klawesynistka, animatorka życia kulturalnego i pedagog; ur. 16 marca 1949, Kraków. Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Wyższą Szkołę Muzyczną w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej oraz Królewskie Konserwatorium w Antwerpii (Belgia) w klasie prof. Jos van Imerseela (dyplomy z wyróżnieniem).
W 1974 roku zdobyła wyróżnienie na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, a w 1977 na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Brugii (Belgia).
Koncertuje z licznymi zespołami, wykonującymi zarówno muzykę dawną, jak i współczesną w Niemczech, Szwajcarii, byłej Czechosłowacji, Francji, Belgii, Holandii, Anglii, a także Nowej Zelandii, Australii, Japonii i Tajwanie. Brała udział w wielu festiwalach w Europie, m.in. w Gandawie, Antwerpii, Paryżu i Kolonii.
Brała udział w nagraniach płytowych utworów Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadeusa Mozarta, oraz w nagraniach radiowych i telewizyjnych z różnorodnym repertuarem w Polsce, Francji, Belgii i Holandii. W 2003 roku wraz z Nigelem Kennedym oraz członkami Orkiestry Filharmonii Berlińskiej nagrała Cztery Pory Roku A. Vivaldiego.
Założyła zespoły specjalizujące się w wykonawstwie muzyki epoki baroku: "Trio Gandava" (Belgia) i Kwartet Św. Stanisława (Kraków). Koncertowała z nimi w całej Europie.
Od 1996 roku jest dyrektorem artystycznym i twórcą dorocznego Festiwalu Barokowego w Owernii (Francja), a od 2001 roku - pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowega Festiwalu "Młodzi Artyści w Krakowie", mającego na celu promocję młodych, utalentowanych artystów z różnych dziedzin sztuki.
Od 2001 roku jest prezesem Stowarzyszenia Promującego Młodych Artystów, które zorganizowało w Polsce i za granicą około 1000 przedsięwzięć artystycznych, w tym również spektakle operowe (Juliusz Cezar w Egipcie Haendla, La Serva Padrona Pergolesiego), muzyczno-taneczne (Yerba-mate - światowa premiera ), wystawy malarstwa, rzeźby, fotografii i szkła ręcznie malowanego. Przy Stowarzyszeniu założyła Prywatne Profesjonalne Konserwatorium Muzyczne II stopnia w Tuchowie, które ma na celu przygotowanie uczniów do kontynuacji nauki na szczeblu wyższym.
W latach 1973-2014 wykładała w Akademii Muzycznej w Krakowie; pełniła funkcję profesora Katedry Instrumentów Dawnych.
Prowadziła kursy mistrzowskie z zakresu gry na klawesynie, realizacji basso continuo i retoryki w muzyce baroku w Kamieniu Pomorskim, Słupsku oraz Le Mont Dore, Peresque i Amiens (Francja).
Uhonorowana została Nagrodą Miasta Krakowa (2020).
aktualizacja: 2013 (ai), 2023 (wa)