reżyser, autor scenariuszy, instruktor warsztatów teatralnych; ukończył Akademię Teatralną w Warszawie im. Aleksandra Zelwerowicza. Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby w International School of Theatre Antropology, warsztaty Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards).
Jest założycielem Teatru 108, Teatru Drzewo Peruna, Teatru Linia Nocna oraz grup teatralnych specjalizujących się w improwizacji wolnej, m. in. Fabryka Destrukcja. Wraz z tymi grupami występował podczas festiwali TRENOFF w Bolonii (Włochy), Creature Live Art w Kownie (Litwa).
Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Tworzy spektakle, Wieczory Teatralne, specjalizuje się w pracy nad integrowaniem emocji, ruchu i głosu. Zajmuje się również śpiewem ludowym, działając wraz z założoną przez siebie grupą „Linia wokalna” oraz prowadząc warsztaty emisji głosu „Przędzalnia głosu”. Wiedzę na temat muzyki tradycyjnej czerpie z wypraw etnomuzykologicznych, podczas których zbiera materiał do pracy wokalnej (2007 – 2008 Bułgaria, Polska, 2009 Rumunia, 2010 Macedonia, 2011 Albania, 2012 Indie, 2013 Gruzja).
Akcje teatralno-muzyczne dla pojedynczego aktora Pułbeczek ryb za złotych szesnaście, napisane przez Piotra Filonowicza, Pawła Sołtysiaka i Jakuba Snochowskiego zostały zamówione w 2012 roku przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Utwór audiosceniczny, wykonywany przez artystę scenicznego (aktora), został stworzony przez kompozytora według logiki dzieła muzycznego. Prezentacja dzieła miała miejsce podczas wieczoru prawykonań „Audio Stage 2012” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (Warszawa).
aktualizacja: lipiec 2016 (wa)