Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2014 2015 2016 2017 2018
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

5. Euro Chamber Music Festival odbędzie się między 21 czerwca a 10 lipca 2016 roku w Trójmieście. Podczas dziewięciu koncertowych dni wystąpią wspaniali artyści, którzy zaprezentują ciekawe i przemyślane programy. Wydarzenie cechuje przede wszystkim duch przyjaźni, który łączy muzyków na estradzie, plaży i ulicy ze wspaniałą, trójmiejską publicznością.

Festiwal tradycyjnie zaczyna się 21 czerwca, w dniu Międzynarodowego Święta Muzyki. Na ten dzień zaplanowano flashmoby w różnych miejscach Trójmiasta. 24 czerwca będzie miał miejsce w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku koncertowy maraton – Kameralna Noc Świętojańska. Na początek Dobranocka Świętojańska dla dzieci w wykonaniu harfisty z Kostaryki, Carlosa Roberto Peña Montoya. Później koncert pod wdzięcznym tytułem Andante mio. Duet z Francji Arnaud Kaminski (skrzypce) i Mathis Zielinski (fortepian) zagrają utwory Haendla, Magina, de Falli, oraz specjalnie skomponowaną na pięciolecie festiwalu Sonatę na skrzypce i fortepian Zielińskiego. Wieczór zakończy występ duetu fortepianowego – Thomas Cornelius z Niemiec oraz Magdalena Blum zagrają m.in. utwory klasyków wiedeńskich, a także – podobnie, jak w przypadku pierwszego duetu – utwór Noc Świętojańska, napisany specjalnie na festiwal przez pianistę Corneliusa. Kolejny dzień, 25 czerwca, to Nadbałtycki Konkurs Duetów Smyczkowych, również w siedzibie Nadbałtyckiego Centrum Kultury. Przesłuchania są otwarte dla publiczności, podobnie jak koncert laureatów. W przerwie wykład gdańskiego lutnika Jacka Wesołowskiego. 26 czerwca przyjaciele, uczestnicy ECMF, udowodnią, że naprawdę grają wszędzie i tym razem będzie ich można spotkać na plaży w Brzeźnie.

1 lipca wielka uczta klarnetowa – Klarnetowa Carte Blanche. Klarneciści Jean-MarcFessard z Francji, oraz Grzegorz Wieczorek, a także Alicja Wieczorek (fortepian) i Patrycja Jankowska-Fessard (recytacja) zaprezentują program złożony z kompozycji Widora, Poulenca, Saint-Saënsa, oraz kompozycję Patrycji Jankowskiej – Fessard. 2 lipca Grupa MoCarta będzie świętować wraz z gdańską publicznością 20-lecie istnienia zespołu. 3 lipca Oberton oktet, zespół młodych muzyków z pięciu krajów, którzy poznali się w austriackim Grazu, zaprezentuje oktet najbardziej znany – autorstwa Mendelssohna – oraz dzieło młodego kompozytora austriackiego, Maiera. Siódmy dzień festiwalowy, 3lipca to także dzień muzyki wokalnej. Chór Kameralny Discantus pod dyrekcją Sławomira Bronka wykona pieśni religijne i kaszubskie pieśni ludowe. Tradycją festiwalu jest występ dwojga dyrektorów, czyli Duo del Gesù. Arnaud Kaminski na skrzypcach i Krzysztof Tymendorf na altówce zagrają 8 lipca program złożony z dzieł zapomnianych mistrzów klasycyzmu. Festiwal zakończy się 10 lipca. W Centrum Św. Jana zagra słynny pianista Leszek Możdżer wraz z kontrabasitą Larsem Danielssonem.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji – na stronie: www.eurochambermusicfestival.com

Więcej


W trakcie 26. edycji Festiwalu Mozartowskiego, która odbędzie się w dniach 23 czerwca – 31 lipca 2016 roku, odbędzie się łącznie kilkadziesiąt spektakli i koncertów w najbardziej prestiżowych miejscach w Warszawie: w Zamku Królewskim, Pałacu na Wyspie oraz Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich, Kościele Seminaryjnym oraz w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej.

Zaprezentowane zostaną zarówno wczesne opery, skomponowane przez nastoletniego Mozarta – Apollo et Hyacinthus, Ascanio in Alba, La finta giardiniera oraz – w wykonaniu koncertowym – Die Schuldigkeit des ersten Gebots, jak i późniejsze –Zaide, Idomeneo, wystawiane podczas jednego wieczoru L'oca del Cairo, Lo sposo deluso, Der Schauspieldirektor czy jedna z ostatnich kompozycji La clemenza di Tito. W programie nie mogło zabraknąć tytułów najpopularniejszych: Uprowadzenia z seraju, Don Giovanniego, Così fan tutte, Wesela Figara oraz Czarodziejskiego fletu.

Widzowie będą mieli także okazję wysłuchać wielkich dzieł wokalno-instrumentalnych Mozarta – Mszy C-dur „Koronacyjnej”, Vesperae solennes de confessore, Requiem, Mszy c-moll. Liczne koncerty symfoniczne poprowadzą także gościnnie: Benjamin Bayl, Łukasz Borowicz, Zbigniew Pilch, Marcin Sompoliński, Marek Toporowski oraz Ryszard Zimak.

Na stałe w programie Festiwalu zagościły przedstawienia przygotowywane z myślą o najmłodszych widzach i ich rodzicach. W oryginalnych wnętrzach Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich czterokrotnie zaprezentowana zostanie Bastienka według opery Bastien und Bastienne – spektakl dla odbiorców w wieku 3-8 lat, w oryginalnej wersji językowej, prowadzony przez narratora. Ostatniego dnia Festiwalu w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej odbędzie się przedstawienie w języku polskim, przygotowane dla dzieci w wieku szkolnym (od 7. roku życia) – W krainie czarodziejskiego fletu według opery Czarodziejski flet.

Szczegółowy program Festiwalu – na stronie: www.operakameralna.pl/index.php?26_fm

Więcej


Koncert symfoniczny dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina odbędzie się 24 czerwca 2016 roku o godz. 19.30 w Filharmonii Narodowej.

