kompozytorka, teoretyk muzyki, etnomuzykolog. W 1998 roku ukończyła katowicką Akademię Muzyczną (Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki). Jest ponadto absolwentką Podyplomowych Studiów Etnomuzykologicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W 2019 roku nadano jej stopien naukowy doktora sztuki na podstawie rozprawy Twórczość instrumentalna kompozytorek polskich XX i XXI wieku i jej kontekst kulturowy. Wybrane przykłady z lat 1945-2005 (Katowice 2018).
Od 2003 roku wykłada na Akademii Muzycznej w Katowicach improwizację fortepianową i analizę dzieła muzycznego. Od 2012 roku jako pedagog współpracuje również z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie; obecnie pełni funkcję adiunkta.
W sferze jej zainteresowań są techniki kompozytorskie muzyki XX i XXI wieku, muzyka elektroakustyczna, zagadnienia korespondencji sztuk, muzyka w formach interdyscyplinarnych, ze szczególnym uwzględnieniem teatru tańca współczesnego, twórczość kompozytorek oraz utwory inspirowane folklorem. Stworzyła obszerny Katalog polskich utworów inspirowanych folklorem (dofinansowany przez NIMiT).
Jako kompozytorka specjalizuje się w muzyce dla teatru tańca współczesnego. Stworzyła nie tylko oprawę muzyczną, lecz także scenariusze do kilkunastu spektakli baletowych z choreografią m.in. Ewy Wycichowskiej Aleksandry Dziurosz, Jacka Przybyłowicza Andrzeja Morawca, Wojciecha Mochnieja, współpracowała także z Ulrike Hager.
Jej instrumentalne kompozycje autonomiczne wykonywane były w Europie, Ameryce Południowej, na Tajwanie, a także Stanach Zjednoczonych, w tym na najważniejszych festiwalach muzyki współczesnej, takich jak: June in Buffalo, w Buffalo, NY, Annual CSUF New Music Festival, Fullerton, California, New York City Electroacoustic Music Festival w Nowym Yorku oraz w Kanadzie: Montreal / Nouvelles Musiques, w Montrealu.
Jako teoretyk muzyki i dydaktyk bierze udział w konferencjach naukowych oraz sesjach warsztatowych.
Należy do Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, stowarzyszenia Strefa otwarta, ISME.
aktualizacja: 2025 (Wiktoria Antonczyk)
P®uder-ja na media elektroniczne i tancerzy (2003)
Scontri, etiuda na taśmę i tancerzy (2006)
Światło na taśmę i tancerza (2006)
Homo Querens na media elektroniczne, warstwę wideo i tancerzy (2006)
Związki frazeolog_uliczne, czyli słuchowisko radiowe w ruchu na media elektroniczne i performerów (2007)
Preludia fortepianowe hommage a… (2007)
Struna światła, spektakl performatywny na głos żeński, fortepian, flet, wiolonczelę, tancerkę i media elektroniczne (2008)
Głosy na taśmę i tancerzy (2009)
Mów-ment na media elektroniczne i tancerzy (2010)
Kontrasty na głos, media elektroniczne i tancerzy (2011)
Few_Few na media elektroniczne i tancerzy (2012)
Für Otto_Performer (2013)
Pink Noise na media elektroniczne i tancerzy (2013)
Age quod agis [wersja I], muzyka elektroniczna (2014)
Puppet®-ja na media elektroniczne i tancerzy (2015)
FunAB®-ja na fortepian, media elektroniczne i performerów (2015)
Muzyka do filmu Woman at the cemetery, reż. Łukasz Łasica (2016)
Deep Dancing albo Andron®-ja na media elektroniczne i tancerza (2016-2017)
Passage of Time, muzyka elektroniczna (2017)
Age quod agis [wersja II], muzyka elektroniczna (2017)
To Pauline, muzyka elektroniczna (2017)
Alphaville, muzyka elektroniczna (2018)
Love letters never sent, muzyka elektroniczna (2018)
The Bell Jar, muzyka elektroniczna (2018)
Qui est na bas-baryton solo i elektronikę (2019)
Schaefferiana_Contour I na fortepian, flet i elektronikę (2019)
Zaklęcia na głos żeński solo, elektronikę i tancerzy (2019)
#123start na media elektroniczne i tancerzy (2020)
#2020 na media elektroniczne (2020)
Mysie trele z kotem w tle na dwa głosy, fortepian i niby fortepian, (2021)
#2020…Study na media elektroniczne (2021)
Pejzaż [wersja I] na warstwę wideo i media elektroniczne (2021)
Pejzaż [wersja II] na media elektroniczne i tancerzy (2021)
Deszcz na warstwę wideo i media elektroniczne (2021)
Muzyka do filmu Czułość, koncepcja, reż. Ola Rajska (2021)
#2020…Covid 1984 for NicholasI. na głos męski i elektronikę (2022)
#2020…Soledad for Alessandra R. na flet i media elektroniczne (2023)
#2020 …Scream for AleksandraP. na obój i media elektroniczne (2023)
and then…Subekumena, Hommage a Barbara Buczek na saksofon barytonowy i media elektroniczne (2024)
Co schody słyszały, miniatura elektroniczna (2024)