Skip to main content

Godlewski Mariusz

Godlewski Mariusz

Nawigacja
  • Wykonawca
śpiewak (baryton); ur. 19 grudnia 1975, Ostróda. Edukację muzyczną w zakresie śpiewu solowego rozpoczął w Szkole Muzycznej II stopnia we Wrocławiu, a następnie kontynuował w tamtejszej Akademii Muzycznej w klasie prof. Bogdana Makala. Swoje umiejętności doskonalił w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu pod kierunkiem Leopolda Spitzera (2001-2002) oraz na wielu kursach mistrzowskich (Katherine Dagois, Rolando Panerai, Zdzisław Krzywicki).
Jest laureatem wielu krajowych i zagranicznych konkursów, m.in.: Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (1996), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina na Słowacji (1999, I nagroda), Międzyuczelnianego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju (2000, I miejsce), VI Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu (2000, wyróżnienie) oraz Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclea Darcleè w Rumunii (2003, wyróżnienie). Był stypendystą wrocławskiego Samorządu w Dziedzinie Kultury i Sztuki dla Młodych Utalentowanych Wrocławian oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jeszcze jako student zadebiutował w Filharmonii Wrocławskiej, wykonując partię barytonową w Stabat Mater Karola Szymanowskiego pod batutą Marka Pijarowskiego.
W roku 2002 po raz pierwszy wystąpił na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, kreując rolę Peleasa w operze Claude’a Debussy’ego Peleas i Melizanda. Obecnie współpracuje zarówno z warszawską sceną, jak i z Operą Wrocławską, Bałtycką i Krakowską oraz Operą Kameralną w Warszawie. Często koncertuje także za granicą, m.in. w Holandii, Belgii i Niemczech.
W swoim repertuarze posiada wiele głównych ról w operach, m.in. Wolfganga Amadeusa Mozarta (Hrabiego w Weselu Figara, Guglielma w Cosi fan tutte i tytułowego Don Giovanni’go), Piotra Czajkowskiego (tytułowego Eugeniusza Oniegina), Georgesa Bizeta (Eskamillia w Carmen), Gaetano Donizettiego (Dr. Malateste w Don Pasquale i Lorda Enrica Asthona w Lucia di Lammermoor), Karola Szymanowskiego (Lekarza w Hagith i tytułowego Króla Rogera), Benjamina Brittena (Tarquiniusa w operze Gwałt na Lukrecji), Giacomo Pucciniego (Marcella w Cyganerii i Sharplessa w Madama Butterfly), Giuseppe Verdiego (Kawalera Belfiore w Un Giorno di Regno, Don Carla w Ernani i Giacoma w Joanna d’Arc), Stanisława Moniuszki (Janusza w Halce i Stanisława w Verbum nobile), Krzysztofa Pendereckiego (Adama w operze Raj utracony), Hanny Kulenty (Woodravena w Matce czarnoskrzydłych snów), Eugeniusza Knapika (Il Ragazzo w La libertà chiama la libertà), Mieczysława Weinberga (Tadeusz w Pasażerce).
Artysta wykonuje również lirykę wokalną Franza Schuberta i Johannesa Brahmsa oraz niemiecką i angielską muzykę baroku, którą utrwalił w nagraniach radiowych i telewizyjnych. W styczniu 2011 roku brał udział w prawykonaniu cyklu pieśni Powiało na mnie morze snów… Pieśni zadumy i nostalgii Pendereckiego, pod batutą Valery’ego Gergieva.
W dorobku fonograficznym ma nagrania oper Halka Moniuszki (DVD, partia Janusza), Król Roger Szymanowskiego (CD, partia tytułowa) oraz Chopin Giacomo Orefice’go, które zrealizował z zespołem Opery Wrocławskiej.
aktualizacja: grudzień 2011
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry