kompozytor i pianista; ur. 24 marca 1980, Kraków. W latach 1999-2005 studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach: grę na fortepianie w klasie Józefa Stompla (1999-2004) oraz kompozycję pod kierunkiem Eugeniusza Knapika (2000-2005). Od 2006 do 2008 kontynuował studia w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart u Caspara Johannesa Waltera (kompozycja) oraz Nicolasa Hodgesa (fortepian). Otrzymał stypendium Towarzystwa im. Fryderyka Chopina (2001), Ministra Kultury za wyróżniające wyniki w nauce (2003-2005), Fundacji „Sapere Auso” dla studentów szczególnie aktywnych edukacyjnie (2005), Programu „Sokrates Erazmus” na doskonalenie umiejętności w zakresie kompozycji pod kierunkiem Marco Stroppy w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, Stypendium Młoda Polska (2009). W latach 2007-2010 był uczestnikiem programu opieki nad młodymi kompozytorami Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. W 2013 roku uzyskał stopień naukowy doktora na podstawie kompozycji Air na zespół instrumentalny i media elektroniczne (promotor prof. Eugeniusz Knapik).
Jest laureatem konkursów kompozytorskich i pianistycznych, m.in. w 2000 otrzymał II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w 2003 – wyróżnienie na 8th Tokyo International Competition for Chamber Music Composition, w 2006 – Nagrodę „Bravissimo” Instytutu Polskiego w Sztokholmie dla najlepiej zapowiadającego się polskiego artysty na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie, w 2007 – II nagrodę w kategorii solistów na tym samym konkursie. W 2009 roku był finalistą 36th Bourges International Competition.
Stanisław Bromboszcz jako solista koncertował na wielu festiwalach, takich jak „Gwiazdy Promują” w Jeleniej Górze, „Alkagran” w Czechowicach-Dziedzicach, „Maraton Twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego” w Katowicach, „Muzyka w zabytkowych wnętrzach i kościołach Księstwa Nyskiego” w Nysie, „Festiwal Czterech Kultur” w Łodzi, „Łańcuch” w Warszawie, „Letnia Filharmonia Aukso” w Wigrach, „Warszawska Jesień”, „Carl Orff – Festspiele” w Andechs w Niemczech, „Rottenburg Neue Musik Tage”, z towarzyszeniem m.in. Orkiestry Filharmonii Śląskiej, Orkiestry Filharmonii Dolnoląśkiej i Orkiestry Aukso. Był też członkiem Stirling Ensemble Stuttgart i Junge Münchner Philharmonie.
Jego utwory wykonywane były podczas Ostrawskich Dni Nowej Muzyki (Czechy), New Music Festival w Louisville (Stany Zjednoczone), festiwalu „Muzyka w zabytkowych wnętrzach i kosciołach Księstwa Nyskiego”, „Giornate della Percussione” w Fermo (Włochy), festiwalu "Warszawska Jesień", „Sound New Contemporary Festival” w Canterbury Kent (Wielka Brytania) m.in. przez Śląską Orkiestrę Kameralną, Orkiestrę Muzyki Nowej, Ensemble Intercontemporain.
Instalacja multimedialna Air (stworzona wspólnie z Ewą Satalecką) prezentowana była na retrospektywie Moving Types – Lettern in Bewegung (Mainz, Dortmund, Warszawa). W 2011 roku był uczestnikiem projektu Where from? Where to? Myths – Nation – Identities, zorganizowanego przez Ensemble Modern oraz Goethe Instytut.
Jego utwory agitato / deciso - muzyka na dwa flety i organy, Intensamente - muzyka na dwa flety i fortepian, Kwintet fortepianowy, Monodram na saksofon barytonowy i elektronikę powstały w ramach programu "Zamówienia kompozytorskie", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Od 2008 roku zatrudniony jest w Akademii Muzycznej w Katowicach; od 2014 pełni stanowisko adiunkta, jest również opiekunem naukowym Koła Naukowego Kompozytorów i Teoretyków Muzyki. W latach 2014-2018 wykładał także w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie (na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu). Prowadzi warsztaty kompozytorskie dla uczniów szkół muzycznych II stopnia.
Od 2020 roku sprawuje funkcję prezesa katowickiego oddziału Związku Kompozytorów Polskich.
aktualizacja: 2011 (ai), 2014 (bd), 2023 (wa)
Haiku na sopran, skrzypce, dzwonki i fortepian (2001)
Pięć utworów na altówkę i fortepian (2002)
Sonata na fortepian (2003)
Sceny na skrzypce i orkiestrę kameralną (2004)
Przemiany na wiolonczelę i zespół kameralny (2004)
Etiudy aleatoryczne na dwa fortepiany (2005)
Recitativo, corale e arioso na zaspół kameralny (2006)
Semi-sonore na trzy zespoły smyczkowe (2007)
Muzyka lustrzana na fortepian i elektronikę (2008)
Piú niente na marimbę solo (2008)
Obrazy na wiolonczelę i elektronikę (2009)
Solo na wiolonczelę amplifikowaną (2011)
Air, instalacja [wspólnie z Ewą Satalecką] (2011)
Con tensione na zespół kameralny (2012)
Air na zespół instrumentalny i media elektroniczne (2013)
Muzykanci na zespół instrumentalny i elektronikę (2014)
Intensamente. Muzyka na dwa flety i fortepian (2014)
Kwintet fortepianowy (2015)
agitato/deciso. Muzyka na 2 flety i organy (2016)
Solaris / pejzaże, parafrazy, kompozycja na dźwięki elektroniczne, projekcję wideo i ruch sceniczny (2018)
Piu niente na gitarę solo (2019)
Monodram na saksofon barytonowy i elektronikę (2020)