kompozytor i pedagog; ur. 7 kwietnia 1953, Laski; zm. 5 stycznia 2015, Warszawa. W latach 1974-79 studiował kompozycję w klasie Tadeusza Bairda w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie. Jako stypendysta Rządu Austriackiego w latach 1983-84 kontynuował studia w Hochschule für Musik w Wiedniu pod kierunkiem Romana Haubenstocka-Ramatiego. Uczestniczył ponadto w Międzynarodowych Kursach Wakacyjnych Nowej Muzyki w Darmstadt (1980, 1982, 1984) oraz Międzynarodowym Warsztacie Młodych Kompozytorów w Borowec w Bułgarii (1982).
Paweł Buczyński był laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m.in. w 1977 otrzymał I nagrodę na Forum Młodych w Krakowie za
Kwartet smyczkowy nr 1 (1976), w 1979 – I nagrodę za
Tricorne na 2 flety, wiolonczelę i klawesyn (1978) na konkursie kompozytorskim organizowanym z okazji Festiwalu „Młodzi Muzycy Młodemu Miastu” w Stalowej Woli, w 1980 – I nagrodę na Konkursie Młodych Związku Kompozytorów Polskich za
Muzykę opadających liści na orkiestrę smyczkową (1980); ten sam utwór w 1985 zdobył wyróżnienie na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu, w 1981 – wyróżnienie za
Grej muzyczko na chór mieszany a cappella (1981) na Konkursie Kompozytorskim im. Jana Sztwiertni w Cieszynie.
Od 1979 pracował w Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie w latach 1993-96 był prodziekanem Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. W latach 80. i 90. pełnił różne funkcje w Zarządzie Głównym i Zarządzie Oddziału Warszawskiego Związku Kompozytorów Polskich. W latach 90. XX wieku był członkiem kolegium redakcyjnego Wydawnictwa Muzycznego Agencji Autorskiej. W latach 1990-94 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie.
aktualizacja: 2003, 2008 (mk), 2015 (ai)
Nokturn na 3 grupy perkusyjne (1976)
Kwartet smyczkowy nr 1 (1976)
Requiem na alt, baryton, trzy kwartety wokalne i zespół instrumentalny (1977)
Tricorne na 2 flety, wiolonczelę i klawesyn (1978)
Litania na orkiestrę (1978)
Szachy, opera kameralna według Stanisława Grochowiaka (1979)
Epizod na flet solo (1980)
Muzyka opadających liści na orkiestrę smyczkową (1980)
Grej muzyczko na chór mieszany a cappella (1981)
Już zaraz noc, muzyka w 4 częściach na 2 perkusje, fortepian, głos recytujący i kwintet smyczkowy (1981)
Zamyślenie, muzyka na flet, skrzypce i fortepian (1981)
Oratio MCMLXXXII, muzyka na trzy trąbki, perkusję, sopran i zespół smyczkowy (1982)
Trzy pejzaże jesienne na kwintet dęty (1983)
Pożegnanie na fortepian (1983)
Porta d’inferno na organy (1984)
W piwnicznej izbie na klarnet, fagot, altówkę i wiolonczelę (1985)
Lectio: muzyka na tenor, perkusję i smyczki (1985)
Trzy utwory z dedykacją na skrzypce, kontrabas i fortepian z towarzyszeniem aktora (1985)
...rodzi się śmierć..., muzyka na perkusję pamięci Edwarda Stachury (1985)
Abendmusik na kwartet smyczkowy (1985)
Pezzo per passero na 13 instrumentów (1987)
Capriccio per cembalo ed archi (1987)
W Beskidach, muzyka na orkiestrę symfoniczną (1988)
Elegia pamięci Tadeusza Bairda na orkiestrę smyczkową (1989)
Precjoza na klarnet, trąbkę, wibrafon i wiolonczelę (1989)
Gałązka akacji na kwartet fortepianowy (1991)
Antyfona na skrzypce i fortepian (1993)
...jak ziarna zbóż na trio fortepianowe (1994)
Oro supplex na chór mieszany a cappella (1997)
Porta d’inferno na organy (1998)
Minione klimaty na flet, skrzypce i fortepian (2003)
Impresja na początek drogi na głos recytujący, idiofony metalowe i smyczki do wybranych fragmentów Tryptyku rzymskiego Jana Pawła II (2006)
Szachrit na trąbkę solo (2009)
Muzyka przy sadzeniu róż na flet mały i smyczki (2010)
Bądź zawsze wśród nas – hymn na cześć błogosławionego Jana Pawła II na chór mieszany a cappella do słów własnego autorstwa (2011)
Lamento dla recytatora z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej do wybranych fragmentów Kazań sejmowych ks. Piotra Skargi (2012)
Aquila Bianca na chór dziecięcy, fortepian i werbel lub chór dziecięcy i orkiestrę (2013)
Benedictus – oratorium in honore beati Edmundi in partes quinque (2014)