Wieloletnia współpraca wiodących instytucji muzycznych Warszawy: Filharmonii Narodowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina przynosi wielorakie owoce – do szczególnie pięknych tradycji należą coroczne koncerty dyplomantów. Dla młodych muzyków – instrumentalistów, wokalistów, dyrygentów i kompozytorów, stojących u progu swych karier, występ na pierwszej estradzie kraju stanowi zawsze nobilitację, powód do dumy i radości. Kolejne edycje tego rodzaju koncertów ukazały, jak potrzebna i ważna jest to inicjatywa. Prezentacje stoją zawsze na najwyższym poziomie, dając warszawskiej publiczności okazję do zapoznania się z muzykami, z których wielu będzie odtąd gościć na najlepszych estradach i scenach. Warto więc przybyć na ten ostatni przed wakacjami koncert, by swą obecnością i aplauzem wesprzeć młode talenty.

Podczas czerwcowego koncertru jako soliści wystąpią: Pablo Sánchez-Escariche Gasch (saksofon) oraz Łukasz Krupiński (fortepian). Orkiestrę Filharmonii Narodowej poprowadzi Dawid Runtz. W programie: Aleksandr Głazunow – Koncert saksofonowy Es-dur op. 109, Siergiej Rachmaninow – II Koncert fortepianowy c-moll op. 18, Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll op. 64. Bilety dostępne w kasach Filharmonii Narodowej.


Międzynarodowy Festiwal „Nova Muzyka i Architektura” na stałe wpisał się już w kalendarz kulturalnych wydarzeń Torunia i regionu kujawsko-pomorskiego. W dniach 24 czerwca – 3 września 2016 roku odbywać się będzie jego jubileuszowa XX edycja.Tradycją jest, że koncert inaugurujący Festiwal jest wpisany w uroczyste obchody Dni Torunia. W tym roku odbywa się on w dniu Toruńskiego Święta Miasta, które przypada w dzień świętego Jana Chrzciciela, patrona Torunia.

Festiwal zainaugurowany zostanie projektem „Blues Symfonicznie”, w którym wystąpi znana z programu The Voice of Poland wokalistka Marzena Ugorna oraz Toruńska Orkiestra Symfoniczna. Po raz pierwszy w bogatej tradycji festiwalowej, oprócz Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej w znakomitym repertuarze zaprezentują się inne zespoły orkiestrowe: z Ukrainy, Korei i Płocka. Po wielu latach do Torunia powróci Arte Dei Suonatori – najbardziej rozpoznawalny na arenie międzynarodowej polski zespół, specjalizujący się w muzyce dawnej. W nowej siedzibie Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – CKK Jordanki, zaprezentowany zostanie unikatowy projekt łączący najbardziej znane utwory J.S. Bacha z muzyką latynoską, przy jednoczesnym wykorzystaniu konwencjonalnych instrumentów.

Dla sympatyków muzyki gospel w Bazylice katedralnej gościć będziemy zespół Black International Gospel Singers, a w kościele św. Szczepana usłyszymy skrzypce z akompaniamentem organów w wykonaniu fińskich artystów. Tradycyjnie w Dworze Artusa zaprezentują się młodzi pianiści z całego świata – uczestnicy Paderewski Piano Academy. W ostatnią niedzielę sierpnia gościć będziemy Natalię Kukulską wraz z jednym z najciekawszych jazzowych kwartetów smyczkowych na świecie – Atom String Quartet oraz czołowym polskim perkusistą – Michałem Dąbrówką. Koncert finałowy to w tym roku Turniej Tenorów – gratka dla miłośników sztuki wokalnej. Całość programową dopełnią bezpłatne projekcje filmowe oraz muzyczne wycieczki po toruńskich zabytkach prowadzone przez przewodnika.

Mecenasem Festiwalu jest Gmina Miasta Toruń. Wydarzenie dofinansowane jest ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Mecenasi: Nova Trading S.A., Fabryka Cukiernicza Kopernik S.A, EDF Toruń, Targi Toruńskie sp. z o.o. Współorganizacja: Województwo Kujawsko-Pomorskie.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.


W piątek 24 czerwca 2016 roku o godz. 21.00 Capella Cracoviensis zaprasza na nietuzinkowy koncert do auli bł. Jakuba przy kościele Franciszkanów. Posługujący się historyczną techniką piersiową skrzypek Robert Bachara wykona komplet Sonat misteryjnych Heinricha Ignaza Franza von Bibera.

Prowadzącemu wydarzenie muzykowi towarzyszyć będą: Teresa Kamińska (wiolonczela piccolo), Andreas Arend (teorba, gitara barokowa), Jan Tomasz Adamus (klawesyn, organy). O godz. 21.00 zabrzmi Pięć Tajemnic Radosnych (sonaty 1-5), o 22.00 Pięć Tajemnic Bolesnych (sonaty 6-10), natomiast o 23.00 Pięć Tajemnic Chwalebnych (sonaty 11-15) i Passacaglia. Koncert będzie jednocześnie inauguracją wakacyjnego cyklu salon VIP, podczas którego soliści Capelli Cracoviensis zaprezentują najwyższej próby kameralistykę.

Woda i ogień, czerń i biel, dzień i noc, skupienie i rozrywka. Jakimś sposobem udaje się połączyć te kontrasty, zwłaszcza, że bez swych przeciwieństw żadne z tych pojęć nie miałoby racji bytu. Dopełniają się i przenikają jednocześnie. Salon VIP to wysmakowana kameralistyka, z jednej strony piekielnie trudna dla wykonawców, z drugiej zaś, będąca czystą przyjemnością płynącą z poruszającej muzyki. Jin i jang?

Koncert jest realizowany w ramach Theatrum Musicum Kraków 2016.

Więcej informacji – na stronie: www.capellacracoviensis.pl


W dniach 25-30 czerwca 2016 roku w Krakowie już po raz 50. rozbrzmiewać będzie muzyka organowa w interpretacji światowej sławy solistów. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej można będzie usłyszeć nie tylko kompozycje wykonywane podczas recitali w kościołach, ale również rewelacyjnie improwizacje.

W ramach tegorocznej, jubileuszowej edycji Festiwalu, którą honorowym patronatem objął Prezydent RP Andrzej Duda wystąpią światowej sławy soliści: Martin Schmeding (Niemcy), David Titterington (Wielka Brytania), orkiestry symfoniczne Filharmonii Krakowskiej oraz Filharmonii Warmińsko-Mazusrksiej, chóry: Psalmodia i Górecki Chamber Choir, zespoły wokalne: Triplum i Capella Cracoviensis oraz dyrygenci: Antoni Wit, Jan Tomasz Adamus i Piotr Sułkowski. Przewidziane są także koncerty promujące młode talenty w wykonaniu znakomitych solistów z towarzyszeniem kameralnej orkiestry smyczkowej Arco Cracovia, koncert jazzowy tria hammondowego Organ Spot oraz wiele debiutów i prawykonań utworów kompozytorów współczesnych.

Jubileusz Festiwalu poprzedzi Prolog, na który złożą się różnorodne wydarzenia o charakterze artystycznym, naukowym i edukacyjnym. Będą to m.in. trzydniowy performance (16-18 czerwca 2016) w przestrzeni kościoła ewangelickiego św. Marcina w Krakowie z udziałem wielu wybitnych artystów prezentujących muzyką klasyczną oraz elektroniczną w połączeniu z video-mappingiem i projekcjami video, promujący koncert Organ Underground, Międzynarodowa Konferencja Organologiczna „Sztuka Budownictwa organowego”, a także transmisja finału Ligi Mistrzów z improwizowanym akompaniamentem na organach kinowych.

50. Międzynarodowy Festiwal Dni Muzyki Organowej w Krakowie jest najstarszym festiwalem muzycznym Miasta Krakowa oraz należy do grona najbardziej renomowanych festiwali organowych w Europie. Powołany do życia przez Filharmonię im. Karola Szymanowskiego oraz Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Krakowie, od 1966 roku przybliża polskiej publiczności bogactwo dawnej i współczesnej muzyki organowej. Patronem Festiwalu jest prof. Bronisław Rutkowski (1898–1964).

Od tego roku Festiwal współtworzy kalendarz letnich koncertów Miasta Krakowa pod nazwą Theatrum Musicum. Patronami medialnymi Festiwalu są TVP Kultura oraz Program 2 Polskiego Radia. Od roku 2014 organizatorem Dni Muzyki Organowej jest Fundacja Ars Organi im. Bronisława Rutkowskiego przy współpracy Filharmonii im. Karola Szymanowskiego oraz Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie.

ZOBACZ: Program wydarzeń

Więcej informacji – na stronach: www.dmokrakow.pl, www.arsorgani.pl


17. Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” potrwa od czerwca do września 2016 roku. Jest to letnia propozycja Filharmonii Łódzkiej dla melomanów, którzy chcą połączyć słuchanie muzyki w najlepszym wykonaniu ze zwiedzaniem zabytków regionu łódzkiego.

Niemal każdy z około dwudziestu koncertów odbywa się w innym miejscu: w starych kościołach i klasztorach, tajemniczych zamkach i muzeach, bogatych w cenne eksponaty, choć czasem niedocenianych, a często – w plenerze, w otoczeniu dworskich parków czy na leśnej polanie. Rozbrzmiewa tam muzyka znacznie swobodniejsza i bardziej różnorodna od tego, co Filharmonia proponuje słuchaczom od jesieni do wiosny. W programie dominują autorskie projekty, inspirowane folklorem i sztuką dawną, oraz niekonwencjonalne opracowania muzyki klasycznej i rozrywkowej. Występują zarówno słynni artyści o ustalonej renomie, jak i młodzi muzycy, którzy rozpoczynają dopiero swoją karierę. Wiele projektów powstaje specjalnie dla festiwalu. Rzadko spotykane instrumenty, artyści ludowi na estradzie razem z profesjonalistami, odważne improwizacje – to propozycja dla tych, którzy nie boją się wyjść poza utarte ścieżki obcowania z muzyką.

Koncert inaugurujący tegoroczną edycję odbędzie się 25 czerwca o godz. 19.00 w Sanktuarium Matki Bożej Miłosiernej w Białej Rawskiej. W pierwszej części wystąpi Dziecięca Orkiestra Regionu Łódzkiego pod batutą Barbary Sobolczyk oraz soliści: Oskar Zakrzewski – marimba, Dobrochna Durko – fortepian, Anna Gruszczyńska – obój, Natalia Kropidłowska i Magdalena Karwowska – wiolonczela. W programie: A. Vivaldi – Koncert g-moll na dwie wiolonczele RV 531, E. Morricone – La Califfa, W. Azevedo – Amorada na marimbę solo z orkiestrą (opr. B. Sobolczyk). W drugiej części zaprezentuje się Młodzieżowa Orkiestra Regionu Łódzkiego „Sinfonietta” pod dyrekcją Adama Klocka, a w roli solistów wystąpią: Łukasz Długosz – flet, Natalia Kowalska – akordeon. Zabrzmią: S. Mercadante – Koncert fletowy e-moll op. 57, P. Czajkowski – Serenada C-dur, B. K. PrzybylskiKoncert akordeonowy „Concerto polacco”.

Na wszystkie kolejne wydarzenia, poza koncertem finałowym, wstęp wolny. Bilety na koncert finałowy Klezmafour orkiestronicznie (2 września 2016, godz. 19.00, Filharmonia Łódzka) można kupować w kasach Filharmonii do 30 czerwca i od 16 sierpnia, a także online: www.filharmonia.lodz.pl 

Szczegółowy program Festiwalu – na stronie: www.filharmonia.lodz.pl/pl/kolory-polski


Polski Chór Kameralny już po raz 20. zaprasza na cykl letnich koncertów w altanie Parku Oliwskiego. Inauguracja nastąpi 25 czerwca, a następnych koncertów można będzie wysłuchać w kolejne soboty lata: 2, 9, 23 i 30 lipca oraz 6 i 13 sierpnia 2016 roku. Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny.

