Sonata breve per pianoforte (1968)
Mikrosonata na skrzypce solo (1968)
Studium nr 1 na flet (1968)
I Kwartet smyczkowy (1968)
Wariacje na fortepian (1968)
Kwintet na instrumenty dęte (1969)
Koncert wokalny na 12 głosów solowych (1969)
Studium na skrzypce solo (1970)
Metafonie na wielką orkiestrę (1970)
Utwór dla dwóch wykonawców na flet, fortepian i wiolonczelę (1970)
Dwie impresje na orkiestrę (1970)
Labirynt na wielką orkiestrę (1974)
Anekumena Koncert na 89 instrumentów (1974)
Sekstet na flet, altówkę, wiolonczelę, sopran i dwa fortepiany (1974)
Assemblage na flet altowy i orkiestrę smyczkową (1975)
Simplex na orkiestrę (1976)
Duodecet smyczkowy (1976)
Eidos I na skrzypce solo (1977)
Eidos II [wersja I] na tubę (1977)
Hipostaza kwintet na sopran, flet, wibrafon, wiolonczelę i saksofon (1978)
Eidos III na fagot solo (1979)
Koncert na skrzypce i orkiestrę (1979)
Désunion na sopran i kontrabas (1982)
Eidos II [wersja II] na tubę i fortepian (1984)
Motet na instrumenty, recytatorów, baryton i taśmę (1984)
II Kwartet smyczkowy „Transgressio” (1985)
Primus inter pares na róg i 6 instrumentów lub flet, saksofon sopranowy, klarnet basowy, skrzypce i kontrabas (1985)
Koncert na wiolonczelę, chór i orkiestrę (1986)
Les sons ésotériques na flet, komputer i taśmę (1989)
Les accords ésotériques na fortepian (1991)
Eidos IV na fortepian (1991)
Intermezzo na fortepian (1992)
Hodor Jadwiga, O Barbarze - wspomnienie..., Wyd. "Indyk", Kraków 1996
Stępniewska Katarzyna, Buczek Barbara, t. “ab suplement”, PWM, Kraków 1998
Paja-Stach, Jadwiga Buczek Barbara, Personenteil 3, Bärenreiter / Metzler, Kassel / Stuttgart 1999
Hodor Jadwiga Maria, Nieznana, ale nie zapomniana Barbara Buczkówna, "Ruch Muzyczny" 2007 nr 5, s.12-14