kompozytorka i teoretyk muzyki; ur. 11 września 1971, Gdynia. Studiowała w Akademii Muzycznej w Gdańsku: teorię muzyki (dyplom w 1996) oraz kompozycję w klasie Franciszka Woźniaka (dyplom w 1999). Brała udział w warsztatach Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie (1992-93) oraz Międzynarodowych Warsztatach Muzyki Współczesnej w Gdańsku (1996-2000).
Jej kompozycje wykonywane były m.in. na Gdańskim Festiwalu Muzycznym, festiwalu Audio Art – Przestrzenie Dźwięku (Warszawa), podczas Bałtyckiego Festiwalu Nauki oraz koncertów z cyklu Nowe Brzmienia Gdańskie.
Komponowała utwory dla Piotra Kusiewicza, Moniki Kaźmierczak, Anny Kwiatkowskiej oraz zespołów Kwartludium i Kwadrofonik. Jej kompozycja Odludium znalazła się na wydanej przez DUX płycie zespołu Kwartludium (2007).
Od 1998 jest nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Szkole Muzycznej II st. im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni. W latach 2017-18 odpowiedzialna była za edukacyjne komponenty projektu 100 na 100. Muzyczne dekady wolności (upamiętniającego 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości) realizowanego przez PWM. W ramach projektu współtworzyła 6 edukacyjnych aplikacji na urządzenia mobilne oswajających młodych użytkowników z wybranymi aspektami muzyki współczesnej (Glissando z Krainy Sonostworów, Ostinato z Krainy Sonostworów i Alikwoty z Krainy Sonostworów – dla najmłodszych, aplikacje te towarzyszą książeczkom z cyklu Sonia w Krainie Sonostworów, których koncepcję i treść również wymyśliła kompozytorka, oraz: Sonoformy. Komponuj z PWM, Dysonanse. Komponuj z PWM i Etiuda na… Komponuj z PWM – dla starszych dzieci i młodzieży); jest również autorką gry online Mix stulecia dostępnej na stronie internetowej projektu.
Anna Pęcherzewska-Hadrych zajmuje się ponadto dziennikarstwe muzycznym – współpracowała z Gdańskim Oddziałem Telewizji Polskiej, z „Glissandem”, „Ruchem Muzycznym", „Tygodnikiem Powszechnym” i Narodowym Instytutem Audiowizualnym (Muzykoteka Szkolna).
W latach 2006–2014 Anna Pęcherzewska-Hadrych pełniła funkcję prezesa Oddziału Gdańskiego Związku Kompozytorów Polskich. Jest inicjatorką koncertów z cyklu „Nowe Brzmienia Gdańskie” (zorganizowała pierwszych siedem jego edycji).
aktualizacja: 2005, 2008 (Małgorzata Kosińska), 2018, 2021 (Wiktoria Antonczyk)
Kontakt
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Preludium na fortepian, marimbę i wibrafon (2001)
Odludium na skrzypce, klarnet, fortepian, perkusję i taśmę (2006)
Morfoza na fortepian i taśmę (2008)
Identyczny z naturalnym na fortepian i elektronikę (2014)
Trzy utwory konceptualne [1. na flety proste (co najmniej 10), 2. na orkiestrę symfoniczną, 3. na 5 osób i elektronikę] (2018)
Pas de quatre na 2 fortepiany i 2 perkusje (2019)