A | B | C | D | F | I | K | M | O | P | R | S | V | W | X | Y |
Konferencja naukowo-artystyczna „Pulchritudo multiplex est. Wokół twórczości Mariana Sawy - w 10. rocznicę śmierci” - Warszawa Organizator: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, Towarzystwo im. Mariana Sawy |
Pod honorowym patronatem Jego Magnificencji Rektora UMFC prof. zw. dra hab. Ryszarda Zimaka Opieka artystyczna: prof. zw. dr hab. Bogdan Gola – Kierownik Katedry Dyrygentury Chóralnej dr hab. Sławek A. Wróblewski, prof. UMFC – Dziekan Wydziału Kierownictwo naukowe konferencji: ad. dr hab. Marcin Tadeusz Łukaszewski Koncert Katedry Dyrygentury Chóralnej
z cyklu INTERPRETACJE MUZYKI CHÓRALNEJ KOMPOZYTORZY WARSZAWSCY Marian Sawa in memoriam 26 kwietnia 2015, niedziela, Sala Koncertowa UMFC, godz. 17.00
PROGRAM MARIAN SAWA: 1. Cztery mazurki na fortepian (I – III 1993, IV 1994) Marcin Tadeusz Łukaszewski – fortepian 2. Burleska na skrzypce i fortepian (1967) Hommage á Karol Szymanowski na skrzypce i fortepian (1964) Jolanta Sosnowska – skrzypce Maria Gabryś – fortepian PRAWYKONANIA 3. Dwie pieśni na sopran i fortepian (1968), sł. Teresa Truszkowska Wizja Nocturn Dorota Całek – sopran Urszula Świerczyńska – fortepian PRAWYKONANIE 4. Sekwens na organy (1988) Jan Bokszczanin – organy 5. Góroliki na orkiestrę smyczkową (2000) Orkiestra Smyczkowa ZPSM im. F. Chopina w Warszawie Aleksandra Włodarczyk – dyrygent z klasy dyrygentury chóralnej dra hab. Sławka A. Wróblewskiego, prof. UMFC przygotowanie orkiestry: dr hab. Sławek A. Wróblewski, prof. UMFC 6. Ojcze nasz na chór żeński (1992) Pater noster na chór żeński (1982) Żeński Zespół Wokalny Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Katarzyna Karbownik – dyrygent z klasy dyrygentury chóralnej ad. dra Dariusza Zimnickiego 7. Regina Coeli na chór mieszany i organy (1996) Laudate Dominum – Alleluja na chór mieszany a cappella (1996) Legnicka Rapsodia na głos solo, głos recytujący i chór mieszany (1972), sł. Stanisław Srokowski Dyptyk wiejski na chór mieszany a cappella (1988 ?) Zespół Wokalny Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Alicja Krasińska – sopran Karol Wróblewski – recytator Marceli Koszarny – organy z klasy organów dra hab. Piotra Wilczyńskiego, prof. UMFC Jerzy Sawicki – dyrygent z klasy dyrygentury chóralnej prof. zw. dra hab. Ryszarda Zimaka 8. Fantazja „Święty Boże” (2003) na organy Maja Baczyńska – organy 9. Tota Pulchra es amica mea na chór mieszany a cappella (1994) Tota pulchra es Maria na chór mieszany a cappella (1999) Terra tremuit na chór mieszany i organy (1997) Zespół Wokalny Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Damian Skowroński – organy z klasy organów prof. zw. dra hab. Andrzeja Chorosińskiego Anna Witkowska – dyrygent z klasy dyrygentury chóralnej prof. zw. dra hab. Bogdana Goli Przygotowanie zespołów wokalnych: prof. nadzw. dr hab. Ewa Marchwicka prof. zw. dr hab. Krzysztof Kusiel-Moroz ad. dr Agata Góreczna-Jakubczak wykł. Tomasz Hynek Konferencja naukowo-artystyczna Pulchritudo multiplex est. Wokół twórczości Mariana Sawy – w 10. rocznicę śmierci 27 kwietnia 2015, poniedziałek Audytorium im. K. Szymanowskiego, godz. 9.45 Kierownik Katedry Dyrygentury Chóralnej 9.50 Uroczyste otwarcie konferencji – prof. zw. dr hab. Ryszard Zimak Jego Magnificencja Rektor UMFC 10.00 - 11.40 – sesja