kompozytorka; ur. 23 marca 1954, Kraków; w tym mieście żyje i pracuje. Ukończyła kompozycję w tamtejszej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Krystyny Moszumańskiej-Nazar (1978), a także teorię muzyki u Józefa Patkowskiego. Od 1979 prowadzi zajęcia dydaktyczne w Studiu Muzyki Elektroakustycznej swojej alma mater. Tu zrealizowała swoje pierwsze utwory. Kolejne powstawały w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie (m.in. Mictlan I - wyróżniony na III Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej w Oslo, TaBar, TaBaMa), EMS w Sztokholmie (Pulsacje) i CECM przy Radio Bratysława (U źródła).
Aktywnie współpracuje również z centrami muzyki elektroakustycznej we Francji. Dla Studio GRAME w Lyon zrealizowała Lenyon oraz Océan Cité, dla IMEB w Bourges utwór Poza ciszę, którego prawykonanie odbyło się przy udziale systemu Cybernéphone Instrument. Dwie ostatnie kompozycje otrzymały nominacje do Nagrody Mediów Publicznych OPUS (2008, 2009) i obie znalazły się w finale. Rezultatem kontaktów ze środowiskiem muzycznym Paryża jest utwór SaxSpiro powstały we współpracy z wybitnym saksofonistą Danielem Kientzy.
Wiele utworów zostało zrealizowanych w zaciszu własnego domowego ministudia, w tym Gemisatos na orkiestrę, perkusję koncertującą, partię komputerową i live electronics, uhonorowany prestiżową rekomendacją Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów (Paryż, 2009).
Utwor TReM powstał na zamówienie ZKP w ramach programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca w 2014 roku.
Magdalena Długosz jest cenionym pedagogiem, zatrudnionym w Katedrze Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie.W roku 2010 otrzymała Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich „za wybitną twórczość kompozytorską oraz za wkład w rozwój muzyki elektroakustycznej”.
Utwory Magdaleny Długosz wykonywane były na festiwalach muzyki współczesnej w Polsce (Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Kraków) i za granicą (Norymberga, Kolonia, Berlin, Drezno, Hamburg, Sztokholm, Oslo, Bratysława, Lyon, Seul, Daegu, Waszyngton, Strasburg, Stuttgart, Bourges, Lwów, Mińsk).
W roku 2013 w serii wydawniczej Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej (wydanej we współpracy z Polskim Radiem i przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego) "Muzyka Polska Dzisiaj - Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich" ukazała się jej autorska płyta CD.
Magdalena Długosz od 1995 jest członkiem ZKP, zaś od 1999 - członkiem Komisji Repertuarowej Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.
aktualizacja: maj 2016 (wa), maj 2018 (iz)
Quaerens na taśmę (1977)
Visus na 5 instrumentów i taśmę (1978)
Gej na taśmę (1978)
Modus na taśmę (1979-80)
Układ przestrzenny na małą orkiestrę i urządzenia elektroniczne (1980)
Pulsacje na taśmę (1983)
Mictlan I na taśmę (1987)
Mictlan II na akordeon, cyfrowe urządzenie pogłosowe i taśmę (1988)
I tak, i nie na taśmę (1990)
U źródła na taśmę (1990-91)
Lenyon na taśmę (1994-95)
Patjan na perkusję i taśmę (1996-97)
TaBaMa na taśmę (1997-98)
TaBar na kontrabas elektronicznie transformowany i komputerową warstwę dźwiękową (1998-2000)
Zakopane liryki na klarnet elektronicznie modyfikowany i komputerową warstwę dźwiękową (1999-2000)
Burlata na marimbafon, syntezator i elektronikę (2001)
Ombraggio na skrzypce i warstwę elektroakustyczną (2002-2003)
Ombrarchetto na taśmę (2003)
Abamus na wiolonczelę i warstwę elektroakustyczną (2003-2004)
Nemini molestus do tekstów Mikołaja Reja (2004-2005)
Jak daleko...?, wybór wierszy ks. Jana Twardowskiego na taśmę (2005)
Józefowi na Pożegnanie – 26.X.2005 na taśmę (2005)
Gemisatos na orkiestrę, perkusję koncertującą i warstwę elektroakustyczną (2005-2006)
Milczące asfodele na flety, wiolonczelę i elektronikę (2006)
OceanCity, 8-kanałowa kompozycja elektroakustyczna do francuskiego projektu baletowego P. Deloche’a (2007)
Poza ciszę, 8-kanałowa kompozycja elektroakustyczna (2007-2008)
DesAkorDar na akordeon, 4 puzony, perkusję i warstwę elektroakustyczną (2008)
SaxSpaCeS na saksofon altowy i warstwę elektroakustyczną (2008-2009)
BisAkordaR, kompozycja elektroakustyczna (2010)
SaxSpiro na saksofon (sopranowy i altowy) i warstwę elektroakustyczną (2010-2011)
MonoGram - HoloGram, utwór elektroakustyczny (2012)
SaxInSpiro, kompozycja elektroakustyczna (2013)
TReM na 2 instrumenty akustyczne i komputer (2013-2014)
MirAGe na perkusję i komputerową warstwę dźwiękową (2015)
Sonoplastykon, kompozycja elektroakustyczna (2016-2017)
Capriccio movente, kompozycja na instrument solowy, wpleciony w pasmo elektroakustyczne i solową komputerową warstwę elektroakustyczną (2017-2018)
ἐλεγεία, kompozycja elektroakustyczna interpretowana na żywo przez 2 wykonawców (2018)
Concertato na kanwie muzyki Krystyny Moszumańskiej na perkusję i komputerową warstwę dźwiękową (2018)
Na krawędzi Światła na wielką orkiestrę symfoniczną, solową warstwę elektroakustyczną i live electronics (2019)