Letnie koncerty z cyklu „Goście Polskiego Chóru Kameralnego” są już tradycją Parku Oliwskiego. Po raz pierwszy miały miejsce w 1997 roku, kiedy to z okazji 1000-lecia Miasta Gdańska wystąpiła Łucja Prus. W kolejnych latach organizatorzy gościli doskonałych muzyków, wśród których znaleźli się m.in. klarnecista Emil Kowalski oraz znany trójmiejskiej publiczności Cezary Paciorek. Już niemal od 20 lat w wakacyjne soboty, w samo południe, tuż po wybiciu dzwonów Archikatedry Oliwskiej, wśród zieleni Parku Oliwskiego rozbrzmiewa muzyka klasyczna, filmowa i rozrywkowa.

Tegoroczne koncerty będą wędrówką przez cały szereg różnych stylów i epok. Cykl zainicjuje występ Chóru Chłopięco-Męskiego Pueri Cantores Olivenses. W dalszej części można będzie usłyszeć pieśni z akompaniamentem fortepianu (Julia Pruszak, Kamil Penkala, Karolina Dziwniel, Leszek Holec, Les Femmes) oraz średniowieczne i renesansowe pieśni i tańce. W programie znajdzie się także miejsce dla kompozycji filmowych (For Friends) oraz utworów z kręgu muzyki popularnej w autorskich opracowaniach na kwartet instrumentów dętych (Long Street Brass).

Patronad medialny nad wydarzeniami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej


18. Wielki Turniej Tenorów odbędzie się 25 czerwca 2016 roku o godz. 20.30 w Teatrze Letnim im. Heleny Majdaniec w Szczecinie. W tegorocznej edycji wystąpią artyści z Chile, Chin, Grecji, Meksyku, Polski i Ukrainy.

Piękne głosy, porywające arie i bardzo wymagająca publiczność – szczeciński Wielki Turniej Tenorów to najbardziej oczekiwane wydarzenie artystyczne lata. W tym roku odbędzie się jego osiemnasta edycja. Historia turnieju sięga roku 1994, kiedy to tenorzy po raz pierwszy stanęli w szranki na dziedzińcu zamkowym. Dziś to jedna z najbardziej rozpoznawalnych imprez w regionie, która trwale wpisała się w muzyczny pejzaż Szczecina. Co roku uczestniczy w niej kilkunastu tenorów w całego świata. Przez lata formuła imprezy nieco ewoluowała, ale jej główna idea pozostała niezmienna. Śpiewacy rywalizują o względy publiczności, która nagradza wykonawców symboliczną różą. Tryumfuje ten, którego publiczność obdarzy największą liczbą kwiatów.

Turniej ma swoją niezmienną formułę artystyczną. W jego pierwszej części artyści wykonują sławne arie operowe, by w drugiej – o zdecydowanie lżejszej formule – zabawiać publiczność popularnymi fragmentami operetek i nieśmiertelnymi pieśniami neapolitańskimi. Program koncertu uzupełniają zawsze efektowne fragmenty orkiestrowe – najczęściej uwertury do sławnych oper i operetek, w których swoje umiejętności prezentuje orkiestra szczecińskiej Opery na Zamku pod batutą znanych i doświadczonych dyrygentów. Choć Turniej Tenorów w założeniu jest zabawą, to nie wolno zapomnieć o istniejącym elemencie konkurencji, która dostarcza publiczności dodatkowej atrakcji i rozpala emocje. Kto tym razem podbije serca turniejowej publiczności?

Więcej informacji – na stronie: www.portal.opera.szczecin.pl/component/repertuar/spektakl/317-18-wielki-turniej-tenorow


W dniach 25 czerwca – 2 lipca 2016 roku w zespole pałacowo-parkowym w Radziejowicach odbędzie się VIII Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa. U zarania radziejowickich spotkań ze sztuką patron Festiwalu napisał: „stąd powinien emanować kult sztuki, dźwięku, słowa, malarstwa na całą okolicę”. Wierni temu przesłaniu organizatorzy zapraszają na letnie wieczory wypełnione artystycznymi doznaniami.

Podczas uroczystej inauguracji festiwalu zagra Orkiestra Sifnonia Varsovia pod batutą Jerzego Maksymiuka, który wystąpi także w roli pianisty w swoim utworze Liście gdzieniegdzie spadające na orkiestrę kameralną z fortepianem. W wykonaniu Janusza Olejniczaka zabrzmi natomiast Koncert fortepianowy G-dur Maurice’a Ravela, a całość zakończy II symfonia D-dur op.36 Ludwiga van Beethovena.

Tych, którzy szczególnie cenią muzykę dawnych mistrzów, zainteresują koncerty z dziełami Boccheriniego, Rossiniego, Mozarta i Czajkowskiego. Obecna będzie także, jak niemal co roku, muzyka Chopina. Podczas koncertu finałowego I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 wykona Dmitry Shishkin, laureat XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Nie zabraknie także utworów innych znakomitych polskich twórców: Kurpińskiego, Szymanowskiego i Pendereckiego.

W lutym minęło dwieście lat od daty urodzin Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego. Urodzony we Włoszech kompozytor przede wszystkim oper, większość życia tworzył we Francji i Anglii. Imię odziedziczył po słynnym stryju, który jako marszałek wojsk Napoleona I, święcił triumfy na polach bitewnych. W odróżnieniu od niego, Józef Michał Ksawery Poniatowski, swoje triumfy odnosił na scenach Paryża i innych stolic europejskich. A jako polityk i dyplomata związany był z ostatnim cesarzem Francji – Napoleonem III. W Radziejowicach zabrzmi prawykonanie wersji oryginalnej jego Mszy F- dur. Wystąpi organista Michał Kaleta wraz z kwartetem solistów oraz Chórem Trybunalskim pod dyrekcją Przemysława Stanisławskiego.

W Polsce szerzej nieznane jest również nazwisko skrzypka i kompozytora Augusta Duranowskiego. Wykształcony w Paryżu, znany w Europie jako Auguste Frédéric Durand, zaliczany był do najsłynniejszych wirtuozów swego czasu. Zachwycał publiczność nadzwyczajnymi umiejętnościami technicznymi, które wywarły wpływ na samego Niccolo Paganiniego. Spośród jego kompozycji zaprezentowany zostanie Koncert skrzypcowy A-dur, który zapewne większość gości usłyszy po raz pierwszy. Interpretacji dokona skrzypek Paweł Wajrak.

Pomostem między muzyką klasyczną, a innymi jej rodzajami, będzie koncert Warsaw Academic Big Band, w programie którego znajdą się transkrypcje słynnych tematów muzyki poważnej, ujęte w brzmienie jazzowe. Gospodarzem wyłącznie już jazzowego wieczoru będzie Gary Guthman, który wraz ze swym kwartetem, zagra kompozycje z albumu Solar Eclipse. Gra na trąbce tego amerykańskiego muzyka, od kilku lat mieszkającego w Polsce, znana jest na estradach obu kontynentów i zdobywa wyrazy najwyższego uznania.

Ciekawostką będzie koncert duetu artystów grających na marimbie. Axoum Duo dokona światowego prawykonania Koncertu na dwie marimby i orkiestrę „Rozmowa z kamieniem” autorstwa członka zespołu, Francuza Gabriela Colleta. W festiwalowej palecie sztuk nie zabraknie także poezji oraz malarstwa. Mickiewiczowskim Balladom w wykonaniu Joanny Szczepkowskiej towarzyszyć będą Ballady Chopina w wykonaniu Janusza Olejniczaka, natomiast w przerwach między koncertami goście będą mogli podziwiać wystawę prac malarskich tenora Wiesława Ochmana.

Szczegółowy program – na stronie: www.palacradziejowice.pl/festiwal2016/viii-letni-festiwal-im-jerzego-waldorffa-radziejowicach/


25 czerwca 2016 roku w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia zostanie otwarta wystawa zdjęć z portalu „Fortepian w zbiorach polskich", zatytułowana „Fortepiany z przeszłością”. Ekspozycje zdjęć Waldemara Kielichowskiego będzie można oglądać do końca sierpnia.

Wystawa „Fortepiany z przeszłością” prezentuje najpiękniejsze zdjęcia wykonane podczas prac nad projektem „Fortepian w zbiorach polskich”. Ukazuje to, co kryje się pod skrzynią fortepianu – mechanizmy instrumentów budowane z niemal zegarmistrzowską precyzją, pięknie zdobione ramy, szlachetnie profilowane klawisze, fortepiany rozebrane na części i zawarte w nich zaskakujące urządzenia, wnikliwe oko dojrzy także ślady niechcianych lokatorów w obiektach, które w przeszłości nie miały dostępu do prawidłowej opieki konserwatora – mówi muzyakolog Agata Mierzejewska.

Otwarcie wystawy odbędzie się 25 czerwca (sobota) o godz. 16.00 przed koncertem z cyklu „Letnie koncerty na Grochowskiej”. Wystawa będzie czynna przez całe lato w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia przy ul. Grochowskiej 272 w Warszawie i dostępna podczas cyklu letnich koncertów. Organizatorami wystawy są Instytut Muzyki i Tańca oraz Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy.

Więcej


W niedzielę 26 czerwca 2016 roku o godz. 18.00 w sali koncertowej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie rozpocznie się X Festiwal Gitarowy Joaquína Rodrigo. W kolejnych dniach odbędzie się pięć recitali gitarowych w wykonaniu artystów z Polski, Hiszpanii, Grecji, Rumunii i Francji.

W koncercie inauguracyjnym wystąpi Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego oraz soliści: Marcin Dylla – gitara i Justyna Sobczak – gitara. W programie znajdą się dwie kompozycje patrona Festiwalu: Concierto de Aranjuez oraz Fantasia para un gentilhombre (Fantazja dla szlachcica) na gitarę z orkiestrą.

Concierto de Aranjuez (1939) to najsłynniejsze dzieło mistrza hiszpańskich barw i rytmów, który uosabiał jeden z najklasyczniejszych przypadków muzycznego tradycjonalizmu w wieku XX. Joaquín Rodrigo urodził się w 1901, natomiast zmarł w 1999 roku. Ociemniały od czwartego roku życia w wyniku przebytej błonicy, po latach wspominał: „Myślę, że ta choroba, utrata wzroku, była wehikułem, który poprowadził mnie na drogę muzyki.” Całe swe długie życie pozostał wierny stylistyce mistrzów z czasów młodości: Albeniza, Granadosa, de Falli – kompozytorów, którzy współtworzyli „hiszpański” język muzyczny. Fantazja dla szlachcica (1954), dedykowana wybitnemu gitarzyście Andrésowi Segovii, w całości opiera się na cytatach tańców dworskich z XVII wieku. Zostały one zaczerpnięte z dzieła kompozytora Gaspara Sanza (1640-1710), skąd pochodzą również tytuły poszczególnych części (Villano y Ricercare, Españoleta y Fanfare de la Caballería de Nápoles, Danza de las Hachas, Canario).

Kolejne wydarzenia artystyczne Festiwalu odbędą się w sali koncertowej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w dniach 28,29,30 czerwca oraz 1 i 2 lipca 2016 roku.

Szczegółowy program– na stronie: www.filharmonia.olsztyn.pl


Koncert Gliwickiej Orkiestry Kameralnej z cyklu „Estrada Młodych” odbędzie się 26 czerwca 2016 roku o godz. 18.00 w Auli Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gliwicach (ul. Kozielska 1).

Cykl koncertów „Estrada Młodych” to kontynuacja działań Gliwickiej Orkiestry Kameralnej ukierunkowanych na promocję gliwickich młodych artystów muzyków. Jest to okazja i szansa dla wybitnie uzdolnionej młodzieży uczącej się w gliwickiej Szkole Muzycznej I i II st. im. L. Różyckiego na pierwsze doświadczenia artystyczne u boku profesjonalnej orkiestry. Doświadczenia takie są bardzo ważne dla młodych adeptów zawodu muzyka i pozwalają na zdobycie pierwszych zawodowych doświadczeń które zawsze na trwałe zapisują się w ich dalszej karierze.

