012 otrzymała doktorat w zakresie muzykologii, przyznany przez Uniwersytet Ateński, na podstawie dysertacji poświęconej współczesnym greckim utworom na flet solo, napisanej pod kierunkiem prof. Apostolosa Kostiosa.
W latach 1991-1994, dzięki stypendium przyznanemu przez Baloise Holding, była uczestniczką Letnich Kursów Akademii Muzycznej w Lenk (Szwajcaria), gdzie studiowała pod kierunkiem Petera-Lukasa Grafa. W roku 1992, dzięki stypendium przyznanemu przez burmistrza Darmstadtu, uczestniczyła w Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w tymże mieście, doskonaląc umiejętności interpretacyjne u Pierre'a-Yvesa Artauda. W roku 1996 kontynuowała studia we Włoszech w Międzynarodowej Akademii Muzycznej w Bielli, ponownie pod kierunkiem Petera-Lukasa Grafa, oraz w Paryżu na zaproszenie Pierre'a-Yvesa Artauda.
Jako solistka, kameralistka (m.in. członkini prestiżowego Hellenic Contemporary Music Ensemble Theodora Antoniou) oraz muzyk orkiestrowy (pierwsza flecistka w Ateńskiej Orkiestrze Symfonicznej) Beata Iwona Glinka występowała w Grecji - gdzie mieszka od roku 1995 - oraz na obu kontynentach amerykańskich, w Europie oraz Azji.
W 2016 roku założyła Phasma-Music Ensemble, gdzie pełni funkcję dyrektora artystycznego, występując również na wielu koncertach jako członek zespołu. Wzbudziła żywe zainteresowanie współczesną muzyką, co zaowocowało ponad 100 premierami światowymi kompozytorów z Australii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Kanady, Grecji, Niemiec, Polski i USA, z czego ponad 100 komponowała dla niej.
Jako artystka-rezydentka brała udział w wielu festiwalach: The International Conference “Research Hands on Flute” (2017, Aveiro, Portugalia), National Flute Association Convention (Narodowa Konwencja Stowarzyszeń Flecistów) (2016, San Diego, Stany Zjednoczone), Canadian Flute Association Convention (Kanadyjska Konwencja Stowarzyszeń Flecistów( (2015, Toronto, Kanada) V i X Sacred Music of Patmos (2005, 2010, Grecja), Electro Media Works (2008, Ateny, Grecja), International James Galway Flute Festival (2007, występując na specjalne zaproszenie Jamesa Galwaya, Weggis, Szwajcaria), III i IV Mediterranean Contemporary Music Days (2005, 2006, Istanbul, Turcja ), 3rd Flute Festival w Madison (2006, Stany Zjednoczone), Archanes Festival (2002, Kreta, Grecja), Days of Contemporary Music (2002, Ateny, Grecja), Schoenberg Festival (2001, Ateny, Grecja), International Flute Festival w Rzymie (1997, Włochy), International Computer Music Conference (1997, Thessaloniki, Grecja).
Oprócz działalności artystycznej, zajmuje się pedagogiką - wykłada w Akademii Muzycznej ARTE na Cyprze i w Konserwatorium Muzycznym w Patrze w Grecji.
W 2017 roku otrzymała nagrodę „Award of Excellence” – Gold Medal Triple Winner – w kategorii kompozycja, flecistka i album za płytę Progressions (Sarton Records, 2017), która zawiera światowe premiery sześciu nagrań kompozycji na flet solo, flet i harfę, flet i gitarę wielokrotnie nagradzanego kompozytora Michaila Travlosa.
aktualizacja: maj 2012, październik 2017 (wa)
Strona internetowa Artystki: http://www.travlos-glinka.com