kompozytor i twórca muzyki elektroakustycznej, gitarzysta basowy, artysta nowomediowy, twórca interaktywnych obiektów i instalacji; ur. 6 lutego 1980. Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu w zakresie kompozycji i aranżacji jazzowej, dyrygentury, gry na gitarze basowej i fortepianie.
Jako współtwórca artystycznej grupy nowomediowej panGenerator, współpracował m. in. z Muzeum Historii Żydów Polskich, Centrum Nauki Kopernik, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Narodowym Centrum Kultury.
Pomysłodawca instrumentu „Elektrisk oransje”; cykl improwizowanych utworów na ten instrument został wykonany podczas festiwali „Espressivo” w Czarnogórze i „Moozak” w Austrii oraz zakwalifikowany do półfinału prestiżowego konkursu Margaret Guthman Musical Instrument Competition, organizowanego przez Georgia Institute of Technology.
W latach 2011 i 2012 współpracował z Fundacją Sztuka i Technologia, m. in. jako kierownik artystyczny koncertów WEF Laptop Orkiestry w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki.
Kolejna praca Cybulskiego to oprogramowanie Spectral Score (2014), prezentowane na Biennale Sztuki Nowych Mediów WRO. Na podstawie analizy spektralnej brzmienia improwizującego instrumentu Spectral Score generuje w czasie rzeczywistym interaktywną partyturę, graną a vista przez muzyków.
Feedboxes (2016), prezentowana na NIME – The International Conference on New Interfaces for Musical Expression 2017 w Kopenhadze, to muzyczna zabawka, drewniane pudełka wyposażone w smartfon, mikrofon i głośnik, które reagują na dźwięk zgodnie z zaprogramowaną regułą, dzięki czemu mogą „słuchać” grającego muzyka i wchodzić z nim w dialog.
W 2017 roku Krzysztof Cybulski został laureatem prestiżowego wyróżnienia Honorary Meniton Prix Ars Electronica (Austria) w kategorii „digital musics & sound art” za Acoustic Additve Synth (akustyczny syntezator addytywny; 2015-2016). To zestaw zrobotyzowanych, interaktywnych piszczałek, grających składowe harmoniczne, np. dźwięku przechwyconego przez mikrofon, dzięki czemu można sterować nimi za pomocą głosu. W 2016 roku dzieło znalazło się w półfinale Guthman Instrument Competition organizowanego przez Georgia Institute of Technology (USA). AAS powstał na zamówienie festiwalu Instalacje w Nowym Teatrze w Warszawie, został też użyty w operze Aaron S. (2015) Sławomira Wojciechowskiego, zamówionej przez „Warszawską Jesień”. W 2018 roku AAS będzie prezentowany na wystawie „Biorhythm” organizowanej przez Science Gallery International w Houston USA.
Obecnie Krzysztof Cybulski pracuje nad nowym instrumentem. Acoustic Harmonic Synth to ostatni z serii trzech projektów, skupiających się na akustycznej resyntezie dźwięku, który został stworzony w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas pracy nad Spectral Score i AAS. Instrument powstaje w ramach stypendium MKiDN.
Jako basista, Cybulski gra w różnych formacjach rockowych i jazzowych (m.in. Lomi Lomi). Współpracował z takimi muzykami, jak m.in. Kamil Szuszkiewicz, Mikołaj Pałosz, Michał Górczyński, Wojtek Błażejczyk, Robert Curgenven i Anna Zaradny.
Jest doświadczonym trenerem warsztatów artystyczno-technologicznych. Prowadził zajęcia m. in. podczas realizowanego przez Narodowy Instytut Audiowizualny cyklu warsztatów dla nauczycieli „Muzobus” oraz „Medialabu 2013” w Opolu.
Skomponował muzykę i sound-design do kilkunastu filmów krótkometrażowych i animowanych.
aktualizacja: październik 2017 (wa)
Strona internetowa artysty: www.krzysztofcybulski.com
Kompozycja 2 na big band jazzowy (2003)
Kompozycja 5 na big band jazzowy (2005)
Chłopiec, Deszcz, Niezapominajkimuzyka do filmu K. Krzysztofa Bez Iluzji (2006)
Muun kompozycja elektroniczna (2009)
Organized Feedback kompozycja elektroakustyczna / performance (2009/2012)
O|O kompozycja elektroniczna (2010)
Dodecaudion cykl improwizowanych utworów na kontroler muzyczny (2010-2012)
generatywna instalacja audiowizualna (2011)
93'40 kompozycja elektroakustyczna (2011)
K-labo interaktywna kompozycja / instalacja audiowizualna (2012)
Elektrisk Oransje cykl improwizowanych utworów na kontroler muzyczny (2012-2014)
Spectral Score system do cyfrowo wspomaganej kolektywnej improwizacji (2013)
AAABBBEEIKKR, 6 wariacji na temat litewskiej pieśni tradycyjnej Bek, bare, beki na zespół kameralny, głosy żeńskie i live electronics (2013)
Morph, kompozycja na wiolonczelę, klarnet basowy i live electronics (2015)
Acoustic Additive Synthesizer, dźwiękowa instalacja interaktywna (2015-2016)
Feedboxes, instrument interaktywny (2016)
Acoustic Harmonic Synthesizer, dźwiękowa instalacja interaktywna (2017)
Modular Process Music, interaktywne obiekty dźwiękowe (2019)