Dzięki współpracy z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 ciekawostką tego wydarzenia jest wykonanie koncertu w wyjątkowej i jeszcze szerzej nieznanej gliwickim melomanom auli szkoły , która zaraz po zakończeniu roku szkolnego zamieni się w prawdziwą kameralną salę koncertową, promując tym samym jej wyjątkowe walory estetyczne i akustyczne.

Koncert jest dofinansowany z budżetu Miasta Gliwice, a partnerami przy jego organizacji są Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. L. Różyckiego, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 , Towarzystwo Kulturalne FUGA oraz Marco Sp.z o.o.

Więcej informacji – na stronie: www.gliwickaorkiestra.pl oraz profilu FB


24 czerwca 2016 roku swoją ogólnopolską premierę będzie miała nowa symfoniczno-jazzowa płyta Włodka Pawlika, jedynego polskiego zdobywcy nagrody Grammy w kategorii jazzu. Materiał z albumu Włodek Pawlik – 4 Works 4 Orchestra zostanie zaprezentowany w całości podczas premierowego koncertu w Filharmonii w Szczecinie, 26 czerwca 2016 roku o godz. 19.00.

W roli solistów, obok Włodka Pawlika, wystąpią: Łukasz Pawlik – pianista i wiolonczelista oraz Natalia Jarząbek – flecistka. Na płycie zostały zarejestrowane cztery utwory symfoniczne: II Koncert Fortepianowy, We Are From Here, Cellomania oraz Puls 11/8 z udziałem Myślenickiej Orkiestry Kameralnej „Concertino” pod dyrekcją Michała Maciaszczyka oraz Włodek Pawlik Trio.

Wspólnym mianownikiem tych kompozycji jest udział jazzowej sekcji rytmicznej (oprócz II Koncertu Fortepianowego). Podobnie wyróżnikiem jest tu udział jednej z najbardziej obiecujących młodych orkiestr w Polsce, Myślenickiej Orkiestry Kameralnej „Concertino” oraz obecność solistów. Utwory te charakteryzuje jazzowy drive i w ten sposób nawiązują one do wcześniejszych cross-overowych płyt Pawlika, jak Tykocin i Night in Calisia.

Jak mówi sam autor, utwory te wywodzą się z jego twórczości jazzowo-symfonicznej i prezentują ten sam rodzaj podejścia do tworzenia muzyki, które zachwyciło krytyków amerykańskich i przyniosło mu nagrodę Grammy za album Night in Calisia. Płyta prezentuje ten sam tak zwany „trzeci nurt”, tylko proporcje są odwrotne, tzn. więcej jest na niej symfoniki niż jazzu.

Jest to jedyny w swoim rodzaju zbiór moich kompozycji, których głównym wyróżnikiem jest osadzenie w stylistyce szeroko rozumianej muzyki współczesnej, czy też poważnej z elementami muzyki jazzowej, czyli improwizowanej. Mam nadzieję, że tworzy to homogeniczną całość, a jednocześnie pokazuje moje mniej znane oblicze jako kompozytora – mówi Włodek Pawlik.


Jubileuszowy XX Festiwal Muzyki Kameralnej „Wieczory w Arsenale” rozpocznie się w niedzielę 26 czerwca i potrwa do 10 lipca 2016 roku. Wydarzenie zainauguruje występ Orkiestry Kameralnej Wratislavia pod batutą dyrektora artystycznego festiwalu, Jana Staniendy.

Piosenka, wibrafon, trio jazzowe, harfa, obój, skrzypce, wiolonczela to tylko niektórzy z bohaterów tegorocznych koncertów. Publiczność będzie mogła wysłuchać muzyki tak znakomitych mistrzów, jak Bach, Haendel, Haydn, Boccherini, Mozart, Schubert, Brahms, Borodin, Elgar, Mahler, Karłowicz, Massenet, Bacewicz czy Piazzolla. Na estradzie pojawią się uznani artyści, m.in. Polish Cello Quartet (29 czerwca) – kwartet złożony z czterech wiolonczel, flecistka Agata Igras (6 lipca), harfistka Malwina Lipiec (8 lipca) czy grający na wibrafonie Thomas Dobler (9 lipca). W koncercie finałowym zaprezentuje się natomiast skrzypaczka Roksana Kwaśnikowska z towarzyszeniem Orkiestry Wratislavia pod dyrekcją Jana Staniendy.

Festiwalowe koncerty organizowane są w przepięknej scenerii zabytkowego wrocławskiego Arsenału, na jego dziedzińcu, na którym umieszczana jest specjalna festiwalowa estrada i widownia, zabezpieczona przed niespodziewanym deszczem. To wspaniałe miejsce nie tylko do słuchania muzyki, ale i do towarzyskich spotkań czy wspólnych wieczornych wyjść z rodziną albo znajomymi.

ZOBACZ: Ulotka Festiwalu

Szczegółowy program – na stronie: www.wieczorywarsenale.pl


Koncerty w ramach X edycji Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej zainauguruje w sobotę 26 czerwca 2016 roku występ klawesynistki Weroniki Janyst. Recital odbędzie się o godz. 14.00 w Sali Koncertowej ZPSM im. F. Chopina w Warszawie.

W niedzielę 26 czerwca w Sali Odczytowej centralnej Biblioteki Rolniczej w Warszawie wystąpią wykładowcy kursów: Marek Rzepka (śpiew), Peter Frankenberg (obój), Daniel Deuter (skrzypce), Urszula Bartkiewicz, Ewa Mrowca, Dorota Zimna, Anna Urszula Kucharska (klawesyn), Karolina Koślacz (viola da gamba), Ewa Witczak (wiolonczela), Anna Kowalska (teorba, gitara), Romana Agnel (taniec).

