Przejdź do głównej treści

Arnhold Katarzyna

Arnhold Katarzyna

Fot.: Katarzyna Arnhold
Nawigacja Kompozycje
  • kompozytor

kompozytorka; ur. 4 sierpnia 1968, Opole. Studiowała kompozycję w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, a następnie (w latach 1997-99) iberystykę na Uniwersytecie Wrocławskim. W latach 2001-2003 odbyła studia kompozycji Master’s Degree w ramach programu "Contemporary Music through Non-western Techniques” studiując muzykę Południowych Indii (Karnataka) pod kierunkiem Rafaela Reiny. Odbyła także studia muzyki elektronicznej w Amsterdamie u Jorrita Tamminga, Josa Zwaanenburga i Keesa Taazelara.

Była wielokrotnie uczestniczką międzynarodowych kursów kompozytorskich organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Kazimierzu nad Wisłą, Białymstoku i Radziejowicach. W 1998, jako stypendystka meksykańskiego towarzystwa "Sones Contemporaneos Association”, uczestniczyła w V Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich "Franco Donatoni” w Meksyku. W latach 1997, 1998 i 2000, będąc trzykrotną laureatką nagrody Instituto de la Juventud, brała udział w kursach kompozytorskich prowadzonych przez Cristóbala Halfftera, Tomása Marco i Mauricia Sotelo w Madrycie i w Centrum Muzyki Euro-latynoamerykańskiej w Mollinie pod Malagą.

Jej utwory były wielokrotnie prezentowane na festiwalach (m.in podczas "Warszawskiej Jesieni”, "Audio-Art” w Warszawie i we Wrocławiu, "Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, "Dni Muzyki XX wieku”, "Dni Muzyki Ryszarda Bukowskiego”, VI Festival Joven de Música Clásica w Segowii, XXVI Foro Internacional de Música Nueva "Manuel Enríquez” w Meksyku, Internationaal Gaudeamus Vertolkers Concours & Week van de Hedendaagse Kamermuziek w Amsterdamie) i koncertach muzyki współczesnej w Polsce, Hiszpanii i Holandii. Parokrotnie współpracowała z artystami plastykami (Piotr Lutyński, Anka Brudzińska) i z siostrą aktorką, Julią Krynke, realizując wspólne projekty multimedialne.

Wśród wykonawców jej utworów znaleźli się m.in: Christina Ascher, Krzysztof Bąkowski, Tytus Wojnowicz, Lindsay Davidson, Martha Mavroidi, ensamble Grupo de Camara de la JONDE, New Juilliard Ensemble, Trio AEroDynamic.

Katarzyna Arnhold w latach 1992-95 współpracowała z redakcją muzyczną Polskiego Radia Wrocław, przygotowując i prowadząc audycje poświęcone muzyce współczesnej.

W latach 1992-1998 była członkiem Koła Młodych ZKP. Od 1998 była członkiem PTMW.

Obecnie mieszka i tworzy w Amsterdamie (Holandia). Prowadzi w szkołach muzycznych zajęcia z gry na skrzypcach i fortepianie.

aktualizacja: 2006, 2008 (Małgorzata Kosińska), 2019, 2025 (Wiktoria Antonczyk)

Kompozycje

  • Szkice do portretu na skrzypce solo (1988)
  • Glossary na skrzypce i klawesyn (1989)
  • In the not too serious mood na fagot i wiolonczelę (1989)
  • Przemiany na kwartet smyczkowy (1990)
  • Wygasanie na głos kobiecy, gitarę, wibrafon i wiolonczelę (1990)
  • Wołanie na 15 instrumentów smyczkowych (1991)
  • Nadejście 3 pieśni do słów Jamesa Joyce’a na głos kobiecy i fortepian (1991)
  • Res Sacra Miser opera kameralna wg libretta Oscara Wilde’a (1992)
  • Z wiatrem w tańcu na flet i fortepian * (1993)
  • Próby przekroczenia granic na dwie wiolonczele * (1994)
  • Duder’as sekstet wokalny do tekstu Oliverio Girondo * (1995)
  • Melancholia i czarne słońce na głos kobiecy, trio smyczkowe i trzech recytatorów do tekstów Thomasa Stearnsa Eliota * (1996)
  • W-Niebo-Wstępowanie na flet, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1996)
  • Españoladas na flet i fortepian (1996)
  • Chac Mool muzyka ofiarna na orkiestrę kameralną * (1998)
  • Alas rotas del dolor na sopran, kwintet dęty i perkusję do tekstów Fridy Kahlo (1998)
  • Śmiech jak szelest zeschłych liści – studium szeptu na skrzypce solo * (1998)
  • Przenikanie-Zastyganie na skrzypce i fortepian * (1999)
  • Dusza z ciała wyleciała – suplikacje funeralne na bas-baryton, dudy, skrzypce i trzy płaczki * (2000)
  • Moje duchy są jak ptaki na głos kobiecy i delay (2000)
  • Skarga czarnej róży na klawesynistkę i narratorkę do tekstu Ewy Sonnenberg (2001)
  • Prześwity. Pulsowanie błękitu, muzyka elektroniczna (2001)
  • Ene, Due na dwa głosy kobiece, trzy flety proste, trąbkę, gitarę i perkusję do tekstów Anny Frank i Hermana Hessego (2002)
  • Tzeruf na flet prosty Paetzold, klarnet basowy, trąbkę, violę da gamba i głos kobiecy (2003)
  • Rang-grol II: Wicher Karmana na głos kobiecy i taśmę (2003)
  • Tablet VI: Ishtar and The Bull of Heaven na dwa saksofony, trabkę i dwie perkusje (2004)
  • In the Alchemy of the World’s Dream na sopran i dwa flety proste (2005)
  • Hay voces libres... na flet, klarnet basowy, kontrabas i głos flamenco (2006)
  • Calling for open seas na glos flamenco, flet i organy do tekstu Jiddu Krishnamurti (2011)
  • Karnatic studies na fortepian (2015)
  • B wg B /Bestiarium wedlug Borgesa/ na klarnet, wiolonczele i fortepian (2017)
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 22 635 91 40

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry