Miejsce: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, sala multimedialna, wejście od ul. Burschego, wstęp wolny
PROGRAM
26 marca 2012 (poniedziałek)
godz. 10–12.30
Leszek POLONY (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Mit heroioczny w muzyce Beethovena
Robert HATTEN (The University of Texas)
On War and Peace (Inner and Outer): A Complex Series of Oppositions in Beethoven’s 'Agnus Dei' and Op. 111 from 1822
Petra WEBER (Universität Koblenz-Landau)
Kriegsmusik bei Beethoven
Helmut LOOS (Universität Leipzig)
Die Schlachtensinfonie. Ein Monstrum?
godz. 12.30–13 – przerwa
godz. 13–14.30
Michael HEINEMANN (Hochschule für Musik Dresden)
Beethovens Schlacht am Klavier. Der Sieg der Vernunft
John David WILSON (Universität Wien)
'Wer ist ein freier Mann?' – C major as the Sublime Tabula Rasa, and its Shifting Meaning for Beethoven
Małgorzata GRAJTER (Akademia Muzyczna w Łodzi)
Tonacja wojny – tonacja pokoju. Aspekty semantyczne tonacji D-dur w twórczości Ludwiga van Beethovena
27 marca 2012 (wtorek)
godz. 10–11.30
Heinz von LOESCH (Staatliches Institut für Musikforschung, Berlin)
Beethovens “Emperor Concerto”: Kaiser- oder Imperatorenkonzert?
Krzysztof BILICA (Warszawa)
Concors discordia – zgodna niezgodność. Przykłady z dzieł Bacha, Beethovena i Chopina
Maciej NEGREY (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Muzyka bitewna czasów napoleońskich. Kurpiński, Beethoven i inni
godz. 11.30–12 – przerwa
godz. 12–15
Mieczysław TOMASZEWSKI (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Post scriptum: Beethoven i kategoria heroizmu
Teresa MALECKA (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Obrazy wojny w operze rosyjskiej
Regina CHŁOPICKA (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Obraz wojny w kantacie „Aleksander Newski” Prokofiewa
Dyskusja końcowa