pierwsza prowadzenie: ad. dr hab. Marcin Tadeusz Łukaszewski [Warszawa, UMFC] 10.00 - 10.20 mgr Leszek Mateusz Gorecki [Warszawa] Marian Sawa – aneks do biografii 10.20 - 10.40 mgr Paulina Szklanna [Wrocław, UWr] Recepcja twórczości Mariana Sawy w dziesięć lat po śmierci kompozytora 10.40 - 11.00 mgr Maja Baczyńska [Warszawa, UMFC] Interpretacja wykonawcy oraz forma prezentacji i promocji jako klucz do popularyzacji spuścizny Mariana Sawy 11.00 - 11.20 dr hab. Jagna Dankowska, prof. UMFC [Warszawa, UMFC] O metafizycznych aspektach poezji Mariana Sawy 11.20 – 11.40 dyskusja 11.40 – 12.00 – PRZERWA 12.00 - 13.20 – sesja druga prowadzenie ad. dr Anna Ignatowicz-Glińska [Warszawa, UMFC] 12.00 – 12.20 mgr Julita Kosińska [Warszawa, ZPSM im. F. Chopina] Religijna twórczość chóralna Mariana Sawy 12.20 – 12.40 mgr Emilia Dudkiewicz [Warszawa, UMFC] Marian Sawa jako artysta kreatywności biblijnej w świetle myśli Josepha Ratzingera 12.40 – 13.00 dr Elżbieta Siczek [Warszawa] Muzyka polichóralna Mariana Sawy 13.00 – 13.20 dyskusja 13.20 – 14.00 – PRZERWA 14.00 – 15.20 – sesja trzecia prowadzenie: prof. zw. dr hab. Bogdan Gola [Warszawa, UMFC] 14.00 – 14.20 dr Jolanta Sosnowska [Wiedeń] Nowoodkryta SONATA na skrzypce i fortepian Mariana Sawy – niezwykły eksperyment 14.20 – 14.40 mgr Marcin Paździor [Łódź, Zespół Szkół Salezjańskich] Inspiracje podhalańskie w twórczości Mariana Sawy 14.40 – 15.10 mgr Marietta Kruzel-Sosnowska [Warszawa, ZPSM nr 4], dr Dorota Całek [Kalisz, WPA UAM] Wyrazowość pieśni na sopran i fortepian z wczesnego okresu twórczości Mariana Sawy na tle jego utworów wokalnych powstałych w innym czasie. Aspekt wokalny pieśni M. Sawy Ilustracja muzyczna referatu: dr Dorota Całek [Kalisz, WPA UAM] – sopran Urszula Świerczyńska [Warszawa, PSM I st. nr 2] – fortepian Marian Sawa – Na redzie, sł. A. Chodorowska – PRAWYKONANIE Marian Sawa – Bliskość ukochanego, sł. W. Goethe Marian Sawa – Wyjrzałam na ulicę, sł. W. Chotomska 15.10 – 15.30 dyskusja 15.30 – 15.50 – PRZERWA 15.50 – 17.20 – sesja czwarta prowadzenie: dr hab. Ireneusz Wyrwa, prof. UMFC [Warszawa, UMFC] 15.50 – 16.10 dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz [Bytom, PSM I i II st.] Znaczenie utworów Mariana Sawy w repertuarze klawesynisty 16.10 – 16.30 ad. dr hab. Jan Bokszczanin [Białystok, UMFC] Neoklasycyzm w twórczości organowej Mariana Sawy 16.30 – 17.00 ad. dr hab. Marcin Tadeusz Łukaszewski [Warszawa, UMFC], mgr Urszula Świerczyńska [Warszawa, PSM I st. nr 2] Twórczość fortepianowa Mariana Sawy o charakterze dydaktycznym ilustracja muzyczna referatu: uczniowie Warszawskiej Szkoły Muzycznej i Państwowej Szkoły Muzycznej I st. nr 2 w Warszawie, przygotowani przez mgr Urszulę Świerczyńską: Marian Sawa – Elegia III Szymon Michalski – fortepian, z klasy VI PSM nr 2 im. F. Chopina Marian Sawa – Elegia I, Obertasek II Dominika Dusińska – fortepian z klasy VI Warszawskiej Szkoły Muzycznej 17.00 – 17.20 dyskusja 17.20 Zamknięcie konferencji – dr hab. Sławek A. Wróblewski, prof. UMFC Dziekan Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca UMFC |
Kontakt: Marcin Łukaszewski |
Uwaga: Podane są tu wybrane, podstawowe informacje, mające dać Państwu w każdym przypadku ogólny obraz wydarzenia - nie są one wystarczające do zgłoszenia udziału. Każdy chętny może zwracać się bezpośrednio do organizatorów. |