śpiewak (bas); ur. 2 marca 1976, Tarnawa Górna. Studiował w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Kazimierza Pustelaka, którą ukończył z wyróżnieniem Magna cum Laude.
Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych – otrzymał m.in. I nagrodę na Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), II nagrodę na konkursie wokalnym w Bilbao (2000), Premio Caruso w Mediolanie (2001), III nagrodę na Konkursie im. Francisco Viñas w Barcelonie (2004).
Zadebiutował w 1999 rolą tytułową w
Imeneo Georga Friedricha Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej. Na deskach tej sceny wcielił się także w postać tytułową w
Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta, natomiast jako Leporello z tej samej opery wystąpił w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie oraz w Nico Theater w Kapsztadzie. Ponadto śpiewał partię Figara w
Weselu Figara Mozarta (Teatro Piccini w Bari), Argenia w
Imeneo Haendla (Opera Ireland w Dublinie), Salieriego w operze Nikołaja Rimskiego-Korsakowa
Mozart i Salieri (Teatro Fiarmonico w Oviedo), Colline’a w
La Bohème Giacomo Pucciniego (Teatr Wielki w Warszawie). W dziełach scenicznych Gioacchino Rossiniego kreował następujące role: Mustafy we
Włoszce w Algierze (Teatro Alighieri di Ravenna), Assura w
Semiramidzie (Teatro Verdi w Pizie), Alidora w
Kopciuszku (Festival d’Aix-en-Provance, Stadttheater w Klagenfurcie), Don Basilia w
Cyruliku sewilskim i Gouverneura w
Hrabim Ory (Belcanto Festival w Wildbad) oraz Lorda Sidneya i Don Profonda w
Podróży do Reims (Teatr Wielki w Warszawie i Pesaro Rossini Festival). Na festiwalu w Wildbad wystąpił też jako Mirteo w nagraniu na żywo
Semiramide Giacomo Meyerbeera pod dyrekcją Richarda Bonynge’a.
Równie ważne miejsce w działalności artystycznej Wojciecha Gierlacha zajmuje repertuar oratoryjno-kantatowy, który obejmuje dzieła od epoki baroku do współczesności. W Filharmonii Narodowej w Warszawie wziął udział w wykonaniu
Mszy h-moll Johanna Sebastiana Bacha pod dyrekcją Helmutha Rillinga, w Filharmonii Krakowskiej w
Mszy Koronacyjnej Wolfganga Amadeusa Mozarta pod batutą Jana Krenza (w 200. rocznicę urodzin kompozytora), podczas koncertu transmitowanego przez telewizję RAI śpiewał, z towarzyszem orkiestry I Solisti Veneti pod dyrekcją Claudia Scimone, w
Pasji Antonio Salieriego, z Orquesta Simfonica de Asturias pod dyrekcją Alberto Zeddy wykonał
Stabat Mater Gioacchino Rossiniego, na festiwalu Praska Wiosna uczestniczył w wykonaniu
Pasji wg św. Jana Arvo Pärta.
aktualizacja: listopad 2007