Podczas koncertu 30 czerwca w Sali Konferencyjnej – Centrum Prasowym FOKSAL zaprezentują się młodzi muzycy grający na instrumentach historycznych. Będzie to prezentacja efektów pracy uczestników z wybitnymi specjalistami z zakresu wykonawstwa muzyki dawnej. Uczestnicy i wykładowcy zaprezentują się wspólnie 1 lipca w Kościele Akademickim św. Anny, natomiast koncert finałowy zaplanowano 2 lipca o godz. 12.00 w Auli Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.


Dokument o najstarszej i największej oficynie muzycznej w Polsce Idea, która przerasta codzienność – Polskie Wydawnictwo Muzyczne będzie można zobaczyć 27 czerwca 2016 roku o godz. 18:00 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie (ul. Wałbrzyska 3/5). Wstęp wolny.

Film w reżyserii i wg scenariusza Violetty Rotter-Kozery stanowi zwieńczenie obchodów jubileuszu 70-lecia, który Polskie Wydawnictwo Muzyczne świętowało w zeszłym roku. W produkcji zawarto m.in. wypowiedzi byłych i obecnych pracowników, przyjaciół i artystów współpracujących z PWM, materiały archiwalne i wiele ciekawostek z historii i życia wydawniczego na przestrzeni dekad.

Jak powiedziała reżyserka i autorka scenariusza, Violetta Rotter-Kozera: „Uwielbiam robić filmy o muzyce, ponieważ one dotyczą pięknej sztuki, która jest tworzona przez niezwykłych ludzi. I tak się okazało także w przypadku Polskiego Wydawnictwa Muzycznego”.

„Jestem szczęśliwy, że doszło do produkcji tego filmu, ponieważ sądzę, że to jest ostatni moment, żeby uchwycić i rozmawiać o Polskim Wydawnictwie Muzycznym z ludźmi, którzy niemal od początku to wydawnictwo tworzyli i którzy w niespotykany sposób przyczynili się do tego, czym to wydawnictwo dzisiaj jest” - dodał Adam Radzikowski, dyrektor Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

Film zrealizowano we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ze środków Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Telewizji Polskiej. Partnerem produkcji są Katowice – Miasto Muzyki UNESCO.


Bohaterem kolejnego koncertu z cyklu „Muzyka pod Liberatorem”, który odbędzie się 28 czerwca 2016 roku o godz. 19:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego, będzie Jan Ekier – wybitny pianista i kompozytor, pedagog i muzykolog. Jego kompozycje, głównie z lat 30., zabrzmią w wykonaniu uczestnika zeszłorocznego Konkursu Chopinowskiego, Krzysztofa Książka.

Jan Ekier był absolwentem Konserwatorium Warszawskiego, laureatem III Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego, a później jednym z jurorów Konkursu. Pracował jako edytor w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, zasłynął również jako redaktor naczelny Wydania Narodowego Dzieł Fryderyka Chopina. Według Ekiera tą publikacją spłacony został dług wobec kompozytora.

Był autorem licznych kompozycji, w dużej mierze inspirowanych folklorem polskim. Stworzył wiele dzieł fortepianowych (np. Toccata, Kolorowe melodie, Taniec góralski), orkiestrowych (np. Suita góralska), baletowych (np. Straszak, Tempo dnia) oraz wokalnych (np. Pieśni walki podziemnej, Szturmówka). W czasie okupacji niemieckiej występował w stolicy na tajnych koncertach i brał udział w zakonspirowanych imprezach patriotycznych. Podobnie jak Witold Lutosławski i Andrzej Panufnik, Ekier współpracował z komisją repertuaru muzycznego komponując muzykę dla partyzantów.

Był laureatem wielu nagród i wyróżnień, w tym Nagrody Państwowej I stopnia i Nagrody I stopnia Ministra Kultury i Sztuki. W 1952 roku został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, a w 1955 roku – Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 1998 roku profesor Jan Ekier został laureatem pierwszej edycji Nagrody Chopinowskiej, przyznawanej przez Międzynarodową Fundację imienia Fryderyka Chopina. W 2004 roku otrzymał specjalną Nagrodę Ministra Kultury Rzeczypospolitej Polskiej, przyznaną – po raz pierwszy – w uznaniu wybitnych zasług dla zachowania i popularyzacji dziedzictwa Fryderyka Chopina. W 2010 roku został uhonorowany Orderem Orła Białego, za wybitne osiągnięcia w pracy twórczej oraz dokonania naukowo-edytorskie.

Pod Liberatorem utwory Jana Ekiera wykona znakomity pianista Krzysztof Książek (ur. 1992), laureat ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, który reprezentował Polskę w Konkursie Chopinowskim w 2015 roku. Koncertował w Japonii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Wykona Utwory na fortepian (2 preludia op. 1, Kołysanka, Humoreska, Mazurek op. 5, Toccata op. 4) oraz Kolorowe melodie – artystyczne opracowania najpiękniejszych polskich melodii ludowych różnych regionów.

Organizatorami cyklu „Muzyka pod Liberatorem” są Muzeum Powstania Warszawskiego, Program 2 Polskiego Radia oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne, zaś partnerem jest TVP Kultura.


Monumentalne oratorium Quo Vadis Feliksa Nowowiejskiego, oparte na powieści polskiego noblisty Henryka Sienkiewicza, zabrzmi pod koniec czerwca w Koninie, Poznaniu oraz Berlinie. Potrójne wykonanie odbędzie się w ramach Roku Sienkiewiczowskiego, w stulecie śmierci pisarza, oraz Roku Feliksa Nowowiejskiego, 70 lat po śmierci kompozytora.

Dzieło zostanie wykonane 25 czerwca na Starówce w Koninie, 29 czerwca w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, natomiast 30 czerwca 2016 roku w Konzertsaal der Universität der Künste w Berlinie. Na estradach pojawi się ponad 160 wykonawców. Obok Orkiestry Filharmonii Poznańskiej wystąpi Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz troje wybitnych solistów – Wioletta Chodowicz (sopran), Robert Gierlach (baryton) i Wojciech Gierlach (bas). Całość poprowadzi znakomity polski dyrygent Łukasz Borowicz.

W latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku Quo Vadis cieszyło się ogromną popularnością. Wykonano je w najsłynniejszych salach koncertowych Europy i obu Ameryk ponad 200 razy. Później, niemal całkowicie o nim zapomniano. Nadszedł jednak rok 2016, w którym przypada 70 rocznica śmierci kompozytora, a który Sejm RP ogłosił Rokiem Nowowiejskiego i Sienkiewicza. Choć kompozytor był mocno związany z Poznaniem, część swego życia spędził w Berlinie. Tu też stworzył wiele fragmentów Quo Vadis. Dlatego właśnie Filharmonia Poznańska postanowiła przypomnieć to dzieło w stolicy Niemiec.


Maraton Muzyczny

Z okazji 75. rocznicy śmierci Ignacego Jana Paderewskiego 29 czerwca 2016 Narodowe Centrum Kultury organizuje na warszawskim Krakowskim Przedmieściu 15/17 Maraton Muzyczny.

Podczas wydarzenia przed Galerią Kordegarda wystąpią tak znani wirtuozi, jak również kilkunastu młodych muzyków – uczniów warszawskich muzycznych szkół średnich oraz studentów i absolwentów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, którzy wykonają kompozycje Ignacego Jana Paderewskiego oraz utwory z jego rozległego repertuaru pianistycznego. Maraton rozpocznie o godz. 15.00 recital Macieja Grzybowskiego, a zakończy o godz. 20.30 występ Pawła Kowalskiego. Pomiędzy występami artystów będą prezentowane krótkie filmy przedstawiające postać wielkiego pianisty, kompozytora, męża stanu.

Szegółowe informacje o Maratonie Muzycznym znajdują się na stronie Galerii Kordegarda.


Agencja Muzyczna Polskiego Radia i Cracovia Andante zapraszają 30 czerwca 2016 roku o godz. 19.00 do Studia im. Witolda Lutosławskiego na koncert Lutosławski Retuned.

Trzech muzyków: Szymon Klima (klarnet), Piotr Wyleżoł (fortepian) i Adam Kowalewski (kontrabas i gitara basowa) postanowiło w niezwykły , klasyczno-jazzowy sposób zinterpretować dzieła Witolda Lutosławskiego. Spiritus movens całego przedsięwzięcia to Szymon Klima, który wcześniej słynął z osiągnięć na polu muzyki klasycznej. Teraz zaangażował się w urzeczywistnienie prekursorskiej koncepcji przełożenia dzieł Lutosławskiego na język jazzowy oraz połączenia różnych stylów muzyki.

Podczas koncertu usłyszymy Preludia taneczne – w oryginale napisane przez Lutosławskiego na klarnet z fortepianem,w nowej interpretacji zyskały niepowtarzalne brzmienie i zaskakujące nieklasyczne oblicze, oraz utwory tworzone przez kompozytora pod pseudonimem Derwid (piosenki, tańce, liryczne ballady i folk), które w interpretacji tria Klima-Wyleżoł-Kowalewski budzą skojarzenia z jazzowymi standardami, uwypuklając wszechstronność i ekspresyjność Lutosławskiego. Projekt Lutosławski Retuned prezentowany był w Polsce, ale przede wszystkim zagranicą: na prestiżowych scenach Kairu, Budapesztu, Kaliningradu czy Wiednia.

Bilety dostępne na stronie: www.sklep.polskieradio.pl  oraz godzinę przed koncertem w kasie studia.

Więcej


W czerwcu i lipcu 2016 roku wnętrze Bazyliki św. Małgorzaty oraz Kościoła św. Kazimierza w Nowym Sączu wypełni muzyka organowa w ramach XV Sądeckiego Festiwalu Muzyki Organowej L'Arte Organica.

Wydarzenie zainauguruje w czwartek 30 czerwca 2016 roku występ holenderskiego organisty Tona van Ecka (na zdjęciu). Podczas koncertu zatytułowanego W kręgu tradycji można będzie usłyszeć muzykę Johanna Sebastiana Bacha, Jana Pieterszoona Sweelincka, Alberta de Klerka i Hendrika Andriessena. 8 lipca kompozycje z pogranicza Sacrum i Profanum zaprezentuje Krzysztof Ostrowski z towarzyszeniem skrzypka Zbigniewa Pilcha, natomiast 15 lipca gościem Festiwalu będzie urodzona w Japonii Marico Takei, która przedstawi słuchaczom Różne barwy muzyki. Całość zakończy sepcjalny koncert z okazji 100. rocznicy śmierci Maxa Regera, podczas którego wystąpi Andreas Boltz. 19 lipca niemiecki organista wykona kompozycje Maxa Regera, Johanna Sebastiana Bacha, Dietricha Buxtehudego i Paula Hindemitha.

Kierownictwo artystyczne nad wydarzeniami sprawuje prof. Mirosława Semeniuk-Podraza. Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny!

Szczegółowy program – na stronie: www.mcksokol.pl


30 czerwca 2017 roku o godz.19.30 filharmonicy warmińsko-mazurscy wraz solistami i chórem zaprezentują w Filharmonii Krakowskiej oratorium Quo vadis op.30 Feliksa Nowowiejskiego. Orkiestra wystąpi w Koncercie Finałowym 50. Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie.

Jest to najstarszy festiwal muzyczny Miasta Krakowa i należy do grona najbardziej renomowanych festiwali organowych w Europie. Powołany do życia przez Filharmonię im. Karola Szymanowskiego oraz Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Krakowie od 1966 roku przybliża polskiej publiczności bogactwo dawnej i współczesnej muzyki organowej. Festiwal odbywa się pod Patronatem Honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy, a koncert finałowy zorganizowany został we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Roku Feliksa Nowowiejskiego.

Artystom muzykom orkiestry Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod batutą Piotra Sułkowskiego w wykonaniu dzieła F. Nowowiejskiego towarzyszyć będą soliści: Olga Rusin (sopran), Sebastian Szumski (baryton), Jacek Ozimkowski (bas), oraz chór „Górecki Chamber Choir" (przygotowanie chóru – Włodzimierz Siedlik).

Więcej